سطح بندی منابع آموزش زبان انگلیسی آکادمیک

با سلام

توی کاتالوگ های ELT کمبریج و لانگمن و آکسفورد و …یه سری کتاب ها هست با عنوان Adult یا general و یه سری کتاب ها هست با عنوان academic به صورت کلی چیزی که می دونم اینه که خوب کتاب های آکادمیک مخصوص فضاهای آکادمیک هست همونطور که یه سری کتاب هست با عنوان professional and vocational یا business که برای فضاهای کاری و مشاغل هست…سوالی که دارم اینه که هم کتاب های adult سطح بندی CEFR داره و هم آکادمیک، سوالی که دارم اینه که وقتی ما یه کتاب adult رو سطح های a1 تا b2 رو خوندیم حالا اگه بخوایم کتاب academic رو بخونیم باید دوباره آکادمیک رو از همون سطح اول یعنی a1 شروع کنیم؟؟؟ اگه جواب بله هست علتش رو هم میشه توضیح بدین که چرا؟؟؟

مرسی…

2 پسندیده

درود بر شما دوست عزیز.

خیر دوست عزیز.
انگلسی تجاری و اکادمیک در سطوح تکمیلی به انگلیسی جنرال اضافه میشن.

یه سری جداول هست که توسط Oxford & Cambridge
تعریف میشه که میاد کلمات و گرامر و مدارک معتبر رو به سطوح A&B&C تقسیم بندی میکنه.
در این جدول یه قسمتهایی هست به عنوان General & academic & business که نوع مدرک رو مشخص میکنه، یعنی شما با توجه به سطح زبانتون چه مدرکی نیاز دارید
اصلا سطح زبان تحت عنوان زبان تجاری و اکادمیک نداریم وقتی سطح شما به b2 یا c1 جنرال میرسه میتونید به جای خوندن منابع جنرال از کلمات و اصطلاحات و گرامر رایج زبان تجاری یا اکادمیک استفاده کنید. کتب مخصوص زبان تجاری یا اکادمیک هم تا جایی که بنده مطالعه کردم اساس اون زبان جنرال هست.

6 پسندیده

ممنون از پاسختون ولی من جوابم رو دقیق نگرفتم…
این که گفتید “خیر” … منظورتون اینه که وقتی که یه کتاب جنرال رو مثلا تا سطح b2 می خونم دیگه نباید کتاب آکادمیک رو از سطح a1 شروع کنم؟…فکر کنم شما منظور من رو درست متوجه نشدید…ببینید اگه کاتالوگ های کمبریج و لانگمن و آکسفورد رو نگاه کرده باشید خیلی از کتاب های آکادمیک سطح بندیشون از a1 شروع میشه اینطور نیست که از b2 شروع بشه…؟ امیدوارم سوال و منظور من رو متوجه شده باشید.

این نکته که میگید سطح آکادمیک نداره بله کاملا درسته من هم متوجه این نکته هستم کلا سطح بندی منابع زبان انگلیسی برا اساس همون CERF هست که همون A1,A2,B1,B2,C1,C2 هست می دونم این رو…

2 پسندیده

یه درخواست دیگه هم که داشتم اگه ممکنه…بهترین کتاب ها به نظرتون هم برای general english هم academic رو عنوان هاشون رو می گید لطفا؟…اگه ممکنه برای هر دو هم کتاب Integrate هم کتاب های مخصوص هر skill رو هم اگه بگید ممنون میشم…مرسی… .

2 پسندیده

درود بر شما دوست عزیز.

یکسال پیش من شروع به زبان خوندن کردم و هدفم انگلیسی تجاری بود ولی ابتدا با هیچکدوم از منابع انگلیسی تجاری نتونستم ارتباط برقرار کنم حتی سطح ابتداییش. دلیلش فقط ضعف در زبان عمومی بود پس باعث شد شروع به خوندن انگلیسی جنرال کنم و تا الان هنوز دارم زبان عمومی میخونم.
زبان تجاری یعنی شما قدرت چانه زنی یا متقاعد سازی داشته باشی یا ایجاد یک ارتباط قوی و موثر با طرف مقابل. زبان اکادمیک هم همینطور قواعد خاص خودش رو داره.
شما تا زمانی که دانش عمومی زبان مناسب و قوی نداشته باشید نمیتونید روی زبان تجاری و اکادمیک مناور بدی.

