یه گام به عقب و تشکر از تیم برنامه نویس زبانشناس

سلام به همه دوستان. امیدوارم حالتون خوب باشه.

همونطور که گفتم بعد هفت ماه تصمیم گرفتم دوباره زبان خوندن رو شروع کنم که پیشرفتم رو بیشتر کنم. برای توضیحات بیشتر به تاپیک زیر برید:

یه گزارش سه روزه از مورد بالا بهتون میدم. باقیش بمونه همونطور که قول دادم در قالب لتس تاک بهتون میگم.

روز اول کمی دشوار بود. تنها تونستم نیم ساعت بخونم چون ذهن من برای مطالعه تنبل شده بود.

روز دوم تونستم یک ساعت از زبانشناس استفاده کنم، این بار راحت تر بود و تونستم با کمترین مشکل این کارو انجام بدم.

روز سوم که امروزه هم در کنار زبانشناس زیبوک رو آوردم و قراره در کنار یک ساعت زبانشناس مقداری هم به مطالعه زیبوک بپردازم. میزان زنجیره زیبوک رو زدم یک ساعت ولی ممکنه نرسم پرش کنم. فعلا آهسته اما پیوسته…

منابعی که در حال مطالعه اونها هستم:

  • زبانشناس - چیزهای قشنگ روزانه
  • زبانشناس - ESL
  • زبانشناس - RealEnglish
  • زیبوک - خردش کن از گری وینرچاک

آپدیت جدید زبانشناس کمک بسیار زیادی در مطالعه بهتر این منابع به من کرد.

چرا؟

  1. در منبع چیزهای قشنگ روزانه ابتدا و انتهای پادکست موسیقی پخش میشه. اما در آپدیت جدید، اپلیکیشن قادر به تشخیص و تراز متن و صوته و یعنی تا زمانی که متن خونده نشه، خط هم دنبال نمیشه. که این موضوع برای تمرکز من روی درس بسیار کمک کننده بود.

  2. در منبع ESL هم با استفاده از اسکرول خودکار و افزایش سرعت تونستم تا حد زیادی ریتم خسته کننده این پادکست رو جبران کنم.

  3. در منبع انگلیسی واقعی را یاد بگیر هم قسمت مورد علاقه من بخش مکالمه اون هستش. با آپدیت جدید که قادر به شناسایی اصطلاحات و فرزال ورب هاست ( و همینطور دیکشنری های آنلاین). دیگه مجبور به استفاده از درس واژگان نیستم و اینجوری می تونم تمامی تمرکز و تکرارهارو فقط به این آیتم اختصاص بدم که خارق العادست.

  4. در کتاب خردش کن هم که الان دومین چپتر رو داشتم می خوندم مورد تشخیص و تراز متن، دیکشنری های آنلاین، تشخیص فرزال وربها و اصطلاحات به شدت کمک کننده بود تا در خوندن کتاب اختلالی ایجاد نشه. تراز متن و صوت به این دلیل خوب بود که گری وی وسط کتاب گاهاً خارج از متن توضیحاتی میده که با استفاده از این آپدیت نرم افزار گیج نمیشه و منتظر میمونه تا گری وی برگرده به متن. فرزال ورب ها و اصطلاحات هم نرم افزار تا حد زیادی درست تشخیص داد که فهم کتاب رو خیلی خیلی برای من بهتر کرد.

جا داره از آقایان @golmirzaei برنامه نویس خوبمون و آقا حسین @hnaseri عزیز بابت این آپدیت خوب تشکر کنم.

واقعاً دمتون گرم. :+1::+1:

21 پسندیده

سلام وقت بخیر
تبریک میگم بسیار عالی و هدفمند وبینهایت منظم و مرتب تنظیم شده.انشاالله هرروز از روز قبل محکمتر بسوی اهدافتون قدم برداریندو انشاالله تاآخر برنامه موفق باشید :rose::rose: و باکمترین مشکل روبرو بشوید .:rose::rose:

1 پسندیده

@YoKambiz منم سه روزه دارم زنجیره رو رعایت میکنم …روزی نیم ساعت البته به مرور زیاد میکنم میخوام که اهسته و پیوسته برم ان شالله منم تا شهریورماه براتون عکس میفرستم از زنجیره و چه چیزهایی رو انجام دادم

