یک ماه تعطیل کردن زبانشناس o_O

خپ :slight_smile:
من میخوام یه کاری بکنم گفتم ازشماها هم مشورت بگیرم
من الان در حال حاضر یک سالی میشه میرم کلاس زبان
زبانشناس و پادکست هم جزبرنامه های روزام هست که واقعا تاثیرشون بیشتر ازکلاس بوده برام چون تکرار دارم روشون ولی مطالب کلاس خیلی تکرار نمیکنم .
اتفاقی که افتاده الان من تو کلاس زبانم حس میکنم سطحم ازبچه ها بالاتره و بهتره دوباره تعیین سطح بدم و برم کلاس بالاتر بشینم !!
بعد یه فکری به سرم زد که خب من که میخوام دوباره تعیین سطح بدم بشینم کتاب سطح بعد(intermediate) رو کاملا خودم به صورت سلف استادی بخونم و بعد یهو برم تعیین سطح جامپ کنم سطح upper !
بخوام اینکارو بکنم یک ماه فشرده باید کتابم رو بخونم و وقت برای زبانشناس و پادکست نمیمونه !!
( اینم داخل پرانتز بگم که کتابم تاچ استون هست و اونقدرا هم که ای جی میگه تکست بوک ها بدنیستن :slight_smile: )
حالا …
من چه کنم ؟ همینطور اسه اسه کلاسمم برم زبانشناسم بخونم…
یا این یک ماه رو بچسبم به کتابم جامپ کنم ؟ :frowning:

7 پسندیده

سلام
بنظر من کلاس رو تعطیل کنید به جای زبانشناس

14 پسندیده

مختصر و مفید :grin::joy:

7 پسندیده

منم کااااملاااااا موافقم. :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::kissing_heart::kissing_heart:

6 پسندیده

سلام :)))))
چرا اخهههههههههه ؟
تنها دلیل اینکه بقیه که کلاس میرن جواب نمیگیرن به خاطر اینکه تکرار نمیکنن و زبان رو محدود به یک ساعت و نیم کلاس میدونن!
انقدرام بدنیستا :frowning:

4 پسندیده

حرف حقیقت رو مریم خانوم گفتن دیگه :grin:
کلاس برای گفتگو خوبه ،برین مثلا با دوستاتون مکالمه بکنین.
چون با زبانشناس الان حس میکنم میتونم مثل بلبل حرف بزنم ولی کلاس تا به حال نرفتم.
موفق باشین

5 پسندیده

:grin::grin:

خب چرا پول و وقتتو هدر میدی دوستم ؟:grin:

منم این اشتباهو کردم :expressionless:

اون یک ساعت و نیمی که کلاس میری رو بزار با زبانشناس کار کن
قطعا نتیجه بهتری میگیری

آموزشگاه ها از روش قدیمی استفاده میکنن که فکر نمیکنم از روش زبانشناس سریعتر و پربازده تر و لذتبخش تر باشه

کلا آموزشگاه عقب میندازتت

بازم انتخاب با خودته :blush::grin:

8 پسندیده

سلام زهرا جان
منم با مریم موافقم، کلاسی باید ادم رفت که به شیوه نوین (یعنی همین شیوه زبانشناس) کار میکنه نه هر کلاسی که تو ایران حداقل شهرهایی که من به خاطر دانشگاه زندگی کردم توش همچین آموزشگاهی رو ندیدم. زبانشناس یک چیزی فراتر از عالی هست که باید خودت درکش کنی
موفق باشی گلم

7 پسندیده

سلام

من یه انتقاد در تعیین سطحی که در نظر گرفتید دارم

شما دارید با کتاب ها تعیین سطح میکنید. یعنی مثلا فرض بگیریم اینترچنج قرمز برسم یعنی من upper- intermediate هستم.

در صورتی که این درست نیس.

سوالی که باید بپرسید اینه. الانی که این یک ماه می خواید فشرده بشینید اون کتاب رو بخونید، بعد یک ماه در حد upper intermediate قادر به مکالمه خواهید بود؟

آیا دایره لغات یک شخص با توانایی upper intermediate رو خواهید داشت؟

جامپ شدن از سطح به سطحی واقعا ملاک خوبی نیس برای برنامه ریزی.

یادتون نره زبان ابزاریه برای مکالمه و ارتباط. برای این معیار باید تعیین سطح کنید.