صد در صد زبان تجاری با اکادمیک و جنرال فرق داره ولی نه خیلی زیاد.
شما باید به یک سطحی از زبان جنرال برسید مثلا b2 تا راحت با زبان تجاری و اکادمیک کنار بیاید
من جایی سراغ ندارم زبان اکادمیک یا تجاری قبل از زبان جنرال تدریس کنن.

من زبانشناس رو پیشنهاد میدم برای انگلیسی جنرال و تجاری. ولی برای انگیسی اکادمیک منابع ایلتس و تافل خوبه.
من برای writing& reading & و… هیچ کتابی نمیتونم معرفی کنم شما اول باید زبان جنرال را تکمیل کنید بعد با توجه به ضعف هاتون با یه تعیین سطح یا ازمون ایلتس و تافل ازمایشی به یک استاد کارکشته برای معرفی کتاب مراجعه کنید.
حتما برای پیشرفت هر اسکیل لازمه با یک استاد خوب مشورت کنی من یه زبان اموز بیش نیستم نمیتونم نظری بدم .
سایت افرینش هم سایت بسیار خوبیه برای منابع اکادمیک. حتما بهش یه سر بزن.

6 پسندیده

جواب به احتمال زیاد بله هست دوست عزیز نه خیر. :joy:

1 پسندیده

“سوالی که دارم اینه که وقتی ما یه کتاب adult رو سطح های a1 تا b2 رو خوندیم حالا اگه بخوایم کتاب academic رو بخونیم باید دوباره آکادمیک رو از همون سطح اول یعنی a1 شروع کنیم؟”

1 پسندیده

الان اتفاقی که در این تاپیک افتاد نمونه خوبی برای ریشه های عقب ماندگی یه کشور جهان سومی هست…

حذف کردن نوشته های فرد نقد کننده و لایک کردن پست های فرد نقد شونده که توضیحات اشتباه داده فقط به خاطر تبلیغ اپلیکیشن سایت…

به نظرم اینطور نخواهد ماند و همچین جامعه ای یه روزی تاوان سختی پس خواهد داد…

1 پسندیده

نوشته شما حذف نشد بلکه بنده شخصا زحمت کشیدم و بخش توهین آمیزش رو حذف کردم. در تالار زبانشناس فقط ادبیات محترمانه جای انتشار داره. اگر نمیتونید محترمانه صحبت کنید پیشنهاد میکنم که تالار جهان سومی ما رو ترک بفرمایید.

12 پسندیده

دوستان عزیز…!
با هم مهربان باشیم، به قوانین هم احترام بذاریم…
این تالار قانون داره، مجری قانون هم داره، حالا حتی اگر مجری قانون خطا کرد(که معمولا این طور نیست)، خطای او رو با خطای دیگه ای نباید گسترش بدیم…
موفق باشیم…:grin:

3 پسندیده

حرف خیلی زیاد دارم ولی چون باور دارم که گفتگو با افرادی چون شما با اکراه دوستان که در این تاپیک خطاب به بنده پاسخ دادید از پایه خطا هست و چنین گفتگویی رو فاقد مشروعیت می دونم به همین دلیل پاسخ نمی دم…

فقط به علت اینکه عقده نشه توی گلوم :joy: یه چند نکته بگم خدمت این دوستمون rokni (عبارت دوست رو متاسفانه با اکراه می گم چون بنده هیچ دوستی ای بین خودم و شما و دیگر دوستمون نمی بینم) ،البته داشتم یه متن یکی دو صفحه ای مفصل خطاب به دوست دیگر (…با اکراه…) hnaseri که اختلاف نظر بنیادین با ایشون دارم می نوشتم که در ابتدای راه به دلیلی که در ابتدای این پست توضیح دادم منصرفم شدم.

