معرفی چند نویسنده مشهور در زیبوک

سلام به دوستان زبانشناس.
در این تاپیک قصد دارم چند نویسنده مشهور رو معرفی کنم که شما عزیزان می توانید کتابهایشان را در زیبوک مطالعه کنید.

۱. رولد دال

کتابهای این نویسنده همانطور که ای جی هوگ هم به درستی گفته است برای افرادی که به تازگی می خواهند به زبان انگلیسی کتاب بخوانند انتخابی بسیار عالی است. خود من اولین کتابهایی که به انگلیسی خواندم داستانهای زیبا و دوست داشتنی این نویسنده بود. با جستجوی نام رولد دال در قسمت کاوش زبانشناس می توانید به کتابهای او دسترسی بیابید.

۲. نیل گیمن

از نیل گیمن هم کتابهای بسیار خوبی مانند کورالاین در زیبوک هست. نیل گیمن در سبک فانتزی قلم می زند و مطالعه کتابهای او را برای گسترده خوانی به شدت توصیه میکنم.

۳. چارلز دیکنز

چارلز دیکنز یکی از بزرگترین نویسندگان تاریخ ادبیات است و نیازی به معرفی ندارد. خوشبختانه همه رمان های شاهکار او به نامهای آرزوهای بزرگ، دیوید کاپرفیلد، الیور توئیست، داستان دو شهر و سرود کریسمس در زیبوک قابل مطالعه اند.

۴. مارک توین

نویسنده طنزپرداز آمریکایی که هر سه رمان مشهور او در زیبوک در دسترس اند.

۵. جان اشتاین بک

رمان های این نویسنده بسیار زیبا و خواندنی اند. تاکنون دو رمان از او در زیبوک قرار گرفته است و رمان خوشه های خشم هم درخواست داده شده و در آینده بارگذاری خواهد شد.

۶. کورمک مک کارتی
من چندان با این نویسنده معاصر آشنایی ندارم. اما کتابهای او بسیار پرطرفدارند و فیلمهای معروفی هم از برخی از آنها ساخته شده است.

این لیست نویسندگانی بود که من به شخصه می شناسم و قطعا کامل نیست، شما دوستان هم اگر نویسنده ای که بیش از یک کتاب از او در زیبوک هست می شناسید خوشحال میشم که در کامنتها معرفی بفرمایید.
با سپاس فراوان :hibiscus: :pray:

17 پسندیده

درود برشما
چه معرفی های عالی ایی.
نویسنده هاوکتابهاشون،یکی ازیکی بهتر.
خب، بنظرم بدنباشه یک نویسنده خیلی خوبِ دیگه به لیستِ شما اضافه بشه واونم کسی نیست جزخانم Jo Jo Moyes دوست داشتنی.
لیست کتابهاشونم به شرح زیرهست:
سه گانه ی من پیش ازتو/من بعدازتو وهنوزهم من.
همینطور که احتمالادوستان خوبمون میدونن از Me before you فیلمی ساخته شده وتوتاپیک معرفی فیلم درباره اش صحبت کردیم.

اطلاعات بیشتردرباره فیلم me before you and Kite Runner روتو این تاپیک میتونید بخونید.:point_up_2::point_up_2:
یک بعلاوه یک
دختری که رهایش کردی
کشتی نوعروسان
لازم به ذکره که اکثرکتابهای خانم جوجومویز از یه داستان واقعی الهام گرفته شده ومثلاتوکتاب کشتی نوعروسان به شرح گوشه هایی اززندگی مادربزرگش درجنگ جهانی پرداخته است.
کتابهاش اکثراجایزه گرفتن ونثرخیلی دلنشینی دارند.
ایشون حدودا۲۰کتاب تاحالانوشتن وخوشبختانه ازنویسندگان معاصرهستندودرحال حاضردرانگلستان زندگی میکنند.ردپای گرایش فلسفی ایشونودرکتابهاشون میتونیم متوجه بشیم.
حدس میزنم کتابهای دیگه اشونم کم کم به زیبوک اضافه بشن.
چندتااز کتابهاشون تاحالاچندین جایزه گرفته.





نویسنده خوب دیگه ای که کتابهاشون ارزش خوندن دارن،خالدحسینی هستن ودوکتاب:
بادبادکباز وهزار خورشیدتابان ازایشون توزیبوک موجوده.اخیرافهمیدم فیلمی براساس کتاب بادبادکبازقبلا ساخته شده است.


من یادم اومد به نویسنده ی مشهوردیگه که سه کتاب معروف وخوبشون توزیبوک موجوده.
یعنی؛یووال نوح هراری .
کتابهای:
۲۱درس برای قرن ۲۱
انسان خردمند و
هومودئوس.
توضیحات هرکتاب ضمن معرفی،گویای اهمیت خواندن این کتب هست.واینکه کتاب انسان خردمند به بیش از۴۰زبان زنده جهان ترجمه شده…


8 پسندیده

عالی بود :ok_hand:
بسیار ممنونم بابت معرفی این دو نویسنده مشهور :hibiscus: :pray:

3 پسندیده

سلام
منم می خوام امروز کارهای سه تا نویسنده رو معرفی کنم.

