ماجرای کنکور و بازگویی درس 9 انگلیسی قدرت

سلام بچه ها
پس از مبارزه با غول بی شاخ و دم، کنکور دوباره برگشتم :stuck_out_tongue_winking_eye:
واسه کنکور خوندن تجربه ی خیلی خوبی بود و نتیجش بد نبود
هدفم کامپیوتر تهران بود ولی نشد :cry:
رتبم شد 314 منطقه 3 و مهندسی کامپیوتر فردوسی مشهد قبول شدم
جالبه بدونید که قبل از اینکه واسه کنکور بخونم، درسم افتضاح بود. اول اینکه تمام 3 سال رو تجربی بودم و دیپلم تجربی دارد که کلاس دوازدهم هوس کردم به آرزوی دوران بچگی جامه ی عمل بپوشونم.
بد نیس یکمی از دوران دبیرستان بگم که بدونید چقدر افتضاح بودم و با چه وضعیتی شروع کردم.
برخلاف دوران ابتدایی و راهنمایی، کلاس دهم و یازدهم رو بیخیال درس بودم، در این دو سال در اکثر دروس افتضاح بودم از جمله ریاضی و فیزیک. مثلاً به قدری در ریاضی افتضاح بودم که محور x و y رو در صفحه دکارتی از هم تشخیص نمیدادم! یادمه سال یازدهم ریاضی رو ۸.۵ شدم که دبیر ریاضیمون لطف کردند و منو ۱۲.۵ رد کردند و همون زمان فیزیک رو ۸ شدم (هنوز اون نگاه سرشار از ناامیدی دبیر فیزیکمون رو یادمه)، سنجش مرحله اول یازدهم، فیزیک رو منفی ۲۲ زدم. اما تابستون پس از اتمام یازدهم شروع کردم به خواندن ریاضی و خودم رو بالا کشیدم و تونستم آزمون سنجش مرحله اول دوازدهم، فیزیک رو 90 بزنم و ریاضی رو 95 (همه سوالات رو جواب دادم، در هر کدوم فقط یه سوال تعریفی بود و بقیه حل مسئله که من فقط این دو سوال تعریفی رو غلط زدم).
از اواخر مهرماه شروع کردم به کنکوری خوندن بدون کمک موسسات، مشاور، پشتیبان، کلاس های خارج از مدرسه و … روزهای مدرسه ۷ تا 8 ساعت و روزهای تعطیل ۱۰ تا ۱۱ ساعت مطالعه داشتم. صرفا در ۴ آزمون آخر کانون قلم چی شرکت کردم.
رتبه‌ای که از خودم انتظار داشتم و براش تلاش می‌کردم 100 تا 200 بود تا قبولی در کامپیوتر تهران قطعی بشه ولی سر آزمون یه سری اتفاقات عجیب و مسخره‌ای رخ داد خصوصاً در عمومی که رتبه دلخواهم در نیومد.
بریم سراغ درس‌ها
عربی: نقطه‌ی قوتم بود، قواعد عربی رو مسلط بودم و انتظار درصدی بالا داشتم ولی وقت کم اوردم و ۴ سوال عربی رو از دست دادم و درصدم شد 72.
فارسی: نقطه‌ی ضعفم بود. درصد ۵۰ آرزوم بود که به آرزوم رسیدم.
زبان: به لطف شما بچه ها و زبانشناس نقطه‌ی قوتم بود. در قلم چی بالای ۸۰ میزدم. ولی نمره‌ام 60 شد. این نمره منو غافلگیر کرد، پایین‌ترین درصدی بود که تابحال در این درس داشتم. یک ریدینگ رو وقت کم آوردم که سابقه نداشت.
دینی: این درس هم نقطه‌ی قوتم بود. در کل درس چالش برانگیزی نیست.
ریاضی: عاشقشم ولی نامرد نقطه ضعفم بود! به این دلیل که هندسه هیچی نخونده بودم و فقط حسابان خونده بودم همچنین در گسسته صرفا مباحث ترکیبات و احتمال رو خونده بودم. سراغ یادگیری هندسه نرفتم چون میدونستم وقت ندارم. با این وضعیت حداکثر درصدی که میتونستم کسب کنم حدود ۴۰ میشد. که درصد 34 رو گرفتم. همه ی سوالات حسابان رو جواب دادم که یکیش غلط در اومد به جای sin سهوا نوشته بودم cos :sob:
فیزیک: نقطه قوتم بود. کامل خوندمش، در محاسبات قوی بودم ولی در تئوری نه. خلاصه این درس خیلی بهم حال داد به خصوص مبحث تناوب. (فصل 3 فیزیک 3)
شیمی: نقطه ضعفم بود، نمره ۵۰ گرفتم که راضی کننده بود.
و این بود داستان کنکور من، ببخشید که سرتون رو درد آوردم

