کمک خیلی بزرگ

سلام وقت تمامی دوستان بخیروشادکامی
از عزیزان پیشکسوت تالار۱راهنمایی بزرگ میخواهم
ممنون میشم راهنماییم کنید وپیشنهادبدهیند
من سطح کودکانه روتقریباتمام کردم
امامشکل بسیاربزرگی برام پیش اومده اینکه نمیتونم ازچیزهای که یادگرفتم استفاده کنم وتاوقتی که گوینده درحال گفتن داستان اون رومیتونم‌توی ذهنم وگاهی بلند بیانش کنم.
واقعااعصاب خردکن شده.دلیل این مشکلم چیه؟چطورمیتونم رفعش کنم واز درسها وکلماتی که یادگرفتم استفاده کنم.
حتی نمیتونم۱جمله برای خودم بسازم.برای جمله سازی بیشتراز دیکشنری هوشمنداستفاده میکنم که جمله بندهای که بهم میده غلط.
کلابرام شده ۱مشکل بغرنج.ممنون میشم راهنمای کنید.:rose::rose::rose::rose:
فقط بی زحمت ۱نرم افزار که پیشوند و پسوندهای انگلیسی روداره رو بهم معرفی کنید باسپاس فراوان:rose::rose::rose::rose:

4 پسندیده

سلام

با یه پکیج که نمیشه به این درجه رسید. لطفاً بیشتر مطالعه کنید. هنوز زوده از خودتون انتظار داشته باشید.

از پکیجی استفاده کنید که از تکنیک TPRS استفاده کنه.

این پکیج ها TPRS دارند:

داستان های واقعی
دروس پایه ی انگلیسی بدون تلاش
انگلیسی واقعی را یاد بگیر
انگلیسی قدرت
برنامه ی VIP آقای ای جی هوگ
مگا داستان
داستان های کوتاه

با توجه به سطحتون از یکی از این منابع استفاده کنید. TPRS بهتون در استفاده بهتر لغات کمک میکنه.

منظور از TPRS همون داستان های پرسش و پاسخی هستند.

12 پسندیده

سلام اقا کامبیز منم همین مشکل دوستمون رو دارم ولی بخاطر اینکه سطحم پایین هست و بود…و سه بخش از داستانهای کودکانه رو خوندم…خیلی نگران نبودم…ولی دروغ چرا یکم انتظارم بیشتر بود از خودم…چون دورو بریام میگن دوماهه که زبان میخونی حرف بزن چیزایی که یاد گرفتی من میمونم چی بگم…از کجا شروع کنم…و احساس میکنم هیچ تغیری نکردم…البته که تغیر کردم…و لی چنین مواقعی که قرار خودمو به چالش بکشم یکم تا امید میشم…و با توجه به اینکه هنوز دروس پایه ای انگلیسیبدون تلاش رو دو درس خوندم…و فک میکنم یکم زوده که خودمو به چالش بکشم…آموزش زبان انگلیسی با دوره دروس پایه‌ی انگلیسی بدون تلاش - «زبانشناس»

1 پسندیده

سلام درباره مواردی که عرض کردید بخشیش رو میتونید در پست های زیر پیدا کنید.


اما بزارید براتون از روند یادگیری بگم. روند یادگیری نه تنها زبان بلکه هر مهارتی.

این روند به کتاب تسلط هستش:

در ابتدا شما در فاز کارآموزی یا محصلی هستید. یعنی شما دانشتون پایینه و تقریباً صفر هستید. شما در این فاز تا میتونید به بررسی مهارت می پردازید تا جایی که ممکنه اطلاعات دشت کنید

تو این فاز شما کاری جز یادگیری نمی کنید. بلکه فقط گوش میدید، نگاه می کنید و فقط و فقط به قول بنی لوئیس Aha Moment برای خودتون ایجاد می کنید. یعنی مثلا آها معنی این لغت اینه، آها پس این جمله اینو میگه. آها پس این یعنی گذشته اون یعنی آینده و…

در عمل شما فقط دارید متوجه میشید.

بعد وارد فاز دوم میشید. که بهش اصطلاحاً میگن فاز انجام خلاقانه.

