سلام وقت بخیر ، لطفا راه حل بدهید

من دانشجو ام و در روسیه مشغول تحصیل ام
رشته تحصیلی ام را به زبان انگلیسی میخونم و همچنین دارم زبان روسی هم می آموزم
از آنجایی که انگلیسی ام خیلی خوب نیست دارم آموزش انگلیسی رو هم پیش میبرم
ولی مشکل اینجاست که خیلی وقتا یک کلمه از آن یکی میپره وسط یا روی یکی بیشتر تمرکز کنم دیگری از زهنم میره نه اینکه همون ثابت بمانه و پیشرفتی نباشه دیگری یادم میره .

2 پسندیده

سلام‌دوست عزیز
ضمن تبریک به شما که در یک پروسه آموزشی چالش برانگیز قرار گرفتید که آینده بسیار خوبی رو براتون خواهد ساخت ، لطفا پیشنهاد من‌رو فقط از جانب تحصیل در یک‌دانشگاه بین المللی مورد توجه قرار بدهید و نه یک مهاجر !

فرق این دو چیست؟
هدف!

درسته که شما برای تحصیل در یک دانشگاه بین المللی( چرا که آموزش آن‌دانشگاه به زبان انگلیسی می باشد) نیازمند زبان‌انگلیسی هستید اما قابل درک است در مکانی زندگی میکنید که نیازمند برقراری با افراد بومی هم‌می باشید.

اما! اولویت شما تحصیل و استفاده از مدت زمان محدود دانشگاهی است.

اولویتی که مقدم‌بر زبان روسی نیست! و همردیف است! اما مهمتر است!

یعنی چی؟

یعنی درسته که شما هر دو را باید با هم‌به دلیل نیاز ضروری پیش ببرید ولی از کیفیت یکسانی برخوردار نیستند!

یعنی اگر شما تنها با واژگان ضروری زبان روسی در سطح a1 و a2 اشنا بشید توانایی رفع نیاز خود را به ویژه‌به دلیل بودن‌در میان بومی زبان ها به مرور میتوانید برطرف کنید ( پس نکته مهم:

به هیچ وجه زمان خود را بر روی گرامر پیچیده و کلمات دشوار روسی قرار ندید !
حتما از منابعی استفاده کنید که در سطح پایه شما را کامل تقویت میکند. و فقط شما در سطح پایه باید کلمات و قواعد را بیاموزید.

و اما انگلیسی!
اینجا آن قسمتی است که باید حتما به صورت آکادمیک خود را تقویت کنید تا از دیگر دانشجویان عقب نیفتید و حتما حتما بیشترین زمان‌را برای آن قرار دهید تا زمان محدود تحصیل رو از دست ندید. خوشبختانه درگیری با کتابهای و مقالات انگلیسی و گفتگوی اجباری با دیگر دانشجویان بین المللی ناخودآگاه شما را با رشد خوبی روبه رو میکند و اگر از منابع آموزشی جانبی مثل اپلیکیشن ها هم بهره ببرید به این امر سرعت میدید.

اما اگر در دانشگاهی تحصیل میکنید که اساتید و دانشجویان اکثریت روسی هستند و یک‌دانشگاه ملی روسی محسوب میشود واقعا پیشنهاد میکنم مثل اکثریت دانشگاه هایی که به دو زبان‌فرانسه و انگلیسی نیازمند است ، یک سال را فقط به تقویت زبان‌رسمی آن کشور که مورد نیاز آن دانشگاه است بپردازید. ‌چرا که در غیر این صورت با افت شدید تحصیلی مواجه خواهید شد و با گذشت ترم ها این موضوع شدت پیدا خواهد کرد. و به جای تمرکز بر روی دروس باید صرف یادگیری زبان شود.

4 پسندیده

خلی ممنون که وقت گذاشتین
و خیلی خوب تحلیل مطلب کردید
استفاده کردیم
موفق و موئید باشید
و باید یاد آور شوم که زبان روسی را در حدی بلدم که بتوانم مشکلاتم رو حل کنم و نمیخوام روش خیلی تمرکز کنم ، ولی انگلیسی شدیدا نیاز دارم .
از طرفی اگه زیاد وقت بذارم رو زبان برای دروس وقت کم میارم اگه وقت نذارم مشکل دارم ، و از طرفی هم نمیتونم یک سال عقب بندازم .
ممکن است راه حل داشته باشید ممنون میشم

2 پسندیده

این عالیه که روسی رو در حد پایه میدونید فقط چند سوال دیگه:

تدریس دروس به چه زبانی است؟
منابع دانشگاهی شما به چه زبانی است؟
تعداد دانشجویان بین المللی در کلاس های شما به چه میزان دانشجویان بومی است؟

1 پسندیده

تدریس به زبان انگلیسی است.
منابع دانشگاهی بالای ۸۰ درصد انگلیسی است.
انگلیسی زبان دوم اکثر دانشجویان است فقط تعداد محدودی نیتیو اند .

1 پسندیده

این عالیه ! همین که با منابع خود دانشگاه پیش برید شما در مدت زمان کوتاه‌ به شدت پیشرفت میکنید. اصلا نگران نباشید . بیشتر از قبل تاکید میکنم که بیشتر زمان خود را برای انگلیسی بگذارید تا روسی.‌
تا زمانی که تا حد پیشرفته ای انگلیسی رو مسلط نشدید تلاش نکنید درگیر زبان دوم بشید. همان قدری که نیازتون رو بر‌طرف میکنه کافیه.‌

البته دوستان احتمالا بهتر میتونن کمک کنند ولی شما هم احتمالا میدانید که یادگیری دو زبان که هر دو زیر سطح پیشرفته بهشون آشنایی دارید به طور همزمان به شدت به یادگیری آسیب میزنه .

