10 انیمیشن برای یادگیری زبان انگلیسی در سطح مبتدی

دیدن فیلم و کارتون انگلیسی مبتدی بهترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی و لغات و اصطلاحات رایج آن است. برای یادگیری زبان با فیلم و سریال و انیمیشن، لازم است که چند بار آن را ببینید تا به کلمه‌ها، لیسنینگ و تلفظ آن مسلط شوید. به همین دلیل باید محتوا و فرم آن برای شما جذاب باشد تا از دیدن چندباره‌ی آن خسته نشوید. کارتون‌ها برای کودک و بزرگ جذاب‌اند و می‌توان بارها آن ها را دید و خسته نشد. در ادامه چند انیمیشن انگلیسی سطح مبتدی معرفی می‌کنیم که می‌توانید برای یادگیری زبان استفاده کنید.

انیمیشن لوراکس (The Lorax)

دنیایی را تصور کنید که در آن درخت‌ها متعلق به زمان گذشته بوده‌اند؛ مخلوقاتی افسانه‌ای که در مورد آن‌ها فقط در کتاب قصه‌ها می‌خوانید و داستان آن‌ها نسل به نسل منتقل شده است. این فیلم الهام‌گرفته از کتابی به همین نام است. تد، شخصیت اصلی این ماجرا است؛ یک پسر کنجکاو که تصمیم می‌گیرد به جست‌وجوی دلایل انقراض درخت‌ها برود تا اودری، محبوبش را تحت تاثیر قرار دهد. این ماموریت برای او پر از چالش و فرازونشیب است.

در طول راه، او با لوراکس، موجودی مرموز با خز نارنجی و سبیل بزرگی که با قافیه و آهنگ صحبت می‌کند، مواجه می‌شود. لوراکس شاهد قطع شدن آخرین درخت بوده است و می‌تواند به تد بگوید که چگونه آن‌ها را نابود کردند. تنها مشکل این است که او یک پیرمرد بدجنس است. همانطور که لوراکس داستان سوء‌استفاده‌ی مردم از رابطه‌ی خود با طبیعت را روایت می‌کند، ما تشویق می‌شویم در مورد موضوعاتی مانند دوستی، اعتماد، حرص و طمع و تأثیر فناوری بر دنیای اطراف خود فکر کنیم.

این فیلم در سال ۲۰۱۲ منتشر شده است. محیط زیبا، کاراکترهای جذاب و موضوع دوست‌داشتنی این فیلم باعث می‌شود که از دیدن آن خسته نشوید و با اشتیاق برای یاد گرفتن اصطلاحات آن وقت بگذارید.

انیمیشن روح (Soul)

اگر از علاقه‌مندان به فیلم‌های پیکسار هستید، این انیمیشن انگلیسی سطح مبتدی را نباید از دست بدهید. انیمیشنی که شما را دلگرم می‌کند و بهانه‌ای می‌شود تا دنیا را با دید دیگری ببینید. شخصیت اصلی این فیلم یعنی جو، یک موزیسین ماهر است که به عنوان یک معلم موسیقی فعالیت می‌کند. بزرگترین آرزوی او این است که در یک کلوب جاز، اجرای حرفه‌ای داشته باشد. درست همان زمانی که آرزویش نزدیک به برآورده شدن است، اتفاقی می‌افتد که دید او را نسبت به دنیا تغیر می‌دهد. در دنیایی که the Great Before نامیده می‌شود او مسئولیت پیدا می‌کند تا به روحی به نام ۲۲ کمک کند که اشتیاق و علاقه‌اش را پیدا کند. اما این ماموریت آن قدر که به نظر می‌رسد، راحت نیست.

جالب است بدانید که انیمیشن روح در اسکار سال ۲۰۲۱ برنده‌ی جایزه‌ی بهترین انیمیشن سال شد. در کنار داستان جذاب و گیرا، این انیمیشن گرافیک خیره‌کننده‌ای دارد. دقت کنید که این فیلم به خاطر پرداختن به موضوعاتی مثل مرگ و زندگی، شاید برای بچه‌های کوچک مناسب نباشد.

