شفافسازی یکی از تغییرات اخیر نرم افزار زبانشناس

دوستان گرامی زبانشناس

از اونجایی که سوالات و بعضا انتقادات در مورد یکی از تغییرات آپدیت اخیر زیاد شده بود توضیحاتی رو اینجا لازم میدونم که بگم.

در آپدیت ۷.۱ زبانشناس، یکی از خواسته های دیرینه ی شما عزیزان رو پوشش دادیم که همون انتخاب عبارات، اصطلاحات و افعال عبارتی بود. برای اینکار چند تغییر در زبانشناس صورت گرفته که بعضا باعث سردرگمی برخی کاربران عزیز شده.

۱- دیتابیس لغات زبانشناس تا حدی تغییر کرده. این تغییر باعث میشه که تعداد خیلی کمی از لغاتی که قبلا هایلایت کرده بودید یا از هایلایت درآورده بودید دوباره هایلایت آبی بشه.

۲- با توجه به اینکه اصطلاحات و افعال عبارتی مثل لغات قابل انتخاب و هایلایت، شدن، نمودار میله ای دروسی که قبلا مطالعه کردید و تمام لغات رو از هایلایت درآورده بودید، کمی پر شده که نشون میده تعدادی افعال عبارتی و اصطلاح در درس موجوده که اونها رو یاد نگرفتید.

۳- با توجه به اینکه میزان اضافه شدن افعال عبارتی و اصطلاحات قابل توجه بود، سطح بندی افراد که در صفحه اول زبانشناس با استفاده از آواتار نشون داده میشد مورد تغییر قرار گرفته و هر سطح ۱۰ الی ۲۰ درصد سخت تر شده. قبلا این سطح‌بندی فقط با استفاده از لغاتی که بلد بودید محاسبه میشد. اما الان جمع لغات و افعال عبارتی که بلد هستید نشاندهنده سطح شماست.

۴- بعضی افراد به دقت عبارات و اصطلاحات قابل انتخاب، ایراد گرفتند. با توجه به اینکه این کار به صورت کامپیوتری انجام شده دقیق نبودن این موضوع اجتناب ناپذیر هست. البته راهکار حل این موضوع هم ساده هست. شما هر درسی که به تازگی شروع به خواندن می کنید به هر حال بایستی لغات و اصطلاحاتی که نمیدانید رو هایلایت کنید. در این فرایند کافی است که اصطلاحاتی که به اشتباه انتخاب شدن رو در نظر نگیرید و دست آخر یکبار توسط دکمه‌ی “بقیه لغات آبی را میدانم” همه‌ی موارد باقی مانده رو از حالت هایلایت در بیارید. این کار باعث میشه اصطلاحات اشتباهی که از هایلایت خارج شدن در دروس دیگر مشاهده نشه.

پیشاپیش اگر این تغییرات باعث سردرگمی برخی از شما عزیزان شده عذرخواهی میکنیم. همچنین از پیشنهادات و انتقادات شما در رابطه با این موضوع هم استقبال میکنیم.

22 پسندیده

درود آقای ناصری
سپاس از پیگیری‌های تان، عبارت‌های داخل نرم‌افزار خوانده نمی‌شوند. دکمه‌ی تلفظ را می‌زنیم ولی هیچ سدایی شنیده نخواهد شد. باید واژگان را جداگانه در واژه‌نامه جستجو کنیم تا تلفظ‌ها را بشنویم.
نمی‌شود کاری کنید تلفظ یک عبارت یکجا پخش شود؟

من عادت دارم که هنگام کار با لایتنر به نمایشگر نگاه نکنم و نرم‌افزار واژه را برای ام بخواند و با شنیدن تلفظ و خوانش واژه پی ببرم کدام واژه است(برای تقویت شنیداری).

3 پسندیده

بنظرم موتور تلفظ عبارات در برنامه به نحوی میتونه از موتور تلفظ دیکشنری ها مثل لانگمن یا Collins بهره ببره

4 پسندیده

بله این مشکل در مورد عباراتی که چند شکلی هستند وجود دارد. امیدوارم بتونیم مشکل رو به زودی برطرف کنیم.

4 پسندیده

اجازه بدید یه مثال ساده بزنم
کلمه big house در ظاهر همون معنی ساده رو داره یعنی خانه بزرگ و در متن یک درس همین معنی رو میده اما وقتی میبینم آبی شده کنجکاوم بدونم مگه این چیه که آبی شده روش کلیک میکنم میبینم یه معنی عامیانه ندامتگاه داره.
الان من یا باید از هایلایت آبی خارج کنم طبق گفته شما یا باید بزارم هایلایت شده باشه که بدانم یه معنی خاصی هم داره تا بعدا در جای اصلیش از هایلایت خارج کنم و قضیه اینه که با صدها یا حتی هزاران مورد این چنینی وجود داره
به خاطر همین من پیشنهاد آمار برای کلمات فیروزه ای جدا از عبارات آبی دادم

3 پسندیده

این که انجام شد. الان فقط افعال عبارتی و لغات در آمار های اصلی حساب میشن.

منظور از کامپیوتری دقیقا همین موارد هست. ما نمیتونیم دونه دونه این عبارات رو در همه درسها بررسی کنیم و ببینیم که آیا معنی عبارت در اون درس درست هست یا خیر. انتخاب رو به عهده ی کاربر میذاریم که از هایلایت در بیاره یا طور دیگری باهاش برخورد کنه.

3 پسندیده


منظورم در این قسمت، همین عدد ۹۵ را تفکیک کرد

1 پسندیده

جهت جلوگیری از پیچیدگی ما فقط لغات و افعال عبارتی رو جمع زدیم.

2 پسندیده

البته این در نسخه 7.1.4 انجام شده. دقت کنید از این نسخه استفاده کنید.

4 پسندیده

خیلی بهتر شده دستت درد نکنه
اما الان مبنای محاسبه این عدد چیه؟ چون من هر چی حساب میکنم جور درنمیاد

1 پسندیده

من دو روز پیش آپدیت کردم که ۷.۱.۳ بود … نسخه ۴ رو از کجا باید دانلود کنم؟

2 پسندیده

درود بر شما
از گوگل پلی می‌توانید به‌روزرسانی کنید.

2 پسندیده

متاسفانه از گوگل پلی هیچی دانلود نمیشه … با یا بدون فیلترشکن مدتیه که کار نمیکنه … راه دیگه ای هم هست؟

2 پسندیده

من با قندشکن انجام دادم، مشکلی نبود.

از ابن راه هم می‌توانید بارگیری کنید:
https://m1.res.zabanshenas.com/app/zapp_en.apk
ولی نمی‌دانم نسخه‌ی بروز هست یا نه!

3 پسندیده

راستی از کافه بازار هم می‌توانید به روز برسانید.

2 پسندیده

این لینک به روز هست

کافه بازار هنوز بروز رسانی رو تایید نکرده! قشنگ رفته تو سیکل اداری.

6 پسندیده

مثلا می‌خوان بگن ما کارمون خیلی تخصصیه و ضریب ایمنی نرم‌افزارها رو ریزبینانه بررسی می‌کنیم! :grin:
تا همین پارسال پر بود از ویروس‌گرام، عین خیال شون هم نبود. :grinning:

1 پسندیده