تو این فاز شما چند تا چیزو باید در نظر بگیرید. یک اینکه هنوز به دشت اطلاعات ادامه خواهید داد و حالا حالا ها باید یاد بگیرید. ولی اونقدری پایه ساختید که بتونید کم کم از تئوری به عمل تبدیلش کنید. آیا عالیه؟ خیر. ولی دیگه میتونید انجام بدید.

تو مسئله زبان این موضوع به این شکله که شما پایه های زبان که شامل لغات مرسوم، گرامر های مرسوم و… رو کم و بیش دشت کردید. درک شنیداریتون رفته بالا و حالا یه داستانی بازگو میکنید، یا کم کم تلاش می کنید یه چی شرح بدید. البته این فاز پستی بلندی داره. یعنی وارد این فاز یادگیری که میشید همین خودش چند فاز داره. که میشه گفت سطح ساده، متوسط، پیشرفته.

وقتی تو سطح ساده این فاز هستید، مشخصاً تهه انجامتون میشه یه بازگو داستان. سطح متوسط یکم وسیع تره که میشه بازگو داستان در قالب های زمانی مختلف، لکچر دادن درباره کم و بیش داستان و سطح وسیع ترین این فاز که میشه پیشرفته که شما علاوه بر قبلیا قادرید درباره داستان صحبت کنید. مثلا بگید کارکتر های داستان چجورین و تو داستان مثلا کی عاشق کی شده و کی مرده و… که شامل مکالمه در سطوح مختلف هم میشه.

که سر آخر میرسید به فاز آخر که میشه فاز تسلط. که خب اسمش روشه یعنی شما به درجه استادی میرسید.

برای رسیدن به این سطح توجه کنید که تجربه خیلی ملاکه. شما همچنان یاد میگیرید ولی اونقدر اطلاعات در شما عمیقاً نهادینه شدن که دیگه برای استفاده ازشون فکر نمیکنید. آیا سوتی نمیدید؟ بله، آیا عالی هستید؟ خیر.

ولی اونقدر حرفه ای شدید که اینا دیگه به چشم نمیاد.

برای زبان تو این حالت شما میتونید در کشور خارجی زبان زندگی کنید و هر کاری کنید با زبان.


اینا گفته شد که برسیم به این موضوع که دوستان صبر خیلی مهمه. بهتون حق میدم. همیشه تو فاز ابتدایی این تو ذهنتون هست که چرا من اونجوری که باید پیشرفت نمیکنم یا مثلا خودتونو رو با بقیه مقایسه میکنید و عصبی میشید یا از این قبیل چیزا. یا از همه بد تر مردم هم نمک رو زخم میشن که شمارو حسابی بی انگیزه کنن. من خودمم همیشه این مشکل رو داشتم و همه منو وقتی با هندزفری تو گوشم میدیدن مسخره میکردن.

حتی یه بار یادمه یه بار اومدم تو کلاس دانشگاهمون یه چی بگم. دستمو بالا گرفتم و گفتم و کاملا هم غلط بود. بلافاصله دوستم که کنارم نشسته بود گفت همینی تو؟

خب اینا جزئی از پروسه یادگیریه. قبلا هم من تو یه وویس به این موضوع اشاره کردم که بی حوصلگی، بی انگیزگی و همه و همه جزئی از پروسه یادگیری هستند. میشه بهشون به این شکل نگاه کرد که اینا همه دره ایمان هستند. که انتخاب شما این میشه از رو دره پرواز کنید و بره اونور یا بپرید توش.

خلاصه که اینا حرفای من بود.


ضمناً درباره برنامه ریزی هم خدمتتون عرض کنم که کیفیت بسیار مهمه. دوستان وقتی شما حرف از ماه میزنید در نظر داشته باشید که ماه ملاک نیست. ساعت ملاکه.