13 پسندیده

سلام ببخشید من یک سوال داشتم . من کلاس زبان میرم ترم Elementary 2 هستم . ازونجایی هم که زمان زیادی تا باز شدن مدارس:weary::tired_face::confounded: نمونده می خواستم بدونم به نظرتون تو موقع مدرسه ها هم کلاس برم؟ ( میرم کلاس هشتم ، مدرسه ی تیزهوشان درس می خونم :grin:) آخه می ترسم وقت کم بیارم . من تاحالا همیشه تابستونا کلاس میرفتم برا همین همش باز وقتی می خوام تابستونا ثبت نام کنم باید تعیین سطح بدم . الآن کانون ایران میرم ـ تاحالا سفیر و خوارزمی هم رفتم:grin::no_mouth::confused: ولی خب دوست دارم همینجوری برم تا سه چهار سال دیگه تقریبا تمام کنم زبانو.:worried:

2 پسندیده

منم نظر شما رو دارم ، خیلیا همینجوری کلاس میرن ولی اصلا تمرین نمی کنن حالا منم مثل شما موندم زبان شناس رو انتخاب کنم یا کلاس:joy::joy:

آخه می دونین اگه کلاس نرم تنبلی میکنم میگم هی بعدا بعدا بعدا ولی اگه برم قطعا تمرین میکنم .

2 پسندیده

خب من در حقیقت چند وقتی بود که داشتم به quit کردن کلاس هم فکر میکردم و در واقع حیفم میومد :)))) برا همین تصمیم گرفتم جامپ کنم که تموم شه سریع حداقل :)))
خب :slight_smile: با این اوضاع. خداحافظ کلاس :))) خداحافظ تیچررر :))) خداحافظ ظل گرما کلاس رفتن :)))

مرسی ازهمتون :slight_smile:
@YoKambiz
@afarkhani
@hnaseri
@maryam
@atineh1967
@jackiran16

10 پسندیده

کار خوبی میکنید

البته بازم تاکید میکنم من مخالف کلاس نیستم. مخالف هر کلاسی رفتن هستم

اگه یه کلاس خوب پیدا شه ( که انصافا تو ایران کمه) چرا که نه

هر چند من رفیقم بهنام @user1000 پارسال با منو آقای ناصری مشورت کرده بود که آیا از کلاس بیاد بیرون یا نه. دقیقاً مثل شما دو به شک بود.

الان فکر میکنم یک سالی میشه کلاس نمیره. به جاش روزی یکی دو ساعت انگلیسی قدرت رو کار کرد. الانم با هم مکالمه کار می کنیم. مثل بلبل چه چه میزنه :grin:

9 پسندیده

با عرض سلام و احترام خدمت شما
من تا به حال تجربه آموزش در کلاس های زبان را نداشتم.
اما
موردی مهمی که بنده تجربه کردم در 2 سالی بود که به عنوان کارآموز و تحلیل گر در کلاس ها و مدارس مختلف شرکت می کردیم.
این برخی از نتایج بود:
1- اکثر دانش آموزان انگیزی کافی در کلاس ها را نداشتند چه در کلاس های زبان و چه در کلاس های مدارس عادی.
2- دانش آموزانی که دارای انگیزه یادگیری بودند کاملا متفاوت تر از بقیه بودند و در اکثر اوقات مطابق برنامه پیش نمی رفتند و به بیانی دیگر کار خودشان را انجام می دادند.
3- محیط های مدارس و کلاس های زبان ( البته بیشتر آن ها) فاقد شادابی و نشاط هستند که این عامل به تنهایی می تواند در موفقیت افراد موثر باشد.
4- همه ما ( به خصوص خانواده ها) می خواهیم سریع به نتیجه برسیم! این تفکر کاملا اشتباهی هست.
( * تجربه شخصی من در اصلاح دست خط و نحوه درست به دست گرفتن قلم یک دانش آموز کاملا به من نشان داد که حتما زمان و ممارست می تواند عامل بسیار مهمی در پیشرفت باشد. والدین دانش آموز مربوطه بارها به من در هفته های اول گفتند:" چرا شما به ما می گویید فقط باید چند تکه کاغذ یا خمیر را مچاله کند؟ و من هم در جواب فقط می گفتم:" تا انگشتانش و دستش به اندازه کافی قوی شود و این زمان بر هست و بعد از یک ماه یا حتی 3 ماه جواب نخواهید گرفت. زمانی که قلم را به درستی به دست گرفت گفتند: چرا نیم تواند خوش خط بنویسد؟ گفتم : باز هم صبر اول باید بتواند حروف را به مانند کتاب بنویسد … خلاصه کنم در نهایت والدین همان دانش آموز به طور غیر مستقیم و از طریق استاد راهنمایم مبلغی را می خواستند به من بدهند اما قبول نکردم" اون موقع داغ بودم باید قبول می کردم :joy::joy:" )
اساتید و بسیاری از دوستان عزیز اینجا هستند که حتما بهتر از من تجربیاتی از کلاس های زبان دارند اما من به واسطه دید تحلیل گرایانه به شما میگویم اگر قصد گرفتن نمره در آیلتش و تافل دارید منابع مربوطه به آن را بخوانید و حتما نمره خوبی خواهید گرفت اما اگر می خواهید بتوانید زبان خود را پیشرفت دهید و اهداف بزرگتری در ذهن دارید با این کلاس ها و صرف هزینه ها و وقت ها باز هم میگم به نظر شخصی من شما به آن نتیجه مطلوب نوخواهید رسید!
شاید در کوتاه مدت به نتیجه برسید و احساس کنید موفق شدید
اما
در طولانی مدت خیر
من خودم بعد از گذشت 3 ماه توانستم به دانش آموزان کلاسم در یکی از مدارس محروم سرخس یاد بدهم که هر کسی وارد کلاس شد و یا در هر موقعیتی به همدیگر با لبخند سلام کنید! و بسیاری مهارت های اجتماعی که برای کودکان روستایی واقعا در حد تصور هم نبود ( چه بسا خیلی از من بهتر ها هستند که کارهای بسیار مفیدتری را هم انجام می دهند)
اما
من فقط این در ذهنم بود:
" باید دانش آموز من بعد از 9 ماه حتما چند مهارت موثر ارتباط را بیاموزد"

