معنی جمله ask me a question چیست و در جواب آن چه بگوییم؟

برای پی بردن به معنی جمله ask me a question و نحوه پاسخ‌گویی به آن، مقاله زیر را مطالعه کنید

گاهی هنگام چرخ زدن در اینستاگرام و دیدن استوری دوستان، آشنایان، اینفلوئنسرها، سلبریتی‌ها و غیره، به یک استوری برمی‌خورید که داخل آن باکسی قرار داده شده و روی آن باکس نوشته شده ask me a question. وقتی روی باکس ضربه می‌زنید باید چیزی درون آن تایپ کرده و ارسال کنید. شاید برای شما نیز سوال پیش آمده باشد که معنی جمله ask me a question چیست و باید در جواب آن چه بنویسیم. در این مقاله سعی داریم با ساده‌ترین روش ممکن معنا، کاربرد و تلفظ جمله ask me a question را برای شما بیان کنیم.

اگر در سطح مبتدی آموزش زبان انگلیسی هستید، باید بدانید که واژه ask در واقع یک فعل است و معنای سوال کردن را می‌رساند و me نیز یک ضمیر مفعولی است و معنای مرا، برای من، از من و غیره را می‌دهد. حرف اضافه a قبل از اسم قرار گرفته و معنای یک را می‌دهد و question نیز یک اسم است که معنای سوال یا پرسش را دارد. در ادامه تلفظ هریک را به صورت جداگانه دراختیارتان قرار خواهیم داد.

· تلفظ ask با لهجه American

· تلفظ ask با لهجه British

· تلفظ me با لهجه American

· تلفظ me با لهجه British

· تلفظ question با لهجه American

· تلفظ question با لهجه British

کاربرد و معنی جمله ask me a question

با توجه به معنی هر واژه از جمله ask me a question که در قسمت فوق توضیح دادیم، در نهایت معنی جمله ask me a question یعنی یک سوال از من بپرس یا از من سوالی بپرس است. معمولا افراد مشهور و سرشناس از باکس‌هایی با چنین جمله‌ای استفاده می‌کنند تا مخاطبین آن‌ها هر سوالی که در ذهن خود از این افراد دارند را بپرسند و آن‌ها در استوری‌های جداگانه به همه یا برخی از این سوالات پاسخ دهند و از این طریق بتوانند ارتباط نزدیک، صمیمانه و دوستانه‌تری با مخاطبین و فالوئرهای خود ایجاد کنند.

· تلفظ ask me a question با لهجه American

· تلفظ ask me a question با لهجه British

سوالاتی که از فرد مورد نظر می‌پرسید ممکن از شخصی‌ترین موضوعات نظیر سن، وضعیت تاهل و یا محل زندگی باشد تا سوالات کلی در خصوص دیدگاه و نظر افراد در مورد موضوعی خاص. گاهی پیج‌های فروش اینترنتی یا online shopها و یا کسانی که محصول و خدمات خاصی ارایه می‌دهند نیز با استفاده از باکس ask me a question این امکان را به شما می‌دهند تا هر سوالی که در خصوص محصول و خدمات و نحوه کار آن‌ها دارید را بپرسید.

علاوه بر این، گاهی جمله ask me a question به جای سوال Do you have any question به کار برده می‌شود مثلا در کلاس زبان، معلم مبحثی را توضیح داده است و بعد از شما می‌خواهد که اگر سوالی در خصوص این درس دارید بپرسید. در این صورت به جای سوال do you have any question? می‌تواند از جمله ask me a question نیز استفاده کند.

در جواب ask me a question چه بگوییم؟

گرچه جمله ask me a question یک جمله سوالی نیست که به آن پاسخ دهید؛ اما از شما می‌خواهد که سوالی از فرد مورد نظر بپرسید. پس در نتیجه باید بتوانید سوالی که در ذهن خود دارید را از آن فرد بپرسید. این سوالات می‌تواند دامنه بسیار گسترده‌ای داشته باشد. بیان همه آن‌ها در یک مقاله عملا امکان‌پذیر نیست؛ اما در ادامه چند سوالی که شاید برای شما کاربردی باشد را ذکر خواهیم کرد.

Ask me a question!

سوالی از من بپرس!

How old are you?

چند سالته؟

Are you married?

متاهل هستی؟

Do you have any children?

بچه داری؟

Where do you live?

کجا زندگی می‌کنی؟

What hobbies do you like?

سرگرمی‌های مورد علاقت چه هستند؟

Who is your wife/husband?

زن/ شوهرت چه کسی است؟

Do you have a pet?

آیا حیوان خانگی داری؟

Did you do any beauty surgery?

آیا عمل زیبایی انجام دادی؟

Are your products organic?

آیا محصولات شما ارگانیک هستند؟

When would you have a discount on your products?

چه زمانی تخفیف برای محصولات‌تان می‌گذارید؟

Do you have free shipping?

آیا ارسال رایگان دارید؟

این‌ها تنها نمونه‌های اندکی از سوالاتی است که می‌توانید در باکس ask me a question مطرح کنید.

Now it’s your turn! Ask me a question!

حال نوبت شماست! سوالی از من بپرسید!

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را با معنی جمله ask me a question آشنا کنیم و در کنار آن، کاربرد، تلفظ و چندین روش پاسخ‌گویی به این جمله را در اختیارتان قرار دهیم. همان‌طور که بیان کردیم، معنی ask me a question یعنی سوالی از من بپرس! این جمله به شما اجازه می‌دهد تا هر سوالی که در ذهن خود از فرد مورد نظر دارید را بپرسید.

اگر به مقالاتی از این دست علاقه‌مند هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم مقاله add your birthday را نیز مطالعه نمایید.

3 پسندیده