مینی استوری درس 9 انگلیسی قدرت رو سعی کردم بازگو کنم، به بزرگی خودتون ببخشید اگه افتضاح و پر از غلطه

وقتی بدون اینکه بخوام ویس بگیرم داستان رو واسه خودم بازگو میکنم مکث های کوتاهی دارم و خیلی راحتم ولی وقتی می‌خوام ویس بگیرم کلمات از ذهنم میپرم به خاطر همین گاها مکث ها طولانی میشن، خلاصه تحمل کنید دیگه

26 پسندیده

سلام دوست عزیز
صوتتون یکم گوش دادم(البته در حدی نیستم که غلط بگیرم) و خیلی خوب بود، همچنین ژست صحبت شما تصور این رو میده به طرف مقابل که خیلی مسلطید…با کم کردن مکث ها حتما بهترم خواهید شد… مشهد میرید التماس دعا داریم(هرکسی هم مشهد نمی افته)
موفق باشید

3 پسندیده

سلام آقا سجاد
تبریک تبریک تبریک :rose:
انشالله موفقیت های بیشتر در همه ی زمینه ها

اشکال نداره به هدف اصلی نرسیدید؛ اجازه بدهید این تجربه شما رو به هدف تون برسونه، با بهترین بودن و استفاده از توانایی ها و استعداد خودتون رو به اوج برسونید نه با متکی شدن بر مکان دانشگاه
درسته دانشگاه مهم هست ولی اگه این براتون مقدور نشد تلاش تون رو دو چندان کنید.
آینده درخشانی پیش رو دارید.

5 پسندیده

من سال دگ کنکور دارم و تمام متنتونو با دقت تمام خوندم :grin:
امیدوارم ک در دانشگاه موفق باشین آقا سجاد و تبریک بابت موفقیتتون در کنکور :+1::clap::rose:

6 پسندیده

سلام آقا سجاد. خوش برگشتید به تالار

یادمه خیلی وقت پیش گفتید به خاطر کنکور نمی‌تونید بیاید تالار و اینطور که مشخصه از وقتتون نهایت استفاده رو بردین.

امیدوارم که بهترین‌ها چشم‌انتظارتون باشه.

درمورد وویستون من فقط درمورد لحن و تن صداتون می‌خوام نظر بدم.

روزی که به درجه‌ی فوق پیشرفته‌ای از زبان برسید، مطمئنم با این صدا و لحنتون می‌تونید بهترین استفاده رو ازش ببرید. کمترینش می‌تونه خبرنگاری توی پرس تی‌وی باشه (هرچند که من از پرس تی‌وی اصلا خوشم نمیاد ولی می‌خوام بگم که توی صداتون، پتانسیل فوق‌العاده‌ای هست). امیدوارم روزی این استعدادتون شکوفا بشه.

5 پسندیده

سلام خوش اومدید امیدوارم موفق بشید

منم یه نه و نیم گرفتم یبار :joy::joy::joy: @maryam

3 پسندیده

6 posts were merged into an existing topic: محل انتقال گفتگوهای موقت

سلام…خدا قوت :+1::muscle::fist_left:

رد شدن همیشه معنای تنبلی نیستآ…منم همین وضعیت رو سال سوم دبیرستانم برا حسابان داشتم…افتادم…دبیر افتضاحی داشتیم و منم که درسخون :joy:
ولی خب، سال بعد، در عوض حساب دیفرانسیل رو 20 شدم

:star_struck: خیره ان شاءالله…آمین
مبارک باشه برا خودتون و همه عزیزانی که کمک تون کردن تو این راه

:sunflower::hibiscus::sunflower::hibiscus::sunflower::hibiscus::sunflower::hibiscus:

4 پسندیده

سلام آقا سجاد.
خوش برگشتید :rose:
منتظرتون بودم.

