ماه اردیبهشت به انگلیسی چه می شود؟

این‌که ماه اردیبهشت به انگلیسی چه می‌شود و روزهای آن با چه ماه میلادی مطابقت دارد؛ سوالی است که در این مقاله به آن پاسخ خواهیم داد.

حتما می‌دانید که برای ارتباط با دیگر کشورها، ارسال ایمیل، برگزاری جلسات کاری، هماهنگی کارهای تیمی در فضاهایی ابری و یا حتی برنامه‌ریزی برای سفرهای کاری و تفریحی، بهتر است که با معادل ماه‌های شمسی به میلادی آشنا باشید و بدانید هریک از روزهای ماه شمسی با چه روزی از ماه میلادی تقارن زمانی دارد. به همین دلیل در مقاله‌های قبل به توضیح معادل‌های ماه آبان، آذر، دی، بهمن، اسفند و فروردین به انگلیسی پرداختیم و در این مقاله قصد توضیح در خصوص ماه اردیبهشت به انگلیسی را داریم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

پیش از آن‌که بدانید ماه اردیبهشت به انگلیسی با چه ماه میلادی تقارن زمانی دارد؛ باید نام ماه‌های میلادی و ترتیب قرار گرفتن آن‌ها را یاد بگیرید. از این رو، در مقاله «ماه‌های انگلیسی» با ساده‌ترین و بهترین روش ممکن به شما کمک می‌کنیم که ماه‌های سال میلادی را به ترتیب و با نگارش و تلفظ صحیح یاد بگیرید.

معادل ماه اردیبهشت به انگلیسی

همانطور که می‌‌دانید، اردیبهشت دومین ماه از سال شمسی است. یعنی بهار و سال جدید در کشورمان با فروردین آغاز شده و با اردیبهشت ادامه می‌یابد. اردیبهشت یکی از زیباترین ماه‌های سال است که در آن هم طبیعت به زیباترین شکل خود می‌رسد و هم هوای دل‌پذیر و بهشتی را در آن تجربه می‌کنیم. ماه‌های سال و از جمله اردیبهشت به انگلیسی، یک اسم خاص محسوب می‌شود و اگر بخواهیم به خود این ماه اشاره کنیم نیاز به معادل‌سازی ندارد. یعنی کافیست که این ماه را همان‌طور که تلفظ می‌کنیم بنویسیم. تنها نکته‌ای که باید در نظر بگیریم این است که ابتدای آن را با حرف بزرگ ثبت کنیم. در واقع ماه اردیبهشت به انگلیسی، Ordibehesht نوشته می‌شود.

از نظر تقارن زمانی با ماه‌های میلادی اما، اردیبهشت به انگلیسی مصادف است با چهارمین و پنجمین ماه سال میلادی. این یعنی بخشی از روزهای ماه اردیبهشت به انگلیسی هم‌زمان است با ماه آپریل (آوریل) یا April و بخش دیگر آن با ماه مِی یا May هم‌زمان است. روزهای اول ماه اردیبهشت به انگلیسی با روزهای پایانی ماه آپریل و روزهای پایانی آن با آغاز و ادامه ماه مِی هم‌زمان خواهد بود.

روزهای ماه اردیبهشت به انگلیسی

پس از فروردین، اردیبهشت دومین ماه سی‌ویک روزه تقویم شمسی است. این یعنی روزهای این ماه از یکم شروع شده و تا سی‌ویکم ادامه می‌یابد. اگر بخواهید بدانید که هر روز از ماه را به چه صورت بیان کنید باید سری به مقاله «ماه شهریور به انگلیسی» و «ماه مهر به انگلیسی» بزنید. در این دو مقاله تمامی روزهای هر ماه را به شما توضیح داده‌ایم. مثلا روز سوم برابر است با 3rd که third خوانده می‌شود و یا روز پنجم برابر است با 5th که fifth خوانده می‌شود و یا روز سی‌ویکم را 31st یا thirty first می‌نامیم. به همین ترتیب، اگر بخواهید بدانید که هریک از روزهای ماه اردیبهشت به انگلیسی چگونه نوشته و خوانده می‌شود؛ باید به دو مقاله فوق سر بزنید. در ادامه اما به شما می‌گوییم که هر روز از ماه اردیبهشت به انگلیسی با چه روزهایی از ماه آوریل و می برابر است و پس از آن با ذکر چند مثال، مقاله را به اتمام می‌رسانیم.

· یکم تا دهم ماه اردیبهشت به انگلیسی برابر است با بیست‌ویکم تا سی ماه آپریل یا April.

· یازدهم تا سی‌ویکم ماه اردیبهشت به انگلیسی مصادف است با یکم تا بیست‌ویکم ماه مِی یا May.

خاطر نشان می‌کنیم که هم‌چون دیگر ماه‌های سال، این تقارن زمانی در سال‌های عادی که 365 روز دارند؛ صدق خواهد کرد. برای سال‌های کبیسه که اسفند 30 روزه است تاریخ‌های فوق یک روز متفاوت خواهد بود.

· تلفظ April با لهجه American

· تلفظ April با لهجه British

· تلفظ May با لهجه American

· تلفظ May با لهجه British

مثال:

You have to plan your business trip before April the 27th. (April the 27th in the Persian calendar is 7th of Ordibehesht).

باید قبل از بیست‌وهفتم آوریل سفر کاری خودت را برنامه‌ریزی کنی. (بیست‌وهفتم آپریل در تقویم ایرانی مصادف است با هفتم اردیبهشت).

We’ve bought new furniture which will be delivered on May the 2nd. It is the 12th of Ordibehesht in the Persian calendar.

ما سرویس مبلمان جدید خریده‌ایم که دوم ماه می ارسال می‌شود. دوم می در تقویم پارسی برابر است با دوازدهم اردیبهشت ماه.

  • When is your brother’s birthday?

  • It’s on May the 18th.

  • Which date is it in the Persian calendar?

  • It’s the 28th of Ordibehesht.

  • تولد برادرت کی هست؟

  • هجدهم ماه مِی.

  • این روز در تقویم پارسی چه روزی است؟

  • بیست‌وهشتم اردیبهشت ماه.

کلام آخر

هم‌چون مقاله‌های پیشین که هر یک به ماهی خاص اختصاص داشته است، در این مقاله نیز به توضیح ماه اردیبهشت به انگلیسی پرداختیم. ضمن مطالعه این مقاله متوجه شدید که ماه اردیبهشت به انگلیسی با دو ماه آوریل و می میلادی هم‌زمان است. از نظر تقارن روزهای این ماه به میلادی نیز آموختید که در سال‌‎های 365 روزه، یکم تا سی‌ویکم ماه اردیبهشت به انگلیسی برابر است با بیست‌ویکم تا سی‌ام ماه آوریل یا April و یکم تا بیست‌ویکم ماه مِی یا May میلادی. در سال‌های کبیسه اما این روزها یک روز تفاوت خواهد کرد.

با دانستن معادل ماه اردیبهشت به انگلیسی، در مقاله بعدی به توضیح ماه خرداد به انگلیسی خواهیم پرداخت.

2 پسندیده