ببخشید اگر طولانی نوشتم :sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile:

به هر حال این ها نظریات و تجربیات شخصی من هستند.
*باشد که روزی در ایران خانواده ها درک کنند دانش آموزان حتما نباید دکتر یا مهندس شوند … شهروند و انسان شدن همه چیز را به دنبال دارد:thinking::thinking:

14 پسندیده

شما خونه چقدر زبان میخونید؟

2 پسندیده

:joy: :joy:
چرا کاری کردی که حسرت میخوری الان،همون موقع میگرفتین دیگه
:joy::joy:

4 پسندیده

داغ بودم ، جوان ، یا در کل I was so naive :sweat_smile::sweat_smile:

4 پسندیده

سلام دوستم منم با نظر بقیه موافقم کلاس رفتن خوب نیس من یه سال با زبانشناس کار کردم اما حقیقتش روش درستی رو نمیرفتم حس میکنم انگلیسی قدرت رو خیلی بهتر میتونستم بخونم اما حیف ک نفهمیدم اما من کلاس زبان نرفتم شاید کلاس سوم دبستان یه ترم اما بعدش نرفتم امسال به اصرار خانواده ک بیا برو مدرک بگیر اینا رفتم ازمون تعیین سطح دادم ک برم بشینم سر کلاس راستش چون مکالمه اصن کار نکرده بودم ازم ک سوال مبپرسید از شدت استرس هنگ کرده بودم اما با همین طرز صحبت رفتم سرکلاسی نشستم ک همکلاسیم نه ساله میره کلاس زبان ازون موقع واقعا درک کردم کلاس زبان خوب نیس فقط الان این ترم میرم و دیگه تموم و خداروشکر خونوادم بهشون ثابت شد زبانشناس یه چیز دیگست :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

7 پسندیده

خب بستگی داره:grin::joy: من تاحالا در طول دوران تحصیل هیچ وقت به فکرم نرسیده بوده که خودم بشینم بخونم اوایل تابستونم یکذره تو اینترنت سرچ کردم فهمیدم که چرا میشه خیلی خوبم میشه:joy::wink: تیر که اصلا قدر زبان شناسو نمی دونستم:worried::confused: تازگیا فهمیدم که خیلی خوبه استفاده میکنم یا فیلم انگلیسی نگاه میکنم و یا آهنگ انگلیسی گوش میدم:grin: مثلا امروز نزدیک یک ساعت از زبان شناس استفاده کردم و حدود چهل دقیقه هم مشقای کلاس زبانمو نوشتم… اگر واقعا بخوام بخونم خیلی بیشتر ازینا هم میتونم منتها تنبلی میکنم:laughing::joy::joy::sleepy:

2 پسندیده

اگر کسی بتونه کمکم کنه ممنونم:tulip: آخه دلمم نمیاد ول کنم تاحالا همش ول میکردم دوران تحصیل باز تعیین سطح میدادم فقط یک ترم بعدیش قبول میشدم و… خیلی از همکلاسی های زبانم عقب میفتادم. تمام همکلاسیامم کلاس زبان میرن و زنگای تفریح میخونن یا به بهونه ی کلاسشون امتحانامون رو عقب میندازن یا لغو میکنن:unamused::sleepy::sob::tired_face: من به خاطر امتحانا و درس موقع مدرسه نمیرم باز اونا امتحانا رو لغو میکنن همش حقم ضایع میشه:sob:
خلاصه اینکه یک راهنمایی کنید ممنون:stuck_out_tongue_winking_eye::grinning:

1 پسندیده