ماه مهر به انگلیسی چه می شود؟ + تلفظ

برای آشنایی با ماه مهر به انگلیسی و روزهای آن، کافیست این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

یادگیری ماه‌های مختلف سال شمسی به انگلیسی، یکی از موضوعات مهم در حوزه آموزش زبان انگلیسی است. از این رو، قصد داریم تا شما را با تک تک ماه‌های شمسی و معادل آن‌ها به انگلیسی آشنا کنیم. به همین منظور، در این مقاله به بیان ماه مهر به انگلیسی خواهیم پرداخت.

مهر، اولین ماه از فصل پاییز در تقویم ما ایرانیان است. مهر که شروع پاییز را بشارت می‌دهد؛ برای اکثر ما یادآور روزهای رفتن به مدرسه است. پاییز برای ما سومین فصل از سال است. در حالی که در کشورهایی که تقویم رسمی آن‌ها به میلادی است؛ پاییز، پایان بخش سال خواهد بود. دانستن معادل ماه مهر به انگلیسی می‌تواند به برنامه‌ریزی‌های ما نظم بیش‌تری ببخشد. این موضوع به‌خصوص برای افراد و شرکت‌هایی که با دیگر کشورها ارتباط دارند حائز اهمیت است. اگر شما هم در ایمیل‌ها، چت‌ها، فیکس کردن قرارها و غیره با مشکل معادل سازی ماه مهر به انگلیسی مواجه هستید، این مقاله می‌تواند مشکل شما را حل کند.

از آن‌جایی که یاد گرفتن ماه‌های میلادی به ترتیب و با تلفظ و کاربرد درست در عصر ارتباطات بسیار مهم است؛ خواندن مقاله «ماه‌های سال به انگلیسی» برای شما خالی از لطف نخواهد بود. در این مقاله شما با یک بیت شعر، می‌توانید به سادگی ترتیب ماه‌های میلادی را به خاطر بسپارید.

معادل ماه مهر به انگلیسی

مهر که با اتمام شهریور، آغاز می‌شود، برگ‌ریزان درختان و رنگارنگی طبیعت را برای ما به تصویر می‌کشد. ماه مهر که اسمی خاص است در انگلیسی نیز به همان صورت که در فارسی خوانده می‌شود، نگاشته خواهد شد. اگر بخواهید مستقیم به خود ماه مهر اشاره کنید باید نام آن یعنی Mehr را بیاورید. از نظر تاریخ و تقویم میلادی اما، ماه مهر به انگلیسی با ماه‌های سپتامبر یا September و اُکتبر یا October هم‌زمانی دارد.

یعنی بخشی از روزهای ماه مهر در سپتامبر قرار گرفته و سایر روزهای آن در ماه اکتبر است. حال، این‌که چه روزهایی از این ماه در September خواهد بود و چه روزهایی در October موضوعی است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

روزهای ماه مهر به انگلیسی

مهر و آغاز پاییز که با دو ماه سپتامبر و اُکتبر هم زمان خواهد بود؛ یک ماه سی روزه است که 8 روز اول آن در اواخر ماه سپتامبر قرار می‌گیرد و 22 روز بعدی آن متعلق به ماه اکتبر است. البته این موضوع تا جایی صحت پیدا می‌کند که سال پیش روی شما کبیسه یا 366 روزه نباشد. در سال‌های کبیسه که اسفند در آن 30 روزه است؛ تقارن روزهای ماه میلادی و شمسی یک روز اختلاف خواهد داشت. به طور کلی می‌توان گفت در سال‌های معمولی که 365 روز دارد؛ روزهای ماه شهریور به انگلیسی عبارتند از:

· یکم تا هشتم ماه مهر به انگلیسی مصادف است با بیست‌وسوم تا سی‌ام ماه سپتامبر یا September.

· نهم تا سی‌ام ماه مهر به انگلیسی نیز مصادف خواهد بود با اول تا بیست‌ودوم ماه اکتبر یا October.