به به،خیلی خیلی تبریک میگم بهتون :v:خوشحالم از این که نتیجه ی تلاشتون رو گرفتید و امیدوارم از این به بعد هم خوش بدرخشید و موفقیت های بیشتری کسب کنید :rose: بازهم تبریک میگم بهتون :rose::rose::rose:

6 پسندیده

سلام دلاور شبت بخیروشادی :rose::cherry_blossom::blossom::sunflower::hibiscus:
بینهایت از این خبر مسرت بخش خشنود بگشتم :ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand::cherry_blossom::blossom::sunflower::hibiscus::hibiscus::hibiscus::blossom::blossom::rose::tulip::rose::tulip::rose::tulip:حسابی خسته نباشی آقا :tulip::rose::cherry_blossom::blossom::blossom::sunflower:خداقوت :rose::tulip::rose::tulip:
مشهد هم کم از تهران نداره این هم خودش دورانی است وباید بخوبی و شادی و موفقیت پشت سر بذاری قهرمان :medal_military::medal_military::medal_military::confetti_ball::confetti_ball::fireworks::fireworks::tada::tada::tada:از صمیم قلبم اول تبریک میگم و دوم براتون سلامتی و خوشبختی و دل شادی و بعدموفقیت و موفقیت و موفقیت در تمام مراحل زندگیتون آرزو دارم :pray::pray::pray::pray::pray::cherry_blossom::blossom::sunflower::sunflower::hibiscus::tulip::tulip::rose::tulip::rose::tulip::rose::rose::sunflower::hibiscus::hibiscus::blossom::hibiscus::blossom::hibiscus::cherry_blossom::tulip::cherry_blossom:

2 پسندیده

دمت گرم به این تلاش و پشت کار ولی واسه کامپیوتر میخوای بری دانشگاه اونم شهر دیگه؟ ی صحبتی با فارغ التحصیلای کامپیوتر بکن دانشگاه تهران یا مشهد بدردت میخوره

3 پسندیده

پس پزشکی بخونه بره شهر دیگه :sweat_smile: کامپیوتر خودش رشته فوق العاده عالی و صد البته رشته سختیه
من خودم نرم افزارم ولی به خاطر مشکلات نصف نیمه رهاش کردم اما ادامه اش میدم در آینده (رشته شبکه )
آقا @sajjadroudi تبریک میگم بهتون :clap::clap:
آرزوی بهترینها رو براتون دارم و همیشه موفق باشید :rose::rose:

6 پسندیده

شما بعد دانشگاه چه پروژه هایی انجام دادید؟

2 پسندیده

بعد دانشگاه اصلا خاطرات خوبی ندارم کلی سختی برام پیش اومد
در طول چند ترم دانشگاه پروژه زیاد بود : جاوا ، طراحی سایت برای دانشگاه ، شبکه کردن در کلاس کارگاه و… با اینهمه زحمت، نفر سوم دانشگاه شدم حتی خیلی از شرکت ها در« قسمت سخت افزار » پیشنهاد کار دادن ولی خب …
علاقه ، هدف، خلاق بودن برای دانشجو خیلی خیلی مهمه
من خودم خیلی آرزو ها داشتم که متاسفانه با یه مشکل بزرگ، کل زندگیم بهم خورد باز هم تسلیم نشدم دنبال هدف هام میرم به امید خدا :pray:

7 پسندیده

جدی جاوا و طراحی سایت یادگرفتید؟ هرکدوم ازینا خودش بازار کار بزرگی داره. میتونستید فری لنسری کار کنید.

4 پسندیده

بله :blush: مال چهارسال پیشه الان بیشترش رو یادم نیس

2 پسندیده

میشه درموردش بیشتر توضیح بدید ؟

2 پسندیده

واقعا تبریک میگم مهندس
همیشه پیروز باشی
کوشش شما ستودنی ست

2 پسندیده

تبریک بابت قبول شدن در کنکور :wink::wink::wink:
از فایل صداتون هم لذت بردم مخصوصا از Actهای اون .

3 پسندیده

رشته کامپیوترید بعد نمیدونید فری لنسر کیه:no_mouth:
فری لنسر کسی که واسه خودش کار میکنه و جایی استخدام نیست پروژه دریافت میکنه از مشتری و تو خونه انجام میده. البته دانش برنامه نویسی که واسه انجام این پروژه ها لازمه خیلی خیلی بیشتر از چیزی که تو دانشگاه یاد میگیرید. اصلا وقتی آقای @golmirzaei هستند ما چرا اظهار نظر کنیم.:grinning:

2 پسندیده