قدرت حقیقی از نظر تیک نات هان (کتاب هنر قدرت)

سلام دوستان
از دیروز مطالعه ی کتاب هنر قدرت از تیک نات هان رو شروع کردم. در فصل سوم این کتاب نویسنده مطالب جالبی میگه که بره خودم خیلی قابل استفاده بود و گفتم اینجا به اشتراک بذارم.

به عقیده ی تیک نات هان، قدرت حقیقی ثروت و … نیستند و به نظرم نویسنده کلا رویکرد متفاوتی به قدرت در مقایسه با رویکرد نویسنده ی کتاب 48 قانون قدرت داره. به عقیده ی نویسنده، قدرت واقعی به خوشحالی رسیدن و سرایت دادن این خوشحالی به عزیزانمان هست. او قدرت حقیقی رو این موارد میدونه:

منظور نویسنده از mindfulness، در زمان حال (present moment) بودنه و اینکه از لحظه ی حال لذت بردن. نه پشیمانی گذشته نه نگرانی آینده. به عقیده ی او مثلا اگه چای میخوری فقط به چای خوردن فکر کن و لذت ببر نه به چیز دیگه.
به عقیده ی او ما وقتی قدم میزنیم در واقع در حال قدم زدن نیستیم و انگار کسی داره ما رو حمل میکنه به مقصدی که داریم! و از تک تک لحظات حال استفاده نمیکنیم. نویسنده در mindful بودن، تمرکز رو ضروری میدونه.
این نکته خیلی بره من قابل استفاده بود. متاسفانه من هم زیاد تمرکز ندارم و در زمان حال زندگی نمیکنم.
اما از این به بعد سعیمو میکنم که mindful باشم. همچنین نویسنده در فصل هنر ذهنیت تمرین هایی رو جهت این امر توصیه میکنه مثل توجه به هر نفس با قدممون و …

مطالعه ی این کتاب رو به همه توصیه میکنم.
آقا فرزاد هم زحمت کشیدن این کتاب رو معرفی کردن:

راستی اگه خاطرتون باشه یکی از درس های انگلیسی قدرت هم در رابطه با این کتاب بود. همون پرورش دانه های مثبت و آب ندادن به دانه های منفی:

امیدوارم این تاپیک براتون مفید بوده باشه.

14 پسندیده

خیلی ممنونم که این کتاب رو معرفی کردید. دست خوش

3 پسندیده

خواهش میکنم
لطف دارید.

2 پسندیده