به نظر من اینکه برای هر درس هدفِ تعداد(مثلا صدبار بخونم برم درس ) بزاریم اشتباه محضه چون از به جایی به بعد میشه رفع تکلیف ، یعنی اینکه آدم همش میخواد که به اون تعداده برسه و ممکنه که همینجوری درسو بزارین پخش بشه و اصلا حواستون به درس نباشه.
امروزه بهترین مشاورای تحصیلی وقتی میخوان به دانش آموزی برنامه مطالعاتی بدن اول میان سطح دانش آموزو میسنجن و نسبت به سطح دانش آموز با در نظر گرفتن اهداف کوتاه مدت و بلند مدت براش تعیین میکنن که مثلا این هفته چه مقدار از کتاب رو بخونن چقدر تست بزنن و همیشه یه سری زمان رو برای جبران عقب افتادن دانش آموز میزارن و هیچ وقت نمیگن که چند دور بخون.
شما اول باید نسبت به سطح تون برای خودتون به سری اهداف که مطمعن هستین میتونین بهش برسین در نظر بگیرین و کم کم که جلوتر رفتین و قوی تر شدین اهدافتون رو سخت تر کنین. مثلا من که اوایل انگلیسی قدرتو میخونم هدفم این بود که بتونم سریع به مینی استوریا جواب بدم و بدون اینکه به متن نگاه کنم بفهمم aj تو درس اصلی چی میگه و بتونم کلماتو تشخیص بدم تا هی که رفتم جلو که الان توی درس دوازدهمم و هدف اصلیم انجام تکرار فعالانه سریع توی داستان اصلیه و سایه کامل توی مینی استوریه البته بعضی وقتا توی داستان اصلی تکرار فعالانم به سایه کامل هم تبدیل میشه ولی چون هدف اصلی ما لذت بردن از انگلیسیه یعی میکنم زیاد به خودم فشار نیارم که از انگلیسی زده شم و هدف اصلی آمورش در کنار لذت بردن از انگلیسیه، و تا حالا هم روی هیچ درسی از انگلیسی قدرت بیشتر از یه هفته وقت نگذاشتم و همیشه هم متن درسای قبلیو نگاه میکنم و لغتایی که هایلایت کردمو مرور میکنم