تکنیک های برتر یادگیری املای کلمات انگلیسی

آیا تو هم با املای کلمات انگلیسی مشکل داری؟ هیچ میدونی حتی بومی زبان ها هم گاهی با املای کلمات مشکل دارن؟! حتما الان تو ذهنت میگی غیر ممکنه، اونا دیگه چرا؟! اونا که زبان خودشونه و نباید مشکل داشته باشن، اما باید بگم دوست من استدلالمون اشتباهه، آره اونا هم اشتباه میکنن چون خیلی از کلماتی که تو زبان انگلیسی استفاده میشه از زبان های مختلف دنیا گرفته شده، واسه همینه که کلمه های عجیب غریب زیادی تو انگلیسی میبینیم و خودشونم با معضل املای انگلیسی رو به رو هستن. بزار یک مثال برات بزنم، به کلمه مثلا Zucchini (کدو سبز) دقت کن، این یک واژه ایتالیاییه که وارد زبان انگلیسی شده. خب پس طبیعیه که وجود این همه کلمات متنوع از فرهنگ ها و زبان های مختلف، یادگیری املای کلمات در زبان انگلیسی برامون سخت کنه، درسته؟! هرچند نگران نباشین، شما می تونین املای انگلیسی خودتون رو قوی کنین .فقط کافیه بدونین از کجا شروع کنین.

چرا املای انگلیسی مهم است ؟؟

اگر در حال یادگیری زبان انگلیسی هستین ، باید املای انگلیسی رو هم یاد بگیرین. شاید با خودتون بگین بیخیال بابا! املای انگلیسی تو مکالمات روزمره به چه درد میخوره؟! یا ممکنه بگی اهمیت املای انگلیسی برای مدارس لازمه ، لازمه بگم دوست من! بیشتر فکر کن. امروز مردم بیش از هر زمان دیگه ای می نویسن.امروزه شبکه های اجتماعی زیادی مثل فیسبوک هستن که ما ازشون استفاده میکنیم. ما به همدیگه پیامک می زنیم. ما ممکنه بخوایم نظراتمون رو در مورد ویدیوهایی که دریوتیوب یا خیلی سایت های خارجی دیگه که ازشون استفاده میکنیم، بنویسیم. ما برای دوستان و محل کارمون ایمیل می نویسیم. ما دعوت نامه ها را ارسال می کنیم، ما گزارش می نویسیم. ما کارهای دیگه ای انجام میدیم که به نوشتن نیاز دارن. نوشتن بخش بزرگی از زندگی شماست ، حتی اگر با اون مواجه نشین. به همین دلیل املا کلمات خیلی مهمه! دونستن نحوه درست املا کلمات، به دیگران کمک می کنه تا شما را درک کنن. همینطور به شما کمک میکنه تا بیشتر از اون چیزی که میخونید درک کنید: هرچی موارد املایی رو بیشتر یاد بگیرین ، بیشتر در مورد کارکرد کلمات آگاهی پیدا میکنین. این آگاهی میتونه به شما کمک کنه که بفهمید که کلمات جدید به چه معنی هستن و اینکه چطور اونا رو تلفظ کنین.

املای کلمات انگلیسی کدام کشور مد نظر شماست؟

قبل از یادگیری املای کلمات انگلیسی ، بدونین که املای این کلمات رو برای کدوم کشور میخواین استفاده کنین؟ انگلیسی در لهجه آمریکایی ، انگلیسی (بریتیش) ، کانادایی و استرالیایی برای برخی از کلمات دارای املای کمی متفاوت هستن. به عنوان مثال ، املای کلمه رنگ در آمریکایی “color” و در بریتیش “colour” هست.

اینکه املای کلمات انگلیسی کدوم کشور رو یاد بگیرین بستگی به این داره که شما میخواین با کدوم لهجه انگلیسی رو یاد بگیرین. آیا قصد ادامه تحصیل در انگلیس رو دارین؟ یا کار در ایالات متحده؟ یا نه فقط برای تفریح یاد میگیرین؟ بهتره این تصمیم رو قبل از شروع یادگیری زبان انگلیسی بگیرین.

حالا وقتشه بریم با این 8 روش ساده یادگیری املا کلمات انگلیسی آشنا بشیم.

