معرفی کتاب های زیبوک، کشتن مرغ مقلد (To kill a mockingbird)

با سلام خدمت دوستان زبانشناس
امروز با شما هستم با معرفی رمان to kill a mockingbird یا همان کشتن مرغ مقلد.

250px-Mimus_polyglottos1

این رمان در اپلیکیشن زیبوک در قسمت قفسه ی نوجوانان قابل دسترسی است (شاید به خاطر این که داستان از زبان دختر بچه ای (اسکات) و از زاویه ی دید او روایت می شود در این ردیف قرار گرفته است) :

این رمان که نوشته ی خانم هارپر لی در سال 1960 می باشد با وجود برخورد با مسائل جدی مانند نابرابری نژادی به خاطر طنز و گرمای آن مشهور است. داستان از زبان دختر بچه ای به نام اسکات روایت می شود که با برادر خود جیم و دوستشان دیل ماجراهای جالبی را در داستان رقم میزنند. اما تم اصلی داستان از زمانی شروع میشود که پدر اسکات وکالت یک سیاه پوست را می پذیرد. همچنین این رمان با جزئیات فراوان خود خواننده را به خوبی وارد داستان می کند.
رمان کشتن مرغ مقلد یکی از رمان های پرطرفدار و مشهور قرن بیستم است. این رمان جزء صد رمان برتر به انتخاب مجله ی تایمز است و در سایت گودریدز هم رتبه ی اول را از آن خود کرده است.

خلاصه ی داستان:
رمان کشتن مرغ مقلد از زبان دختری به نام اسکات فینچ روایت می‌شود که دختر وکیل سفیدپوستی به نام اتیکاس فینچ است. پدر اسکات دفاع از جوان سیاه‌پوستی به نام تام رابینسون را که متهم به تجاوز به یک دختر سفیدپوست است بر عهده می‌گیرد. مردم شهر در رمان، مردمی خودپسند و نژادپرست معرفی شده‌اند. اتیکاس فینچ، وکیلی انسان‌دوست، جسور و شجاع و پدری مهربان و دوست‌داشتنی است. او با قدرت و بی‌باکی از عدالت و انسانیت دفاع می‌کند و در مقابل تعصب، نفرت و خشونت نژادی و ریاکاری مردم می‌ایستد. تم اصلی رمان، معصومیت و قربانی‌شدن آن در برابر بی‌عدالتی و تعصب نژادی است و عنوان آن برگرفته از صحنه‌ای است که در آن اتیکاس تفنگ بادی‌ای به‌عنوان هدیه ی کریسمس برای فرزندانش می‌خرد و از آنها می‌خواهد که به خاطر داشته باشند که هیچ‌گاه به مرغ مقلد شلیک نکنند، چون کشتن مرغ مقلد «گناه» است.

همچنین در سال ۱۹۶۲ میلادی، رابرت مولیگان فیلمی را با همین نام از روی آن ساخته است که از لینک زیر می توان آن را دانلود کرد. این فیلم در لیست 100 فیلم برتر تاریخ در سایت imdb قرار دارد:

https://my-filmm.info/tag/دانلود-فیلم-کشتن-مرغ-مقلد-to-kill-a-mockingbird

امیدوارم از خواندن این رمان فوق العاده لذت ببرید.
موفق باشید.

7 پسندیده

رمان خوبی به نظر میاد ، مخصوصا این نکته که گفتین راویش یه دختربچه هشت سالس
خیلی ممنون :rose: :rose:

3 پسندیده