معنی جمله confirmed by repeated analysis چیست؟

در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا با معنی جمله confirmed by repeated analysis به فارسی آشنا شوید.

شاید شما هم هم‌چون بسیاری دیگر از زبان‌آموزان و یا مربیان زبان، با این صحنه روبه‌رو شده‌اید که برگه آزمایش را در مقابل‌تان قرار داده و از شما می‌خواهند که هرآن‌چه در جواب آزمایش آمده است را معنی کنید. این صحنه هم‌چون نبرد برای مرگ و زندگیست! اگر بگویید که معنی اصطلاحات ثبت شده در برگه آزمایش را نمی‎‌دانید که با نگاه عاقل اندر سفیه و سرشار از تاسفی روبه‌رو می‌شوید که یعنی «حیف خرجی که کردی و وقتی که گذاشتی زبان یاد گرفتی»! اگر هم ادعا کنید که این اصطلاحات را می‌دانید که تازه شروع ماجراست و هرروز برگه آزمایش جدیدی از دوست و آشنا و فامیل و همسایه برای‌تان ارسال خواهد شد. گرچه اصطلاحات، عبارات و علائم اختصاری موجود در جواب‌های آزمایش اکثرا تخصصی هستند و فقط باید دکتر متخصص همان حوزه آن را معنی و تفسیر کند؛ اما برخی اصطلاحات در این برگه‌ها هستند که دانستن‌شان خالی از لطف نخواهد بود. یکی از این عبارات confirmed by repeated analysis است که در این مقاله به توضیح آن می‌پردازیم.

معنی confirmed by repeated analysis چیست؟

همان‌طور که گفتیم عبارت confirmed by repeated analysis، بیش‌تر در برگه‌های آزمایش به چشم می‌خورد. البته این بدان معنا نیست که در دیگر زمینه‌ها کاربردی ندارد. شاید این عبارت را در داده‌های آماری، فرایندهای تحقیقاتی و دیگر موارد نیز مشاهده کنید. در برخی از جواب‌های آزمایش می‌بینید که روی بعضی از گزینه‌ها علامت * گذاشته شده و در انتهای برگه توضیحات بیش‌تری در خصوص این مورد برای دکتر متخصص نوشته می‌شود. یکی از این عبارات و توضیحاتی که معمولا در پایین برگه‌های آزمایش مشاهده می‌کنید confirmed by repeated analysis است. اگر در Google Translate به دنبال معنی عبارت confirmed by repeated analysis باشید؛ با جمله «با تجزیه و تحلیل مکرر تایید شد» مواجه می‌شوید.

در واقع confirmed by repeated analysis نشان می‌دهد که برای رسیدن به جواب درست و قطعی، نمونه مشخص شده بیش از یک بار تست و بررسی شده است. این یعنی جوابی که به دست آمده، مجدد تجزیه و تحلیل شده تا صحت آن مورد تایید باشد. مثلا ممکن است شما آزمایش قند خون داده باشید و عددی که در مقابل قند خون ناشتای شما نوشته شده، بسیار بالا یا بسیار پایین باشد. برای این‌که صحت چنین عددی تایید شود مجدد نمونه خون شما را بررسی کرده‌اند و برای اطمینان خاطر پزشک از صحت اطلاعات درج شده در برگه آزمایش، پایین آن عبارت confirmed by repeated analysis را درج کرده‌اند. پس در نهایت confirmed by repeated analysis یعنی صحت جواب به دست آمده با آنالیز و تست مجدد آن، به تایید رسیده و تضمین می‌شود.

· تلفظ confirmed by repeated analysis

کلام آخر

همانطور که در این مقاله ذکر کردیم عبارت confirmed by repeated analysis اشاره دارد به این‌که جوابی که ارائه شده بیش‌از یک بار تست و تحلیل شده و صحت آن به تایید رسیده است. اکثرا این جمله را در پایین برگه‌های آزمایش مشاهده خواهید کرد؛ اما گاهی در دیگر متون و مقالات نیز جمله confirmed by repeated analysis را خواهید دید. اگر دوست دارید با جملات، عبارات و اصطلاحات دیگر زبان انگلیسی آشنا شوید؛ بد نیست سری به مقالات circle the odd one out، battery about to die، pick up line، I miss you، colour the odd one out، be yourself و غیره نیز بزنید.

5 پسندیده

سلام
مقالات مربوط به اصطلاحات برایم آموزنده و کاربردی بود‌.
ممنون‌ . دستتون درد نکنه :pray:

2 پسندیده

سلام به شما
خواهش می‌کنم
خوشحالم که مفید بوده:hibiscus::heart_eyes:

2 پسندیده

خیلی متشکرم عالی بود :rose::shamrock:

2 پسندیده

ممنون از شما:pray::hibiscus::seedling::heart:

2 پسندیده