دوزبانه شدن کودکان

سلام و درود خدمت همه دوستان عزیز
من دوستی دارم که فرزند 3 ساله اش کاملا مسلط به زبان انگلیسی هستش و در لحظه این توانایی رو داره که هم به فارسی و هم انگلیسی صحبت کنه. پدرش از 16 سالگی تافل داشت و الان هم استاد زبان انگلیسی هست از دوستم پرسیدم همسرتون باهاش کار کردند? گفتند خیر!!! یک پکیج دوزبانه پیدا کردیم که با کارتون و انیمیشن های طبقه بندی شده از نوزادی تا… آموزش میده و آدرس اینستاگرامش رو برام فرستاد رفتم از پیج بازدید کردم و لذت بردم. خواستم برای دوستان زبانشناس هم معرفی کنم تا برای کودکانشون تهیه کنند. به نظرم برای بزرگسالان هم مفیده😊

17 پسندیده

ممنون برای معرفی, من رفتم تو پیجشون, چقدر عالی بود, واقعا جالب بود.

3 پسندیده

من این پیج رو خیلی وقته ک میشناسم اما راستش اطمینان کامل نداشتم بهش و دوس داشتم رو یه بچه کوچیک کار کنم ببینم جواب میده یا ن خیلی ممنون ک این اطمینان رو بهم دادید و گفتید دختر دوستتون اینجوری اموزش دیده ادم کیف میکنه وقتی میبینه بچه ها انقد قشنگ صحبت میکنند :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

4 پسندیده

سلام، من هم قبلا با این پیج آشنا شده بودم. و باز هم ممنون که معرفی کردید. این روش آموزش هم مدتی هست برای دخترم پیدا میکنم و فعلا که خوب جواب داده و راضی هستم.

نکته خوبی اشاره کردید مساله ای که متاسفانه بد جا افتاده که دو زبانه یا چند زبانه بودن باعث سردرگمی میشه. همیشه خود بچه ها باید بزرگترها رو قانع کنند به توانایی هاشون.

3 پسندیده

خواهش میکنم! امیدوارم مفید واقع بشه:blush: من خودم بچه ندارم ولی گفتم حتما به درد پدر و مادرهای خانواده گرم و صمیمی زبان شناس میخوره:blush:من باورم اینه که اینجا همه میخوان به هم کمک کنن و تیم همدلی هستن! اگه کسی گنجی پیدا کرد با همه تقسیم میکنه:grinning_face_with_smiling_eyes::blush::clap::clap::clap::clap::clap:

7 پسندیده

حتما مفید خواهد بود و کارتون و احساس مسولیت تون جای تقدیر داره :rose:

4 پسندیده

سلام خدمت دوستان؛ خواستم در مورد این روش آموزش دو زبانه شدن کودکان توضیحی ارائه بدهم که خدا رو شکر قبلا تاپیک مربوطه رو خانم ماجد @majedzohreh عزیز ارائه داده بودند. لذا خواستم عرض کنم قبلا قصد تبلیغ این روش رو نداشتم و الان فکر میکنم یک رسالتی هست که باید ادا کنم. چون دغدغه آموزش زبان به روش صحیح رو به عنوان یک مادر داشتم اما الان با این روش خیر. حتی از وقتی که دخترم با این سبک داره پیش میره؛ هیچ شبی رو بدون گوش دادن به قصه به زبان انگلیسی از دوره ی جذاب داستانهای مصور؛ نمی خوابه و این ذوق و اشتیاق ایجاد شده بدون هیچ فشار و خواسته ی تحمیلی ایجاد شده است.
لذا من تصمیم گرفتم در ایجاد فرهنگ دو زبانه شدن قدمی حتی کوچک بردارم.
نمونه های زیر گواه صحت روش بکار رفته در این امر هست.

صحبت با داوران خارجی در جشنواره فجر :point_down:

پ‌.ن: از مادر بزرگوار آرتین عزیز جهت اشتراک کسب اجازه شده است.

پس کودکان بدون کلاس و آموزش مستقیم قادر به یادگیری زبان های غیر مادری هستند؛ تنها لازم است محیط برایشان مهیا شود.

13 پسندیده

سلام واقعا جاالب بود من برخی مطالبشون خوندم
ی چیزی که خیلی واسم جالب بود این بود که فردی که دوزبانه هستش نیاز به نیست فرضا کلمه ای بشنود بعد توی ذهن ترجمه کند بلکه به محض شندین کلمه آن را درک میکند.حتی خواب به زبان انگلیسی میبینید.و اینکه انسان با کلمات فکر میکند.شخص دو زبانه به هر دو زبان میتواند فکر کند
حالا سوالم اینجاست بزرگ سال ها چجوری میتونن دو زبانه بشن ؟
اینجا کسی هست که خواب انگلیسی ببینه یا بتونه انگلیسی فکر کنه.چجوری باید این مهارت بدست بیاریم، اصلا در بزرگسالها امکان چنین چیزی هست؟؟؟

5 پسندیده

خیلی عالی بود خانم نیکنام. واقعا ذوق کردم
چه مهارتی داره، چه تلفظی داره، چقد بدون ترس با سلاست حرف میزنه. این نتیجه‌ی بازی و تفریحه نه اون روشی که به ما درس میدادن. امیدوارم خانواده‌های بیشتری به این سمت برن و دیگه کمتر پول بریزن تو چاه این آموزشگاه‌های زبان‌. بازم ممنون بخاطر به اشتراک‌گذاری. واقعا لذت بردم. امیدوارم در آینده فیلم‌های آلاء جان رو به اشتراک بذارید.

