دیگه ترس از مکالمه بسه 😉

با سلام خدمت دوستان خوبم :heartbeat:
امیدوارم حال دلتون عالیییی باشه :smiling_face_with_three_hearts::sparkles::heart::innocent::two_hearts:
امروز اومدم برای انگیزه دهی به اونایی که از مکالمه می ترسند یا خجالت می کشند :relieved::raised_hand:t2:

عدم توانایی در مکالمه رو حتما شما هم تجربه کردید یا از خیلی ها این جمله رو شنیده باشید که میگن :

“من هر چی می‌شنوم رو متوجه میشم یا وقتی متنی رو به انگلیسی می‌خونم کاملا می‌فهممش اما نمی‌تونم انگلیسی صحبت کنم!” :disappointed_relieved:

و اما چطوری از شر عدم توانایی در مکالمه خلاص بشیم؟ :thinking:

این که شما دقیقا می دونید که چی می‌خواهید بگید، و حتی لغات زبان را قبلا به خوبی مطالعه کرده اید ولی موقعی که می‌خواهید صحبت کنید ذهنتان کاملا خالی است.

در این موقعیت هیچ لغتی به ذهنتان نمی‌آید و به شدت احساس ناتوانی می‌کنید به طوری که انگار هیچ چیزی بلد نیستید.
مخصوصا وقتی که شما در ذهنتان به فارسی جمله بندی و فکر می‌کنید و سپس می‌خواهید که آن را به انگلیسی ترجمه کنید.

در این حالت شما قادر به صحبت کردن به انگلیسی نخواهید بود :pleading_face::pleading_face:

زمانی که مشکل شما عدم توانایی در مکالمه کردن است، باید بیشتر صحبت کنید و از منابع معتبر برای بهبود مکالمه ی خود استفاده کنید.
وقتی در دوره های مختلف آموزش زبان و تقویت مکالمه زبان انگلیسی یا حتی دوره های آنلاین، اساتید دوره های آنلاین از شما سؤالی می پرسند، قبل از پاسخ دادن به چه زبانی فکر می کنید؟ احتمالاً پاسخ شما این است که به زبان مادری فکر می کنید و سپس با معادلاتی که آموخته اید آنها را به انگلیسی ترجمه می کنید. در واقع شما یک متخصص گرامر هستید. اما نوبت به صحبت کردن که می رسد …
شما تنها کسی نیستید که با این چالش ناامید کننده روبرو هستید. روان صحبت کردن انگلیسی حتی برای کسانی که دوره های حضوری و آنلاین مختلفی نزد اساتید مختلف سپری نموده اند، نیز یک چالش کاملاً رایج است .
اگر می خواهید تسلط کافی به زبان داشته باشید و خود را از حفظ کردن رها کنید، کمتر به گرامر توجه کنید. در واقع فقط صحبت کنید این مهم ترین قدم در راه تقویت مکالمه زبان انگلیسی است . :star:
یادگیری اسامی، صفت ها و افعال نامنظم در هر روز بسیار کسل کننده خواهد بود. :pensive: شما می توانید همراه با پارتنر مکالمه خود، درباره مباحث مورد علاقه خود صحبت کنید. با این متد سرعت تقویت مکالمه زبان انگلیسی شما نیز به شدت افزایش خواهد یافت. یادگیری به روش سنتی می تواند بسیار کسل کننده بوده و شما را خسته نماید. پس با یادگیری زبان انگلیسی سرگرم شده و از آن لذت ببرید. :star_struck::star_struck:

بیشتر گوش کنید. :ear:t2::ear:t2::ear:t2:
فیلم های انگلیسی تماشا کنید. :eyes::eyes::heart: آهنگ های انگلیسی گوش کنید و خود را غرق در شنیدن صحبت های انگلیسی نمایید. شنیدن یکی از بهترین روش های یادگیری و تقویت مکالمه زبان انگلیسی در همه دوره های پیشرفته و مدرن امروزی است. با شنیدن، علاوه بر یادگیری طرز بیان عبارات با نحوه تلفظ کلمات نیز بیشتر آشنا خواهید شد.


