کنکور زبان انگلیسی ۲

سلام دوستان میخوام از الان شروع کنم برای کنکوره زبان میخواستم بدونم کسایی که اینجا کنکور زبان دادن و رتبه خوبی اوردن چه منابعی رو مطالعه کردن

4 پسندیده

سلام و وقت بخیر
یکی از دوستان که میدونم کنکور زبان دادن و دانشگاه خوبی قبول شدن تگ میکنم تا راهنماییتون کنن.
@vali29732

5 پسندیده

سلام دوستم این مطلب میتونه کمکت کنه همه چیز درباره کنکور زبان انگلیسی
همه چیز درباره ی کنکور زبان (کارشناسی)

1 پسندیده

سلام خدمت شما آقا صالح و دیگر دوستان عزیز
خب از اونجایی که کنکور منحصرا زبان هیچ منبع مشخصی نداره و مشخص نیس دقیقا از چه کتابی سوال ها طرح میشن بهترین کار اینه که گسترده خوانی کنیم و مطالب متعددی بخونیم و یا گوش کنیم ولی در کل چند تا منبع خیلی خوب وجود دارن که من مطالعه کردم و خیلی راضی بودم.
برای لغات:کتاب vocabulary for high school student و کتاب 504 این دوتا منبع رو خوندم و خیلی خیلی کمکم کردن الخصوص کتاب vocabulary for high school student.
برای گرامر:من خودم گرامر رو به صورت پراکنده از گوگل یا جاهای دیگه مطالعه میکردم ولی منبعی که مطالعه کردم و ازش تست زدم کتاب گرامر دکتر شهاب اناری بود که اونم عالی بود.
برای ساختار های زبانی :خب ساختار های زبانی تقریبا همون گرامر و ساختار های جملس که البته لغاتم کمی باهاش ترکیب شدن ؛برای این بخش باید به یک سری گرامر های پرتکرار مثل:جملات معلوم مجهول و ساختار های شرطی و ضمایر موصولی و وارونگی ها؛مسلط باشید البته گرامر های دیگری هم مطرح هستند که اونارو با تست میتونید مسلط بشید(کتاب دکتر اناری عالیه برا تست).
ریدینگ و کلوز تست:من خودم متن خیلی زیاد میخونم خیلی علاقه دارم به ریدینگ ولی در کل برای تست زدن از کتاب دکتر اناری و کتاب oxford inside reading هم استفاده کردم در کل برای تسلط به ریدینگ و کلوز که مهارته باید تکنیک یاد بگیرید و انقدر تست بزنید تا تکنیارو مسلط بشید و در کمترین زمان ممکن به تست ها پاسخ بدید (چون مدیرت زمان فوق العاده در ریدینگ و کلوز مهمه).
اصطلاحات:من خودم از کتاب idiom in use برای یه جمع بندی استفاده کردم(از اونجایی که فیلم و… زیاد نگاه میکنم اصطلاحات زیادی بلد بودم ولی اگر اصطلاحات ضعیف هستید idiom in use خیلی کمک کنندس و همچنین برای تست و یادگیری بیشتر کتاب دکتر اناری هم عالیه.
جمع بندی:در کل شرط اول برای موفقیت در کنکور زبان فقط بالا بودن سطح شما و یا دانش لغات بالا نیست بلکه شرط اول تمرین زیاد و تست فراوان به همراه تقویت لغات و گرامر و اصطلاحات هستش؛پیشنهاد من اینه حتما کتاب دکتر اناری رو بخونید و از زبان شناس هم برای تقویت لغت و… استفاده کنید. سعی کنید همش در معرض انگلیسی باشید و حتی گرامرم ناخودآگاه با مطالعه متون زیاد تقویت میشه.

7 پسندیده

سلام علی آقا
ممنون از توضیحات جامع شما
:pray:

2 پسندیده

سلام آقا علی
شما هنگامی که داشتید برا کنکور میخوندید ، از زبانشناس هم استفاده میکردید؟

1 پسندیده

سلام دوست عزیز
بله از زبان شناس هم استفاده میکردم

1 پسندیده