ماه خرداد به انگلیسی چه می شود؟

برای این‌که بدانید ماه خرداد به انگلیسی معادل چه ماه میلادی است، باید مقاله زیر را مطالعه نمایید.


شاید از خود بپرسید که دانستن ماه خرداد به انگلیسی و تطابق روزهای آن با سال میلادی چه مزیتی خواهد داشت؟ از آن‌جایی که با پیش‌رفت علم و تکنولوژی، مرزهای بین کشورها از بین می‌رود و همه ما در سطح گسترده‌ای با دیگر افراد و کشورها در ارتباط هستیم و از تکنولوژی روز دنیا استفاده می‌کنیم؛ بهتر است بتوانیم که تاریخ‌های شمسی را با روزهای سال میلادی تطبیق دهیم تا بتوانیم ساده‌تر با سایر کشورها ارتباط برقرار کرده و از اپلیکیشن‌ها و تکنولوژی‌های مدرن استفاده کنیم. به همین دلیل ما در مقالات پیش از این، به توضیح ماه‌های اردیبهشت، فروردین، اسفند، بهمن، دی، آذر و آبان پرداختیم و در این مقاله نیز ماه خرداد به انگلیسی را توضیح خواهیم داد.

برای این‌که بتوانید روزها و ماه‌های سال شمسی را با روزها و ماه‌های سال میلادی مطابقت دهید؛ در درجه اول باید نام و ترتیب ماه‌های میلادی را یاد بگیرید. به همین منظور، در مقاله «ماه‌های سال به انگلیسی + فرمول حفظ کردنشان» ضمن معرفی ماه‌های میلادی، نحوه نگارش و تلفظ آن‌ها را نیز به شما آموزش داده‌ایم و در نهایت به خاطرسپاری آن‌ها را با یک بیت شعر، برای شما ساده‌تر کرده‌ایم.

معادل ماه خرداد به انگلیسی

خرداد که سومین ماه سال شمسی و آخرین ماه بهار است، از دیگر ماه‌های سی‌ویک روزه تقویم ماست که روزهای آن از یکم آغاز شده و به سی‌ویکم خاتمه می‌یابد. همیشه برای بیان اسامی خاص (هم‌چون نام افراد، نام خیابان‌ها، نام ماه‌ها و غیره) باید در نظر داشته باشیم که این اسامی را بدون تغییر و تبدیل به نام‌های انگلیسی می‌توانیم بنویسیم و بخوانیم و برای این‌که مشخص شود این یک نام خاص است باید حرف اول آن را با حروف بزرگ انگلیسی بنویسیم. این قانون در خصوص ماه خرداد به انگلیسی نیز صدق می‌کند. از این رو اگر بخواهیم ماه خرداد به انگلیسی را در نوشته‌های خود ذکر کنیم باید آن را به صورت Khordad بنویسیم.

حال اگر قصد داشته باشید که بدانید ماه خرداد به انگلیسی با چه ماه‌های میلادی تقارن زمانی دارد تا بتوانید برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری برای انجام امور کاری و اداری خود داشته باشید؛ باید بگوییم که سومین ماه سال ما مصادف است با دو ماه مِی یا May و ژوئن یا June که به ترتیب پنجمین و ششمین ماه میلادی هستند.

روزهای ماه خرداد به انگلیسی

شاید بد نباشد که بدانید برای بیان روزهای یکم تا سی‌ویکم هر ماه به انگلیسی این اعداد به شیوه‌ای خاص نوشته و خوانده می‌شود که در دو مقاله «ماه شهریور به انگلیسی» و «ماه مهر به انگلیسی» در این خصوص به صورت کامل توضیح دادیم و نحوه نگارش و تلفظ هر یک از روزهای ماه را به ترتیب برای شما بیان کرده‌ایم. لذا در این مقاله، دیگر نیازی به توضیح اضافی در این خصوص احساس نمی‌شود. در ادامه، به شما خواهیم گفت که هر یک از روزهای ماه خرداد به انگلیسی با چه روزهایی از ماه‌های میلادی مطابقت دارد و پس از آن با ذکر چند مثال، نحوه بیان و به‌خاطر سپردن آن‌ها را برای شما ساده‌تر می‌کنیم.

· یکم تا دهم ماه خرداد به انگلیسی برابر است با بیست‌ودوم تا سی‌ویکم ماه می یا May.

· یازدهم تا سی‌ویکم ماه خرداد به انگلیسی مصادف است با یکم تا بیست‌ویکم ماه ژوئن یا June.

ما در بالا، تطابق روزهای ماه خرداد به انگلیسی را در سال‌های 365 روزه بیان کردیم. در سال‌های کبیسه که هر چهارسال یک بار تکرار شده و در این سال‌ها یک روز به اسفندماه افزوده می‌شود؛ تاریخ روزهای ماه خرداد به انگلیسی نیز یک‌روز متفاوت از آن‌چه در بالا ذکر کرده‌ایم؛ خواهد داشت.

· تلفظ May با لهجه American

· تلفظ May با لهجه British

· تلفظ June با لهجه American

· تلفظ June با لهجه British

مثال:

We’ll have free shipping for all of our products on June the sixth. (In the Persian calendar it is the 16th of Khordad.)

ششم ژوئن برای تمام محصولات‌مان ارسال رایگان داریم. (در تقویم پارسی این روز مصادف است با شانزدهم خرداد)

They’re married two years ago on the 23rd of May which in the Persian calendar is on khordad the 2nd.

آن‌ها دو سال پیش در بیست‌وسوم ماه می ازدواج کردند که در تقویم ایرانی مصادف است با دوم خرداد ماه.

He was born on June the 30th in Iran. In his country this day is the 9th of Khordad.

او سی‌ام ژوئن در ایران متولد شد. در کشور او، این روز مطابق است با نهم خرداد ماه.

کلام آخر

در این مقاله به توضیح کامل ماه خرداد به انگلیسی پرداختیم و علاوه بر نحوه نوشتن این ماه خاص به انگلیسی، معادل ماه‌های میلادی این ماه را نیز بیان کردیم و در ادامه به شما توضیح دادیم که روزهای یکم تا سی‌ویکم ماه خرداد به انگلیسی مصادف است با روزهای بیست‌ودوم تا سی‌ویکم ماه مِی و روزهای یکم تا بیست‌ویکم ماه ژوئن به میلادی. علاوه بر این، با تلفظ American و British دو ماه May و June نیز آشنا شدید و با ذکر چند مثال نحوه بیان روزهای مختلف ماه را نیز یاد گرفتید. در مقاله آتی به توضیح ماه تیر به انگلیسی خواهیم پرداخت.

6 پسندیده

You are one

3 پسندیده

:grin::grin::hibiscus:

2 پسندیده

سلام

اسفند رو میشه بزارید؟

2 پسندیده

سلام به شما
اسفند رو خیلی وقت پیش گذاشتم
لینکش داخل همین مقاله هم هست

2 پسندیده

ممنون

2 پسندیده

خواهش می‌کنم:seedling::pray:

2 پسندیده

فوق العاده بود ممنونم :rose:

2 پسندیده

ممنون از شما:pray::pray::heart_eyes:

2 پسندیده