معرفی کتاب های زیبوک: کورالین (coraline)

Coraline

با سلام خدمت دوستان زبانشناس
در این تاپیک قصد دارم کتاب زیبای کورالین رو به شما عزیزان معرفی کنم. این رمان در اپلیکیشن زیبوک در قفسه ی نوجوانان موجوده:

کورالین رمانی است در سبک ترسناک (اونقدرا هم ترسناک نیست) و خیال پردازی که به قلم نویسنده ی مشهور بریتانیایی نیل گیمن نوشته شده و جوایز متعددی مانند جایزه ی هوگو و نبیولا را از آن خود کرده است. داستان این رمان یکی از داستان های مورد علاقه ی منه. از این رمان انیمیشنی هم به همین نام در سال 2009 ساخته شده و این انیمیشن فوق العاده نامزد جایزه ی اسکار هم شده است. در واقع من انیمیشنو از کتاب بیشتر دوست دارم! ولی کتاب یه چیز دیگس واقعا.

برخی این رمان رو از جهاتی با آلیس در سرزمین عجایب مقایسه می کنند که به نظر من چندان مقایسه ی درستی نیست.

SX540-1

خلاصه ی داستان:
کورالین تنها فرزند پدر و مادری است که هر دو در خانه کار می‌کنند. خانواده ی کورالین تازه به خانه‌ای جدید نقل مکان کرده‌اند. همسایه‌های آن‌ها دو زن بازیگر و پیرمردی نیمه‌ دیوانه‌ است که ارکستری از موش‌ها را آموزش می‌دهد. در خانه ی آن‌ها دری وجود دارد که رو به دیوار باز می‌شود.

کورالین روزها دور و بر خانه می‌گردد و به همسایه‌ها سر می‌زند. روزی کورالین که در خانه تنهاست در رو به دیوار را باز می‌کند و با راهرویی روبرو می‌شود. در انتهای راهرو خانه‌ای شبیه خانه ی خودش را می‌بیند و زن و مردی شبیه پدر و مادر خودش، البته با چشم‌ هایی از دکمه! آن‌ها از او پذیرایی می‌کنند و از او می‌خواهند پیش آن‌ها بماند. به شرط اینکه به جای چشمانش دکمه بدوزند!
کورالین رد می‌کند. اما وقتی به خانه برمی‌گردد کسی را نمی‌بیند. دیر وقت شب از جلوی آینه رد می‌شود و پدر و مادرش را درون آینه می‌بیند که از او تقاضای کمک می‌کنند و …

خلاصه اینکه مطالعه ی این رمان رو به همه ی شما دوستان توصیه میکنم. سبک روایت داستان هم بسیار زیباست و از خوندن این کتاب پشیمان نخواهید شد!
منتظر بازخوردتان هستم.
موفق باشید.

لینک مرتبط: آموزش لغات زبان انگلیسی با انیمیشن کورالین

7 پسندیده

خیلی عالی بود آقا مصطفی
واقعا لذت بردم :ok_hand: :heart:
دست مریزاد

2 پسندیده

خواهش میکنم آقا فرزاد بزرگوار
نظر لطفتونه

1 پسندیده