ماه فروردین به انگلیسی چه می شود؟

برای یادگیری معادل ماه فروردین به انگلیسی؛ مقاله زیر را مطالعه کنید

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که با دنیای بین‌الملل ارتباط زیادی داشته و یا از فضای مجازی و تکنولوژی روز استفاده می‌کنید؛ حتما می‌دانید که در بیش‌تر محیط‌های ارتباطاتی و فضاهای مجازی به جای تاریخ‌های شمسی، از ماه‌ها و تاریخ‌های میلادی استفاده می‌شود. به همین منظور، دانستن معادل هر یک از ماه‌های شمسی به میلادی می‌تواند برای شما نیز مهم و ضروری باشد. پیش از این، به توضیح ماه اسفند، بهمن، دی، آذر و آبان به انگلیسی پرداختیم و در این مقاله، قصد ما، توضیح معادل ماه فروردین به انگلیسی است.

قبل از این‌که معادل ماه‌های مختلف شمسی به میلادی را یاد بگیرید؛ بهتر است با نام ماه‌های میلادی و ترتیب آن‌ها آشنا شده و به حفظ و یادگیری این ماه‌ها بپردازید. به همین دلیل، پیشنهاد می‌کنیم که ابتدا مقاله «ماه‌های سال به انگلیسی» را مطالعه کنید تا با ترتیب ماه‌های میلادی، نحوه نگارش و تلفظ صحیح آن‌ها آشنا شوید. در ضمن، این مقاله با بیانی صریح و ساده و شیوه‌ای متفاوت به شما کمک می‌کند تا ماه‌های میلادی را بدون هیچ‌گونه مشکل و دشواری، به ترتیب حفظ کنید.

معادل ماه فروردین به انگلیسی

فروردین در ایران و دیگر کشورهای پارسی‌زبان، مصادف است با آغاز سال نوی شمسی. این ماه نوید آمدن بهار و سر زدن شکوفه‌ها و تازه شدن فصل و سال را می‌دهد. همان‌طور که در دیگر مقاله‌ها گفتیم، برای این‌که ماه فروردین به انگلیسی را در جملات و متون خود خطاب قرار دهید؛ نیاز به معادل‌سازی آن نیست و تنها کافی است فینگلیش فروردین ماه یعنی Farvardin را بنویسید. تنها نکته مهم این است که چون فروردین یک اسم خاص محسوب می‌شود باید ابتدای آن را با حرف F بزرگ انگلیسی بنویسید.

حال اگر بخواهیم به معادل ماه فروردین به انگلیسی بپردازیم و بدانیم با کدام ماه یا ماه‌های میلادی تقارن زمانی دارد؛ باید بدانید که ماه فروردین به انگلیسی برابر است با دو ماه مارس یا March و آپریل یا April میلادی (البته در فارسی به ماه آپریل، آوریل نیز می‌گویند). گرچه فروردین آغازگر سال نوی شمسی است؛ اما در تقویم میلادی، این ماه معادل است با سومین و چهارمین ماه میلادی. یعنی بخش اول ماه فروردین به انگلیسی هم‌زمان است با ماه مارس و الباقی آن مصادف است با ماه آوریل.

روزهای ماه فروردین به انگلیسی

فروردین در تقویم شمسی، اولین ماه سی‌ویک روزه سال است. اولین روزهای ماه فروردین به انگلیسی مصادف است با آخرین روزهای ماه مارس و دیگر روزهای آن برابر است با آغاز و ادامه ماه آپریل. همان‌طور که در مقاله «ماه شهریور به انگلیسی» مطالعه کردید؛ برخی از روزهای ماه متفاوت از دیگر روزهای آن نوشته و خوانده می‌شود. مثلا برای گفتن اول یا اولین روز هر ماه باید از 1st یا first استفاده کنید. یا برای گفتن دومین روز ماه باید 2nd یا second را به کار ببرید. در خصوص دیگر روزهای ماه نیز در مقاله «ماه مهر به انگلیسی» توضیحات جامع و کامل به همراه تلفظ دقیق و نحوه نگارش آن‌ها را بیان کردیم. به همین منظور، در این مقاله نیازی به تکرار این موارد نیست و شما را ارجاع می‌دهیم به مقالات فوق.

اگر بخواهید بدانید که هر یک از روزهای ماه فروردین به انگلیسی با چه روزهای ماه میلادی برابر است باید بدانید که:

· یکم تا یازدهم ماه فروردین به انگلیسی برابر است با بیست‌ویکم تا سی‌ویکم ماه مارس یا March.

· دوازدهم تا سی‌ویکم ماه فروردین به انگلیسی مصادف است با یکم تا بیستم ماه آپریل یا April.

باز هم مطابق قبل باید تکرار کنیم که هم‌زمانی این روزها، مطابق با سال‌های 365 روزه است. در سال‌های کبیسه که 366 روز دارد، به دلیل این‌که اسفند سی‌روزه خواهد بود؛ آغاز ماه فروردین به انگلیسی یک روز تاخیر خواهد داشت.

· تلفظ March با لهجه American

· تلفظ March با لهجه British

· تلفظ April با لهجه American

· تلفظ April با لهجه British

مثال:

The 21st of March is the start of the new year in Iran.

بیست‌ویکم مارس آغاز سال نو در ایران است.

On the third of April we will move to our new home. In the Persian calendar it is Farvardin the 14th.

سوم آپریل، به خانه جدیدمان می‌رویم. (در تقویم پارسی، این روز مصادف است با چهاردهم فروردین ماه)

You have to publish this article on April the 10th.

باید این مقاله را دهم آپریل منتشر کنید.

کلام آخر

در این مقاله سعی ما بر آن بود که به توضیح جامع و کامل ماه فروردین به انگلیسی بپردازیم. با مطالعه این مطلب متوجه شدیم که ماه فروردین به انگلیسی مصادف است با سومین و چهارمین ماه میلادی یعنی ماه‌ها مارس یا March و آپریل یا April. از نظر تقارن روزهای ماه فروردین به انگلیسی نیز متوجه شدیم که اول تا سی‌ویکم این ماه برابر است با بیستم تا سی‌ویکم ماه مارس و یکم تا بیستم ماه آپریل میلادی.

در مقاله بعدی به توضیح ماه اردیبهشت به انگلیسی خواهیم پرداخت.

7 پسندیده