لیست آرزوها به انگلیسی چه می شود؟

یکی از کلماتی که برای لیست آرزوها رایج شده کلمه‌ی bucket list است. این کلمه یعنی تمام کارهایی که دوست داریم تا قبل از مرگ انجام دهیم. اما این کلمه از کجا آمده و چه معادل‌هایی دارد؟ در ادامه در مورد ریشه‌ی این کلمه و چند معادل مناسب برای آن بیشتر بخوانید.

لیست آرزوها به انگلیسی

اگر در دیکشنری‌ها دنبال ترجمه‌ی عبارت لیست آرزوها به انگلیسی بگردید اولین معادلی که به آن می‌رسید کلمه‌ی bucket list است. معنای دقیق‌تر این کلمه یعنی فهرستی از کارهایی که دوست دارید تا قبل از مرگ انجام دهید یا چیزهایی که می‌خواهید به آن برسید.

مثال:

I have so many things on my bucket list yet to do.

هنوز چیزهای زیادی در لیست آرزوهایم برای انجام دادن دارم.

ریشه‌ی کلمه‌ی لیست آرزوها

این کلمه از اصطلاح و عبارت kick the bucket گرفته شده است. این اصطلاح به معنای مردن است در نتیجه bucket list به فهرست کارهایی می‌گویند که یک نفر دوست دارد قبل از مرگ انجام دهد.

اصطلاح bucket list را اولین بار در سال ۱۹۹۹، فیلمنامه‌نویس آمریکایی و بریتانیایی Justin Zackham در فیلمنامه‌ی خود به همین نام، استفاده کرد. از روی همین فیلمنامه فیلمی در سال ۲۰۰۷ ساخته شد. او یک فهرست هم برای خودش تهیه کرده است که آن را Justin’s List of Things to Do Before I Kick the Bucket نامیده و کوتاه‌شده‌ی آن Justin’s Bucket List است.

ماجرای این فیلم در مورد دو مرد در شرف مرگ است که برای رسیدن به لیست آرزوهای خود رقابت می‌کنند و در تلاشند تا از آخرین فرصت‌هایی که دارند استفاده کنند.

معنی bucket list

این عبارت غیر از لیست کارهایی که دوست داریم قبل از مرگ انجام دهیم، معانی گسترده‌تری پیدا کرده است. در واقع معنی آن فقط به همین یک مورد محدود نمی‌شود. به مجموعه‌ای از کارهایی که باید تا قبل از یک مهلت مشخص انجام شود هم bucket list می‌گویند. علاوه بر این به مجموعه‌ای از وظایفی که در یک جلسه مشخص شده و آن را کنار گذاشته‌اند تا بعدا به آن رسیدگی شود، bucket list می‌گویند.

چند معادل برای bucket list

این کلمه تا حدودی با مرگ در ارتباط است، استفاده از آن می‌تواند بار روانی منفی داشته باشد و نوعی ترس و استرس از نرسیدن به آرزوها را ایجاد کند. این عبارت به نوعی یادآور فناپذیر بودن انسان است؛ یعنی چیزی که معمولا دوست نداریم به آن فکر کنیم.

به همین دلیل چند معادل هم برای این عبارت وجود دارد که می‌توانید به جای آن استفاده کنید؛ عبارت‌هایی که معمولا بار معنایی مثبت‌تری هم دارند و می‌توانند انگیزه‌بخش باشند تا برای رسیدن به اهداف خود بیشتر تلاش کنید.

Wish List

لیست آرزوها

Things to Conquer

چیزهایی برای فتح کردن

Life’s Must Do’s

کارهای مهم زندگی

The Life Plan

برنامه‌ی زندگی

Amazing Experiences To Be Had

تجربه‌های شگفت‌انگیز

Awesome Goals to Achieve

اهداف فوق‌العاده برای رسیدن

Life’s Adventures List

لیست ماجراجویی‌های زندگی

Life List

لیست زندگی

Dream It, Do It List

لیست « رویاپردازی کن، انجامش بده»

Life Wishes

آرزوهای زندگی

Visions for the Future

چشم‌اندازی برای آینده

Lifetime Goals

اهداف زندگی

Dream List

لیست رویا

Life’s Aspiration List

فهرست آرزوهای زندگی

Life Objectives

اهداف زندگی

Hopes & Dreams List

لیست امیدها و آرزوها

16 پسندیده

Hi daer Mr @kambiz_mbi
My bucket list is:
1-I wish I went to Yani’s concert in Takht-e-jamshid. :zipper_mouth_face::zipper_mouth_face:
2-There weren’t any sanctions in the world.
3-I go out more with my family and my friends.
4-I like speaking English like you.
5-I wish I could visit Mr Robert Deniro. :grin::grin::grin:
6- …

8 پسندیده