1. یادگیری برخی قوانین

گاهی اوقات بهترین راه یادگیری املای کلمات، شناخت یکسری قانون سادس. با چند تا قانون شروع میکنیم. بعد از این، موقع یادگیری کلمات جدید ، می تونیم قواعد بیشتر و بیشتری را اضافه کنیم. شما می تونین لیستی کوتاه از قوانین اساسی املایی را در YourDociation و About.com پیدا کنین. سعی نکنین همه اونا رو یک شبه یاد بگیرین! درعوض ، هر بار یک یا دو تا یاد بگیرین، تمرین کنید تا وقتی که درکش کنید و بعد برین سراغ قانون بعدی.

دفعه بعدی که یک کلمه رو میبینین که نمی تونی املاش رو بنویسی، بگرد و قانون مربوط به اون رو پیدا کن.

بیاین براش یک مثال بزنیم:

چرا y در “friendly” به i در “friendliness” تبدیل میشه؟

خوب ، وقتی یک پسوند (کلمه ای که به “-ness” ختم میشه) را به کلمه ای اضافه کنی که به حرف y ختم میشه ، آن y را به یک i تغییر می دهد. اما اگر پسوند با یک i شروع بشه (مانند “-ing”) اینجوری نیست.

یا بیاین به این جمله توجه کنین:

So someone can be “trying” but that same person “tries.”

دو کلمه Tries و Trying رو ببینید ، وقتی ing به انتهای کلمه Try اضافه میشه Y هیچ تغییری نمیکنه اما زمانی که es اضافه میشه؛ حرف Y به i تبدیل میشه.

2. کلماتی را که معمولا غلط املایی دارند، یاد بگیرین

املای بعضی کلمات انگلیسی حتی برای بومی زبان ها هم سخته. در اینجا و در این لیست می تونین برخی از این کلمات رو در پیدا کنین.

همچنین می تونین فیلم های زیادی در مورد املای چنین کلماتی در یوتیوب ببینید که من لینک دو نمونه ( 1 و 2 ) رو اینجا براتون میزارم که با مثال های بیشتری آشنا بشین .

یادتون باشه بسیاری از کلمات معمولاً نادرست، غیرکاربردی هستند و فقط تعداد محدودی از اونها کاربردی هستنو استفاده میکنیم، پس بهتره وقتمون رو برای یادگیری اونایی بزاریم که بیشتر استفاده میشه. ما اینجا ده نمونه از این کلمات رو نشون میدیم که کاربردی هستند و لازمه بدونین چطور نوشته میشه:

across

basically

beginning

believe

foreign

friend

forty

interrupt

until

weird

البته ، اینو بگم لازم نیست همه این کلمات رو همزمان یاد بگیرین! از اون موردی شروع کنید که بیشتر استفاده میکنین.

3. لیستی از کلماتی با املای اون مشکل دارید تهیه کنید

به جای اینکه بیای و دنبال لیستی بگردی که توسط شخص دیگه آماده شده، چرا خودت این لیست رو نمیسازی؟؟ کلمه هایی که تو نوشتن املا اون مشکل داری برای خودت یکجا یادداشت کن و سعی کن با قوانین املایی و همین تکنیک هایی که بهتون یاد دادیم برای یادگیریش استفاده کنی.

یک چیزی که خیلی واضحه، اینه که شما حین یادگیری مطالب انگلیسی متوجه میشین که با گروه خاصی از کلمات مشکل دارین. بزارین با مثال براتون واضح تر بگم.

به سه کلمه percent ، preview و presentation دقت کنید، سه حرف pre در سه کلمه استفاده شده منتهی از لحاظ ترتیب متفاوته و توی املا ممکنه در ذهنمون به اشتباه بیوفتیم که باید per بنویسم یا pre.

یا یک مثال دیگه که من اوایلی که یادگیری زبان رو شروع کردم خودم باهاش به مشکل می خوردم، به دو کلمه زیر خوب نگاه کنین:

through

Thought

کلمه اول حرف اضافه است و دومی گذشته فعل Think هست و اشتراک ough در هر دو کلمه ذهن رو درگیر میکنه و این اشتباهات املایی رو پیش میاره.

بخوام مثال بزنم خیلی زیادن ، بیاین لیست خودمون رو از این موارد که همیشه تو ذهنمون باهاشون درگیریم ، تهیه کنیم.

