ماه مرداد به انگلیسی چه می شود؟

این مقاله به توضیح ماه مرداد به انگلیسی و معادل روزهای آن به میلادی اختصاص دارد.

شده تا به حال در آزمونی ثبت‌نام کرده باشید که تاریخ آن به میلادی است؟ یا در فرمی بخواهید تاریخ تولد خود را به میلادی بنویسید و ندانید دقیقا مصادف با چه ماه و روزی است؟ اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که همیشه به دنبال تطبیق دادن روزهای سال شمسی با میلادی هستند؛ بهتر است مقالات مربوط به تبدیل ماه‌های سال شمسی به میلادی را مطالعه کنید. تاکنون در خصوص ماه‌های تیر، خرداد، اردیبهشت، فروردین، اسفند، بهمن، دی، آذر و آبان توضیح داده‌ایم و اکنون نوبت صحبت از ماه مرداد به انگلیسی است. پس در ادامه همراه ما باشید تا بدانید که این ماه به انگلیسی چه می‌شود و با چه ماه‌های میلادی مقارن است.

بسیاری از افراد با حفظ کردن ماه‌های سال میلادی به ترتیب و با تلفظ درست آن‌ها مشکل داشته و دارند. از این رو، در مقاله «ماه‌های سال به انگلیسی» ما ضمن بیان ترتیب ماه‌های میلادی، نحوه صحیح نگارش و تلفظ آن‌ها را نیز به شما می‌آموزیم. در نهایت با یک بیت شعر به شما کمک می‌کنیم تا برای همیشه ترتیب این ماه‌ها را به خاطر بسپارید.

معادل ماه مرداد به انگلیسی

همان‌طور که می‌دانید دومین ماه از فصل تابستان در تقویم شمسی، مرداد نام دارد. نام درست این ماه «اَمرداد» به معنای بی‌مرگی و جاودانگی است که اشتباها از آن به مرداد یعنی مرگ و نیستی نام می‌برند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که از این به بعد به جای مُرداد از نام صحیح آن یعنی امرداد استفاده کنید.

بهتر است از بحث اصلی خارج نشویم. در خصوص ماه مرداد به انگلیسی نیز هم‌چون دیگر ماه‌های سال اگر می‌خواهید به نام اصلی این ماه اشاره مستقیم داشته باشید، کافیست که آن را به صورت فینگلیش یعنی Mordad و یا Amordad بنویسید. تنها نکته مهم این است که باید آغاز این نام در هر کجای جمله که استفاده می‌شود با حرف بزرگ انگلیسی باشد.

حال اگر قصد شما از دانستن ماه مرداد به انگلیسی این است که بدانید این ماه به چه ماه‌ و یا ماه‌های میلادی تطابق زمانی دارد؛ باید بگوییم که پنجمین ماه سال شمسی مصادف است با دو ماه جولای یا July و آگوست یا August. در واقع ماه مرداد به انگلیسی با ماه هفتم و هشتم میلادی هم‌زمان می‌شود. حال سوال اینجاست که هر یک از روزهای ماه مرداد به انگلیسی با چه روزی از ماه جولای و یا آگوست برابر است. در ادامه به این پرسش پاسخ خواهیم داد.

روزهای ماه مرداد به انگلیسی

امرداد از دیگر ماه‌های سی‌ویک روزه تقویم شمسی است که در میانه تابستان نشسته است. برای بیان روزهای یکم تا سی‌و یکم ماه باید از اعداد شمارشی استفاده کنیم. در مقاله «ماه شهریور به انگلیسی» توضیح دادیم که اگر بخواهید از روزهای یکم تا سوم، بیست‌ویکم تا بیست‌وسوم و روز سی‌ویکم ماه صحبت کنیم باید اعداد را به چه صورت بنویسیم و بخوانیم. در مقاله «ماه مهر به انگلیسی» با تکمیل این مطلب، در خصوص نگارش و خوانش تمامی روزهای ماه به انگلیسی توضیح دادیم. برای بیان روزهای ماه مرداد به انگلیسی نیز هم‌چون دیگر ماه‌ها باید از همین شیوه استفاده کنید. به همین دلیل دیگر تکرار این مبحث جایز نیست و برای درک کامل آن بهتر است به دو مقاله فوق مراجعه کنید.

حال زمان آن فرا رسیده است که به شما بگوییم در سال‌های 365 روزه، هریک از روزهای ماه مرداد به انگلیسی با چه روزهایی از دو ماه جولای و آگوست هم‌زمان است. تقارن این روزها، به ترتیب زیر خواهد بود:

· یکم تا نهم ماه مرداد به انگلیسی برابر است با بیست‌وسوم تا سی‌ویکم ماه جولای یا July.

· دهم تا سی‌ویکم ماه مرداد به انگلیسی مصادف است با یکم تا بیست‌ودوم ماه آگوست یا August.

همان‌طور که گفتیم این تقارن در سال‌های عادی که اسفند آن بیست‌ونه روزه است؛ دقیق خواهد بود. در سال‌های کبیسه که اسفند سی روزه است و سال 366 روزه، آغاز و پایان مرداد ماه یک روز تفاوت خواهد کرد.

· تلفظ July با لهجه American

· تلفظ July با لهجه British

· تلفظ August با لهجه American

· تلفظ August با لهجه British

مثال:

We will start our new project on July the 23rd which is the first day of Amordad in the Persian calendar.

ما پروژه جدیدمان را بیست‌وسوم جولای آغاز می‌کنیم که اولین روز از ماه مرداد در تقویم پارسی است.

Farhad will be off on the ninth of August. So we will go to the cinema on this day.

فرهاد نهم آگوست تعطیل است. بنابراین در این تاریخ به سینما خواهیم رفت. (نهم آگوست برابر است با بیست‌وهشتم امرداد ماه)

  • Do you have any free days this month?

  • Let me check. Yeah! On August the 17th I’ll have no appointment.

  • این ماه روز آزاد داری؟

  • بذار چک کنم. آره! هفدهم آگوست هیچ قراری ندارم. (حال شما بگویید با توجه به توضیحات داده شده، هفدهم آگوست برابر چه روزی از ماه مرداد به انگلیسی است؟)

کلام آخر

آخرین مبحث از سلسله مقالات توضیح ماه‌های سال به انگلیسی به ماه مرداد اختصاص پیدا کرد. در یازده مقاله گذشته در خصوص دیگر ماه‌های سال توضیحات جامع و کاملی دادیم. در این مقاله نیز به توضیح در خصوص ماه مرداد به انگلیسی پرداختیم و متوجه شدیم که این ماه مصادف است با دو ماه July و August میلادی. در واقع روزهای اول تا سی‌ویکم ماه مرداد به انگلیسی برابر است با روزهای بیست‌وسوم تا سی‌ویکم ماه جولای و یکم تا بیست‌ودوم ماه آگوست میلادی.

3 پسندیده

عالی

1 پسندیده

:pray::pray::pray::hibiscus:

1 پسندیده