انیمیشن Big Hero 6

انیمیشن Big Hero 6 یک انیمیشن ابر قهرمانی است که چرخش‌های غیرمعمول دارد. در این فیلم عشق یک پسر کوچک به رباتیک با موضوعاتی مثل روابط خانوادگی، نوع‌دوستی و… گره می‌خورد. هیرو درست مثل برادرش تاداشی، در تکنولوژی و اختراعات یک نابغه است. بعد از اتفاقی ناخوشایند، تصمیم به انتقام می‌گیرد و با ارتشی از میکروبات‌ها به جنگ دشمن می‌رود. برای انجام این کار گروهی از ابرقهرمان‌ها تشکیل می‌دهد که دوستان تاداشی هستند و یکی از آن‌ها ربات بامزه‌ای به‌نام بیمکس است.

ماجرای این فیلم بسیار تاثیرگذار است و لحظه‌های جذاب و سرگرم‌کننده‌ی زیادی دارد. موضوع این فیلم برای کودکانی که سن پایین هم دارند مناسب است.

انیمیشن رالف خرابکار (Wreck-It Ralph)

آیا تا به حال به این فکر کردید که وقتی از بازی‌های رایانه‌ای خارج می‌شوید، شخصیت‌های آن چه کار می‌کنند؟ انیمیشن رالف خرابکار یک پاسخ جذاب برای این سوال عجیب دارد. قهرمان این داستان یعنی رالف، یکی از شخصیت‌های بازی‌های رایانه‌ای است. او فکر می‌کند که مورد توجه دیگران نیست و سفری را شروع می‌کند تا دنبال رویایش برود و به قهرمان مردم تبدیل شود.

در این مسیر او با یک شخصیت دیگر از یک بازی متفاوت به نام ونلوپی آشنا می‌شود؛ کسی که اجازه‌ی شرکت در مسابقات بازی را ندارد چون دچار نقص فنی شده است. این دو شخصیت با هم از یک بازی به بازی دیگر سفر می‌کنند و در این سفرها چیزهای زیادی در مورد زندگی یاد می‌گیرند. این سفر در نهایت به دوستی عمیقی بین آن‌ها منجر می‌شود.

این انیمیشن با داستان جذاب و انیمیشن دیدنی‌اش، بهترین گزینه برای یادگیری اصطلاحات عامیانه است. این فیلم قسمت دوم هم دارد و اگر قسمت اول را دوست داشتید توصیه می‌کنیم که حتما قسمت دوم آن را هم ببینید.

کتاب زندگی (Book of Life)

این انیمیشن هم درست مثل انیمیشن کوکو که بعد از آن منتشر شد، در مورد جشن‌های روز مرگ در مکزیک است.

فیلم با گروهی از دانش‌آموزان شروع می‌شود که در یک سفر با کتاب زندگی روبه‌رو می‌شوند و به راهنمای تور گوش می‌دهند که داستانی درباره‌ی خانواده و عشق را از صفحات آن بازگو می‌کند که کتاب جادویی برای آن‌ها انتخاب می‌کند. داستان ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز مرد جوانی به نام مانولو را دنبال می‌کند که بین خواسته‌های خانواده‌اش و خواسته‌های خودش گیر کرده و به سفری به زندگی پس از مرگ می‌رود تا در روز مردگان با اجدادش ملاقات کند.

این فیلم از نظر بصری واقعا جذاب است و مضامینی مانند ارزش‌های خانوادگی، زندگی و مرگ، عشق واقعی، دوستی و فداکاری را بررسی می‌کند. توجه به این نکته مهم است که برخی از صحنه‌های آن ممکن است برای کودکان خردسال ترسناک باشد. همچنین به خاطر داشته باشید که شخصیت‌های فیلم، انگلیسی با لهجه مکزیکی صحبت می‌کنند. بد نیست که گاهی اوقات انگلیسی را با لهجه‌های مختلف بشنوید تا گوش شما با لهجه‌های مختلف آشنا شود.

انیمیشن پونیو روی صخره کنار دریا (Ponyo)

اگرچه انتخاب بهترین اثر در بین فیلم‌های هایائو میازاکی دشوار است، اما انیمیشن پونیو یکی از آن آثاری است که برای کودکان در هر سنی جذاب خواهد بود. دیزنی نسخه‌ی انگلیسی این فیلم ژاپنی را برای بینندگان بین‌المللی منتشر کرد. بازیگران سرشناسی مثل مت دیمون و لیام نیسون دوبلور این فیلم به زبان انگلیسی بوده‌اند.

