در جواب Good luck چه بگوییم؟

گاهی در حین مکالمه با یک دوست، همکار، غریبه و یا آشنا، او برای شما آرزوی موفقیت می‌کند و شما نمی‌دانید در پاسخ به این عبارت چه بگویید. عبارت good luck یکی از عبارات پرکاربرد در زبان انگلیسی است که وقتی قصد دارید برای شخصی آرزوی موفقیت کنید از آن استفاده می‌کنید. حال آیا می‌دانید در جواب good luck به انگلیسی چه بگویید؟ اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که در جواب good luck مدام می‌گویید thanks و یا thank you، بهتر است این مقاله را تا انتها بخوانید و ویدیوی آن را به دقت تماشا کنید تا علاوه بر این‌که جملات مختلفی برای پاسخ به عبارت good luck یاد می‌گیرد، با تلفظ و نحوه بیان آن‌ها نیز آشنا شوید.

در ادامه چند راه مختلف برای جواب good luck آموزش می‌دهیم که می‌توانید در موقعیت‌های مختلف از آن‌ها استفاده کنید.

چطور در انگلیسی جواب good luck را بدهیم؟

شاید تا به حال عبارت good luck را در انتهای برگه‌های آزمون زبان خود دیده باشید. در این حالت شما نیاز به پاسخ ندارید؛ اما گاهی پیش می‌آید که در حین مکالمات خود، کسی به شما می‌گوید good luck و آن‌جاست که شما نمی‌دانید برای رعایت ادب و یا ادامه مکالمه چه بگویید. با ما همراه باشید تا در هریک از موقعیت‌های زیر، جملات و عبارات مناسب را به‌کار ببرید:

· اگر در یک موقعیت رسمی هستید (مثلا در محیط کار یا اداره) و یا با فردی صحبت می‌کنید که چندان با او صمیمی نیستید (مثل رئیس، همکار، یک بزرگ‌تر و یا کسی که با او رودرواسی دارید) می‌توانید عبارات زیر را در پاسخ good luck به کار ببرید:

Thanks a lot, same to you!

و یا

Thanks a lot, you too!

بسیار ممنونم. تو (شما) هم همین‌طور! (مثلا در محیط کار، همکارتان برای شما آرزوی موفقیت کرده و برخوردی رسمی با او دارید. این عبارت بیش‌تر زمانی استفاده می‌شود که فرد مقابل هم در چنین موقعیتی باشد که شما هم بتوانید متقابلا برای او آرزوی موفقیت کنید.)

I already feel lucky just being here.

من همین الان هم که اینجا هستم، احساس خوبی دارم. (مثلا ممکن است در محیط جدید کار خود را آغاز کرده باشید و فردی برای‌تان آرزوی موفقیت کند).

It feels good to know that I have your support.

حس خوبیه که می‌دونم حمایت شما را دارم. (بیش‌تر زمانی استفاده می‌شود که فردی در محیط کار به شما کمک کرده و پشتیبان‌تان است).

Thank you for your kind words.

از کلام مهربانانه شما متشکرم.

· اگر دوست، رفیق و یا کسی که با او صمیمی‌تر هستید برای شما در موقعیت‌های مختلف آروزی موفقیت کند؛ می‌توانید عبارات زیر را استفاده کنید:

Thanks buddy, I’ll try my best.

مرسی رفیق، تمام تلاشمو می‌کنم. (این برای زمانی است که قراره ماموریت، چالش و یا کار خاصی را انجام دهید).

That means a lot. I really need it.

برام خیلی ارزشمنده، واقعا بهش نیاز دارم. (این برای زمانی است که کسی به شما قوت قلب داده است.)

Thank you for always cheering me on. I feel better knowing you have my back.

مرسی بابت این‌که همیشه تشویقم میکنی، از این‌که پشتمی احساس بهتری دارم. (وقتی در چالشی هستید و رفیق‌تان برای شما آرزوی موفقیت دارد.)

Just watch and see. I’m about to blow your mind!

فقط صبر کن و ببین. قراره برگاتو بریزونم. (این جمله کمی طنزگونه است و بیش‌تر زمانی استفاده می‌شود که اهل رقابت هستید و مطمئنید که می‌توانید کار را به خوبی انجام دهید).

Okay great, now you just jinxed me.

خب دیگه عالیه، الان فقط بدشانسم کردی! (این جمله نیز حالتی طنزگونه دارد و برای پاسخ به رفیقی استفاده می‌شود که در هر موقعیتی با هم شوخی دارید.)