4 . یافتن ریشه های کلمات در فرهنگ لغت:

بسیاری از کلمات انگلیسی ریشه های یونانی و لاتین دارن. آیا می دونستن با یادگیری همین ریشه ها میتونی در یادگیری املای کلمات موفق عمل کنی؟

وقتی یک کلمه رو در فرهنگ لغت جستجو میکنین، علاوه بر مفهوم و فونتیک اون کلمه، میتونین ریشه کلمات رو هم پیدا کنین. بهتره بریم یک مثال بزنیم تا براتون خوب جا بیوفته. مثالم رو با عکس گفتم که قشنگ تو ذهنتون ثبت بشه

حالا فکر کنم دفعه بعد که کلمه cycl رو ببینین میتونید مفهوم کلمه رو حدس بزنین و همینطور در به خاطر سپاری املای کلمه کمکت میکنه، مثلا کلمه unicycle رو میدونی که شبیه bicycle هست اما با یک چرخ، حالا به من بگو معنی uni چی میشه؟؟

در اینجا لیستی کوتاه از ریشه های لاتین و یونان قرار گرفته ، و این یکی هم فهرست بیشتری ازاونا رو میتونی ببینی.

5. شکستن کلمه به چند قسمت

یک راه برای یادگیری املای کلمات طولانی تقسیم کردن اون به چند قسمته، به عنوان مثال واژه embarrassed رو در نظر بگیرین، به صورت زیر بخش بندی میکنیم

دیگه لازم نیست نگران یادگیری املای کلمات طولانی انگلیسی باشی، کافیه اونا رو به چند بخش کوتاه تقسیم کنی و با به خاطر سپاری بخش های کوتاه و گذاشتنشون کنار هم،املای اون کلمه رو یاد بگیرین، به همین راحتی.

6. خواندن کلمه با صدای بلند اما شمرده

یکی از ترفندهای املایی که اغلب برای کودکان استفاده میشه، اینه که اگه از صحت املای یک کلمه مطمئن نیستی، اون رو با صدای بلند خیلی شمرده بخون و هر چی شنیدی رو بنویس.

البته باید یادتون باشه این تکنیک برای هر کلمه ای قابل اجرا نیست، مثلا به کلمه “friend” دقت کنید، طرز بیانش بسیار متفاوت از نوشتنش هست و این روش برای املای این کلمه کمک کننده نیست.

حالا بیاین یکسری کلمات که نوشتاری و گفتاری شون شبیه همه رو مثال بزنیم تا این قسمت رو خوب درک کنید.

Blink

Blank

Confused

7. ترسیم یک تصویر

یکی دیگه از روش هایی که با اون میتونیم املامون رو قوی کنیم، استفاده از نقاشی و تصویر سازیه. به کلمه bed دقت کنین، ببینید چطور من باهاش یک تخت خواب کشیدم.

یا مثلا برای املای کلمه Balloon میتونید یک نقاشی شبیه زیر داشته باشین.

هر کلمه ای که با املاش مشکل دارین رسم کنید و حروف رو به نقاشی تبدیل کنین، اینجوری راحت میتونین املای اون کلمه رو یاد بگیرین.

8. بازی کلمات

برنامه هایی مانند Spelling City و SpellTower روش های سرگرم کننده ای هستن که بواسطه اون میتونید خودتون رو محک بزنید و املاتون رو قوی کنین. البته اگر بگردین خیلی زیاد هستند من دو نمونه رو جهت آشنایی گفتم.

فکر کنم حالا دیگه میدونین چطور میشه املای انگلیسی تون رو قوی کنین، حالا نوبت توئه که بری و این تمرینا رو انجام بدی. منتظر خبرهای خوبت هستم دوست من!

اینم عیدی من تو ولادت حضرت مهدی (عج) به همه دوستای زبانشناسی عزیز :heart_eyes: :heart_eyes: :heart_eyes:

48 پسندیده

سلام حنانه خانم @afarkhani :dizzy::dizzy::dizzy::ribbon::ribbon::ribbon:
خدا قوت و خسته نباشید :v::v::v::muscle::muscle::muscle:
خیلی زحمت کشیدید :clap::clap::clap::clap:
مقالتون اینقدر پر باره که یه بار دیگه باید با دقت بخونم. :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::hugs::hugs::hugs:
ولی اِی کاش آخر مقالتون می پرسیدید که: “شما از چه راهکارهایی برای یادگیری املای کلمات استفاده می کنید؟”
من خودم برای یادگیری املای درست کلمات، اول با دقت اون کلمه رو چند لحظه نگاه می کنم، بعد سعی می کنم برای ترتیب و چیدمان حروف اون کلمه، یه قاعده برای خودم بسازم. سپس چند بار املای اون کلمه رو تو ذهنم می نویسم. :tulip::blossom::sunflower::hibiscus::rose::rosette:
بخاطر همین با کاغذ، اصلاً سر و کار ندارم. :green_heart::blue_heart::yellow_heart::purple_heart::heart::two_hearts:
تو یادگیری املای کلمات، وسواس زیادی بخرج می دم. :joy::joy:

11 پسندیده

Hi dear atieh
Thanks for sharing that was amazing
Happy shaban half :joy::heart_eyes::heart_eyes::joy:

7 پسندیده

سلللللاااااممممم خیلی خیلی عالیین شما :clap: :clap: :clap:
فقط من این پستتونو میخوام داشته باشم چطور ذخیرش کنم یا ستاره دارش کنم که بتونم بعدا نگاهی بهش بیندازم؟؟ در داخل این انجمن آیا گزینه favorite داره یا طوری که بشه سیو کرد بعضی پست‌های دوستانو؟ الان اینو چطور سیو داشته باشم که هراز چندگاهی بتونم سریع به این مطلب دسترسی پیدا کنم و گم نشه بعدها…
:heart_eyes: :sunglasses: ممنونم بابت این لطف عظیمی که تک تک بچه‌ها و شما میکشین و راهنمایی میکنید همه رو :pray: :pray:

8 پسندیده

سلام حنا جون :kissing_heart:
مقاله عالی بود خداقوت عزیزم :rose: :rose:


املای انگلیسی من وحشتناک بود حتی کلمه beautiful رو بلد نبودم بنویسم.
اما طی یکسالی که گسترده خوانی میکنم املا من هم داره درست میشه.

7 پسندیده

پایین پیام @afarkhani سه تا نقطه است آخرین علامت رو بزنید و ذخیره میشه و وقتی میخوایید پیداش کنید بزنید قسمت پروفایلتون و اون بالا همون نشان هست
@javad72m
خوش آمدید به تالار زبانشناس

8 پسندیده

من بعد از ۴ سالی که از خرید گوشیم میگذره تازه دوهفته پیش اسپل چکش رو فعال کردم که بهم تو نوشتن کمک کنه. این اسپل چک ها برا نوشتن خیلی خوبن ولی ی بدی هم دارن اینه که آدم رو تنبل هم میکنن بعد موقعی که نباشن ( مثلا موقع آزمون ها) دردسر درست میکنن.
مرسی حنا جان دوست خوبم. مقاله خیلی خوبی نوشتی :clap::clap::rose::rose:

8 پسندیده

Hi friend
Happy sha’ban’s half you too :slightly_smiling_face:

5 پسندیده

سلام عزیزم :raised_back_of_hand:t2:
خداقوت عجب مقاله پر و پیمونی نوشتی اون بخش رسم شکل به دلم نشست :clap::clap: ازین به بعد اینجوری به خواهرم یاد بدم املاشو درست کنه و خب برای خودم هم اون قسمتی که نوشته بودی بخش کنیم و یاد بگیریم مفید بود هانی خیلی ممنون از این عیدی قشنگت من دعا میکنم خدا و امام زمان هم بهت یه عیدی خوب بدن امروز :heart_eyes::heart_eyes::rose::star_struck::star_struck::tulip:

9 پسندیده

دوستان عزیز

@elahehvelayati
@fatemeh74
@javad72m
@sepide-str
@mohadeseh34

ممنون که وقت گذاشتین و خوندین :rose: :rose: :rose:

اشکال نداره عزیزم زیر همین پست اضافه کن تا دوستان استفاده کنن :rose: :heart:

:smiling_face_with_three_hearts: :smiling_face_with_three_hearts: :smiling_face_with_three_hearts: :heart: :wink:

خیلی هم عالی :muscle: :muscle:

:sweat_smile: :sweat_smile: :sweat_smile: :sweat_smile: آره ولی فکر کنم با تمرکز کار کنیم تو ذهنمون حک بشه

حتما این کار رو بکن

مرسی از محبتت :heart: :rose: :rose:

10 پسندیده

سلام ممنون بابت مقاله ی مفیدت :relaxed:
عالی عالی :cherries::cherries::cherries::cherries::cherries::rabbit::rabbit::rabbit:
مخصوصا رسم شکل

