معرفی کتاب های زیبوک، مجموعه ی نیروی اهریمنی اش (his dark materials)

با سلام حضور دوستان زبانشناس
امروز با شما هستم با معرفی سه گانه ی نیروی اهریمنی اش یا همون (his dark materials). شما دوستان میتونید این کتاب رو در قسمت مجموعه داستان در اپلیکیشن زیبوک مطالعه کنید:

سه گانه ی his dark marerials اثر نویسنده ی بریتانیایی فیلیپ پولمن است که در خلال سالهای 1995 تا 2000 میلادی نگاشته شده و علاوه بر استقبال گسترده جوایز متعددی را نیز از آن خود کرده است.

این مجموعه داستان یک دختربچه به نام لایرا و یک پسر بچه به نام ویل را روایت میکند که در دو دنیای موازی زندگی میکنند و وارد ماجراهای حماسی میشوند. این مجموعه از سه کتاب قطب نمای طلایی، چاقوی ظریف و دوربین کهربایی تشکیل شده است.
لایرا دختربچه ای نجیب زاده و خود سر است که در دانشگاه آکسفورد تحت قیمومیت دانشمندی به نام لرد عزرائیل قرار دارد که بعدها مشخص میشود پدر لایرا است. لرد عزرائیل محققی جاه طلب است که سفرهای مشکوکی به قطب شمال میکند و معتقد است که جهان دیگری در آنجا وجود دارد. از آن طرف، لایرا توسط خانمی به ظاهر مهربان به سفر برده میشود. لایرا بعدها متوجه میشود که آن زن مادر اوست که تحقیقات مشکوک و خطرناکی روی بچه ها انجام میدهد که بعضا باعث مرگشان میشود. لایرا به همراه کولی ها و با بالون به سفر خود بدون مادرش ادامه میدهد و به همراه یک خرس و ملکه ی جادوگران جهت کشف واقعیت به سمت شمال میروند. کمی بعد لایرا متوجه میشود که لرد عزرائیل با قربانی کردن یکی از بچه ها دریچه ای در آسمان باز کرده و وارد جهان جدید میشود. هدف او نابودی آن جهان و از بین مردن عنصر مرگ است. مادر لایرا که پشتیبانی کلیسا را نیز به همراه دارد مخالف کارهای لرد عزرائیل است و برای ممانعت از این کار دست به هر کاری میزند. بعدها لایرا نیز به کمک پادشاه خرس ها وارد جهان دیگر میشود و در آنجا با ویل آشنا میشود که او هم از یک دنیای موازی دیگر پا در این دنیای جدید نهاده است و …

در جهانی که لایرا در آن زندگی میکند هر شخص یک (daemon) با خود به همراه دارد که در حکم روح اوست و میتواند خود را به هر شکلی دربیاورد. اما دنیای ویل به دنیای امروزی شبیه تر است.
از نکات مهم این کتاب، اشارات دینی متعدد آن است و این مجموعه با انتقاداتی از طرف برخی از گروه های مسیحی مواجه شده است. در کتاب دوم، لایرا به عنوان حوای نوظهور معرفی شده است که قرن ها در مورد آن پیشگویی می شده.

220px-The_Golden_Compass

در سال 2007 کمپانی برادران وارنر فیلمی را با اقتباس از کتاب اول ساخت و سریال این سه گانه نیز هم اکنون در حال ساخت است.

امیدوارم از خوندن این کتاب لذت ببرید. اگه از کتابهایی در سبک نارنیا و ارباب حلقه ها خوشتون میاد که حتما از این کتاب لذت خواهید برد.

منتظر بازخورد شما دوستان هستم.
موفق باشید. :rose:

13 پسندیده