و همچنین اگر به دنبال چالش اسپیکینگ و رایتینگ بودین می تونین در چالش های آقای @matinrohany شرکت کنید :star_struck::star_struck:


این لینک هم درباره ی پنج استراتژی برای تقویت مکالمه هستش :rose::rose:


و اما حالا نگاهی به تجربه های برخی از زبانشناسی های عزیز می ندازیم :smiling_face_with_three_hearts::heart::star:

قبل از گذاشتن مطالب از تمامی دوستان که تجربیاتشون رو با ما به اشتراک گذاشتن صمیمانه تشکر می کنم و برای همشون آرزوی موفقیت دارم :heartbeat::blush::two_hearts::bouquet::bouquet::rainbow::heavy_heart_exclamation::heart::star::pray:t2::heart_eyes::smiling_face_with_three_hearts:


بهترین کار اینه که دائم با خودت انگلیسی با صدای نسبتاً بلند صحبت کنی. حتی گاهی اوقات کلمات و جملات رو جوری کنار هم قرار بدید که اصلا معنی نداره. تکنیک سایه خیلی خوبه . مخصوصا رو متن هایی مثل درس های اصلی انگلیسی قدرت .تو انیمیشن هم ، میتونید نقش یکی رو بردارید و به جایش صحبت کنید . اینا خیلی خوبن

ممنون از آقا @abalfazl :rose::rose:


من در ابتدا با زبانشناس آشنا نبودم و اصلا هم کلاس زبان نرفتم از کلاس هفتم شروع کردم به زبان یاد گرفتن حروف الفبا را یاد گرفتم و بعد رفتم داخل اینترنت چند تا مقاله خواندم درباره ی مکالمه و دوران سکوت و رفتم شروع کردم داخل یوتیوب چنل های مختلف پیدا کردم و شروع کردم جمله ها و کلمه های جدید یاد گرفتم و استفاده کردم اول جلوی آینه شاید ۳ کلمه با خودم حرف میزدم و صدام را ضبط میکردم با اون لهجه افتضاح :rofl:
ولی همینجور یاد میگرفتم و صحبت می‌کردم و گوش میدادم و بعد با زبانشناس آشنا شدم بهترین اپلیکیشن زبان انگلیسی :partying_face::balloon:
و از وقتی با زبانشناس آشنا شدم خیلی چیزا یاد گرفتم شروع کردم دوره های مختلف را گوش دادن و تکنیک سایه زدن از پشتیبانی و مربیان کمک گرفتم و کارتون های مختلف را نگاه کردم و جملات زیادی یاد گرفتم و یک روز داشتم اخبار انگلیسی نگاه میکردم و دیدم خیلی از جملات را میفهمم :star_struck: رفتم جلوی آینه و شروع کردم دوباره به ضبط کردن صدام و هم لهجم خوب بود هم سرعت صحبت کردنم بالاتر رفته بود و هم جملات خیلی زیاد تری یاد گرفته بودم :heart_eyes::heart_eyes:
(در زبان انگلیسی من یک نکته مهم برای خودم داشتم که مثلا یک فوتبالیست یاد بگیره ولی تمرین نکنه که دیگه فوتبالیست نیست :star_struck::100:)
و من هر روز مکالمه داشتم از وقتی مثل نی نی کوچولوها دو کلمه بلد بودم و تا الان که میتوانم تقریبا با یک آدم درست صحبت کنم
به انگلیسی فکر میکردم و الان عادت کردم همش تو خانه با اعضای خانواده انگلیسی صحبت می‌کردم پای تلفن …با داداشم :grin:
خلاصه که اعتماد بنفسم رفت بالا و هرگز حفظ نکنید یاد بگیرید
و نکته ای که چند هفته پیش یاد گرفتید را دوباره دوره کنید چون ممکنه فراموش کنید اینجوری یادتون میمونه اینم از تجربیات من خیلی ممنون :grin::100::rainbow:

ممنون از آیناز جان :rose: @aynaz37


من منبع خاصی رو نمیتونم نام ببرم به این دلیل که قبل از آشنایی با زبانشناس هم در اسپیکینگ فعال بودم و عامل پیشرفتم رو اینطور میتونم عنوان کنم که در کلاس ها اساتیدم شنونده های خوبی بودند و با اشتیاق به صحبت هام گوش میکردند و باعث میشد که من تشویق بشم بیشتر صحبت کنم

ممنون از آقا @mortezadorry :rose::rose:


الان نزدیک یکسال که با زبانشناس کار میکنم. قبل از اون اطلاعاتم در حد مدرسه هم نبود چون زمان زیادی ازش گذشته بود.
بعد از کلی تحقیق و بررسی مطالعه مقاله های تالار، تماشای ویدئوهای توصیه شده و… روش مطالعه درست رو با زبانشناس پیدا کردم و مشغول شدم. اول شنیداری و دایره لغاتم رو تقویت کردم هدفم مطالعه کتاب و تماشای فیلم بدون زیرنویس بود بعد از 4 ماه تصمیم گرفتم روی مکالمه هم کار کنم و منم مثل دوستان دیگه به اشتباه فکر میکردم حتما باید پارتنر باشه تا بتونم شروع کنم تا اینکه تو تالار ویدئوهای مربیان و مقاله های آقای کامبیز رو در مورد مکالمه بدون پارتنر مطالعه کردم و شروع کردم به تمرین با استراتژیهای 5 گانه. منظورم همون فشرده خوانی.
تکنیک سایه، تکرار فعالانه و داستانگویی درسها خیلی بهم کمک کرد.
کم کم شروع کردم به نوشتن و متوجه شدم که ایرادات زیادی توی رایتینگ دارم و شروع کردم به مطالعه گرامر با کتاب گرامر را قورت بده و البته خیلی خوب پیشرفت کردم چون وقتی درست مینوشتم تو گفتار هم میتونستم جملات رو تا حدود زیادی درست بیان کنم.
هر درسی رو میخوندم یا ویدئوی آموزشی رو که تماشا میکردم جلوی آینه درموردشون صحبت میکردم. سؤال میپرسیدم و آینه جواب میداد و بالعکس.
در طول روز هرکاری رو که انجام میدادم به انگلیسی برای خودم بیان میکردم.
شبها قبل از اینکه بخوابم اتفاقات روز رو در قالب خاطره ضبط میکردم.
بعد از مدتی با برنامه speaky آشنا شدم و با بومی زبانها شروع کردم به چت انگلیسی.
و در آخر هم با معرفی یکی از دوستانم یه برنامه تمرین مکالمه رو نصب کردم و با تکنولوژی مکالمات روزمره رو تمرین کردم. البته انگلیسی قدرت خیلی بهم کمک کرد خلاصه نویسی درس اصلی داستان گویی مینی استوری و دروس دیدگاه. نوشتن داستان کوتاه با جملات جدید و بیان داستان. تمرینات گروهی با تعدادی از دوستان تالار. روخوانی درسها و تمرین تلفظ همه اینها خیلی تو پیشرفت مکالمه برام مفید بود.

ممنون از زری بانوی عزیز :smiling_face_with_three_hearts: @zaribano


من قبل از زبانشناس شنیداریم افتضاح بود ولی الان قابل قبوله ولی به حد عالی فعلا نرسیده
در مورد مکالمه بدک نیستم ولی باید حتما بیشتر تمرین کنم، ولی فعلا بیشتر انرژیمو گذاشتم برای شنیداری، چون الان نیاز دارم.
در مورد منابع زبانشناس رو من با کتابهای سطح بندی و انگلیسی قدرت شروع کردم و الان بیشتر از کتابهای زیبوک استفاده میکنم. در ضمن زبانشناس پادکست خوب کم داره ولی دو تا هست که برای من خیلی مفید بود و پایین عکساشو گذاشتم
ببخشید خلاصه جواب دادم، امیدوارم براتون مفید بوده باشه

ممنون از آقا @Ali288 :pray:t2:


سلام
این داستان برمیگرده به تیر ماه 94 ک من کلاس سوم بودم و عاشق زبان دوست داشتم حرف بزنم تنها کلماتی ک بلد بودم fish , Apple,بودن :sunglasses:
خیلی دوست داشتم یاد بگیرم بعد از کلی مخالفت و اینها رفتم کلاس اولش خیلی برام سخت بود چون هیچ کس اصلا زبان بلد نبود تو خانواده یه بار برای دیکته آنقدر تمرین کردم رفتم و بالاترین نمره رو آوردم اون نمره باعث تحول من شد وایی خیلی معلمه تعریف کرد و هیچی دیگ منم جو گیر چه شبایی تا صبح من تمرین نکردم اینم بگم حرف زدنم 0 گوش دادنم 0 :joy:
بعد از کلی بدبختی و اینها نمره من شد 100😎.
بعد از اون همه امتحان ها 100 شدم و هر چند وقت یه بار تعیین سطح میدادم و همه شو با بهترین نمره ها😁

من عاشق فیلممم و این عشق از سال 96 شروع شد ک معلممون گفت سریال lost خوبه منم گفتم ببینم چیه دیدمو هیچی دیگ هر چی سریال بود رو تند تند میدیدم و تموم میکردم اول بدون زیرنویس بعد با زیرنویس انگلیسی
راز موفقیت همه استادا یه چیزی بود اونم گوش دادن حتما گوش بدید حتما بخونید و تمرین کنید