5 پسندیده

سلام عزیزم حنانه جان :hibiscus::sunflower::blossom::tulip::rose::bouquet::rosette::cherry_blossom:طهر عیدانه ات بخیر فداتبشم :hibiscus::sunflower::blossom::tulip::rose::bouquet::rosette::cherry_blossom::cherry_blossom:۱دنیا تشکر بخاطر مقاله ی بینظیرت :clap::clap::clap::revolving_hearts::revolving_hearts::revolving_hearts::revolving_hearts::hibiscus::sunflower::sunflower::blossom::tulip::rose::bouquet::bouquet: و چه عیدی بهتر از این مقاله که سرشار از مطالب درجه یک :ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand::hibiscus::sunflower::blossom::blossom::tulip::rose::bouquet::cherry_blossom::cherry_blossom::white_flower:خیلی خیلی سپاس عزیزم من عاشق طراحیهاش شدم و بسیار لذت بردم و برام بینهایت جذاب بود عشقی بخدا فدات نازنیینم خدا قوت و عیدت هم مبارک و در این روز هرچی آرزو داری بهشون برسی فداتبشم :hibiscus::sunflower::blossom::tulip::rose::bouquet::rosette::cherry_blossom::white_flower::pray::pray::pray::pray::pray::pray::pray::hibiscus::sunflower::blossom::tulip::rose::bouquet::rosette::cherry_blossom:

امام علی (ع): هر کس کلمه ای به من بیاموزد مرا بنده خود کرده است.
و من نسبت به تک تک زبانشناسی ها حس شاگردی رو دارم که از تک تک شماعزیزان کلی مطالب عالی یاد گرفتم چه در زبان و چه در مورد اخلاق و زندگی و همگی شما استادان نازنیینم هستیند و ارادتمند همگیتون هستم :hibiscus::sunflower::blossom::tulip::rose::bouquet::rosette::rosette::cherry_blossom::white_flower:سپاس :hibiscus::sunflower::blossom::tulip::rose::bouquet::rosette::cherry_blossom::cherry_blossom:لایق بهترینها هستیند :hibiscus::sunflower::blossom::blossom::tulip::rose::bouquet::rosette::rosette::cherry_blossom::hibiscus::sunflower::blossom::tulip::rose::bouquet::rosette::cherry_blossom:

9 پسندیده

سلام امید وارم حال دلتون عالییی باشه.
خسته نباشین خدا قوت خیلی ممنون من خودم تو املا خیلی مشکل دارم واقعا به همچین تاپیکی احتیاج داشتم خیلی ممنون دوست عزیز موفق باشی
:afghanistan::heart::iran:

7 پسندیده

من املای زبانم تقریبا خوب بوده همیشه و روش خودمو دارم
کلمات سخت به دوروش حفط میکنم تلفط اصلی و صحیح کلمه و تلفظ املایی
مثلا:
Subject سابجکت (اصلی) سیوبجست (تلفظ املایی)
First فرست(اصلی) فیرست (املایی)
Dictionary دیکشنری(اصلی) دیکتیوناری(املایی)
این روش منه و برام راحته البته از قوانین خاصی هم همزمان استفاده میکنم مثلا تلفط c قبل t ک میشه
به این روش و دو تلفطی عادت کردم

6 پسندیده

شنیدین میگن درس شیرین ریاضی ، بلکه این زبان انگلیسیه که باید به زبان شیرین انگلیسی تبدیل شود .

مطالبِ خیلی مفید و موثر

Thank you s💣 much

5 پسندیده

سلام حنا جان
مقاله کاملی بود :cherry_blossom: :cherry_blossom: :cherry_blossom:
ممنونم از زحمات بی دریغت. :smiling_face_with_three_hearts:
منم همیشه مشکل دیکته داشتم که خب به خاطر عدم تمایلم به نوشتنه که باید حلش کنم :grin:

3 پسندیده

ممنون از همتون دوستان :rose::rose::rose::rose:

@fateme191
@mitra9
@HasanNoori1382
@hasan90
@a.bayani

:heart::rose::sweat_smile:

مرسی بابت این حدیث دلنشین

خدا رو شکر پس مفید واقع شده :blush::pray:

ممنون بابت به اشتراک گذاری تجربتون :rose::heart:

:ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand:

یالا تمرین کن من بزودی ازت املا میگیرم :wink::wink::joy::heart::rose:

6 پسندیده

گر طبیبانه بیایی به سر بالینم به دو عالم ندهم لذت بیماری را :relieved: :sweat_smile: :rose:

4 پسندیده

خب منم الان فرصت کردم ک این مقاله را بخونم :slightly_smiling_face:
مثل هميشه خیلی عالی و مفید بود :clap::clap::+1::+1:
ممنون بابت ب اشتراک گذاری :pray::pray:

4 پسندیده

مرسی اعظم جون :heart_eyes::heart_eyes:
خوشحالم مفید بوده :star_struck::star_struck::rose::rose:

3 پسندیده