ماه دی به انگلیسی چه می شود؟

ماه دی به انگلیسی چه می‌شود و با چه روزهایی از ماه‌های میلادی مطابقت دارد؛ موضوعی است که در این مقاله به توضیحش می‌پردازیم.


شاید در گذشته که راه‌های ارتباطی محدود به محیط داخل کشور بود، دانستن معادل ماه‌های میلادی چندان مهم به نظر نمی‌رسید، امروز اما با پیش‍رفت تکنولوژی و ارتباطات گسترده فرامرزی، این موضوع حائز اهمیت شده است. از آن‌جایی که انگلیسی، زبانی بین‌المللی است و در مکاتبات و مکالمات روزمره ما با دیگر افراد و کشور بسیار کاربرد دارد؛ دانستن معادل ماه‌های شمسی به میلادی نیز می‌تواند به ما در جهت داشتن برنامه‌ریزی دقیق و اصولی کمک کند. همین موضوع سبب شد تا در این مقاله به توضیح ماه دی به انگلیسی بپردازیم.

این‌که ترتیب ماه‌های میلادی چیست و از چه ماهی آغاز می‌شود و به چه ماهی ختم می‌شود و ماه‌های هر فصل از سال چه نام دارند؛ موضوعی است که در مقاله «ماه‌های سال به انگلیسی + فرمول حفظ کردنشان» به آن پرداخته‌ایم. در این مقاله می‌توانید با ساده‌ترین روش ممکن، تمامی ماه‌های میلادی را به ترتیب یاد بگیرد و تا همیشه به‌خاطر بسپارید.

معادل ماه دی به انگلیسی

دی ماه در ایران، آغازگر فصل زمستان است. با شروع دی، پاییز برگ‌ریزان به پایان خود رسیده و سرما و برف زمستانی آغاز می‌شود. ماه دی به انگلیسی مصادف است با پایان سال قدیمی و آغاز سال جدید میلادی. این یعنی دی ماه شمسی، مقارن است با دو سال مختلف میلادی. اکنون که در سال 2022 هستیم؛ دی ماه، هم بخشی از سال 2022 رو به خود می‌بیند و هم آغاز سال 2023 را در خود نهفته دارد. دی ماه تنها ماهی از سال شمسی است که این با دو سال مختلف میلادی هم‌زمانی دارد. اگر قصد شرکت در جشن‌های کریسمس و آغاز سال نوی میلادی را دارید؛ دی ماه می‌تواند بهترین زمان برای برنامه‌ریزی سفر تفریحی شما باشد. از نظر کاری اما، چون این ماه هم‌زمان با پایان سال میلادی و ایام تعطیلات کریسمس و آغاز سال نو است، شاید فرصت فیکس کردن قرارها و برنامه‌های کاری برای‌تان کم‌تر پیش آید.

در هر صورت، اگر بخواهید ماه دی را همان‌گونه که در فارسی بیان می‌کنیم بنویسید باید آن را به صورت Dey ثبت کنید (ابتدای کلمه باید با حرف بزرگ نوشته شود چراکه دی نیز هم‌چون نام افراد یک اسم خاص تلقی می‌شود). از نظر تقارن زمانی اما، دی ماه مصادف است با دو ماه دسامبر یا December و ژانویه یا January که در آن، دسامبر پایان سال قدیمی است و ژانویه آغاز سال جدید. از این روست که می‌گوییم ماه دی به انگلیسی دوسال مختلف میلادی را به خود می‌بیند.

روزهای ماه دی به انگلیسی

از آن‌جایی که ماه دی به انگلیسی با پایان سال میلادی هم‌زمانی دارد؛ روزهای آغازین این ماه مصادف است با روزهای پایانی ماه میلادی که دسامبر خواهد بود و دیگر روزهای آن با آغاز سال جدید میلادی و ماه ژانویه هم‌زمانی دارد. در مقاله «ماه آذر به انگلیسی» گفتیم که این ماه مقارن است با روزهای آخر ماه میلادی و کم‌کم باید به استقبال سال جدید برویم. در مقاله «ماه شهریور به انگلیسی» خاطرنشان کردیم که روزهای هر ماه به چه صورت نوشته و خوانده می‌شود و در مقاله «ماه مهر به انگلیسی» نیز توضیحات تکمیلی در خصوص نحوه نوشتن و تلفظ تمامی روزهای ماه را به شما ارائه دادیم. پس در این بخش نیازی به توضیح بیش‌تر در این مورد حس نمی‌شود. از این رو، تنها به شما می‌گوییم که هر روز از ماه دی به انگلیسی با چه روزی از ماه‌های میلادی هم‌زمان است. در ادامه نیز با بیان چند مثال به شما در درک بهتر این مورد کمک خواهیم کرد.

به صورت کلی در سال‌های عادی که 365 روز دارند؛ روزهای ماه دی به انگلیسی برابر است با:

· اول تا دهم ماه دی به انگلیسی برابر است با بیست‌ودوم تا سی‌ویکم ماه دسامبر یا December.

· یازدهم تا سی‌ام ماه دی به انگلیسی مصادف است با یکم تا بیستم ماه ژانویه یا January.

نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که در سال‌های کبیسه که 366 روزه است و اسفند آن 30 روزه، روزهای ماه دی به انگلیسی یک‌روز با این تاریخ‌هایی که اعلام کردیم متفاوت خواهد بود.

· تلفظ December با لهجه American

· تلفظ December با لهجه British

· تلفظ January با لهجه American

· تلفظ January با لهجه British

مثال:

The Christ nativity is on December 25th. (In the Persian Calendar it’s the 4th of Dey)

میلاد عیسی مسیح 25 دسامبر است (در تقویم ایرانی این روز مصادف است با چهارم دی)

· در این جمله، Nativity به میلاد و ولادت اشاره دارد. اگر دوست دارید با دیگر معادل‌های این واژه آشنا شوید بهتر است سری به مقاله «تولدت مبارک به انگلیسی» بزنید.

The new year starts on January the 1st which is on the 11th of Dey.

سال جدید از اول ژانویه آغاز می‌شود که مصادف است با 11 دی ماه.

We’ll be on vacation on January 22nd and 23rd.

ما بیست‌ودوم و بیست‌وسوم ژانویه در تعطیلات به سر می‌بریم.

کلام آخر

تمرکز ما در این مقاله، توضیح ماه دی به انگلیسی بود. به شما گفتیم که این ماه، هم پایان سال میلادی را در خود جای داده و هم آغاز سال جدید را. این یعنی هم با ماه دسامبر تقارن زمانی دارد و هم با ماه ژانویه. به طور کلی ماه دی به انگلیسی برابر است با بیست‌ودوم تا سی‌ویکم دسامبر یا December و یکم تا بیستم ژانویه یا January.

راستی اگر دوست دارید در خصوص ماه آبان نیز اطلاعات کاملی داشته باشید؛ بهتر است سری به مقاله «ماه آبان به انگلیسی» بزنید.

5 پسندیده

عالی
چطوری این ویس هارو پیدا کردید؟

1 پسندیده

از تو این این سایت
https://soundoftext.com/

1 پسندیده

ممنون

1 پسندیده

خواهش می‌کنم:pray:

1 پسندیده