۵ راه ساده برای پیشرفت مهارت نوشتاری در زبان انگلیسی

improve-written-english

نوشتن به انگلیسی، برای خیلی‌ها یک -به اصطلاح- چلنج دشواره. و پیشرفت کردن در نوشتن به انگلیسی هم دشوار به‌نظر می‌آد.
اما نگران نباشید! در ادامه با ۵ قدم آسان برای پیشرفت مهارت نوشتاری در خدمتتون هستیم.

۱. دامنه‌ی واژگان خودتون رو گسترش بدید
برای این‌که منظور خودتون رو به نحوی واضح بیان کنید به دامنه‌ی واژگان فعال قوی نیاز خواهید داشت. این فقط به این معنی نیست که تعداد زیادی لغت بلد باشید، بلکه باید قادر باشید به‌طور صحیح از این واژه‌ها استفاده کنید. برای رسیدن به این مهم، لغات رو به همراه مثال، داخل جمله، یاد بگیرید و نه به تنهایی از یک لیست واژگان!
نکته: وقتی یک لغت رو دارید یاد می‌گیرید، همه‌ی اشکال اون لغت و نیز پیشوند‌ها و پسوند‌هایی که معمولاً همراه با اون لغت می‌آد رو هم یاد بگیرید. (برای مثال به‌جای این‌که فقط واژه‌ی “depend” رو یاد بگیرید، در کنارش “depend on”, “to be dependent on” و “a dependant” رو هم یاد بگیرید.)

۲. در املای لغات استاد شوید!
شما باید املای صحیح لغاتی که یاد می‌گیرید رو بلد باشید. املای نادرست معنی جمله‌ی شما رو تغییر خواهد داد. برای مثال “bare” و “bear” یک‌جور خونده می‌شن ولی اولی به معنی برهنه هستش و دومی یک حیوون غول‌پیکره! به‌علاوه، املای نادرست، خوندن متن شما رو برای بقیه دشوار می‌کنه.
نکته: املای خودتون رو با استفاده از فلش‌کارت تقویت کنید و هر موقع وقت اضافه داشتید، املا تمرین کنید.

۳. به‌طور منظم مطالعه کنید

مردم اغلب می‌گن ما با خوندن -بهتر از راه دیگه‌ای- نوشتن رو یاد گرفتیم. خوندن به انگلیسی از خیلی جهات مفیده. خوندن یک راه عالی برای آشنایی با استایل‌های متفاوت نوشتن و یادگرفتن استفاده‌ی مناسب از کلمات هستش.
نکته: کتاب‌ها و مقالاتی رو انتخاب کنید که به موضوع‌شون علاقه دارید. یاد گرفتن نبایستی خسته‌کننده باشه. هر متن رو چندین بار بخونید تا مطمئن بشید می‌دونید چطوری باید از واژه‌ها و اصطلاحات جدید اون متن استفاده کنید.

۴. گرامر خودتون رو تقویت کنید
گرامر خیلی مهم‌ه چون کیفیت نوشتن‌تون رو بالا می‌بره. همیشه از زمان درست افعال استفاده کنید. و علائم نگارشی رو فراموش نکنید؛ رعایت علائم نگارشی یک راه عالی برای واضح و روان کردن نوشته‌ی شماست.
نکته: همیشه متن‌تون رو دو بار چک کنید. بار اول دنبال اشتباهات گرامری کلی باشید و بار دوم اشتباهات مبحث گرامری‌ای که در حال مطالعه‌اش هستید.

۵. فقط انجامش بدید!
نوشتن می‌تونه ترسناک باشه! اگرچه بهترین راه برای پیشرفت این‌ه که یک کاغذ و خودکار بردارید یا جلوی کامپیوترتون بشینید و شروع کنید به نوشتن. چندین نسخه از هر متن بنویسید، حتی برای نویسنده‌های حرفه‌ای هم پیش‌نویس اولیه هیچ‌وقت بی‌نقص نیست. به یاد داشته باشید که تمرین کردن شما رو بی‌نقص خواهد کرد.


پی‌نوشت: متن رو از سایت englishlive ترجمه کردم دوستان.

