ماه آذر به انگلیسی چه می شود؟

این‌که ماه آذر به انگلیسی با چه ماه میلادی مطابقت دارد؛ موضوعی است که در این مقاله به توضیح آن می‌پردازیم.

یاد گرفتن معادل ماه‌های مختلف سال به میلادی، می‌تواند در عصر ارتباطات امروزی، بسیار لازم و ضروری باشد. این‌که بدانید هر ماه شمسی با چه ماه و یا ماه‌های میلادی هم‌زمان است؛ می‌تواند روند انجام بسیاری از کارهای شما را ساده‌تر کند. مثلا اگر قصد شرکت در آزمون‌های بین‌المللی را دارید؛ باید بدانید که تاریخ میلادی آزمون شما با چه ماه و روزی از تقویم شمسی برابری می‌کند. یا حتی برای مکاتبات خود با دیگر کشورها و فیکس کردن جلسات و غیره نیز، دانستن این موضوع بسیار حائز اهمیت است. از این رو، در این مقاله قصد داریم به توضیح ماه آذر به انگلیسی بپردازیم و معادل روزهای مختلف آن را به میلادی برای شما بیان کنیم.

قبل از این‌که معادل هر یک از روزها و ماه‌های سال را به میلادی بدانید، بد نیست که 12 ماه سال میلادی را به ترتیب و با شیوه‌ای درست و اصولی بیاموزید. برای این منظور کافیست به مقاله «ماه‌های سال به انگلیسی + فرمول حفظ کردنشان» سر بزنید.

معادل ماه آذر به انگلیسی

در تقویم ما ایرانی‌ها، آذر ،آخرین ماه پاییز است و پایان آن، بلندترین شب سال یعنی یلدا را به همراه دارد. در تقویم میلادی، این ماه تقریبا با اواخر سال مقارن شده و کم کم باید آماده استقبال از شروع سال جدید میلادی باشید. در تقویم شمسی قبل از ماه آذر، نام ماه آبان را خواهید دید که در مقاله «ماه آبان به انگلیسی» در خصوص معادل‌سازی این ماه با ماه‌ها و روزهای میلادی نیز توضیحات جامع و کاملی داده‌ایم.

اگر بخواهیم روزهای خاص از ماه آذر را بدون معادل‌سازی بیان کنیم، باید آذر را به همان صورتی که تلفظ می‌کنیم بنویسیم و از آن‌جایی که یک اسم خاص محسوب می‌شود؛ حرف اول آن را با حروف بزرگ انگلیسی می‌نویسیم و در نهایت ماه آذر به انگلیسی اگر به صورت فینگلیش نوشته شود؛ Azar خواهد بود.

حال اگر بخواهیم ماه آذر به انگلیسی را معادل‌سازی کنیم با ماه‌های میلادی، بد نیست که بدانید این ماه که ته‌تغاری فصل پاییز است، مصادف می‌شود با دو ماه نوامبر یا November و دسامبر یا December. این یعنی روزهای ابتدایی این ماه مصادف است با روزهای پایانی ماه نوامبر و روزهای پایانی آن با آغاز ماه دسامبر برابر است. از آن‌جایی که دسامبر، آخرین ماه سال میلادی است، اواخر ماه آذر به انگلیسی هم‌زمان می‌شود با روزهای پایانی سال میلادی.

روزهای ماه آذر به انگلیسی

همان‌طور که بیان کردیم؛ روزهای آغازین ماه آذر به انگلیسی مصادف است با روزهای پایانی ماه نوامبر. یعنی چند روز پس از شروع آذر، ماه نوامبر به پایان خود رسیده و آخرین ماه سال میلادی یعنی دسامبر آغاز می‌شود. در حقیقت تنها 9 روز اول ماه آذر به انگلیسی هم‌زمان با ماه نوامبر است و 21 روز باقی‌مانده آن، در ماه دسامبر قرار می‌گیرد. البته این موضوع در خصوص سال‌های کبیسه که 366 روز دارند، صدق نمی‌کند و در این سال‌ها که هر چهار سال یک‌بار اتفاق می‌افتد؛ روزهای ماه آذر به انگلیسی یک روز تفاوت خواهد داشت.

در مقاله «ماه شهریور به انگلیسی» و «ماه مهر به انگلیسی» در خصوص نحوه نگارش و تلفظ هریک از روزهای ماه میلادی به‌طور کامل توضیح داده‌ایم. می‌توانید با خواندن این دو مقاله متوجه شوید که اول تا سی‌ام هر ماه چگونه نوشته و خوانده می‌شود. در این مقاله اما نیازی به تکرار این موضوع نداریم و با چند مثال ساده، درک روزهای ماه آذر به انگلیسی را برای شما ساده‌تر می‌کنیم. قبل از آن اما بهتر است بدانید که روزهای ماه آذر به انگلیسی مصادف است با:

· اول تا نهم ماه آذر به انگلیسی برابر است با بیست‌ودوم تا سی‌ام ماه نوامبر یا November.

· دهم تا سی‌ام ماه آذر به انگلیسی مصادف است با یکم تا بیست‌ویکم ماه دسامبر یا December.

· تلفظ November با لهجه American

· تلفظ November با لهجه British

· تلفظ December با لهجه American

· تلفظ December با لهجه British

مثال:

December 21st is the longest night of the year in Iran which is called Yalda. This day in the Persian calendar is the 30th (or last day) of Azar.

بیست‌ویکم دسامبر طولانی‌ترین شب سال در ایران است که یلدا نام دارد. این روز در تقویم ایرانی مصادف است با سی‌ام (یا آخرین روز) ماه آذر.

Our final exam would be on the 3rd of November which is the 12th of Azar.

امتحان نهایی ما، سوم نوامبر خواهد بود که مصادف است با 12 آذر.

They will have a party on the 2nd of December.

آن‌ها در دوم دسامبر، جشنی خواهند داشت.

شما می‌دانید دوم دسامبر مصادف با چه روزی از آذر است؟

کلام آخر

این مقاله به توضیح ماه آذر به انگلیسی و معادل آن در تقویم میلادی اختصاص داشت. همان‌طور که متوجه شدید بخشی از ماه آذر به انگلیسی مصادف است با ماه نوامبر و بخشی دیگر از آن با ماه دسامبر یا آخرین ماه سال میلادی مطابقت دارد. به صورت کلی 9 روز اول ماه آذر به انگلیسی برابر است با بیست‌‌ودوم تا سی‌ام ماه نوامبر یا November و 21 روز بعدی آن، هم‌زمان می‌شود با یکم تا بیست‌ویکم ماه دسامبر یا December.

در روزهای آتی، دیگر ماه‌های سال به انگلیسی را نیز برای شما توضیح خواهیم داد.

4 پسندیده