نحوه بیان روزهای ماه مهر به انگلیسی

برای بیان و یا نگارش روزهای ماه مهر به انگلیسی باید مطابق آن‌چه در مقاله «ماه شهریور به انگلیسی» بیان کردیم عمل کنید. یعنی روزهای یکم و بیست‌ویکم را به صورت First و Twenty first ثبت کرده و بخوانید. روزهای دوم و بیست و دوم را به صورت Second و twenty second بنویسید و بخوانید. در خصوص روزهای سوم و بیست و سوم نیز باید از Third و Twenty third استفاده کنید. در نهایت باقی روزهای ماه را با افزودن th به انتهای عدد می‌توانید یادداشت کنید. با این تفاسیر، ترتیب عددی روزهای ماه مهر به انگلیسی به این صورت نوشته می‌‌شود.

1st, 2nd, 3rd, 4th, 5th, 6th, 7th, 8th, …, 20th, 21st, 22nd. 23rd. 24th, 25th, …, 30th.

· تلفظ American روزهای ماه مهر به انگلیسی

مثال:

The first of Mehr in Iran is 23rd of September.

اول مهر در ایران، مصادف با بیست‌وسوم سپتامبر است.

They’ll inform us on the third of October.

سوم اکتبر به ما اطلاع خواهند داد. (سوم اکتبر مصادف است با 11 ماه مهر به انگلیسی)

I set a series of tasks for you to finish on 15th of October.

یک سری کار برای‌تان تنظیم کردم که باید تا پانزدهم اکتبر تمام کنید. (پانزدهم اکتبر برابر است با بیست‌وسوم مهرماه)

Each year on the 8th of October, a magnificent festival called Mehrgan is held in Iran to celebrate the new season (autumn). This day is the 16th of Mehr in the Persian calendar

هر ساله در 8 اکتبر، به منظور گرامی‌داشت فصل جدید (پائیز)، جشنی باشکوه به نام مهرگان در ایران برپا می‌شود. این روز در تقویم ایرانی مصادف است با شانزدهم مهرماه.

· تلفظ September با لهجه American

· تلفظ September با لهجه British

· تلفظ October با لهجه American

· تلفظ October با لهجه British

کلام آخر

در این مقاله ضمن آشنایی با ماه مهر به انگلیسی، متوجه شدیم که این ماه مصادف است با دو ماه September و August. یعنی برخی از روزهای آن در ماه سپتامبر و برخی روزهای دیگر آن در اکتبر قرار می‌گیرد. به صورت کلی یکم تا سی‌ام مهرماه، مصادف است با بیست‌وسوم سپتامبر تا بیست‌ودوم اکتبر. با ما همراه باشید تا در مقالات بعدی با دیگر ماه‌های شمسی به انگلیسی آشنا شوید.

8 پسندیده

خیلی عالی بود درود برشما:clap::clap::clap::clap::clap::clap:

لطفا ماه بهمن رو بزارید😍

3 پسندیده

ممنون از لطف‌تون :heart:
چشم حتما

3 پسندیده

چه جالب از ماهی که بیشتر دوس داشتین و احتمالا حدس می‌زنم ماه تولد شماست شروع کردین حالا هر کس ماهی که دوس داره میگه عالیه
منم توی صف تقاضای ماه تیر هستم.
آفرین به همت شما
باشد که تاپیک من ناخواسته دوباره احیا شود

2 پسندیده

البته شروع کار با ماه شهریور کاملا اتفاقی مصادف شد با تولدم :heart_eyes:
اما خب از این به بعد به ترتیب پیش می‌رم که ماه تیر جزو آخرین ماه‌ها خواهد بود :laughing:

2 پسندیده

باشه بزرگوار ولی بهر حال عالیه
چون هر کس ماه تولدش را میگه
مبارک باشه :rose:
منم منتظرم به تیر که ماه نهاییه برسم.

2 پسندیده

:pray: :pray: :pray: :pray:

2 پسندیده

Happy birthday to you :birthday:

2 پسندیده

tnx a million :heart_eyes: :pray:

2 پسندیده