ممنون از نرگس جان :rose: @Nargesiammm


من از ۴ سالگی به کلاس زبان می رفتم :blush:
اما مکالمه ام نسبت به ۱۰ سالی که به کلاس رفته بودم خوب نبود :pleading_face:
سه ماه پیش با اپلیکیشن زبانشناس آشنا شدم و می تونم بگم که زبانم خیلی پیشرفت کرد از هر نظر :rose::pray:t2: جا داره از همه ی کسانی که تو فوق العاده بودن این برنامه زحمت می کشند تشکر و قدردانی کنم :smiling_face_with_three_hearts: از وقتی که زبانشناس رو دانلود کردم هر روز باهاش کار می کنم دوره های مختلف رو مطالعه می کنم روزی یک کارتون می بینم :relieved::stuck_out_tongue_winking_eye: و از انگلیسی لذت می برم

البته برای تقویت مکالمه فقط از زبانشناس استفاده نمی کنم
از پادکست های مختلف یادگیری انگلیسی هم برای تقویت مکالمه ی انگلیسی و همچنین مهارت های دیگه استفاده می کنم
و با پارتنر عزیزم هر روز با هم در مورد موضوع های مختلف به انگلیسی صحبت می کنیم :rose::rose:

تجربه ی من :blush:


ممنون از شما عزیزانی که تا آخر این متن همراه مون بودین امیدوارم انگیزه ای برای مکالمه انگلیسی پیدا کرده باشین هر چند کم :gem::cherry_blossom:

خوشحال می شیم تجربه های شما رو هم بشنویم :two_hearts::bouquet::heavy_heart_exclamation::heart:

23 پسندیده

سلام یگانه جان
خیلی ممنون ک جمع آوری کردی مطالب و تجربیات رو💓
همیشه باید برای حرف زدن حتی به اشتباه. و غلط باید شهامت داشته باشیم:heart_eyes_cat::sparkles:

14 پسندیده

سلام عزیزم
خواهش می کنم
ممنون از تجربیات شما :pray:t2::heart_eyes:

12 پسندیده

خیلی ممنون یگانه خانم عالی بود :smiling_face_with_three_hearts::blush::ledger:

13 پسندیده

خواهش می کنم عزیزم :partying_face::balloon::ribbon::smiling_face_with_three_hearts:
ممنون از شما :rose:

13 پسندیده

سلام یگانه خانم چه کار قشنگی انجام دادین :heart_eyes::tulip: درود بر شما

13 پسندیده

خیلی ممنونم ازتون :blush::pray:t2::ribbon: لطف دارین :bouquet::rainbow:

12 پسندیده

بینهایت ممنونم عالی هستین. از خوندن تجربه دوستان هم لذت بردم هم اینکه خیلی هیجان زده شدم. ممنونم :rose:

14 پسندیده

خیلی ممنون از شما زری بانوی عزیز :heartbeat::sparkles:
ممنون از تجربیات شما :pray:t2::ribbon::blush:

12 پسندیده

سلام
ببخشید من دیر جواب دادم
تجربه جالبی بود، ممنون از به اشتراک گذاری تون دوست خوب من :rose:

10 پسندیده

خواهش می کنم :smiling_face_with_three_hearts::gem:
ممنون از شما که تجربیات ارزشمندتون رو با ما به اشتراک گذاشتین :pray:t2::heavy_heart_exclamation::blush:

9 پسندیده

سلام یگانه جان ممنون که تجربیات دوستان رو
جمع اوری کردید و با ما به اشتراک گذاشتید :kissing_heart:

کارتون عالی بود موفق باشید دوستم :rose::rose:

11 پسندیده

سلام شیرین جان :rose:
خواهش می کنم :rainbow::heartbeat:

همچنین عزیزم :gem::dizzy:

9 پسندیده

این تاپیک بانضمام تجربیاتش فوق العاده بود و من نمیتونم تاثیرات آتی و نه آنی اون رو به مقتضای شرایط خودم ؛ انکار کنم . شوق و امید در به مقصد رسیدن در این مسیر در من می جوشد . شاید من هم یکی از اون زیرخاکی هایی باشم که با توجه به شرایط بایکوت فکری اجتماعی این دیار ؛ هر کجا کورسوی امیدی دیدم کشیده شدم و کشاندم .

2 پسندیده