من نصف بیشتر خواب‌هام به انگلیسیه.
یه معلمی داشتیم دبیرستان همیشه میگفت زمانی به انگلیسی مسلط خواهید شد که خواب انگلیسی ببینید. دقیقا این حرفش معادل همون دو زبانه شدنه. یعنی شما به سطحی برسید که راحت و بدون هیچ تلاش یا همون ترجمه‌ی ذهنی که شما اشاره کردید، بتونید انگلیسی حرف بزنید. کاری که توی ویدئوهای بالا می‌بینید. تنها با شنیدن مداوم و بی خیال شدن گرامر و ساختاره که میشه به این سطح رسید.
نمونه‌ی بارز این ادعا (که ادعای منم نیست، خیلی‌ها اعتقاد راسخ دارن بهش) توی تالار، آقا کامبیز هستند.

9 پسندیده

چه ویدئوهای جالبی. واقعا ممنون بابت اشتراکشون خانوم نیکنام عزیز.

دست مریزاد به این آقا پسر گل :clap::clap::clap:

من دیشب خواب دیدم یه عنکبوت بزرگ بالاسرمه. چشممو باز کردم دیدم هست پریدم برقو روشن کردم دیدم خبری نیست.

نصفه شبی توهم زدم :joy:

والا ما کابوس نبینیم انگلیسی پیشکش.

13 پسندیده

سلام، مساله خواب در مورد بچه ها که صدق می کنه، اما بزرگسالان ؟!

سلام خواهش میکنم بانو، بی نظیرند این بچه های دو زبانه

انشالله، این پروسه چند ساله هست و متریال اصلیش برای والدین صبر هست لذا با چشم انداز چند ساله آن روز خواهد آمد.

سلام آقا کامبیز، خواهش می کنم

تنها موجود روی زمین که به شدت ازش می ترسم. حتی یه شب خواب دیدم توی یه اتاق محبوس شدم با یه عنکبوت، منتهی سایز من و عنکبوت بر عکس بود :scream:

5 پسندیده

خواب‌ها همونطور که همه میدونیم تا حدی آینه‌ای از رخدادهای روزانه و افکار ما هستند. یکی از دلایلی که فک میکنم دلیل خواب دیدنم به انگلیسی باشه اینه که تو طول روز با خودم انگلیسی حرف میزنم. گاهی چشمامو می‌بندم و اون چیزهایی که مثلا سر کار قراره بگم، یا با دوستم قراره حرف بزنم، یا با خانواده‌م گفتگو کنم، کلا تعاملاتی که قراره داشته باشم، از قبل مرور میکنم و این مرورها رو معمولا به انگلیسی انجام میدم. جالب اینجاست بیشتر این‌ها تو خواب مرور میشه.
از بعد مدتی که این خواب‌ها رو میدیدم سعی کردم افکار و برنامه‌هامو به انگلیسی مرور کنم.
همیشه هم اتفاق نمیفته. مثلا گاهی چند شب همش خواب می‌بینم انگلیسی حرف میزنم گاهی ماه‌ها میگذره ولی هیچ خوابی نمی‌بینم.
گاهی حتی کلماتی رو که استفاده کردم به وضوح یادم می‌مونه، گاهی هم صرفا خواب رو یادم می‌مونه که انگلیسی بوده، دیگه یادم نیست که چه حرفایی زدم.

زمان دانشگاه یه دوستی داشتیم خیلی انگلیسی میخوند، خیلی، مدام هم لغت میخوند. کتاب جی. آر‌. ای رو با جملاتش عملا خورده بود. یادمه همیشه تو خواب با صدای بلند انگلیسی حرف میزد :grimacing:

6 پسندیده

سلام خانوم نیکنام عزیز. دستتون درد نکنه که به اشتراک گذاشتید چون پسر دوستم پنج سالشه و کاملا مسلط شده به روش دکتر امینی عزیز🌷امیدوارم آلا جون هم موفق باشه😊

4 پسندیده

:joy::joy::joy:

سپاسگزارم بانو ماجد عزیز، و ممنونم از دعاتون برای آلاء :rose::rose:

3 پسندیده

در عین سادگی و بامزگی اما واقعیت انکار ناپذیر وقتی با کودکمان انگلیسی صحبت می کنیم نتیجه ی حاصل می شود این :point_down: خودم کلی خندیدم از این واقعیت :joy:

https://www.instagram.com/p/B_Hbsmfnb8f/?igshid=86rq60odhnz0

8 پسندیده

ولی لهجه اصفهانی را قشنگ نگف :smirk:

3 پسندیده

حکایت من و الینا :joy::heart_eyes:

4 پسندیده

خودشون شیرازی هستن :joy:
ولی واقعا این که ما دیر یا اصلا لهجه ی نتیو یا نزدیک به نتیو رو پیدا نمی کنیم همین در معرض قرار نگرفتن محیط حتی مصنوعیش هست. من خودم اوایل با آلاء حرف می زدم الان تاثیرات کوچکش رو می بینم باز خدا رو شکر همچنان صبورانه به متد دکتر ایمان دارم

4 پسندیده

جای لهجه یزدیش خالی بود :joy::joy::joy:

4 پسندیده

فدای الینا جون؛ چقدر هم ماشالله باهوش و خوش لهجه هستن اگه عمه شون اجازه بده :joy:

4 پسندیده