مکاتب ادبی جهان: رئالیسم جادوئی

:open_book: مهم ترین عامل پیدایی هر مکتب ادبی، نوع نگرشی است که ادیبان هر دوره به زندگی و دنیای پیرامون خویش دارد. در نتیجهٔ همین نگرش است که بیان هنری، شکل های گوناگونی می یابد و تغییراتی در بکارگیری زبان و شیوهٔ کاربرد واژگان پیش می آید.
خلاصه اینکه شرایط و اوضاع اجتماعی، سیاسی یا فرهنگی در ایجاد یا تغییر مکاتب ادبی تأثیر غیرقابل انکاری دارد. مکتب هایی کاملا متفاوت و تقریبا هم زمان با هم سر برآوردند و در کنار یکدیگر شکفتند.


:pushpin:معرفی مختصر رئالیسم جادوئی

magic-realism-paintings-illusions-rob-gonsalves-thumb6401

رئالیسم جادویی، یکی از شاخه های واقع گرایی (رئالیسم) در مکاتب ادبی است که در آن ساختارهای واقعیت دگرگون می شوند و دنیایی واقعی اما با روابط علت و معلولی خاص خود آفریده می شود. در داستان هایی که به سبک واقع گرایی جادویی نوشته شده اند، همه چیز عادی است اما یک عنصر جادویی و غیرطبیعی در آن ها وجود دارد. رئالیسم جادویی اغلب با ادبیات آمریکای لاتین، به خصوص نویسندگانی چون میگوئل آنخل آستوریاس، خورخه لوییس بورخس، گابریل گارسیا مارکز، شناخته می شود.


:books:از کتاب‌های رئالیسم جادوئیِ موجود در زیبوک


:books:از کتاب‌های رئالیسم جادوئی ناموجود در زیبوک

9780143108276

کتاب مرشد و مارگریتا از میخائیل بولگاکف

11 پسندیده

یکی از ژانر های محبوبم:clap::clap::clap:

2 پسندیده

کتاب صد سال تنهایی رو خیلی دوست دارم بخونم منتها فعلا وقتشو ندارم. ممنون برای توضیحاتتون,

2 پسندیده

من واقعا از کتاب ماتیلدا لذت بردم. خیلی قشنگ بود.

3 پسندیده

اگر از کتابی خوشتون اومده خواهشمنیدیم که در یک تاپیک جداگانه به صورت مفصل به معرفی و بررسی کتاب از زبان خودتون بپردازید که دیگران هم با کتاب آشنا بشن.

6 پسندیده