اما فقط چند نکته همراه با کمی طنز خطاب به دوستمون (…با اکراه…) rokni :

  • این فقط مجری قانون نیست که معمولا خطا نمی کنه منتقد قانون هم توی دهات ما معمولا خطا نمی کنه :joy:

  • من اعتقاد ندارم که اشتباه کردم البته رفتار بنده قابل نقد هست و ممکنه که اشتباه باشه بعید نیست ولی خوب من باورم این هست که رفتارم به صورت بنیادین لزوما اشتباه نبود و نتیجه گیری شما رو کمی شتابزده می دونم، ممکنه که من خطا نکرده باشم و خطا از مدیر سایت باشه شاید هم نه برعکس به هر حال قابل بحث هست و لزوما گفته شما حجت نیست.

همین قدر به نظرم کافی هست برای من… چنین گفتگویی اساسا بی فایده و رنج آور است.

2 پسندیده

این رو به درخت میگن ادب لطفا
دور از جونه ایشون البته @rokni

به خودتون میگیرید چرا ؟بهتون گفتن دوستمون محبت کردن و گرنه تمایل به دوستی با شما رو نداشتن و آدم کسیو باید انتخاب کنه که لایق باشه

این بحثا بیشتر به خودتون آسیب میزنه و گرنه برای بقیه فکر نمیکنم مهم باشه :grin::laughing::ok_hand:

2 پسندیده

دوستان عزیز(بدون ذره ای اکراه) خطاب به همه خصوصا @spiritpalsy و @fatemeh74 …اصلا من اشتباه کردم… چرا الکی بحث می کنید، آقا مگه ماها خطا نمی کنیم…
من هم تو همین تالار پرچم شدم، چیز شنیدم(از همینایی که الان دفاع میکنن، لایک میکنن :crazy_face::crazy_face:…بدون اشاره به شخص خاصی…⁦ :golfing_man: ⁩)
بی خیال شیم، زندگی این همه سختی داره، زهرمارش نکنیم…
در ضمن هرجور میخواید با من صحبت کنید، راحت باشین، من ناراحت نمیشم دوست بسیار محترم و عزیز!

3 پسندیده

مخفف ایشون‌ه…:grin:

2 پسندیده

البته معلوم نیست که من لایق نباشم شاید افرادی مثل شما و دیگر دوستان این تاپیک لایق نباشن…قابل بحثه… .

اینکه چنین بحث هایی مهم نیست از خودخواهی و روحیه استبدادی شما و امثال شما هست از نظر من هر بحث، اعتراض و نظری مهم و قابل توجه هست به طور نسبی. من کوچکترین انتقادی رو به خودم و دیگران مهم و قابل توجه می دونم اگه شما مهم نمی دونی می تونه به خاطر عدم باور به نقد و انتقاد باشه که منتهی به دیکتاتوری و استبداد میشه…کلا هر سه دوستمون در این تاپیک درجاتی از روحیه استبدادی رو در خودشون داشتن به نظر من.

2 پسندیده

حرف شما متینه، اگه میخواید به نظرم بهتره که ادامه این بحث رو خصوصی بریم جلو، فضای تالار با این بحث ها فاصله داره
ادامه بحث رو خواستید بصورت منطقی…من هستم

1 پسندیده

خیر بنده به نقد و انتقاد باور دارم اما بهتره نقد و انتقاد توهین و بی ادبی نباشه چون هر بی ادبی نشانه ی هرچیزی خواهد بود