داستان حول محور دوستی پونیو، موجودی دریایی با قدرت جادویی، و سوسوکه، پسر ملوانی است که با مادرش زندگی می‌کند. این دو برای نجات جهان و تحقق رویای انسان شدن پونیو وارد ماجراجویی می‌شوند. به این فیلم به عنوان برداشتی پیچیده از پری دریایی کوچک فکر کنید. این انیمیشن بدون شک برای شما جذاب خواهد بود و از چند بار دیدن و تکرار کردن اصطلاحات آن خسته نمی‌شوید.

انیمیشن شرک (Shrek)

این انیمیشن جذاب و دوست‌داشتنی که تقریبا به دسته‌ی انیمیشن‌های نوستالژیک اضافه شده است، بهترین انتخاب برای کسانی است که دوست دارند انگلیسی را با لهجه‌های مختلف بشنوند. اگر دوست دارید گوش شما از همین ابتدای یادگیری زبان به لهجه‌های مختلف عادت کند و در عین حال، داستانی جذاب را بشنوید و ببینید، انیمیشن شرک را انتخاب کنید.

انیمیشن کوبو و دو تار (Kubo and the Two Strings)

کوبو پسر جوانی است که با موسیقی جادویی خود داستان‌ها را زنده می‌کند. زندگی مسالمت‌آمیزی که او در روستای خود دارد با مرگ مادر دوست‌داشتنی‌اش مختل می‌شود. پس از آن، او راهی سفری جادویی می‌شود تا حقیقت خود و خانواده اش را کشف کند. این فیلم تاکید می‌کند که یادآوری عزیزانمان و زنده نگه داشتن داستان‌های آن‌ها به ما کمک می‌کند تا بفهمیم واقعاً چه کسی هستیم. بدون شک عاشق تماشای این فیلم ماجراجویی با پیام‌های معنادار خواهید شد.

این انیمیشن از تکنیک استاپ موشن برای نشان دادن ماهیت حماسی خط داستانی استفاده می‌کند، به همین دلیل گرافیک جذابی دارد که از دیدن آن خسته نمی‌شوید. باید به این نکته اشاره کنیم که صحنه‌های مربوط به شخصیت‌های شرور فیلم می‌تواند برای کودکان خردسال ترسناک باشد. با این وجود، فیلم دارای کلمات طنز زیادی است که حال و هوای کلی آن را جذاب و دوست‌داشتنی نگه می‌دارد.

چطور اژدهای خود را آموزش دهیم؟ (How to Train Your Dragon)

این انیمیشن محصول شرکت DreamWorks موضوعی جذاب دارد. در کنار موضوع جذاب، چیزی که باعث می‌شود برای یادگیری زبان در سطح مبتدی هم متناسب باشد، این است که شخصیت‌های آن کاملا شمرده و واضح صحبت می‌کنند و در عین حال زبان آن‌ها کاملا طبیعی به نظر می‌رسد. داستان این فیلم در مورد اژدها و تلاش عده‌ای برای تربیت آن‌ها است. اگر از داستان این انیمیشن خوشتان آمد می‌توانید قسمت‌های بعدی آن را هم ببینید. این مجموعه سه فیلم بلند و پنج فیلم کوتاه دارد. حتی یک مجموعه‌ی تلویزیونی هم بر اساس رویدادهای فیلم اول ساخته شده است.

ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی (Cloudy With a Chance of Meatballs)

تا به حال به این فکر کردید که چقدر خوب می‌شد اگر از آسمان بارانی از غذا می‌بارید؟ این انیمیشن جذاب و دوست‌داشتنی با ماجرای جذاب و خنده‌دارش، بدون شک بهترین گزینه برای یادگیری زبان انگلیسی با کارتون انگلیسی مبتدی است. هر صحنه‌ی آن‌را می‌توانید بارها ببینید و لذت ببرید و از تکرار کردن آن خسته نمی‌شوید. این انیمیشن ماجرای یک پسر باهوش است که دوست دارد چیزهای مفید اختراع کند اما همیشه شکست خورده است.

