ماه تیر به انگلیسی چه می شود؟

اگر شما هم هم‌چون بسیاری دیگر از افراد دوست دارید بدانید که روزهای ماه تیر به انگلیسی با روزهای کدام ماه میلادی تطابق زمانی دارد؛ بهتر است مقاله زیر را از دست ندهید.

از گذشته تا کنون یکی از چالش‌برانگیزترین مباحث پیش روی افرادی که به ارتباطات بین‌المللی علاقه‌مند هستند و یا خرید و ارسال کالا از دیگر کشورها را تجربه می‌کنند این است که هر یک از ماه‌های تقویم شمسی با کدام ماه میلادی مطابقت دارد. به همین دلیل سعی کردیم در یک سلسله مقاله کوتاه به توضیح ماه‌های مختلف سال به انگلیسی بپردازیم. تاکنون در خصوص ماه آبان، آذر، دی، بهمن، اسفند، فروردین، اردیبهشت و خرداد توضیح داده‌ایم و اکنون نوبت بیان ماه تیر به انگلیسی است.

پیش از آن‌که توضیحی در خصوص ماه تیر به انگلیسی بدهیم، بد نیست که با نام و ترتیب ماه‌های میلادی آشنا شوید. برای این‌که بتوانید ماه‌های مختلف میلادی را به ترتیب یاد گرفته و نحوه درست نگارش و تلفظ هریک را بدانید، بهتر است سری به مقاله «ماه‌های سال به انگلیسی + فرمول حفظ کردنشان» بزنید تا با فرمولی کاملا ساده و روان بتوانید این ماه‌ها را به‌خاطر بسپارید.

معادل ماه تیر به انگلیسی

فصل تابستان در کشور ما با ماه تیر آغاز می‌شود. تیرماه که چهارمین ماه سال شمسی است، آغازگر گرم‌ترین فصل سال بوده و از دیگر ماه‌های سی‌ویک روزه سال محسوب می‌شود. از آن‌جایی که نام ماه‌های شمسی یک اسم خاص هستند؛ اگر بخواهیم به صورت مستقیم در خصوص ماه تیر به انگلیسی صحبت کنیم باید آن را Tir بنویسیم (توجه داشته باشید که حرف آغازین آن باید با T بزرگ باشد چرا که یک نام خاص بوده و در انگلیسی نام‌های خاص با حروف بزرگ آغاز می‌شوند).

حال اگر بخواهید در خصوص تقارن زمانی ماه تیر به انگلیسی مطلع شوید، باید بدانید که این ماه مصادف است با ششمین و هفتمین ماه میلادی. یعنی در واقع با آغاز ماه تیر به انگلیسی، به نیمه ماه میلادی می‌رسیم. بخش آغازین ماه تیر به انگلیسی با پایان ماه ژوئن یا June تقارن زمانی داشته و باقی روزهای آن نیز با ابتدا و ادامه ماه جولای یا July هم‌زمان است. حال اگر دوست دارید بدانید که هر یک از روزهای ماه تیر به انگلیسی با چه روزهایی از ماه ژوئن و جولای هماهنگ است بهتر است ادامه مقاله را بررسی نمایید.

روزهای ماه تیر به انگلیسی

ما در فارسی برای بیان روزهای مختلف هر ماه از اعداد شمارشی یکم تا سی‌ویکم استفاده می‌کنیم (مثلا می‌گویم، یکم، دوم، سوم، چهارم، پنجم و غیره). در انگلیسی نیز قانون مشابهی وجود دارد با این تفاوت که روزهای یکم تا سوم و بیست‌و یکم تا بیست‌وسوم و روز سی‌ویکم، متفاوت از باقی اعداد نوشته و خوانده می‌شود. در مقاله «ماه شهریور به انگلیسی» نحوه نگارش و تلفظ این روزهای خاص را به شما بیان کردیم و در مقاله «ماه مهر به انگلیسی» نیز در خصوص سایر روزها و اعداد سخن گفتیم تا ملکه ذهن‌تان شود. به همین منظور در این مقاله به تکرار این موضوع نمی‌پردازیم و فقط می‌گوییم که هریک از روزهای ماه تیر به انگلیسی با چه روزهایی از ماه ششم و هفتم میلادی مقارن است.

· یکم تا نهم ماه تیر به انگلیسی برابر است با بیست‌ودوم تا سی‌ام ماه ژوئن یا June.

· دهم تا سی‌ویکم ماه خرداد به انگلیسی مصادف است با یکم تا بیست‌ودوم ماه جولای یا July.

همان‌طور که می‌دانید، هر چهار سال یک‌بار در تقویم شمسی، سال کبیسه داریم که اسفند آن به جای 29 روز، 30 روزه می‌شود. به همین دلیل با فرارسیدن سال کبیسه، تاریخ‌های فوق یک روز تفاوت خواهد کرد

· تلفظ June با لهجه American

· تلفظ June با لهجه British

· تلفظ July با لهجه American

· تلفظ July با لهجه British

مثال:

  • When did your father die?

  • It was on July the 15th.

  • Which date is it in the Persian calendar?

  • It’s on Tir 24th.

  • پدرت کی فوت شد؟

  • پانزدهم جولای.

  • در تقویم پارسی چه تاریخی است؟

  • بیست‌وچهارم تیر ماه.

We have just two days to finish this article. The due date is on June the 28th. (In the Persian calendar it is Tir the 7th.)

ما باید تا دو روز دیگر این مقاله را به اتمام برسانیم. روز تحویل آن بیست‌وهشتم ژوئن است. (در تقویم پارسی این روز مصادف است با هفتم تیر ماه).

I booked a 5 star hotel for our vacation on July the 10th.

من یک هتل پنج ستاره برای تعطیلات دهم جولای‌مان رزرو کردم.

کلام آخر

این مقاله به توضیح ماه تیر به انگلیسی اختصاص یافت. هم‌چون دیگر مقالات پیش از این، به صورت کلی توضیح دادیم که اگر بخواهید به ماه تیر به‌عنوان اسم خاص اشاره کنید باید آن را به صورت Tir بنویسید و بخوانید. اما اگر دوست دارید بدانید که ماه تیر به انگلیسی با کدام روزها و ماه‌های میلادی تطابق زمانی دارد؛ باید بگوییم که یکم تا سی‌ویکم این ماه مصادف است با بیست‌ودوم تا سی‌ام ماه ژوئن یا June و یکم تا بیست‌ودوم ماه جولای یا July.

در مقاله آتی به آخرین ماه از این سری مقالات، یعنی ماه مرداد به انگلیسی، می‌پردازیم.

6 پسندیده