2 پسندیده

ای بابا…
هی ما میایم بحثو جمع کنیم…بیخیال، come on…

2 پسندیده

این خوبه یا شاید حتی خیلی خوبه که اینقدر کسی ظرفیت داشته باشه که بگه هر جور دوست دارین با من صحبت کنید…
من به شخصه در این حد ظرفیت ندارم یعنی؛ کنایه، هجو و در بدترین شرایط روحی روانی تحقیر و تمسخر رو مجاز می دونم (البته تحقیر و تمسخر رو اون هم در بدترین شرایط روحی و روانی و غیر قابل تحمل شاید مجاز نه اما چاره ناپذیر و غیر قابل سانسور می دونم) اما توهین و فحاشی رو و در درجه بالاتر “جهاد” رو (اعم از جهاد سکولار حقوق بشری یا حتی جهاد اسلامی و به طور کلی هر نوع جهاد و مبارزه مسلحانه) فقط در شرایط نقض “انسانیت” ( منظور از انسانیت به معنی humanitism (انسانیت گرایی) (اگه درست گفته باشم) نه به هیچ وجه اومانیسم) و همچنین ارتکاب “جنایت” مجاز و موجه می دونم.
در راستای همین نکته من به لحاظ روانی درجه ریلکسی شما رو ندارم یعنی در این حد که هر جور به خوایم به هر کسی صحبت کنیم براش قانون شخصی خودم و حدود خودم رو دارم…به عنوان مثال در سرورهای بازی کامپیوتری pes در طی چند سال در بخض تیم پلی که بازی می کردم با افراد مختلفی از کل جها از چین و هنگ کنگ گرفته تا خاورمیانه و تا امریکای جنوبی توی بخش تیم پلی بازی چت و گفتگو داشتم که جمعا حدود صد نفر در برنامه استیم فرند ادد کرده بودم از این میان فقط دو نفر بودند یکی از بلغارستان و یکی دیگه از سوئد که در چند مورد مورد توهین و فحاشی قرار گرفتند ولی به طور عجیب و باور نکردنی ای در قبال فحاشی فرد توهین کننده که به نظر من حق اون افراد بود هیچ پاسخی ندادن و سکوت کردند ولی بعد از این لول ناباورانه ظریفت فحش پذیری :joy: من بودم که به ندرت فحاشی می کردم و در چند مورد که پیش اومد فحش رو با فحش جواب دادن بعضی از دوستان صمیمیم تعجب کردن. روده درازی نکنم این حد از ریکلسی در مورد نوع گفتمان مخاطب از سوی شما قابل تحسین اما عجیب هست.

در بعد دیگه من با نظر شما مبنی بر اینکه “بی خیال بشیم” مخالف هستم. در ضمینه نقد، اعتراض و گفتگوی و گفتمان من اعتقادی به بی خیالی ندارم. در مورد شما به نظرم یه مقدار در بحث کم آوردین به نظرم و به همین خاطر معتقد هستید که باید بی خیال شد. به نظرم اگه علاقه و قدرت تحلیلی در گفتمان دارین بحث اشکالی نداره. البته من یک “روشنفکر آماتور” هستم و یا شاید حتی “مخاطب آماتور روشنفکران حرفه ای” این هم بگم ادعایی اصلا ندارم و شدیدا تاکید می کنم که آماتور هستم ولی شاید از “عامه مردم” که مطالعه و اندیشیدن به مراتب کمتری از من دارم تا حدودی برتری فکر داشته باشم ولی به هیچ وجه حرفه ای نیستم و یک آماتور هستم.

اگه کم آوردین :wink: هم حتی هیچ بحثی نیست اگه شما ترجیح می دین میشه بی خیال شد مشکلی نیست… .

حال کردین می خواستم بحث نکنم مثلا:joy:

2 پسندیده

شما گفتید که فکر نمی کنید که بحث های من برای کسی مهم باشه این یعنی چه به نظر خودتون؟؟؟ آیا این بی اعتنایی به ذات گفتمان و نقادی نیست؟ شما فکر می کنید فقط شما هستید که به بحث های من بی اعتنا هستید نه من هم به سطح فکر شما بی اعتنا هستم و معتقدم به لحاظ فکری شما از سطوح پائین تری از بنده آماتور برخوردار هستید.
از طرفی آیا بحث های من با جناب rokni شامل توهین بود؟؟؟ من فقط یک کنایه هجوآمیز زدم. شما خودتون کنایه به بنده زدید با رنگ و بوی دیکتاتوری بعد من کنایه می زنم می گید توهین؟؟؟ کنایه من توهین هست ولی کنایه شما توهین نیست؟؟؟ (جالبه واقعا).