ماه اسفند به انگلیسی چه می‌شود؟

اگر برای شما هم سوال است که ماه اسفند به انگلیسی چه می‌شود؛ مطالعه دقیق این مقاله را از دست ندهید.

گرچه در ایران زندگی می‌کنیم و تقویم ما شمسی است؛ اما شاید اغراق نباشد اگر بگوییم روزی نیست که با تاریخ‌های میلادی سرو کار نداشته باشیم. از نگاه کردن به تاریخ روی گوشی تلفن همراه خود گرفته، تا هماهنگی کارهای بین تیمی در فضاهای ابری و ثبت‌نام در ایمیل و حتی ارتباط با دیگر کشورها؛ همگی مستلزم دانستن تاریخ روزها و ماه‌های میلادی و تقارن آن‌ها با ماه‌های شمسی است. پیش از این، در خصوص ماه‌های آبان، آذر، دی و بهمن به انگلیسی توضیح داده‌ایم و حال نوبتی هم که باشد نوبت به یادگیری ماه اسفند به انگلیسی می‌رسد. با ما همراه باشید تا در ادامه بدانید که اسفند ماه با چه ماه‌های میلادی مقارن است.

اگر هنوز اوایل راه یادگیری زبان هستید و نام ماه‌های مختلف سال را به میلادی نمی‌دانید؛ بهتر است قبل از هرچیز به مقاله «ماه‌های سال به انگلیسی + فرمول حفظ کردنشان» مراجعه کنید. در این مقاله، ضمن یادگیری ترتیب ماه‌های میلادی و نحوه نگارش و تلفظ صحیح هریک، می‌توانید با استفاده از تکنیک شاعرانه‌ای که ارایه داده‌ایم، تمامی ماه‌های سال را به ترتیب حفظ کنید و تا همیشه به خاطر خود بسپارید.

معادل ماه اسفند به انگلیسی

اسفند، آخرین ماه سال شمسی است و شور و اشتیاق و حال و هوای بهار را به همراه دارد. این ماه که در واقع آخرین ماه زمستان نیز هست، در تقویم شمسی 29 روزه است. البته هر چهار سال یک‌بار که سال کبیسه می‌آید؛ اسفند نیز سی روزه می‌شود. اگر بخواهید به ماه اسفند به انگلیسی اشاره کنید، بدون این‌که قصد معادل‌سازی آن با ماه‌های میلادی را داشته باشید؛ باید آن را در نوشتار Esfand بنویسید و از آن‌جا که هر نام خاصی در انگلیسی با حروف بزرگ آغاز می‌شود، ماه اسفند به انگلیسی نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

حال زمان آن فرا رسیده که بدانید خاتمه‌بخش ماه‌های سال شمسی، یعنی اسفند، با چه ماه‌های میلادی برابر است. اسفند گرچه برای ما پایان سال و نویدبخش رسیدن سال جدید است؛ اما در تقویم میلادی، جزو ماه‌های اولیه سال محسوب می‌شود. در واقع اسفند به انگلیسی با دو ماه فوریه یا February و مارس یا March هم‌‍زمان است که در آن فوریه دومین ماه و مارس سومین ماه سال میلادی است.

روزهای ماه اسفند به انگلیسی

اسفند، تنها ماه 29 روزه در تقویم شمسی است. روزهای آغازین ماه اسفند به انگلیسی مصادف است با آخرین روزهای ماه فوریه و دیگر روزهای این ماه نیز با آغاز ماه مارس هم‌زمان است. در مقاله «ماه شهریور به انگلیسی»، در خصوص این‌که روزهای اول تا سوم هر ماه به چه صورت نوشته و خوانده می‌شود؛ توضیح کاملی داده‌ایم و در مقاله «ماه مهر به انگلیسی» این توضیحات را .با بیان نحوه نگارش و تلفظ دیگر روزهای ماه کامل کردیم. با مراجعه به این دو مقاله می‌توانید در خصوص ماه اسفند به انگلیسی نیز، همان شیوه را در پیش گیرید.

از نظر هم‌زمانی روزهای ماه اسفند به انگلیسی باید بگوییم که در سال‌های 365 روزه، تقارن روزهای آن با ماه فوریه و مارس به صورت زیر است:

· یکم تا نهم ماه اسفند به انگلیسی برابر است با بیستم تا بیست‌وهشتم ماه فوریه یا February.

· دهم تا بیست‌ونهم ماه اسفند به انگلیسی مصادف است با یکم تا بیستم ماه مارس یا March.

البته توجه داشته باشید روزهایی که بیان کردیم برای سال‌های عادی است. در سال‌های کبیسه که اسفند سی‌روزه است؛ یک روز به آخر ماه اضافه شده و دهم تا سی‌ام ماه اسفند به انگلیسی مصادف است با یکم تا بیست‌ویکم ماه مارس میلادی.

· تلفظ February با لهجه American

· تلفظ February با لهجه British

· تلفظ March با لهجه American

· تلفظ March با لهجه British

مثال:

February the 20th is the start of Esfand in the Persian calendar.

در تقویم پارسی، بیستم فوریه مصادف است با آغاز اسفند.

On February 23rd we will reopen our restaurant. This day is Esfand the 4th in the Persian calendar.

بیست‌وسوم فوریه ما مجدد رستوران‌مان را باز خواهیم کرد. (این روز در تقویم ایرانی مصادف است با چهارم اسفند)

Rey’s birthday is on the 18th of March. Do you know which date is in the Persian calendar?

تولد ری هجدهم مارس است. شما می‌دانید این روز مصادف با چه روزی در تقویم ایرانی است؟

کلام آخر

مطابق با قولی که دادیم، قرار بود در مقالاتی جداگانه به توضیح ماه‌های مختلف سال به انگلیسی بپردازیم. در این مقاله، تمرکز ما روی آخرین ماه سال شمسی بود. با خواندن این مقاله متوجه شدید که ماه اسفند به انگلیسی مصادف است با دو ماه میلادی فوریه یا February و مارس یا March. از نظر تقارن روزهای ماه اسفند به انگلیسی نیز در سال‌های 365 روزه، اول تا نهم این ماه هم‌زمان است با بیستم تا بیست‌وهشتم ماه فوریه و دهم تا بیست‌ونهم ماه اسفند به انگلیسی نیز مصادف است با یکم تا بیستم ماه مارس. اگر سال کبیسه باشد و اسفند سی‌روزه، آخرین روز آن مصادف است با بیست‌ویکم ماه مارس میلادی.

6 پسندیده

عااااااااااااالییییییییی!

عالی!

:clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2:

2 پسندیده

بسیااار ممنونم:heart_eyes::pray::hibiscus:

2 پسندیده