معنی جمله add your birthday چیست؟

برای دانستن معنا و کاربرد جمله add your birthday مقاله زیر را تا انتها مطالعه کنید.

گاهی زمانی که مشغول پر کردن فرمی هستید یا به صورت آنلاین در جایی ثبت‌نام کرده و یا اکانتی ایجاد می‌کنید؛ به یک سری از جملات و عبارات ناآشنا برمی‌خورید که مفهوم آن‌ها چندان برای شما واضح و مشخص نیست. یکی از این جملات، add your birthday است.

جمله add your birthday از سه واژه add به معنای افزودن، your صفت ملکی به معنای مال تو یا مال شما و birthday به معنای روز تولد تشکیل شده است. در واقع این جمله از شما می‌خواهد که تاریخ تولدتان را ثبت، یادداشت و یا ذکر کنید. معمولا هنگام ساخت یک اکانت جدید در پلتفرم‌های مختلف و یا زمانی که قصد پر کردن فرمی را دارید با جمله add your birthday مواجه می‌شوید که باید در این بخش تاریخ تولد خود را به شمسی یا میلادی ذکر کنید. البته در اکثر پلتفرم‌ها، قسمت add your birthday یک گزینه کاملا شخصی است و به دیگر افراد نمایش داده نمی‌شود. در برخی دیگر از شبکات نیز انتخاب با شماست که این تاریخ تولد در معرض دید عموم قرار بگیرد و یا این‌که کاملا شخصی باشد و فقط اپلیکیشن مورد نظر به آن دسترسی داشته باشد.

  • تلفظ add your birthday

نحوه نوشتن تاریخ تولد به انگلیسی

تاریخ تولد که به انگلیسی date of birth می‌شود را می‌توانید به چند روش مختلف یادداشت کنید. در انگلیسی برای بیان تاریخ تولد معمولا ابتدا عدد مربوط به ماه تولد می‌آید، بعد عدد روز تولد و در انتها عدد مربوط به سال تولد نوشته می‌شود. مثلا اگر در تقویم ایرانی متولد 30/05/1380 باشید به انگلیسی می‌توانید آن را به صورت 05/30/1380 بنویسید. اگر در فرمی با YYYY/DD/MM مواجه شدید یعنی باید در قسمت YYYY سال تولد خود را بنویسید، در قسمت DD روز تولدتان و در MM نیز ماه تولدتان را ثبت کنید. گاهی در برخی فرم‌ها نیز جای DD و MM عوض می‌شود و از شما می‌خواهد که تاریخ تولد خود را به صورت YYYY/MM/DD بنویسید و یا به صورت DD/MM/YYYY. در هر صورت باید در نظر داشته باشید که DD برای ثبت روز تولدتان است که بین 01 تا 31 خواهد بود و MM برای انتخاب ماه تولدتان بوده که بین 01 تا 12 متغیر است و YYYY نیز یک عدد چهار رقمی مربوط به سال تولدتان است.

Add your birthday below. (YYYY/DD/MM)

1988/04/09

تاریخ تولد خود را در زیر ثبت کنید. (به صورت سال/روز/ماه)

04/09/1988 (یعنی چهارم سپتامبر 1988)

حتی می‌توانید به جای نوشتن تاریخ عددی تولد خود، در قسمت add your birthday تاریخ تولد خود را به صورت‌های مختلف زیر بنویسید:

September the 4th, 1988

4th of September, 1988

معمولا در پلتفرم‌های مختلف، وقتی به قسمت add your birthday می‌ رسید؛ نیازی به ثبت دستی تاریخ تولدتان ندارید؛ بلکه در اکثر مواقع، این پلتفرم‌ها، سایت‌ها و نرم‌افزارها جدول مربوط به روز، ماه و سال‌های مختلف را در اختیار شما قرار رمی‌دهند. در این صورت، تنها کافی‌است که عدد مربوط به روز، ماه و سال تولد خود را انتخاب و ثبت کنید.

اگر دوست دارید بدانید که چطور به انگلیسی تولد فردی را تبریک بگویید و با معادل‌های مختلف واژه تولد آشنا شده و چندین جمله زیبا برای تبریک تولدی متفاوت به انگلیسی یاد بگیرید؛ بهتر است مقاله تولد مبارک به انگلیسی را نیز مطالعه و بررسی نمایید.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم معنا و کاربرد جمله add your birthday را به فارسی توضیح دهیم و با ذکر مثال به شما نحوه پاسخ‌گویی به این جمله را بیان کنیم. همانطور که مطالعه کردید add your birthday به معنی ثبت و یا اضافه کردن تاریخ تولدتان است که معمولا در فرم‌ها، ایجاد اکانت جدید در پلتفرم‌های مختلف و یا ثبت‌نام در یک سایت و غیره به چشم می‌خورد. با دیدن این جمله، باید تاریخ تولدتان را به شمسی و یا میلادی (با توجه به نوع فرم و پلتفرم مورد نظر) ثبت کنید.