ماه آبان به انگلیسی چه می شود؟

اگر شما هم مانند بسیاری دیگر از زبان‌آموزان نمی‌دانید که ماه آبان به انگلیسی با چه ماه میلادی هم‌زمانی دارد؛ خواندن این مقاله را از دست ندهید.

از آن‌جایی که امروزه بیش از هر دوران دیگری ارتباطات، تجارت و حتی سفر به دیگر کشورها رونق دارد؛ یادگیری ماه‌های مختلف سال به انگلیسی دغدغه بسیاری از افراد و به‌خصوص زبان آموزان است. بسیاری از افراد، قرارهای کاری، جلسات آنلاین، سفرهای برون مرزی و حتی ایمیل‌ها و یادآوری‌های خود را بر اساس تاریخ‌های میلادی تنظیم می‌کنند و حال اگر ندانید که هر یک از ماه‌های شمسی با کدام ماه میلادی هم‌زمان است؛ مشکلات زیادی برای‌شان به وجود خواهد آمد. از این رو، در این مقاله قصد داریم به توضیح ماه آبان به انگلیسی پرداخته و روزهای معادل آن را به میلادی برای شما بیان کنیم تا بتوانید راحت‌تر این روزها را به‌خاطر بسپارید.

جدای از ماه آبان به انگلیسی که در این مقاله به توضیحش می‌پردازیم؛ اگر دوست دارید با نام ماه‌های میلادی به انگلیسی آشنا شوید و به راحتی هرچه تمام‌تر ترتیب آن‌ها را به یاد بسپارید؛ کافیست سری به مقاله «ماه‌های سال به انگلیسی + فرمول حفظ کردنشان» بزنید تا به‌شیوه‌ای شعرگونه تمام ماه‌های میلادی را به ترتیب یاد بگیرید.

معادل ماه آبان به انگلیسی

پاییز در تقویم شمسی با مهر آغاز شده و با رسیدن آبان، به اوج خود می‌رسد. جلوه رنگی برگ‌ها، خزان درختان و هوای پاییزی، فضایی شاعرانه و عاشقانه بر کوچه پس کوچه‌های شهر حاکم می‌کند. گرچه آبان برای ما، دومین ماه پاییز است و هنوز راه بسیاری تا پایان سال داریم؛ اما در تقویم‌های میلادی این ماه مقارن است با اواخر سال و نزدیک شدن به کریسمس و آغاز سال جدید. در واقع، ماه‌ها و اسامی خاص را در انگلیسی اگر معادل‌سازی نکنیم باید به همان صورتی که در فارسی بیان می‌کنیم؛ بنویسیم. پس با این اوصاف، ماه آبان به انگلیسی را می‌توانید به صورت Aban بنویسید.

گاهی اما لازم است تا بدانیم که ماه آبان به انگلیسی با چه ماه یا ماه‌های میلادی تقارن دارد که بتوانیم برنامه‌ریزی‌های کاری، سفر و یا حتی مکاتبات روزمره خود را دقیق‌تر تنظیم کنیم. از این منظر که به قضیه نگاه کنیم؛ ماه آبان به انگلیسی برابر است با ماه اکتبر یا October و نوامبر یا November. در واقع، این ماه در تقویم میلادی تنها چهل روز تا پایان سال فاصله دارد. در ادامه به شما خواهیم گفت که هر یک از روزهای ماه آبان به انگلیسی با چه روزهایی از ماه اکتبر و نوامبر هم‌خوانی دارد.

روزهای ماه آبان به انگلیسی

با شروع آبان، تقریبا دو سوم از ماه اکتبر به پایان رسیده و ثلث نهایی آن با این ماه هم‌زمان خواهد بود. در سال‌های عادی که 365 روز دارند، ماه آبان به انگلیسی از 23 اکتبر آغاز می‌شود و تا 21 نوامبر ادامه می‌یابد. در سال‌های کبیسه که 366 روزه هستند این تطابق کمی تغییر خواهد کرد. از آن‌جایی که یک روز به اسفند ماه سال کبیسه اضافه می‌شود؛ تاریخ‌های میلادی نیز یک روز با سال‌های عادی فرق می‌کند. البته زیاد نگران این موضوع نباشید؛ چرا که سال‌های کبیسه هر چهار سال یک‌بار اتفاق می‌افتد!