31 پسندیده

عالی و جالب
کامل خوندم
ممنون اقا رضا :+1: :pray:

2 پسندیده

دقیقا با خوندن کتاب داستان و مطالب انگلیسی دایره لغات هم بالا میره و در مرحله بعد زبان آموز باید روی درست نوشتن تمرکز بکنه دقت روی ساختار جمله بندی هنگام خوندن کتاب داستان کمک زیادی میتونه بکنه برای رایتینگ و در مرحله آخر زبان آموز باید خودشو به چالش بکشه یعنی بره به سمت رایتینگ و انجام بده اونو و از اشتباه کردن هم نترسه. اولین باری که من میخواستم با خارجیا از طریق رایتینگ ارتباط برقرار بکنم خیلی سخت بود برام و جالبه هیچ کدوم از اونا نخندیدن به من و بعصیاشون غلط های املایی و گرامری منو تصحیح کردن الان که دارم این متنو مینویسم به راحتی میتونم از طریق رایتینگ منظور خودمو برسونم و تو چندتا گروه چت که کلی اعضای خارجی هم داره براحتی نظر خودمو بدم. هنوز خیلی راه دارم تا به مرحله تسلط برسم ولی حداقلش اینه که اعتماد به نفس لازم رو کسب کردم برای کانکت شدن.

5 پسندیده

به به بسیار عالی و کامل.

خسته نباشید دوست گرامی. دست مریزاد به شما :tulip::tulip::tulip:

در کانال تلگرام قرار گرفت

2 پسندیده

خواهش می‌کنم. :hibiscus:

1 پسندیده

املای لغات خیلی سخته
نمیدونم چطور باید تقویت کنم املامو :frowning:

2 پسندیده

سلام
با توجه به مطالبی که خوندم اینطور میشه نتیجه گرفت که بهترین راه برای تقویت املا, خواندن هست. مطالعه و در معرض دید قراردادن کلمات باعث میشه ذهن به مرور املای اون کلمه رو یادبگیره.

1 پسندیده

با احترام من اصلا موافق این روش نیستم و باور نمیکنم جواب بده . حداقل برای من .
خیلییییییییی کلمات هست که بار ها بار ها میبینیم به نظر من امکان نداره بدون تلاش برای نوشتن اونا رو خود به خود یاد بگیریم .
همونطور که برای اسپیکینگ باید حرف زد تا روون شد
رایتینگ هم همینه .
ولی اینطوری میشه گفت که میشه املای یه کلمه رو یاد گرفت تمرین کرد … بعد ها با دیدن ِ بیشتر و مداوم اون کلمه در متون مختلف املاش تثبیت میشه و یادمون نمیره

6 پسندیده

من برای تقویت املا، اعتقاد به روش‌های خلاقانه فردی دارم.
کلمه رو برا خودتون رمزگذاری کنید. یا بخش بخش جداش کنید. یا هرکاری که خودتون مفید می‌دونید
یادمه دبیرستان beautiful رو جدا جدا تمرین می‌کردم:
be-a-u-tifiul
:rofl:

6 پسندیده

خیلی وقت میگیره اینطوری لعنتی …
ما که تا ابد وقت نداریم زبان بخونیم :frowning: :(:sob:

3 پسندیده

نگران نباشید کم کم درونی میشه. من از دبیرستان به بعد اصلا تمرین املا نکردم. تمام لغات سختم بعد دبیرستان خوندم
خودبخود درست میشه

1 پسندیده

تمرین املای کلمات از طریق نوشتن هم وقت گیره و هم اینکه یک همت بلند و خستگی ناپذیر می خواد به علاوه با گسترش دایره لغات کار سخت تر هم میشه البته این روش خوبیه که در حین یاد گرفتن کلمه مثلا با روش لایتنر با هربار خوندن اونا همزمان بنویسیم. من هم مشکل شمارو دارم و باورتون نمیشه که گاهی املای ساده ترین کلمات رو که در روزمره ازش استفاده می کنیم هم فراموش می کنم. فکر میکنم گذر زمان می تونه به این موضوع کمک کنه.

