ماه بهمن به انگلیسی چه می‌شود؟

برای دانستن این‌که ماه بهمن به انگلیسی چگونه بیان می‌شود و با چه ماه میلادی تطابق زمانی دارد؛ بهتر است مقاله زیر را مطالعه کنید.
1

امروزه بیش‌تر از هر زمان دیگری با تاریخ میلادی سروکار داریم تکنولوژی روز، منطبق با تاریخ‌ها و ماه‌ها میلادی است. از گوشی‌های تلفن همراه گرفته تا کامپیوترهای شخصی، ایمیل و نرم‌افزارهای مختلف، همگی با تاریخ میلادی تنظیم می‌شود. به همین دلیل دانستن معادل ماه‌های شمسی به میلادی بسیار مهم جلوه می‌کند. در مقاله‌های پیشین در خصوص «ماه آذر به انگلیسی» و «ماه دی به انگلیسی» توضیح جامع و کاملی داده‌ایم. در این بخش اما، هدف ما بیان ماه بهمن به انگلیسی است. پس با ما همراه شوید.

به یاد سپردن ترتیب نام ماه‌های میلادی، شاید کار سخت و دشواری به نظر برسد؛ اما اگر با یک بیت شعر کوتاه بتوانید تمام ماه‌های میلادی را به ترتیب حفظ کنید، نه‌تنها ساده است، بلکه بسیار شیرین و لذت‌بخش نیز خواهد بود. به همین منظور، بهتر است سری به مقاله «ماه‌های سال به انگلیسی + فرمول حفظ کردنشان» بزنید تا بسیار ساده و روان تمام ماه‌های میلادی را به‌خاطر بسپارید.

معادل ماه بهمن به انگلیسی

2

ماه بهمن در تقویم شمسی، مصادف است با نیمه زمستان و نزدیک شدن به پایان سال. گرچه با فرا رسیدن بهمن کم‌کم به پایان سال شمسی نزدیک می‌شویم، اما در تقویم میلادی، این ماه تازه اوایل سال است. در نوشتار فینگلیش اگر بخواهیم از ماه بهمن نام ببریم باید آن را به همان شیوه‌ای که در فارسی تلفظ می‌کنیم؛ بنویسیم. فقط باید به یاد داشته باشیم که اولین حرف آن، با حروف بزرگ انگلیسی نوشته شود. پس یعنی ماه بهمن به انگلیسی Bahman نوشته می‌شود. در تقویم میلادی اما، ماه بهمن به انگلیسی مصادف است با دو ماه آغازین سال جدید. یعنی هر سال این ماه برابر است با دو ماه ژانویه یا January و فوریه یا February. به این صورت که روزهای آغازین ماه بهمن به انگلیسی هم‌زمان است با پایان ژانویه و دیگر روزهای آن با شروع دومین ماه سال میلادی تقارن زمانی دارد.

روزهای ماه بهمن به انگلیسی

3

همان‌طور که گفتیم، ماه بهمن به انگلیسی با دو ماه ژانویه و فوریه در تقویم میلادی، تقارن زمانی دارد. در مقاله «ماه شهریور به انگلیسی» بیان کردیم که تفاوت اندکی بین نوشتن و تلفظ روزهای اول تا سوم هر ماه با دیگر روزهای ماه وجود دارد. این یعنی روز‌های اول تا سوم و بیست‌ویکم تا بیست‌وسوم هر ماه به صورت زیر نوشته می‌شود:

1st, 2nd, 3rd, …, 21st, 22nd, 23rd,….

و از نظر تلفظی نیز روز اول first، روز دوم second، روز سوم third، روز بیست‌ویکم twenty first، روز بیست‌ودوم twenty second و روز بیست‌وسوم twenty third خوانده می‌شود.

در مقاله «ماه مهر به انگلیسی» به توضیح در خصوص نحوه نگارش و تلفظ دیگر روزهای ماه پرداختیم. با مراجعه به این مقاله می‌توانید متوجه شوید که برای بیان روزهای چهارم تا بیستم هر ماه و روزهای بیست‌وچهارم تا سی‌ام هر ماه باید چه بگویید و چه بنویسید. در مقاله«ماه آبان به انگلیسی» نیز ما به توضیح کامل این ماه و تقارن روزهای مختلف آن با ماه‌های میلادی پرداختیم.

در سال‌های 365 روزه، ماه بهمن به انگلیسی مصادف است با:

· یکم تا یازدهم ماه بهمن به انگلیسی برابر است با بیست‌ویکم تا سی‌ویکم ماه ژانویه یا January.

· دوازدهم تا سی‌ام ماه بهمن به انگلیسی مصادف است با یکم تا نوزدهم ماه فوریه یا February.

البته این تقارن زمانی برای سال‌های عادی است. در سال‌های کبیسه که 365 روزه هستند و هر چهارسال یک بار تکرار می‌شوند؛ این تاریخ‌ها یک روز اختلاف خواهند داشت.

· تلفظ January با لهجه American

· تلفظ January با لهجه British

· تلفظ February با لهجه American

· تلفظ February با لهجه British

مثال:

February the 18th is the Sepandarmazgan celebration. This day is called the day of love, women, life and the earth in Persian culture. The 18th of February in the Persian Calendar is 29th of Bahman.

هجدهم فوریه جشن سپندارمذگان است. این روز در فرهنگ ایرانی، روز عشق، زن، زندگی و زمین نامیده می‌شود. در تقویم پارسی، هجدهم فوریه مصادف با بیست‌ونهم بهمن است.

  • When is valentine?

  • It’s on 14th of February. Actually in the Persian calendar it’s the 25th of Bahman.

  • ولنتاین کی هست؟

  • چهاردهم فوریه. در واقع مطابق با تقویم پارسی، مصادف است با بیست‌وپنجم بهمن.

TBH, I’ll have a date on the 21st of January. That is why I can’t come to your party.

صادقانه بگویم. بیست‌ویکم ژانویه من قرار دارم. به همین دلیل نمی‌توانم در جشن شما شرکت کنم.

· در مثال فوق، TBH مخفف To Be Honest است که معنای صادقانه بگوییم یا صادق باشم را می‌دهد. اگر دوست دارید با بیش از 100 مخفف مهم و کاربردی در حوزه‌های مختلف آشنا شوید؛ بهتر است به مقاله «مخفف کلمات انگلیسی + معنی و مثال» مراجعه کنید.

کلام آخر

در این مقاله به شما توضیح دادیم که ماه بهمن به انگلیسی مصادف است با دو ماه آغازین سال میلادی؛ یعنی ماه‌های ژانویه و فوریه. یازده روز اول این ماه برابر است با بیست‌ویک تا سی‌ویکم ژانویه یا January و نوزده روز بعدی آن مصادف است با روزهای اول تا نوزدهم ماه فوریه یا February.

4 پسندیده

بسیار هم عالی

2 پسندیده

:pray::pray::pray::seedling:

2 پسندیده

سلام مرسی از همت شما خانم محترم

2 پسندیده

:pray::pray::pray::hibiscus:

2 پسندیده

#Story