معرفی کتاب های زیبوک: گودال ها (holes)

با سلام خدمت دوستان زبانشناس
امروز قصد دارم رمان سوراخ ها (به انگلیسی: holes) را خدمت شما عزیزان معرفی کنم. این رمان در اپلیکیشن زیبوک در قسمت نوجوانان قابل دسترسی است:

سوراخ ها رمانی است در سبک ماجراجویی و طنز به نویسندگی لوییس سکر که در سال 1999 توانست برنده ی جایزه ی نیوبری شود. این رمان هم از نظر منتقدان و هم از نظر فروش رمانی موفق به حساب می آید. طی یک نظرسنجی در سال 2012 که توسط مجله ی (school library journal) صورت گرفت رمان سوراخ ها در میان تمام رمان های کودکان در طول تاریخ رتبه ی شش را از آن خود کرده است.

Sachar_-_Holes_Coverart

این رمان ماجرای پسری به نام استنلی را روایت میکند که به اتهام دزدی به اردوگاه گرین لیک در تگزاس منتقل می شود. صاحب اردوگاه که زنی خشن است بچه ها را مجبور به کندن گودال هایی می کند. بچه ها راز گودال ها را نمی دانند ولی بعد از ماجرایی که برای استنلی پیش می آید همه راز اردوگاه و پیوند عجیبی که بین گودال ها، اردوگاه، زن مالک اردوگاه، استنلی و بالاخره گذشته وجود دارد را می فهمند. در این کتاب فلش بکهایی هم به صد و ده سال پیش صورت میگیرد که چگونه اتفاقات گذشته بر زندگی استنلی اثر گذاشته و او مجبور است گودال هایی را هر روز حفر کند.
در بخشی از کتاب می‌خوانیم: همه ‌اش تقصیر آن جد خوک‌ دزد بی‌بو و خاصیت بود، وگرنه استنلی یلنتس با آن هیکل چاق در مدرسه مسخره نمی‌شد، بخاطر جرمی که مرتکب نشده بود به این اردوگاه لعنتی نمی‌آمد، هر روز در گرمای طاقت‌ فرسا، یک گودال عمیق نمی‌کند و از همه مهم‌ تر در حالتی‌ که توی یک گودال، بدون حرکت ایستاده است ثانیه ثانیه منتظر مرگ نبود… اما در همین لحظه او خوشبخت‌ ترین نوجوان در سرتاسر تگزاس بود.

شایان ذکر است که در سال 2003 فیلمی به همین نام با اقتباس از کتاب ساخته شده است که در لینک زیر می توانید دانلود نمایید:

https://salamdl.info/holes-2003/

مطالعه داستان برای نوجوانان و کسانی که مشکلات زندگی را دلیلی بر بدشانسی و بداقبالی خود می‌دانند توصیه می شود. جذابیت و کشش داستان لذت مطالعه آن را دوچندان می‌کند.
منتظر بازخوردهایتان هستم.
موفق باشید.

12 پسندیده

عالی :pray: :rose:

2 پسندیده

:heart_eyes: جالب بنظر میاد ،خیلی ممنون بابت معرفی :clap::clap::ok_hand::ok_hand:

2 پسندیده

خواهش میکنم.
بله داستان جالبی داره

2 پسندیده