نی نی ام الان ۱۴ ماهشه. شکر خدا خوب و شیطونه![]()
زبان رو هم تا دو هفته پیش خوب می خوندم، یعنی تقریبا چهارماهی هست دوباره استارت زدم ولی این روزا بخاطر امتحانای دخترام و فصل گلابگیری فعلا کنارش گذاشتم تا تو تعطیلات باز برم سراغش. ![]()
نی نی ام الان ۱۴ ماهشه. شکر خدا خوب و شیطونه![]()
زبان رو هم تا دو هفته پیش خوب می خوندم، یعنی تقریبا چهارماهی هست دوباره استارت زدم ولی این روزا بخاطر امتحانای دخترام و فصل گلابگیری فعلا کنارش گذاشتم تا تو تعطیلات باز برم سراغش. ![]()
ای جانم خداحفظش کنه ![]()
خیلیم عالی.. خسته نباشی مثل همیشه فعالو پر انرژی.![]()
![]()
ممنونم عزیزم![]()
![]()
یکی از دوستان دیگه متاسفانه ول کرد ![]()
![]()
تیر (آخر خرداد ) ۱۴۰۴
.
هدف جدیدم، که به طرز عجیبی یکی دو ماهه هم که دَووم آورده، اینه که بعد از اینکه بر زبان مسلط شدم و وقتم آزاد شد یه پادکستر موفق بشم.
میخوام مثلا مثل پادکست 《پرسه》از کتابای انگلیسی که خوندم بیام تو پادکست هام بگم.
.
و با تشکر از خانم شیری که منو با مفهومی به نام پادکست آشنا کرد.
چه لذت بخشه اینجور پیاما.
نوری تو دل تاریکی![]()
جایی که فکرش رو هم نمی کردم ،تونسته باشم تاثیری گذاشته باشم و صد البته که باعث افتخارمه![]()
![]()
خب برنامه ی جدیدم رو بنویسم وآخر تابستون بیام ببینم چند چندم.
کتاب تکتیس و اکسفورد دو و سه و ترانزکریپت یه فایل و گوش دادن به پادکست.
حالا ریزترش رو بعدا اضافه می کنم. فعلا ببینم این هفته چجور پیش میره![]()
سلام وقت بخیر… چطور میتونم برنامه ریزی شرکت کنم
هر جور که خودت دوست داشتی و راحتی .
اینجا می نویسیم تا یادمون نره ![]()
![]()
بنظر شما برای لول B1 روزانه چند لغت یاد بگیرم خوبه ؟
تو این لول یادگیری کمی سخت تر میشه. اکثر زبان آموزا تو این لول پا پس می کشن.
باید بتونی از کلماتی که یادگرفتی ،استفاده کنی و روی شنداریت بیشتر کار کنی.
این که چند کلمه یاد بگیری هم بسته به تایم و برنامه خودت متفاوته به نظرم. ولی بیشتر روی کالوکیشن ها و این که هر کلمه با کدوم حرف اضافه و تو کدوم موقعیت بیشتر استفاده میشه، روی اینا کار کن.
من تلاشم رو می کنم که یه ساعت بخونم .حالا گوش کردن به پادکست یا کار با کتاب یا فایل اموزشی، فرقی نمی کنه.
روزی یه ساعت باید درگیرش بشم.
خیلی ممنون از توضیحات مفیدتون دوست عزیز
من تایم ۳ ساعت وقت برای مطالعه دارم
ولی از شیوه مطالعه ک دارم راضی نیستم
درحالیکه میدونم با فیلم یا موسیقی لغت بهتر یاد میگیرم تا کتاب
ولی
اصلا ب پادکست گوش نمیدم
فیلم یا کارتون میخوام ببینم
ولی اونم چون از فیلما خوشم نمیاد
تو انتخاب کردنش موندم
اینکه سعی میکنم با کتاب پیش برم بدون استفاده فعال![]()
یکم اردیبهشت ۱۴۰۵
حالا که من یه یه سالیه هدفم رو گذاشتم ساخت پادکست،
قراره برقا قطع بشه،
قراره اینترنت قطع بشه،
قراره کست باکس قطع بشه. ![]()
اگه اینجوری بشه،
بر می گردم به هدف مترجم کتاب شدن.
تو اون شرایط هم فکر کنم کتاب، بیشتر رواج پیدا کنه،
و از طرف دیگه، فکر کنم هر چی شرایط سخت تر بشه، اتفاقا برای آبادی میهن، باید آستینا رو بالاتر زد…
(ولی پادکست یه چیز دیگه بود…)
سلام. شما مقدماتش رو آماده کن. مثلا اینکه چجور بسازی ، از چی مطلب بزاری و …
به روال قبل که برگشتیم، منتشر کن .
اینجوری عقب نمی افتی .
دائما یکسان نباشد حال دوران ؛ غم مخور!
سلام
فعلا که دارم زبانم تقویت می کنم
(میخوام مطلب ترجمه کنم تو پادکستم بزارم)
امیدوارم
کلا پادکست بهتره چون با صدا و لحن سر و کار داری توی فیلم و کارتون از حالت چهره و اون زبان بدن ممکنه بفهمی چی می گه اما با پادکست فقط باید به حس شنیداریت اعتماد کنی شاید شما پادکست مناسب سطح یا سلیقه خودت رو پیدا نکردی مثلا من طنز بیشتر دوست دارم می رم سراغ این تیپ پادکست ها
من برای اینکه لغاتی که یاد گرفتم یادم نره تو همین لاینتر زبانشناس حالا بر حسب دایره لغاتی که دارم براش مترادف یا متضاد می نویسم اینجوری معنیش بهتر یادم می اد
منم با نوشتن بیشتر ارتباط می گیرم. وقتایی که قلم به دست می شم و تمرین می کنم ؛ بهتر تو ذهنم می مونه.
متاسفانه تایم کمی برای تمرین دارم ولی هر موقع قلم به دست شدم، اون مطالعه برام لذت بخش تر بوده.
تو این مملکت منطقی صحبت کردن مضحک است! فعلا منتظریم جنگ تمام شود نت وصل شود بعد برویم دنبال بدبختی هامون!
چاره ای هم جز امید نداریم. داریم؟