موثرترین روش یادگیری گرامر زبان انگلیسی

سلام اگه زمان که داریم یاد میگیریم سوال گرامری پیش اومد چیکار کنیم

1 پسندیده

سلام من که تازه شروع حتما باس اینارو یاد بگیرم

1 پسندیده

سلام
من چیزی که از اولی ریچارد یاد گرفتم رو براتون میگم، ایشون ی پادکست دارن به اسم" How to be a grammer hero" که میتونید با پادبین هم گوشش بدین
خلاصه شو براتون میگم:
وقتی میخواین گرامر رو یاد بگیرین باید کتاب های گرامر رو کنار بزارید و تا میتونید از طریق کتاب های دقیقا هم سطح خودتون شروع به جذب ساختار ها از طریق قالب کنید، برای این کار لازمه یک new reallity برا خودتون ایجاد کنید یعنی چی؟
یعنی ترجمه کردن رو تو ذهنتون متوقف کنید و یک کتاب متناسب با سطح خودتون بردارین و شروع به خوندنش کنید( فاکتور علاقه مندی اینجا بسیار مهمه)
چطور کتاب انتخاب کنیم؟
کتابی رو انتخاب کنید که بتونید بدون خستگی چندین صفحه شو بدون وقفه ادامه بدین، اگه کتاب خستتون کرد یا کلافه شدین این نشون میده کتاب هم سطح شما نیست و باید درموردش تجدید نظر کنید
سوال بعدی، اگه به مشکل گرامری خوردم چکار کنم؟
هر زبان جدیدی که بخواین یاد بگیرین باید بدونید که به طور حدودی بین ۵ تا ۶ هسته گرامری داره( هسته گرامری مهم ترین نکات گرامری هستن که باید هر زبان آموزی بدونه و بر اساس همینا کمکم اطلاعاتش رو گسترش بده، برا انگلیسی یکی از این هسته ها زمان افعاله)، یادگیری این ها هم از طریق قالب ممکنه و با غوطه وری در زبان هم به دست میاد، یعنی اینجا هم دونستن دانش گرامری قبلی ضرورتش پایین میاد.
حالا بقیه نکات که جز هسته ها نمیشن چی؟
برا اینا باید یکم کنجکاو باشین و شروع به سوال پرسیدن از خودتون کنید، مثلا چرا اینجا این به کار رفته جایی دیگه ی چیزی دیگه، یعنی بیاید از حالت سرگرمی به حالت آموزشی بهش نگاه کنید
از کی بپرسم سوالاتمو؟
از جناب گوگل :nerd_face: ، معلم خوبِ همیشه در دسترس،یا بیاید اینجا مطرح کنید، اگه کنجکاو باشین حتما برا سوالتون جواب پیدا میکنید و در کل اون قالب رو هیچ وقت فراموش نمیکنید.

13 پسندیده

به نظرتون یاد گیری انگلیسی چقد زمان بره

2 پسندیده

سلام دوست گرامی
از اونجایی که این سوال جزء پر تکرار ترین سوالات زبان آموزانه خواستم منم دیدگاهمو به شما منتقل کنم.
برای پاسخ و برای ترقیب به ذهن کردن مفهوم من شما رو وارد یک داستان میکنم.
فرض کنید من و دوستام تصمیم داریم بریم شمال.
اولین سوالی که دوستم میپرسه اینه که ببینم چند ساعته می‌رسیم؟ بنظر شما میشه جواب واحد داد؟ خیر
چرا؟ چون اولا مهمه کدوم یک از شهرهای شمالی میخوام برم.
دوما با ماشین میریم یا اتوبوس. سوما سرعت حرکتمون چند کیلومتر بر ساعته. چهارما از جاده چالوس میری یا هراز یا فیروزکوه؟ پس بسته به یسری آیتم ها ممکنه بین 5 الی 8 ساعته برسی شمال.
حالا فرض کنید ما قراره با ماشین خودمون بریم اونم از جاده چالوس. باز همون دوستمون میپرسه ببینم چند ساعته می‌رسیم؟ اونوخت ممکنه با کمی تقریب بگی 5 ساعته.
اما از شانس میخوری به ترافیک سنگین و یه مسیر 5 ساعته میشه 10 ساعت.
واکنش دوستمون: اولا شاکی از اینکه چرا طول کشید. دوما کل مسیر رو خواب بود و از هم صحبتی با دوستاش لذت نبرد و فقط به فکر رسیدن بود.
نتیجه : مسیر زبان آموزی مثل سفره. هر کسی بسته به اینکه چه متود و روشی رو انتخاب میکنه مدت زمان رسیدن به هدفش فرق میکنه. حتی قبل شروع نمیدونه قراره با چه چالش هایی در مسیر روبرو شه. از طرفی ممکنه هدف نهایی شما در زبان با هدف نهایی من فرق کنه. پس بازم نمیشه هیچ قضاوت و نسخه یکسان برای مدت زمان رسیدن داد.
از طرفی وقتی میخوای سفر رو شروع کنی همیشه ترجیح میدی همسفر خوب انتخاب کنی که خوش بگذره. که این تالار هم حکم همون peer group رو داره. وقتی تو جاده افتادی ممکنه بین مسیر نیاز داشته باشی بزنی کنار بری چیزی بخری و بیای با دوستات بخوری، که تو مسیر زبان آموزی میشه همون تبادل تجربه و سوال پرسیدن و… که باز در همین مکان اجرا میشه.
اما یادتون باشه هیچ موقع وقتی میزنی کنار جاده تا بری خرید کنی، به ماشینای دیگه که هم مسیر تو هستن نگاه نمیکنی که چی دارن میخورن بری همونو بخری، بلکه به نیاز خودت توجه میکنی. اینجا هم همینه همه ما در این تالار هم مسیریم اما شیوه هامون و نیازامون متفاوته.
پس همه اینا رو گفتم تا برسیم به اینجا که هر موقع این سوال تو ذهنت اومد که چقدر طول میکشه تا مسلط شم، داری لذت مسیر رو از خودت منع میکنی. دور اندیشی خوبه ولی برای انتخاب و شروع مسیر. دیگه بعدش فقط از مسیر لذت ببر.
با تشکر :grin::rose:

14 پسندیده

کارشناس دوازدهم : حسن خانمحمدی🤣

خارج از شوخی ایتن زینهو ، حرف من رو می‌زنه

من هم با جمله بالا موافقم .

موفق باشید

3 پسندیده

برا من احتمالا تا ۷۲ سال دیگه :grin:
یعنی تا برسم به ۱۰۰ سالگی :joy:
برا یادگیری زمان نمیشه تعیین کرد، همیشه باید یاد گرفت چون هر موقع نخوایم یاد بگیریم اون موقعست که ربات شدیم! و باید برا کل زندگی ی تجدید نظر کنیم.

7 پسندیده

سلام
من قشنگ مسلط نیست ولی با توجه به شرایط هر فرد از یه سال تا ده سال طول میکشه

6 پسندیده

بستگی داره چطور یاد بگیری میبینی ۲۰ سالم بخونی مسلط نیسی کیفیت مهمه

5 پسندیده

سلام

من داستان یادگیری گرامر خودم رو براتون تعریف می کنم.
زمان دبیرستان چندان از گرامر سر در نمی آووردم. فقط در حد نمره گرفتن توی امتحان‌های مدرسه گرامر بلد بودم. اما می دونستم که اگه بخوام توی کنکور، زبان درصد بالایی بزنم باید تا اندازه ای گرامر رو هم یاد بگیرم (مخصوصاً مبحث زمان ها). اون زمان از اونجایی که کامپیوتر نداشتم و در نتیجه استفاده از اینترنت رو هم بلد نبودم، به این فکر افتادم که یه کتاب گرامر به درد بخور بخرم. بعد از پرس و جو از دوستان کتاب گرامر جامع زبان تخصصی کنکور دکتر شهاب اناری رو که اون زمان دو جلد بود گرفتم.
شروع کردم و دو سه بار از اول تا آخر کتاب رو بادقت خوندم. به طوری که تا اندازه زیادی خیلی از نکات گرامری رو یاد گرفتم. اما این کار به تنهایی کمک چندانی نمی کنه. بنابراین شروع به مطالعه متون انگلیسی مختلف کردم و این نکات رو توی متن به عینه ده ها بار دیدم. بالطبع بعضی از نکات رو هم که استفاده و کاربرد کمتری داشتن، چون داخل متون خیلی نمی دیدم، فراموش کردم.
به ندرت اتفاق می افتاد که از کسی سوالی درباره گرامر بپرسم، چون همون کتاب گرامر تااندازه ای یه مرجع کامله و گرامر رو خوب توضیح داده.
بعد از گرفتن کامپیوتر و آشنا شدن با اینترنت فایل های ویدیویی و پی دی اف زیادی رو برای یادگیری گرامر دانلود کردم و سعی کردم بیشترشون رو بررسی کنم.
گرامرم نسبتاً تقویت شد، اما یادگیری زبان صرفاً یادگیری گرامر نیست. باید بتونید از اون گرامر توی مکالمات و نوشتارتون استفاده کنید.
همونطور که بالا هم گفتم، هنر یه ریاضیدان حفظ کردن فرمول های ریاضی نیست. استفاده درست از فرمول ها در حل معادلاته که یک شخص رو تبدیل به ریاضیدان می کنه.

اما حالا که دیگه اکثر قریب به اتفاق زبان آموزها دسترسی به اینترنت دارن و مایل نیستن پول اضافی خرج کتاب کاغذی بکنن، پیشنهاد می کنم زبان آموزهایی که گرامرشون خیلی ضعیفه، پی دی اف English Grammar in Use نسخه ی Basic رو دانلود کنن و چند بار از اول تا آخر بخوننش و در کنارش هر روز متون مختلفی رو بخونن تا اون نکات گرامری پس از مدتی توی ذهن شون جا بگیره. این کتاب هم گرامر رو خیلی ساده و روان توضیح داده.
اما اگه این کتاب رو خوندید و چندان نتونستید نکات گرامری رو درک کنید، از دو حالت خارج نیست:

  1. یا اینکه دستور زبان فارسی رو هم خوب بلد نیستید، که خود این باعث میشه گرامر انگلیسی رو هم سخت یاد بگیرید.
  2. و یا اینکه از اون دست زبان آموزهای معلم محور هستید و دائم نیاز دارید یک نفر همه چیز رو براتون توضیح بده، که این یکی هم یه کم کار رو براتون پیچیده می کنه.

