چالش جیغ‌جیغ انگلیسی💃

خوش اومدی آیدا:heart_eyes:جونی

2 پسندیده

منم می خوام باشم این چالشو :woman_raising_hand:

الان کجای کتابید؟؟؟ و فردا قراره کدوم بخش بخونید؟؟؟

و چه جوریه از قبل اعلام میکنید کی کدوم قسمت از اون بخش رو بخونه؟؟؟

6 پسندیده

کتاب سمیول:joy:قسمت چهارموندیم

1 پسندیده

از هرکجای متن که خوشت اومد دو دقیقشو انتخاب میکنی میخونی

5 پسندیده

5 پسندیده

من میخوام یه کتاب دیگه بخونم امروز :smiling_face_with_tear:

2 پسندیده

امروز از کتاب ایکیگای براتون میخوانم. بابت کلماتی که نتونستم درست تلفظ کنم هم متاسفم، نسخه صوتیش رو ندارم. :pleading_face:

این هم ترجمش هست. شاید بدردتون بخوره.

راز هشتاددرصدی

یکی از رایج‌ترین جمله‌های ژاپنی «هارا هاچی بو» است که آن را قبل یا بعد از خوردن غذا تکرار می‌کنند و معنای آن چیزی شبیه این است: «تنها هشتاددرصد شکم خود را پر کن.

یک حکمت قدیمی توصیه می‌کند تا زمانی که کاملاً‌ سیر نشده‌اید نخورید؛ به همین دلیل، اهالی اوکیناوا زمانی که احساس می‌کنند هشتاددرصد حجم معده‌شان پر شده است، دست از غذا خوردن می‌کشند تا با طولانی‌ کردن روند هضم غذا، که خود باعث اکسید شدن سلول‌هاست، بدن را فرسوده نکنند.

البته راهی برای آگاهی هشتاددرصد حجم معده وجود ندارد، فقط باید بدانید پیش از آنکه کاملاً احساس پر بودن کنید، دست از خوردن بکشید. کشیدن دوبارۀ غذا، خوردن میان‌وعده‌هایی که واقعاَ لازم نیست یا خوردن پای سیب بعد از ناهار، بسیار لذت‌بخش است؛ اما در درازمدت نخوردن آن بیشتر باعث خوشحالی خواهد بود.

نحوۀ سرو غذا نیز بسیار اهمیت دارد. ژاپنی‌ها با سرو کردن غذا در ظرف‌های کوچک متعدد کمتر غذا می‌خورند. در رستوران‌های ژاپنی، یک وعده غذای معمولی در پنج ظرف کوچک روی سینی سرو می‌شود که چهار ظرف کوچک‌تر و ظرف غذای اصلی کمی بزرگ‌تر است. وقتی پنج ظرف غذا پیش رویتان باشد، احساس می‌کنید که قرار است مقدار زیادی غذا بخورید؛ اما در واقع مقدار آن طوری است که پس از اتمام غذا کاملاً احساس سیری نخواهید داشت؛ این یکی از دلایلی است که غربی‌ها در ژاپن وزن کم می‌کنند و اندامشان مناسب می‌شود.

متخصصان تغذیه در مطالعات اخیر نشان داده‌اند ساکنان اوکیناوا روزانه 1800 الی 1900 کالری مصرف می‌کنند و شاخص تودۀ بدنی‌شان 18 الی 22 است؛ درحالی‌که در ایالات متحده مصرف روزانه 2200 الی 3200 و شاخص تودۀ بدنی 26 الی 27 است.

رژیم غذایی اهالی اوکیناوا سرشار از توفو، سیب‌زمینی شیرین، ماهی (سه‌بار در هفته) و سبزیجات (روزانه سیصد گرم) است.

8 پسندیده

مرسییی :heart:

1 پسندیده

چجالب عالی بود

3 پسندیده

قربونتتتتت:face_blowing_a_kiss::face_blowing_a_kiss::face_blowing_a_kiss::face_blowing_a_kiss::face_blowing_a_kiss::face_blowing_a_kiss::face_blowing_a_kiss::face_blowing_a_kiss::face_blowing_a_kiss::face_blowing_a_kiss::face_blowing_a_kiss::face_blowing_a_kiss::face_blowing_a_kiss::face_blowing_a_kiss::face_blowing_a_kiss::face_blowing_a_kiss::face_blowing_a_kiss::face_blowing_a_kiss::face_blowing_a_kiss::face_blowing_a_kiss::face_blowing_a_kiss::face_blowing_a_kiss:

1 پسندیده

چه مطالب مفیدی بود موسیوو:star_struck::clap:

من خیلی به سلامتی و غذای سالم اهمیت میدم و واقعا با این فکر موافقم وقتی بشقاب بزرگ برمیدارم غذای بیشتری میخورم

یه چیزی که درمورد خودم کشف کردم اینکه یکی از عوامل اصلی چاق شدن من اینکه چای زیاد میخورم:joy: من همراه چای خیلی شکلات و قند میخورم:sob: ( یه هفته چای نخوردم وزن کم کرده بودم:joy: ولی بیشتر از یه هفته نتونستم مقاومت کنم :smiling_face_with_tear:)

5 پسندیده

خوشحالم براتون مفید بوده.

بله خب شیرینی تاثیر زیادی تو چاقی داره

میتونید بجاش دمنوش بخورید.

بعضی دمنوش ها انقدر طعم باحالی دارن با این که شیرین هم نیستن ولی آدم دوست داره بدون قند و شیرینی بخوره که طعمش رو بیشتر حس کنه.

شایدم فقط من اینجوریم نمیدونم.

مثلا بابونه+گل گاوزبان

یا سیب+به+هل+گلدمحمدی+بهارنارنج

یا خیلی های دیگه که من نمیشناسم…

5 پسندیده

اینارو امتحان میکنم تاحالا هرچی دمنوش خوردم طمع زهرمار میدادن:sweat_smile:

4 پسندیده

وووی نوش جونت تپلی :heart_eyes::heart_eyes::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:منم عاشق شیرینی ام:neutral_face::expressionless_face:میمیرم براش. :woman_facepalming:t4:

3 پسندیده

من یه هفت هشت ماهیه با کشمش میخورم چاییو البته زیادم چایی خور نیستم ولی میگم اون یکی دوتا قندم شاید الان بچشم نیاد ولی تو طولانی مدت حتما عوارضی داره

4 پسندیده

موسیو مواظب باش به قتل نرسونمت. دستا بالا:water_pistol::man_curly_hair:t6:

5 پسندیده

منم:sob::sob::mending_heart::mending_heart::people_hugging::people_hugging:

1 پسندیده

من حس میکنم قند و چیزهای شیرین آدم خسته و تنبل میکنه

3 پسندیده

خب اینم ۲ دقیقه از بخش ۳ که نفرستاده بودم:see_no_evil_monkey:

(راستش هی سعی کردم بهتر بخونم و بفرستم و هربار از خودم ایراد گرفتم،یه لحظه با خودم فکر کردم دیدم من فارسیم همین شکلی میخونم:joy: )

7 پسندیده

اینم ویس من‌ از chapter 3 :lime:

ببخشید اگر صدام خش خش داشت و غلط غلوط خوندم یه جاهاییشو و خلاصه هنوز سطحم خیلی پایینه

بعد از تلاش ۱۰۰ ام‌برای توپق نزدن دیگه تصمیم گرفتم همینو بفرستم :smiling_face_with_three_hearts::joy:و البته تلاش بسیار برای عوض کردن صدام :rofl:

ولی واقعا چالش معرکه ایه مرسی از نیره :sun:

10 پسندیده