به لطف گرافیک با کیفیت و دقیق این انیمیشن، می‌توانید موقع شنیدن دیالوگ‌ها دقیقا شکل حرکت دهان کاراکترها را ببینید که این نکته به یادگیری بهتر تلفظ‌ها کمک می‌کند.

26 پسندیده

چرا وقتی ویدعو ها رو میبینم خیلی حجم اینترنتم تموم میشه

4 پسندیده

سرور زبان شناس به عنوان نت داخلی محسوب نمیشه هر وقت چیزی دانلود میکنیم به همون اندازه از بسته مون کم میشه یعنی تعرفه نت داخلی روش حساب نمیکنند

5 پسندیده

سلام،ببین اگه از دیتا ایرانسل استفاده میکنی ساعتی رو که میخوای وقتت بزاری زبان بخونی حالا هر ساعتی از روز هست درخواست خرید اینترنت تو قسمت ساعتی از 8صبح امروز تا 2 صبح روز بعد رو بده مبلغش و حجمش بصرفه تره راحت بیا از ویدوها و بقیه امکانات اپ استفاده کن اینجوری .

4 پسندیده

خیلی ممنون …

4 پسندیده

سلام
ممنون از این آموزش خوبتون.
لطفا انیمیشن های فوق پیشرفته و البته دخترونه معرفی میکنین.

5 پسندیده

ممنون عزیزم
حتما رو این موضوع کار میکنم اگر انیمیشن درخواستی هم بود خوشحال میشم بهم بگید

5 پسندیده

من درخواست انیمیشن هامو یکبار در تالار نوشتم، حالا هم اینجا برای شما مینویسم. خودم خیلی خیلی جستجو کردم اما حتی در سایت های خارجی هم این انیمیشن هارو به زبان انگلیسی پیدا نکردم. بزبان فارسی که مطمئنا همه تماشا کردیم و بزبان اصلی هم اگر بخواییم سرچ کنیم زبان اصلی شون اکثرا ژاپنیه چون این انیمیشن هارو معمولا کمپانی های ژاپنی ساختن.
من و دخترم علاقه زیادی به انیمیشن های زیر داریم. از اونجا که فارسی شو اکثر بچه ها دیدن یادگیری انگلیسی اش میتونه خیلی جالب باشه. لطفا راهنمایی بفرمائید یا اگر به لینک دانلود شون بزبان انگلیسی برخوردید در تالار یا تلگرام بزارین. خیلی خیلی ممنون بابت زحمات ارزشمند شما.

بابا_لنگ_دراز
مهاجران یا لوسیِ رنگین‌کمان جنوب
دختری_به_نام_نل
حنا_دختری_در_مزرعه
خانواده_دکتر_ارنست
بچه_های_کوه_آلپ

DOWNLOAD Animation of

Daddy Long Legs

Lucy of the Southern Rainbow

Wandering Girl Nell

Katri Girl of the Meadows

The Swiss Family Robinson: Flone of the Mysterious Island

Story of the Alps: My Annette

4 پسندیده

خب دوستان از اونجا که جوینده یابنده است. One who seeks will find.خودم راه حل پیدا کردن این انیمیشن هارو یافتم. در یوتیوب هستش. دکتر ارنست یا همون The Swiss Family Robinson بزبان انگلیسی رو بطور کامل یعنی هر 50 اپیزودش رو از یوتیوب دانلود کردم. باورم نمی‌شه کارتون مورد علاقه کودکی مو دارم بزبان انگلیسی تماشا میکنم. من نسخه انگلیسی زبان رو با دوبله فارسی اش دارم مقایسه میکنم و البته چقدر هم داستان انیمیشن رو در دوبله فارسی بما چیز دیگری نشون دادن و تقریبا یک چهارم حجمش رو همهکاملا کاملا سانسور کرده بودن. طفلکی ماها. :joy::joy::joy:

4 پسندیده

اینو خوب اومدید :sweat_smile:، نسل سوخته :rofl::rofl::rofl:

3 پسندیده

سیمپسون ها رو بشخصه خیلی دوست دارم. ولی به نظرم سطحش خیلی بالاست.

3 پسندیده

سلام منظورتون از دانلود، ینی ذخیره شد رو گوشیتون؟
چون ویدیوهای یوتیوپ دانلود رو گوشی نمیشه یا اگه میشه لطفا راهنماییم کنید ممنون میشم