کازوئو ایشی گورو
نویسنده ی انگلیسی ژاپنی تباری ست که دو تا از کتاب هایش در زیبوک قرار دارند. من کتاب هرگز رهایم نکن ایشون رو خیلی وقت پیش خوندم و از اون موقع تا حالا چندین بار دیگه دوباره خوانیش کردم چون واقعاً یکی از کتاب های فوق العاده و پر مفهومی که ارزش خواندن رو داره. از این کتاب فیلمی هم ساخته شده ولی واقعاً حق مطلب رو نمی تونه به خوبی کتاب ادا کنه هرچند دیدنش خالی از لطف هم نیست. کتاب بازمانده ی روز ایشون رو هم به تازگی تموم کردم که به نظرم کتاب جالبی اومد. فک می کنم این نویسنده خیلی به شخصیت های کتابش اهمیت میده و معمولاً شخصیت های داستان هاش آدم های جالبی هستن که به خواننده کمک می کنن به یه شناخت عمیق تری از خودش برسه.

جورج اورول
خب از این نویسنده من تا همین چند وقت پیش کتابی نخونده بودم اما طی چند هفته ی گذشته کتاب مزرعه ی حیوانات ش رو به پیشنهاد دوستی مطالعه کردم و باید بگم که این کتاب عجیب این واقعیت رو نشون میده که چطور اشخاصی که از هوش و ذکاوت بالایی برخوردارن افسار زندگی اونایی که کم هوش ترن رو به دست می گیرن. درکل این کتاب، کتاب خیلی جالبی بود و دید خوبی رو به آدم میده نسبت به یه سری مسائل که خب به نظرم خوندنش برای همگان خالی از لطف نیست.

استیو تولتز
کتاب جزء از کل ایشون رو من بار اول که خوندم کاملاً بهم ریختم. این نویسنده به طرز وحشتناکی باهوشه. و کتابش که پنج سال برای نوشتنش زحمت کشیده قشنگ آدم رو دیوونه می کنه. مخصوصاً وقتی که برای اولین بار می خونیش. با این حال… باید تجربه ش کرد. تجربه ی قشنگیه یا به قول پیمان خاکسار منحصر به فرد.

تا بعد!

11 پسندیده

بسیار عالی
ممنونم از شما :hibiscus: :pray:

4 پسندیده

:ok_hand:

4 پسندیده

سلام، وقت همگی بخیر.

روتا سپتیس یکی از معروف ترین نویسنده های Historical Fiction هستش و من واقعا عاشق استایل نوشتنش و موضوع کتاباشم. برای من خیلی جالب بود که کمتر کسی در مورد همچین وقایع تاریخی میدونه و اینکه چقدر راحت تر آدم در قالب داستان اون ها رو به یاد میاره. کتابای این نویسنده تقریبا همشون در مورد جنگ جهانی دوم هستش و طبیعتن خوندنشون قلب آدمو به درد میاره ولی همون قدر آدم میتونه توشون عشق و امید و خوبی هم پیدا کنه. کنایه و طعنه ها و تمثیلای داستان خیلی جالبن و کاراکترا واقعا به دل آدم میشینن.

Adolf Hitler had declared that Polish people were subhuman.

We were to be destroyed so the Germans could have the land they needed for their empire.

Hitler said Germans were superior and would not live among Poles.

We were not Germanizable.

But our soil was.

کسندرا کلر هم از نویسنده های ژانر فانتزی هستش. من دنیایی که خلق کرده بود رو خیلی دوست داشتم، داستان طنز خوبی داره و با اینکه یکم کلیشه ای و رمانتیکه ولی مفاهیم و داستان جالبی داره و میتونم بگم بین نویسنده های معاصر کسندرا کلر قلم واقعا قویی داره، تماثیل و توصیفاتش واقعا برای من خیلی جالب بودن. ولی چیزی که من رو در مورد کتابای این نویسنده به خودش جلب کرد، روابط خیلی نزدیک و محبت آمیز افراد و اون تاکیدی که رو خانواده داشت بود.

Our hearts, they need a mirror, Tessa. We see our better selves in the eyes of those who love us. And there is a beauty that brevity alone provides.

I feel myself dissolving, vanishing into nothingness, for if there is no one in the world who cares for you, do you really exist at all?

سارا جی ماس هم یکی دیگه از نویسنده های ژانر فانتزی هستش. کتابای این نویسنده خیلی هیجان انگیزن و خب مفاهیم خودشون رو دارن ولی هم خیلی کش دارن و هم اینکه خیلی دیگه رو بخش رمانتیک داستان زوم کردن و یکم آدمو خسته میکنن. ولی از لحاظ داستانی جالبن.