3 پسندیده

کلا نوشتار با فیدبک بهتر میشه. حالا چه املا چه استایل

حالا خوبی املا اینه فیدبکشو میشه از ورد و گوگل و گرامرلی و… گرفت

ولی خب چون خودم اهل نوشتن نیستم زیاد پیش میاد کلمات یه کوچولو پیچیده رو اشتباه بنویسم. ( حتی تو فارسی)

واسه همین بهتره بنویسید. حالا چه در قالب چت کردن با دوستان، چه نوشتن مقاله، چه هر نوشتنی.

اما برای تقویت استایل نوشتاری باید یه فیدبک خوب دریافت کنید و دوباره و دوباره تمرین کنید. هر چه بیشتر و با تمرکز تر استایل نوشتاری بهتر و به قول یه شخصی که میگفت " برای بهتر شدن باید دزد خوبی بود"

پس ببینید چطور تو کتاب ها داستان ها رو شرح میدن و از همونا تقلید کنید.

9 پسندیده

برای تمرین نوشتار یه سری برنامه هست که می‌تونه کمک‌کننده باشه. مثل Tandem و hellotalk و hinative و…
با افراد نیتیو یا افرادی که مثل شما دارن انگلیسی یاد می‌گیرن می‌تونید چت کنید و اشتباهات همدیگه رو تصحیح کنید.

ولی بنظر من موقع خوندن داستان‌ها و کتاب‌ها به قالب جمله‌ها و اصطلاحات دقت کنید و حتی برخی‌ها رو یادداشت کنید و خودتون داستان بنویسید بهتر جواب میده.

5 پسندیده

من هم در اولین چالش رایتینگ عرض کرده بودم که بهترین و موثرترین روش برای پیشبرد نوشتار خلاصه نویسی داستان و کتاب هست بخصوص فصل به فصل کتاب. برای بنده شیرین ترین تجربه زبانی اولین چکیده داستانی بود که نوشتم هست. برای املاء هم مشکل غالب این هست که تلفظ و نوشتار کلمات فرق می کنند لذا باید با علائم فونتیک لغات بیشتر آشنا شد.

6 پسندیده

منم برای friend اینکارو کردم :joy:

فری- اند

5 پسندیده

وااای خدای من, .:grin::grinning_face_with_smiling_eyes: منم دقیقا همینکارو کردم الانم همچنان با اینکه دیکته کلمه رو بلدم اما اینکارو انجام میدم,
پیشنهاد خوبیه واسه یادگرفتن دیکته لغات, منکه همیشه همینکارو انجام میدم و راضیم.

7 پسندیده

@zahra.sheikhi76

یکی از راه‌هایی که بشدت میشه املا رو تقویت کرد چت کردن هستش من جز اون دسته از زبان اموزایی هستم که حس رایتینگ رو کاغذ رو ندارم ولی روزانه حداقل نیم ساعت صرف چت کردن میکنم. کیبورد گوشی ها هم خوشبختانه جوریه که تایپ که میخای بکنی تا چند حرف اول یه کلمه رو مینویسی خودش کلمه رو پیشنهاد میده. از این طریق من تونستم املای خیلی از کلمات رو یاد بگیرم بدون اینکه تمرین رایتینگ روی کاغذ داشته باشم.

یه پیشنهاد دیگه اینه که کتاب داستان بخونین بشدت تاثیر داره تو رایتینگ و املای کلمات و اصن نگران نباش همونطوری که @pari خانوم گفتن نگران نباش خود به خود درست میشه

6 پسندیده

سلام ممنون از مقاله ی خوبتون، من علاقه ی زیادی به نوشتن دارم ولی برای جواب دادن به سوالات انگلیسی اگه بخوام بنویسم نمیتونم کلماتی رو که بلدم رو اضافه کنم باید همه رو بنویسم و رو خونی کنم که به درد نمیخوره، یه مدت حذف کرده بودم ولی تو گرامر به مشکل خودم نتونستم جملم رو درست بگم، یه جورایی هر دوتا روش برام مشکل ساز بود…

1 پسندیده