2 پسندیده

شماهم ۱دیدکلی مثل جناب کشاورز از برنامه تون ارایه بدهیند خوشحال میشم تابعد ریز برنامه و عکسهاش رو ببینیم:rose::rose::rose::rose:

ان شالله … البته من کلاس زبان هم میرم اونجا باید خودم رو بسنجم ببینم واقعا صحبت کردنم بهتر شده یا نه

حتمابهترشده شک نکنید توی پادکستهاومینی استورها شرکت کنید دوستان کمکتون میکنند وباقدرت بیشتری قدم برخواهید داشت:rose::rose::rose::rose::rose:باارزوی موفقیتهای بیشتر:rose::rose:

عزیزم حتما شرکت میکنم .من یک هفته ست نرم افزار رو دارم اولش گیج شدم تا یکی یکی میفهمم چی به چیه … امیدوارم بتونم زبان رو هر چی زودتر یاد بگیرم😚

انشاالله
باآرزوی موفقیت های هرروزه ی شماعزیزدل:rose::rose::rose:

1 پسندیده

سلام بسیار عالی موفق باشین.:clap::clap::clap::clap: خصوصا بحث گزارش و لتس تاک در تالار رو بسیار پایه ام.:rose:
چون بیشترین تاثیر رو از لتس تاکا گرفتم خیلی موثر بود. که همپای شما ایشالاه همه دوستان فعال میشن مثل گذشته لتس تاک بارون میکنیم.
و البته منم گزارش پروسه زبان آموزیمو روزای آینده ارائه میدم حتما

3 پسندیده

ممنون. منتظر گزارش شما هستیم :tulip::tulip:

1 پسندیده

درود بر شما آقا کامبیز :ok_hand:
چه برنامه ی خوبی. بنده هم از دست اندرکاران زبانشناس تشکر میکنم. نکاتی هم که فرمودید کاملا موافقم. من هم شاید برناممو در روزهای آتی بگم. کمی نیاز به وارد کردن لیسنینگ تو برنامم دارم. بیشتر وقتم تو این چند ماه صرف گسترده خوانی شده.
امیدوارم موفق باشید آقا کامبیز . (هرچند الآن هم هستید)

3 پسندیده

منم دارم از سیستم جدید لغات و اصطلاحات نهایت استفاده رو میبرم. درسته که خیلی‌هاشون آسونه و معنی‌هاشو میشه حدس زد، ولی وقتی توی لایتنر میره، هم میشه مرورشون کرد، هم نحوه‌ی کاربردشون رو توی جملات مختلف یاد می‌گیریم. بعضی عبارت‌ها رو اونقد قشنگ شناسایی کرده که من اکثر اوقات انگشت به دهان می‌مونم. از همین رو میشه از درصد خطای شناسایی، چشم‌پوشی کرد.

بازهم از بانیان برنامه تشکر و قدردانی می‌کنم. همیشه در اوج باشید. @hnaseri @golmirzaei

4 پسندیده

میشه مثال بزنید؟ :grin:

2 پسندیده

اتفاقا میخواستم یه تاپیک درست کنم با همین موضوع و اون لغات جالب رو اونجا بنویسم. الان دقیقا تو خاطرم نیست ولی در ادامه‌ی مطالعاتم با این موارد برخورد کنم حتما می‌نویسم

1 پسندیده

خوبه

کله هر درسی خوندید که اصطلاحات جالب داره با استفاده از همون گزینه ی تالار اگه اصطلاح رو بگید و توضیح بدید خیلی عالی میشه :blush:

3 پسندیده

چشم حتما
فعلا هری پاتر رو می‌خونم پر از اصطلاحات بریتیشه

1 پسندیده

@YoKambiz

ببخشید چه دیکشنری فارسی دانلود کنم که phrasal رو هم معنی کنه … معنی این لغات رو اصلا نفهمیدم میشه کمک کنید
A kind of … get into … fall into

1 پسندیده

از کجا بفهمیم کجا مشخص کرده که اینا idiom با phrasal هستن؟

1 پسندیده

توی دیکشنری‌های انگلیسی به انگلیسی نوشته. البته خیلی اهمیت نداره دونستن این‌ها. شما وقتی به کارش میبری کسی ازت نمی‌پرسه که کدوم نوعه. مهم کاربردشه

1 پسندیده

مرسی عزیزم …فکر کنم این phrasal verb ها توی نرم افزار پررنگ تر نشون داده شده؟

2 پسندیده