الان که خوشبختانه تا حد پایه به روسی آشنایی دارید واقعا پیشنهاد میکنند تمام زمان خود را روی زبان‌انگلیسی بگذارید چون تا چشم روی هم بگذارید ترم ها میگذرد و دروس سخت تر‌و تخصصی تر میشوند و شما الان باید بیشترین زمان خود را روی کلمات و مباحث تخصصی رشته دانشگاهیتون بگذارید.

برای توانایی در زبان روسی میتوانید از تعطیلات تابستانی دانشگاه ها استفاده کنید‌ضمن اینکه بودن در محیط بسیار بسیار به شما کمک میکند.

اصلا نگران نباشید شما بهترین گزینه در هر دو زبان یعنی بودن در محیط را دارا هستید! که به یادگیریتون خیلی کمک میکند . صبور باشید و فعلا فقط برای رساندن سطح زبان انگلیسیتون به سطح پیشرفته تمرکز کنید! چون وابسته به آینده تحصیلیتون است.

بی نهایت براتون آرزوی عالی دارم و امیدوارم بهترین مسیرها براتون باز بشه:rose::rose::rose::rose::rose:

3 پسندیده

خیلی عالی رهنمایی فرمودید
و ممنون از انرژی مثبت که بهم دادین
منم بهترینها را براتون آرزو میکنم
امیدوارم همیشه تن تون سالم و دل تون شاد باشد
یک جهان ممنون سر کار خانم الینا عزیز
:pray::pray::pray::rose::rose::rose::rose:

2 پسندیده

سلام وقت بخیر
میتونید ۸۰ درصد تمرکز و زمان رو برای اون هدفی که براتون بیشتر اولویت داره بذارید. (زبان انگلیسی)
۲۰ درصد رو هم برای هدف بعدی که در اولویت دوم قرار داره که زبان روسی میشه اختصاص بدین.
با این روش میتونید برنامه ریزی کنید و برای هر دو هدفتون وقت کافی بذارید.
یه نکته ی دیگه هم باید عرض کنم در مسیر یادگیری: تکرار، تداوم، تمرین هم داشته باشید تا مطالب آموخته شده به فراموشی سپرده نشه. هر چی بیشتر مطالب رو تکرار کنید ماندگاری در ذهن شما بیشتر میشه.

پیشنهاد میکنم مقاله های زیر رو هم مطالعه بفرمایید

امیدوارم این مطالب هم مفید واقع بشه :pray::rose:

3 پسندیده

عرض سپاس و قدر دانی دارم از سرکار خانم
ممنون از رهنمایی و مجموعه خوب تون
استفاده بهینه کردیم
:pray::pray::pray::rose::rose::rose:
موفق و سربلند باشید

چقدر خوب تحلیل کردید و پاسخ دادید

1 پسندیده

بزرگوارید دوست گرامی:rose: سلامت باشید:rose::rose:

با سلام و احترام. زنده باشید، ببخشید اشکال ندارد رشته تحصیلیتون رو بدونم؟

من می‌خوام درباره یادگیری زبان دوم یه بررسی عمیق داشته باشم و مایلم، اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنم. رشته خودم هم دکتری مدیریت آموزشی هست.

سلامت، شاد و موفق باشید

1 پسندیده

سلام وقت بخیر
آیا مخاطب شما منم یا خیر

چه موضوع خاص و جالبی . چون موضوع اصلی پژوهش من در مورد تصمیم گیری و انتخاب است. من مجبور بودم مباحث میان رشته ای مثل علوم شناختی و نوروساینس و تکامل و غیره را بگذرونم .‌
یکی از مباحث بسیار مهم نحوه کارکرد حافظه است.‌
من خیلی خیلی به شما پیشنهاد میکنم در این مورد حتما با متخصصان در حوزه علوم شناختی‌گفتگو داشته باشید . موضوع یادگیری یک مبحث بسیار میان رشته ای است که با علوم جدید دیدگاه ها نسبت به آنها بسیار تغییر کرده است.

امیدوارم موفق باشید دوست گرامی:rose:

1 پسندیده

سلام، از پاسخگوییتون بسیار سپاسگزارم.

البته کتاب جدیدی که دارم چاپ میکنم تا حدودی در چارچوب موضوعاتی هست که شما اشاره فرمودید. ولی قصد ندارم خیلی درباره خود عملکرد مغز تو عنوان پیشنهادیم بحث کنم، بیشتر روی خود شناخت تاکید دارم و راهبردهای یادگیری تا مکانیسم و عملکرد مغز.

بازهم از همراهی و اطلاعاتی که در اختیارم قرار دادید از شما سپاسگزارم.

امیدوارم همیشه بهترین تصمیم ها رو بگیرید و بهترین تقدیرها نصیبتون بشه.

1 پسندیده

باعث افتخارید:rose::rose::rose: لطفا حتما بعد از انتشار در اپ‌هم اعلام کنید .‌خیلی خیلی خوشحال میشم یکی از خوانندگان آن باشم :rose::rose::rose:

1 پسندیده

به روی چشم حتما

1 پسندیده