این تجربه من در زمینه یادگیری گرامر بود.
موفق باشید.

8 پسندیده

سلام خیلی ممنونم ازکمکتون ولی من از طریق موبایل دارم یاد میگیرم این فایلی که گفتین دانلود کنم واسه کامپیوتر به دردم نمیخوره
الان من نمیدونم گرامر بخونم یا نخونم ؟

3 پسندیده

اینقدر از صدای خودم حالم بهم نخورده بود

2 پسندیده

سلام جناب کشاورز گرانقدر :blossom::sunflower::hibiscus::rose::cherry_blossom::bouquet::rosette::tulip:احوالات :blossom::sunflower::hibiscus::rose::cherry_blossom::rosette::tulip::bouquet:

چراااااااااااا :astonished::astonished::astonished::astonished::astonished::astonished::astonished::astonished::astonished::astonished::astonished:صدا به این خوبی :joy::joy::joy::joy::joy::wink::wink::wink::wink:

2 پسندیده

جالب ضبط نشده…

4 پسندیده

من هم می‌خوام کلمات به هم ریخته و نامنظم نمایش داده نشه . به همین دلیل شروع به مرور گرامر کردم و تاکید بر روی گرامر مانعی برای درک بهتر زبان و سرعت یادگیریم بشه .
بعد مدتی سر و کله زدن با زبان انگلیسی برای درک زبانم به تازگی ، حدود سه هفته است شروع به مرور یا نگاه به گرامر کردم تا مورد استفاده قرار بدم .
بعد از چند ماه از یادگیری زبان ، با گوش دادن دوباره این مقاله نظر بنده تغییر کرده و با کارشناس دهم داناوان ناگل هم‌عقیده هستم .

3 پسندیده

خیلی خوب بود
نکات ارزشمندی در این مقاله وجود داشت
سپاس از اینکه زمان گذاشتین و این مقاله رو ترجمه کردید و صوت مربوط رو ذخیره کردید :pray:

:yellow_circle:پیشنهاد:اگه صوت رو تقسیم بر ۱۱ میکرید و اول و یا آخر صحبت های مربوط به اون کارشناس قرار می‌دادید بهتر میشد.

2 پسندیده

جملات خیلی خوبی بود، خوشم اومد :ok_hand::ok_hand:

خدا خیرتون بده آقای کشاورز، هنوزم میخواستین کارشناس اضافه کنین :grimacing: من بخاطر همین طولانی بودن مطالبی ک توی مقاله ها باید بنویسیم سراغ مقاله نویسی نمیرم، آقا حرفتونو دربست قبول داریم مبتدیا سراغ گرامر نرن ب هیچ وجه :no_good_woman: از متوسط ب بالا برن دنبالش اشکالی نداره :ok_woman:،

نظر منم راجع ب گرامر اینه ک گرامر برای زیبا گفتن و زیبا نویسی لازمه ک از همون سطح متوسط ب بعد لازم میشه :slightly_smiling_face:

3 پسندیده

سلام من از زبان آموزان اپلیکیشن زبان شناس هستم. مقاله ی شما رو در خصوص گرامر گوش دادم. فوق العاده بود و من از شنیدنش بسیار لذت بردم. همیشه شاد و پرانرژی باشید.

5 پسندیده

خداقوت آقای کشاورز بابت مقاله کاربردیتون .
حقیقتا امروز بنا داشتم ک در قسمت تالار بگردم دنبال گرامرها و از ی جایی شروعشون کنم چون ک احساس فقدان و مهارت در زبان انگلیسی میکردم و البته مبتدیم اما تصورم این بود ک دلیلش ندونستن گرامره ( گویی اینکه سالها تو مدرسه وقتمونو بابتش تلف کردن و آخرشم هیچ و از اون دوران یک هللو اونم با تشدید روی حرف لام یادمون موند و بس :angry:) ک برخوردم ب این مقاله :ok_hand: آرامبخش و منطقی .
at the moment هیچ چیز ب اندازه توضیحات فوق نمیتونست مجابم کنه ک فعلا قواعد تعطیل و روی ۸۰٪ بقیه کار کنم ینی افزایش دامنه لغات و تقویت شنیداری و تلفظ و توجه ب اصطلاحات خاص .
خدا ب خلاقیت و انگیزه و … شما برکت بده ک مطالب کاربردی و راهگشا و درخشان می گذارید .
:four_leaf_clover::ok_hand::four_leaf_clover::ok_hand::four_leaf_clover::ok_hand::four_leaf_clover::ok_hand::four_leaf_clover::ok_hand::four_leaf_clover::ok_hand::four_leaf_clover:

1 پسندیده