9 پسندیده

سلام.
بسیار ممنونم از شما :hibiscus: :pray:

کتاب در آغوش دریا رو اگر خوندید آیا خوب بود و پیشنهادش می کنید؟

5 پسندیده

بله، من انقد این کتاب رو دوست داشتم ۳ بار خوندمش! واقعا کتاب قشنگیه. چون از زاویه ی دید ۴ تا آدم از ملیتای مختلف و شخصیتای مختلف نوشته شده و هر کدوم از شخصیتا راوی خودشونو دارن واقعا آدیو بوک قویی هستش.

5 پسندیده

پس حتما تو لیست مطالعم قرارش میدم.
ممنونم

4 پسندیده

خواهش میکنم.⁦(人 •͈ᴗ•͈)⁩

3 پسندیده

جالب بود
ممنون :deciduous_tree:

انتخاب خیلی خوبی بود :+1:t4:

جالب بود
ممنون :sunflower:

6 پسندیده

سلام دوستان.
نویسنده مشهور دیگر در زیبوک:

من رمان سلاخ خانه شماره پنج این نویسنده رو به فارسی خوندم و بسیار زیبا و تکان دهنده بود. همین الآن متوجه شدم که رمانی دیگر از او هم در زیبوک هست به نام “شب مادر” که به نظر میرسه داستان جالبی داشته باشه.

6 پسندیده

سلام آقامصطفی
شمااین احیانااین نویسنده وفیلسوف انگلیسی رومی شناسید.
لطف میکنید سرچی بزنیدنظرتونودرموردش اینجاباشتراک بذارید؟
اخیرادوستی معرفیش کردند،دوست دارم نظرشماروهم بدونم.
پیشاپیش ممنونم از زحمتتون:pray::pray:

5 پسندیده

سلام و درود.
بله ایشون رو می شناسم. کتابی ازشون به نام تسلی بخشی های فلسفه رو با ترجمه آقای عرفان ثابتی خوندم که خیلی خوب و کاربردی بود. ایشون انسان تحصیلکرده و شوخ طبع و همچنین بنیانگذار مدرسه زندگی (The School of Life) هستن که مباحث کاربردی فلسفه رو به زبان ساده و با هدف استفاده در زندگی به مخاطبان ارائه میدن. کانال یوتیوب School of Life هم چند میلیون دنبال کننده داره.
ولی خب از نظر محتوایی گاهی از ایشون انتقاد شده. مثلا یادمه تو یوتیوب یکی از استادان فلسفه ویدیوی مربوط به فلسفه تائو رو نقد کرده بود و از نظر محتوا بی دقت و پر از اشتباه و مطالب نادرست دونسته بود. یا یکی دیگه ویدیو مربوط به نیچه رو نقد کرده بود.
به نظر من برای آشنایی مقدماتی با فلسفه و بویژه فلسفه کاربردی روش ایشون بسیار ارزشمنده، ولی از نظر محتوایی نباید به کتابها و ویدیوهای این موسسه اکتفا کرد، چون ممکنه اشتباهاتی کرده باشن که شاید برای نوآموزان فلسفه گمراه کننده باشه.
ولی در کل کار ایشون برای عمومی کردن فلسفه ارزشمنده و من مطالعه کتاب تسلی بخشی های فلسفه رو به همه دوستان پیشنهاد میکنم.

5 پسندیده

کتابهاش فلسفی عمیق نیستن
چیزی مابین روان‌شناسی عامه‌پسند و فلسفه
یعنی از اولی عمیق‌تر و از دومی سطحی‌تر
من شخصا خیلی این مدل کتابا رو فلسفی نمی‌دونم
اصطلاحی که خودم به کار می‌برم شبه‌فلسفیه

3 پسندیده

چقدرخوب که بقول معروف تیرم به هدف خورد،وهمونطورکه حدس میزدم ازانسان اگاه وبادانشی همچون شماانتظارمیرفت اطلاعاتتون درینموردهم قابل استنادباشه.
بنظرتون کتاب تسلی بخشی های فلسفه رومعرفیش کنیم واسه زیبوک؟
من راستش میخواستم اون یکی کتابشون Status Anxiety رو پیشنهاد بدم واسه قراردادن توزیبوک.
ریتشم چک کردم بالابود.
خیلی خیلی متشکرم ارتوضیحات عالیتون:pray::pray:

3 پسندیده

متشکرم از بازخوردتون:pray::pray:

2 پسندیده

خواهش میکنم. شما لطف دارین. اونقدرها هم که به نظر میرسم شایسته القاب محبت آمیز شما نیستم. :rose: :rose:

با درخواست این کتابها برای قرار گرفتن در زیبوک کاملا موافقم. :ok_hand:

3 پسندیده

وایییی! خیلی خوشحال شدم که این کتابها رو اعلام‌کردید که در اپلیکیشن موجود است!!!

3 پسندیده