حال اگر بخواهیم به‌طور دقیق بگوییم که چه روزهایی از ماه آبان به انگلیسی با چه روزهایی از ماه اکتبر و نوامبر برابر است باید بدانید که:

· یکم تا نهم ماه آبان به انگلیسی مصادف است با بیست‌سوم تا سی‌ویکم ماه اکتبر یا October.

· دهم تا سی‌ام ماه آبان به انگلیسی نیز مصادف است با یکم تا بیست‌ویکم ماه نوامبر یا November.

نحوه بیان روزهای ماه آبان به انگلیسی

در مقاله «ماه شهریور به انگلیسی» بیان کردیم که چگونه روزهای اول تا سوم و بیست و یکم تا بیست و سوم هر ماه را باید بنویسیم و بخوانیم. در مقاله «ماه مهر به انگلیسی» نیز توضیحات جامع‌تری در خصوص نحوه نگارش و تلفظ تمام روزهای ماه در اختیارتان قرار دادیم. اصل مطلب نیز در این مقالات بیان شده و باقی تکرار مکررات خواهد بود. به همین دلیل در این قسمت به بیان چند مثال اکتفا خواهیم کرد:

مثال:

October 29th (which is the seventh of Aban in the Persian Calendar) is Cyrus the Great’s birthday.

بیست‌ونهم اکتبر (که مصادف است با هفتم آبان در تقویم ایرانی) زادروز کوروش کبیر است.

We will have a meeting on November the 2nd, which will be the 11th of Aban.

ما در دوم نوامبر جلسه‌ای خواهیم داشت که مصادف است با 11 آبان.

Our next session will be on the 31st of October.

جلسه بعدی ما 31 اکتبر خواهد بود.

شما بگویید که 31 اکتبر در سال‌های 365 روزه مصادف با چه روزی از ماه آبان است؟ (در پایان مقاله برای ما کامنت بگذارید)

· تلفظ October با لهجه American

· تلفظ October با لهجه British

· تلفظ November با لهجه American

· تلفظ November با لهجه British

کلام آخر

این مقاله به توضیح در خصوص ماه آبان به انگلیسی اختصاص یافته است. در طول خواندن آن متوجه شدید که ماه آبان به انگلیسی مصادف است با دو ماه میلادی اکتبر (October) و نوامبر (November). یعنی برخی از روزهای آغاز ماه آبان مصادف است با روزهای پایانی ماه اکتبر. دیگر روزهای این ماه مصادف است با آغاز و ادامه ماه نوامبر. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگویم، متوجه شدیم که در سال‌های 365 روزه؛ اول تا نهم آبان مصادف است با بیست‌وسوم تا سی‌ویکم اکتبر و دهم تا سی‌ام ماه آبان به انگلیسی نیز مصادف است با یکم تا بیست‌ویکم نوامبر.

منتظر دیگر مقالات ما در خصوص سایر ماه‌های سال نیز باشید.

15 پسندیده

مثل همیشه عالی. مفید و فوق العاده بود :heart_eyes:
ممنونم :rose: :shamrock:

7 پسندیده

منی ک تولدم آبانه و همیشهههههه بین نوامبر و اکتبر گیر میوفتادممم

8 پسندیده

میگم اینم بزارید

ماه اسفند به انگلیسی چه میشود؟

6 پسندیده

اره خب با نگاه به تقویم گوشی راحت میشه تقارن ماههای شمسی و میلادی رو فهمید و به صورت کوتاه شده

6 پسندیده

نکته جالبی بود

4 پسندیده

ممنون از لطف شما :pray: :heart:

4 پسندیده

:laughing: :laughing: :laughing:

4 پسندیده

حتما :pray:

4 پسندیده

:pray: :purple_heart: :+1: :+1:

4 پسندیده

سلام و تشکر از شما

4 پسندیده

ممنون

4 پسندیده

:pray::pray::pray:

4 پسندیده

:ok_hand::ok_hand::ok_hand:

5 پسندیده