· اگر پدر، مادر و یا اعضای خانواده و فامیل که همیشه حامی شما بوده و هستند در موقعیتی برای شما آرزوی موفقیت کنند؛ می‌توانید از جملات زیر برای پاسخ دادن به آن‌ها استفاده کنید:

Your support alone is enough for any girl/boy to feel like the luckiest person alive.

حمایت شما به تنهایی برای هر دختر یا پسری کافیه که بتونه حس کنه موفق‌ترین (خوشبت‌ترین) آدم زنده دنیاست.

I’ll make you proud.

سربلندتون می‌کنم. (این جمله را زمانی استفاده می‌کنید که قرار است کاری انجام دهید و می‌خواهید به پدر، مادر و یا خانواده خود بگویید که موجب سرافکندگی آن‌ها نمی‌شوید و تمام تلاش‌تان را می‌کنید که باعث افتخارشان باشید).

I’m truly blessed to have your support.

واقعا از این‌که حمایت شما را دارم خوشحالم. (این جمله به والدین و خانواده شما نشان می‌دهد که چقدر حمایت آن‌ها می‌تواند برای شما دل‌گرم‌کننده باشد).

I feel so loved and supported. You’re the best.

احساس حمایت و دوست داشته شدن دارم. شما بهترین هستید.

· اگر همسر، یار و یا معشوق شما برای‌تان آرزوی موفقیت می‌کند؛ می‌توانید یکی از جملات زیر را در پاسخ به good luck به انگلیسی بگویید:

You’re my good luck charm.

تو طلسم خوش‌شانسی من هستی. (این عبارت به طرف مقابل، این حس را می‌دهد که برای شما مهم است و دوستش دارید).

I won’t let you down.

ناامید (سرافکندت) نمی‌کنم. (این جمله معمولا زمانی که قرار است تصمیم مهمی بگیرید یا کاری انجام دهید که تاثیر زیادی روی زندگی‌تان خواهد داشت استفاده می‌شود).

You’re the reason I do all this.

دلیل تمام کارهایی که می‌کنم تویی.

Your support in everything I do is what keeps me going.

حمایتت از هر کاری که می‌کنم، چیزیه که باعث می‌شه من ادامه بدم و کم نیارم. (این جمله را بیش‌تر زمانی استفاده می‌کنید که همسر، یار و یا شریک شما همیشه حامی‌تان بوده و هست).

My truest luck was the day I met you.

بهترین (حقیقی‌ترین) شانس من روزی بود که تو رو دیدم.

The good thing is you’ll love me no matter how much of a loser I am.

خوبیش اینه که هرچی هم بازنده باشم بازم تو منو دوست داری. (این جمله بیش‌تر حالت طنزگونه دارد).

· اگر شخصی نیت خوبی نداشته و با گفتن good luck واقعا برای شما آروزی موفقیت ندارد. می‌توانید در پاسخ به این افراد از جملات زیر استفاده کنید.

Yeah, thanks.

باشه مرسی. (معمولا این جمله به گونه‌ای طعنع‌آمیز بیان می‌شود).

I think you need it more than me.

فکر می‌کنم تو بیش‌‎تر از من بهش احتیاج داری. (این جمله بیش‌تر زمانی استفاده می‌شود که فرد حسود یا بدطینت، در موقعیتی بهتر یا بالاتر از شما نیست).

Thanks, I hope your day is as pleasant as your personality.

مرسی، امیدوارم روزت هم به دل‌پذیری شخصیتت باشه. (این جمله نیز طعنه‌آمیز است و غیر مستقیم اشاره دارد به این‌که شخصیتت خوب و خوشایند نیست).

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را با جملاتی ساده و پرکاربرد آشنا کنیم که می‌توانید در پاسخ به good luck به کار ببرید. سعی کردیم پاسخ‌هایی که در اختیار شما قرار داده‌ایم را برای موقعیت‌ها و افراد مختلف دسته‌بندی کنیم تا بدانید که در هر موقعیت و در مقابل پاسخ به هر فردی چه کلمات و جملاتی استفاده کنید؛ بهتر و خوشایندتر خواهد بود. اگر شما نیز در پاسخ به good luck، جمله یا عبارتی دارید که فکر می‌کنید می‌تواند برای دیگران نیز مفید باشد، آن را کامنت کنید.

راستی اگر دوست دارید که بدانید در جواب what do you do و ask me a question باید چه بگویید نیز بهتر است به هر یک از این مقالات سری بزنید.

13 پسندیده

Hi
Thanks for your fantastic v.recorder
I dont know its correct or not but i have another response such as
I’m super glad to hear that.
I think its the good reply,too!
What’s your idea?

1 پسندیده