اگه روزی یک ساعت میخونید پس در واقع ظرف دو ماه شما 60 ساعت زبان خوندید پس انتظار آنچنانی نمیشه داشت. یا اصلا این سوال پیش میاد که یک ساعتی که خوندید آیا یک ساعت با کیفیت بوده یا خیر؟

برای رسیدن به فاز تسلط دانشمندا ارزیابی انجام دادن که حداقل نیازه 10000 ساعت تلاش مفید داشت. میشه تسریعش کرد به شرطی که فاز اجرایی رو با فاز یادگیری جدا کنید:

خلاصه که اینا رو در نظر بگیرید. ضمناً کیفیت مطالعه هم مهمه. اگه مکالمه میخواید رو دهانتون هم کار کنید. یعنی بازگو داستان کمترین کاریه که میشه انجام داد. فقط گوش ندید. ازشون استفاده کنید.
یه پارتنر بگیرید صحبت کنید باهاش حتی چند کلمه و…

سعی کنید زبان رو جزئی از زندگیتون کنید.

done

16 پسندیده

خسته نباشید خدا قوت آقا کامبیز؛ واقعا از اینکه با این همه صبر و حوصله در تالار پاسخگو هستید و توضیحات کاملی ارائه میدهید زبان از کلام باز می ماند و قاصر در تشکر. باشد که از پیروان راستین شما باشیم و همه ی صحبتها و مشاوره هایتان را جامه ی عمل بپوشانیم، آمین :smile:

4 پسندیده

سلام وقت پاییزیتون بخیروشادکامی
۱دنیاتشکربخاطرتک تک راهنماییهاتون وهمیشه شرمنده تون میشم.خیلی لطف کردیند.:rose::rose::rose:خیلی سپاس از تک تک محبتهاتون:rose::rose::rose:

1 پسندیده

قطعا همونطور که آقا کامبیز گفتن با یه دوره نمیشه انتظار زیادی داشت من هم این تجربه رو داشتم بعد از داستان های کودکانه رفتم سراغ داستان های واقعی شما هم می تونید با توجه به سطحتون داستان های واقعی یا دوره انگلیسی پایه بدون تلاش رو انتخاب و مطالعه کنید.موفق باشید.

3 پسندیده

سلام خیلی ممنون از راهنمایتون:rose::rose:

3 پسندیده

مرور دوباره اش بسیار عالی بود :rose::hibiscus::sunflower::ok_hand::ok_hand::clap::clap:

5 پسندیده

پسر این منم؟
قبلا خیلی بیشتر حال تایپ داشتم الان فقط میکشم خمیازه…
ممنونم ازتون میترا خانوم من اینو در قالب یه پرسش و پاسخ حتما ویدئو میکنم که یکم همه گیر تر بشه. باز هم تشکر از شما :rose::rose::rose:

الان از روند پیشرفتتون راضی هستید؟

6 پسندیده

:joy::joy::joy::joy::joy:چه کار پسندیده ای :joy::joy::joy:

خواهش میکنم‌ من از شما متشکرم و وقت گذاشتیند در آن زمان بهم کمک کردیند وتا دنیا دنیاست سپاسگزار شما وزبانشناس هستم :rose::rose::rose::rose::rose::rose::blossom::sunflower::hibiscus::hibiscus::blossom::blossom::bouquet::bouquet::bouquet::cherry_blossom::cherry_blossom::bouquet::blossom::sunflower::hibiscus::sunflower::hibiscus:حتما ۱ویدئو ازش درست کنید بیصبرانه منتظر ویدئوهای بینظیرتون هستم :ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand::clap::clap::clap::clap::clap::clap::bouquet::blossom::sunflower::sunflower::hibiscus::hibiscus:

بی اغراق میگم خیلی خیلی زیاد راضی هستم و مدیون شما، زبانشناس و دیگر دوستان تالار هستم و به تک تکتون مدیونم :sunflower::hibiscus::sunflower::sunflower::sunflower::blossom::blossom::bouquet::rose::rose::rose::cherry_blossom::bouquet::blossom::sunflower::sunflower::hibiscus::ok_hand::ok_hand::ok_hand:یکم فعلا توی صحبت کردن مشکل دارم اونهم بخاطر کمبود تمرین مداوم ونبودمحیط مناسب برای صحبت کردن :blush::blush::blush::blush:

6 پسندیده