برای ایجاد روحیه به تازه کارهایی مثل من


این تاپیک مربوط به درس« درسنامه تمرین تلفظ » در نرم‌افزار «زبانشناس» است. دوره: « تلفظ انگلیسی - بدون تلاش » فصل: « تلفظ »

2 پسندیده

سلام من تازه وارد بخش تمرین تلفظ شدم. الان روز سومم. باید صدامو ضبط کنم و مقایسه.
اولش وحشت داشتم از اینکه بشنوم چطوری تلفظ می کنم و اعتماد به نفس بریزه, چون این فکر ناخودآگاه میومد سرم که نکنه تا الان همه چیزو غلط پلوط میگفتم و می رفت. ولی بعد از دل به دریا زدن و مقایسه دیدم هرچند اشتباهات خنده داری دارم اما خیلی هم بد نیست!
در واقع کمی هم اعتماد به نفسم بالا رفت و قوت قلب گرفتم, با اینکه هنوز راه هااا باید رفت و تلاش هااا باید کرد (:
با این ریکورد و ضبط کردن صدا, احساس می کنم گیرایی گوشم برای شنیدن نکات ریز آواها بالاتر رفته و همینش هم به تنهایی خیلی خوبه((:
اینا رو نوشتم که هر کی مثل منه بدونه تنها نیست. ما هر از گاهی مثل همیم (((:

5 پسندیده

:grinning:

سلام عزیزم… خوبی
شما خودت داری روحیه میدی دیگه، ما باید بیایم پیشت یسنا جون، موفق باشی گلم
:smiling_face_with_three_hearts::heart_eyes::rose:

ولی اینم بگم برای روحیه گرفتن باید آدم ب کسایی مراجعه کنه ک درکش می کنن و بهش احساس خوبی را منتقل میکنن
:smiley::slightly_smiling_face::tulip:

4 پسندیده

بله دقیقا درسته بااین موافقم :100:

3 پسندیده

مرسی از حرف های قشنگ قشنگت اعظم عزیز💝
بعله بعله, صد در صد. منم کاملا با حرف شما موافقم.

1 پسندیده

سلام منم یه روزه شروع کردم داشتم قسمت داستان هارو گوش میدادم ، داستان جوجه اردک زشت :)) منم زبانم ضعیفه نمی‌دونم میتونم موفق شم بتونم بلاخره انگلیسی صحبت کنم

1 پسندیده

من یادمه اولین بار که اومدم و با جوجه اردک زشت شروع کردم تابستون قبل سال کنکورم بود، منی که از راهنمایی تا کنکور غول بزرگم زبان بود و به معنی واقعی کلمه جون کنده بودم و خیلی زیاد تلاش میکردم براش و باز چیز خاصی بلد نبودم، توی ۳ ماه روزی ۱ ساعت زبانشناس چنان عاشق زبان شدم که خودمم باورم نمیشد، به شدت اعتماد به نفسم راجبش بالا رفت، و به جرئت بگم همون ۳ ماه بیشتر از کل ۶ سال زبان مدرسه برام بازدهی داشت. انگار تازه فهمیدم این آجرا که پخش و پلا جمع کرده بودم رو چجوری بچینم و دیوارم رو ببرم بالا

امیدوارم تجربه شمام اندازه من قشنگ پیش بره
حتما روش مطالعه هایی که درباره اون دوره گفتن رو رعایت کنید.

2 پسندیده

مرسی که تجربه‌تون رو باهام سهیم شدید.
لذت بردم از خوندنش و حس خوبی داد بهم.
یادم نمیاد کی این پیام رو نوشته بودم که به روحیه نیاز دارم و وقتی پیام قشنگ شما رو دیدم تازه یادم افتاد که یه روزی چقدر مستاصل بودم براش…
الان تقریبا دوماهه که اومدم دوباره سراغ زبانشناس. با کتابهای موردعلاقم شروع کردم که مناسب سطحمه و این حالم رو جا آورده.
ولی در مورد اینکه هر بخش روش صحیحی برای مطالعه کردن داره چیزی نمیدونستم. من هدف اولم ریدینگ و بعد لیسنینگه. کتابها را می‌خونم و همزمان می شنوم و فکر می‌کردم همین کافیه… از کجا روش صحیح رو مطالعه کنم؟

زنده باشید:blush:
برای دوره ها میتونید اسم دوره رو توی تالار سرچ بزنید تا روش پیشنهادی زبانشناس رو برای خوندنشون ببینید، البته که اجباری نیست و هرجور دوست داشته باشید میتونید بخونید اما قطعا خوندن دوره با روشی که گفته شده بازدهی بالایی به دنبال داره.
برای کتاب یا فیلم ها هم میتونید لینک های زیر رو ببینید
من خودم فقط روی بعضی کتاب یا فیلم ها این روش هارو اجرا میکنم و یه تعدادی رو فقط یه بار میخونم و رد میشم. در کل لذت بردن توی تایمی که تو زبانشناس هستید از هر روش مطالعه و دوره ای مهم تره، پیشنهاد من اینه اگه تونستید با روش ها ارتباط برقرار کنید ازشون استفاده کنید.

1 پسندیده

چه قشنگ صحبت می کنید:blush: و چه خوب توضیح میدید:herb: ممنونم که وقت گذاشتید و لینک ها رو برام پیدا و ارسال کردید:balloon::rose:

لطف دارید شما، و خواهش میکنم:blush::rose: