ریشه یابی و لیست کامل ریشه کلمات انگلیسی

یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری کلمات زبان انگلیسی و افزایش دامنه‌ی لغات، یادگیری لغات انگلیسی با تکنیک ریشه یابی است. بسیاری از کلمه‌های زبان انگلیسی دارای ریشه‌های یکسان هستند و اگر بتوانید ریشه‌ی آن‌ها را پیدا کنید، با یاد گرفتن یک کلمه و اضافه کردن پسوندها و پیشوندهای مختلف می‌توانید ده‌ها کلمه‌ی مشابه دیگر را هم یاد بگیرید یا معنی آن‌ها را حدس بزنید.

با یاد گرفتن ۲۰ تا ۳۰ ریشه‌ی کلمات در زبان انگلیسی، به راحتی صدها کلمه‌ی دیگر را هم فرا خواهید گرفت. کافی است مدتی وقت بگذارید و پسوندها، پیشوندها و ریشه‌ها را حفظ کنید و ریشه یابی کلمات انگلیسی را تمرین کنید.

ریشه‌ی کلمه چیست؟

ریشه‌ی کلمه بخشی از هر کلمه است که معنای اصلی آن را منتقل می‌کند. این ریشه می‌تواند در ابتدا، وسط یا انتهای کلمه قرار بگیرد. پیشوندها، پایه‌ها و پسوندها از انواع ریشه کلمات در زبان انگلیسی هستند. پیشوندها در ابتدای یک کلمه قرار می‌گیرند، ریشه یا پایه در میان یک کلمه قرار دارد و پسوندها در انتهای آن قرار می‌گیرند.

بیشتر ریشه‌ها در زبان انگلیسی از زبان‌های یونانی و لاتین گرفته شده‌اند.

ریشه یابی کلمات انگلیسی

یکی از مفیدترین روش‌ها برای یادگیری کلمات جدید این است که ابتدا کلمه‌ای که برای اولین بار می‌بینید به دقت بررسی کنید و قسمت پایه و اصلی کلمه یا همان قسمت معنادار کلمه را پیدا کنید. سپس به دنبال پسوندها یا پیشوندهای آشنا بگردید که در کنار این بخش پایه یا ریشه کلمات انگلیسی قرار می‌گیرند و یک کلمه‌ی جدید می‌سازند.

برای اینکه بتوانید این بخش پایه و پسوندها و پیشوندها را در بان انگلیسی پیدا کنید، لازم است که با آن‌ها از قبل آشنایی داشته باشید و معنی هر کدام را بدانید. البته لازم نیست همه‌ی آن‌ها را حفظ کنید. همین که بتوانید یک پسوند یا پیشوند را تشخیص دهید، بخش زیادی از مسیر را طی کرده‌اید.

بهتر است که این روش را در قالب یک مثال ببینیم.

کلمه‌ی پایه‌ی struct- را در نظر بگیرید. این کلمه از یک کلمه‌ی لاتین گرفته شده و به معنای ساختن است. هر کلمه‌ی انگلیسی که چنین بخشی را داخل خود داشته باشد، با «ساختن، ساختمان» و کلمه‌های مشابه، در ارتباط و هم‌معنی است. این قسمت یعنی struct به‌تنهایی یک کلمه نیست اما بخش پایه در بیش از ۳۰ کلمه‌ی انگلیسی است.

برای نمونه کلمه‌ی construct را در نظر بگیرید که یک کلمه‌ی پرکاربرد انگلیسی است و به معنای ساختن است. پیشوند con به‌معنای «با هم» یا «با» است در نتیجه‌ی کلمه‌ی construct یعنی چیزهایی را کنار هم قرار دادن برای ساختن و ایجاد کردن یک چیز.

با انجام این روش، با یاد گرفتن یک کلمه‌ی ریشه‌ای می‌توانید چندین کلمه‌ی دیگر را هم یاد بگیرید و دامنه‌ی لغات خود را گسترش دهید.

با اضافه کردن پسوندهای متعدد به struct- می‌توانید چندین کلمه‌ی دیگر بسازید. مثلا:

در زبان انگلیسی وقتی ion به یک فعل اضافه می‌شود، از آن کلمه اسم می‌سازد. وقتی ion را به construct اضافه کنیم کلمه‌ی construction ساخته می‌شود که به‌معنای فرایند یا فعالیت ساختن چیزی است.

با اضافه کردن ing به construct کلمه‌ی constructing ساخته می‌شود که فرم اسم مصدر فعل را می‌سازد و معنای مشابهی مثل اسم construction دارد.

با اضافه کردن پسوند ive کلمه‌ی constructive ساخته می‌شود که صفت است و یعنی چیزی که در بهبود یا ساخت و توسعه‌ی یک چیز، کمک‌کننده باشد و می‌توان آن را «سازنده» معنی کرد.

لازم نیست همیشه فقط یک پسوند یا پیشوند به یک ریشه اضافه شود. می‌توانید دو پسوند اضافه کنید و یک کلمه‌ی جدید بسازید. مثلا همین صفت constructive را می‌توانید با اضافه کردن ly به یک قید تبدیل کنید. یعنی انجام دادن یک کار به شیوه‌ای که سازنده و مفید باشد.

کلمه‌های زیادی هستند که قسمت struct در آن‌ها وجود دارد. مثلا destruction دقیقا کلمه‌ی متضاد construction است. یعنی جدا کردن و خراب کردن چیزی که ساخته شده است.

کلمه‌ی Instruction هم از همین ریشه می‌آید و یعنی «ایجاد و ساخت آگاهی در کسی و آموزش دادن» که در این صورت معادل خوبی برای teaching است.

درست مثل construct، به کلمه‌های destruct و instruct هم می‌توانید پسوندها و پیشوندهایی اضافه کنید و کلمه‌های جدید دیگر بسازید. رایج‌ترین و پرکاربردترین پسوندهای انگلیسی عبارت‌اند از:

ion, -ing, -ive, ing+ly or -ive+ly

با همین مثال متوجه شدید که با دانستن معنای یک کلمه‌ی پایه‌ی struct، با معنای حدودی حداقل ۱۵ کلمه در انگلیسی آشنا خواهید بود بدون اینکه لازم باشد تمام این کلمات را جداگانه حفظ کنید و به خاطر بسپارید.

در جدول زیر می‌توانید تعدادی از ریشه‌های پرکاربرد در انگلیسی و معنی آن‌ها را ببینید:

ریشه معنا
bio- زندگی
auto- خود
phon- صدا
tele- فاصله، دور
geo- زمین
photo- نور
vac- خالی
scrib-, script- نوشتن
vis-, vid- دیدن
port- حمل کردن
sens-, sent- احساس کردن

پسوندها و پیشوندها در زبان انگلیسی

برای اینکه بتوانید کلمات انگلیسی را ریشه‌یابی کنید باید با پسوندها و پیشوندهای رایج در زبان انگلیسی آشنا باشید تا بتوانید با جدا کردن آن‌ها از کلمه، ریشه‌ی هر کلمه را یپدا کنید.

پیشوندها

پیشوند یک حرف یا مجموعه‌ای از چند حرف است که به ابتدای یک کلمه اضافه شده است. پیشوندها می‌توانند معنی کلمه را تغییر دهند و حتی آن را کاملا در تضاد با ریشه‌ی کلمه قرار دهند. برای نمونه پیشوند un را در نظر بگیرید که معنی یک کلمه را کاملا معکوسی می‌کند. مثلا کلمه‌ی happy به معنای خوشحال و کلمه‌ی unhappy به معنای ناراحت است.

رایج‌ترین پیشوندهای انگلیسی یکی همین un و دیگری re است. پیشوند re به معنای دوباره و برگشت است. مثلا think یعنی فکر کردن و rethink یعنی دوباره فکر کردن.

برای یادگیری پیشوندها به این چند نکته توجه کنید:

۱. ممکن است چند پیشوند مختلف در زبان انگلیسی، دارای معنای یکسان باشند. مثلا پیشوندهای un، in و non همگی معنای مشابهی دارند و کلمات مخالف می‌سازند. همچنین پیشوندهای mis و ir هم به‌معنای «اشتباه و نادرست» است و هر دو معنای مشابهی دارند اما هر کدام برای دسته‌ی خاصی از کلمات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۲. گاهی با اضافه کردن پیشوندها، یک حرف در کلمه دو بار تکرار می‌شود و اشکالی ندارد. مثلا پیشوند im را اگر به کلمه‌ای که با m شروع می‌شود اضافه کنید، حرف m دو بار تکرار می‌شود مثلا immeasurable. یا اینکه با اضافه کردن پیشوند un به کلمه‌هایی که با n شروع می‌شوند مثلا unnoticeable.

۳. وقتی یک پیشوند به کلمه‌ای اضافه می‌کنید، نوشتار قسمت اصلی کلمه تغییری نمی‌کند. مثلا با اضافه کردن un به happy هیچ تغییری در کلمه‌ی happy ایجاد نمی‌شود. این نکته در مورد تمام کلماتی که پیشوند دارند صادق است.

۴. دقت کنید که برخی کلمه‌ها در انگلیسی، اجزایی شبیه پیشوندها دارند و ممکن است آن را با پیشوند اشتباه بگیرید اما هر جزئی که شبیه پیشوند باشد لزوما پیشوند نیست. مثلا کلمه‌ی uncle را در نظر بگیرید. گرچه un یک پیشوند پرکاربرد در انگلیسی است ولی در این کلمه، un بخشی از خود کلمه است و پیشوند نیست.

پسوندها

پسوند یک حرف یا مجموعه‌ای از حروف است که در انتهای یک کلمه قرار می‌گیرد. معمولا پسوندها نقش کلمه در جمله را نشان می‌دهند. مثلا اضافه کردن ion به فعل act از این کلمه یک اسم می‌سازد. علاوه بر این با پسوندها می‌توانیم زمان افعال را تشخیص دهیم یا بفهمیم که کلمات، جمع هستند یا مفرد.

رایج‌ترین انواع پسوندها در زبان انگلیسی عبارت‌اند از:

​ -er, -s, -es, -ed, -ing and -ly.

در مورد پسوندها این نکات را به خاطر بسپارید:

۱. بعضی از پسوندها بیش از یک معنی دارند. مثلا پسوند er به معنای کسی است که کاری را انجام می‌دهد مثلا teacher کسی است که آموزش می‌دهد. اما er برای ساخت صفت تفضیلی هم استفاده می‌شود مثلا strong و stronger به‌معنی قوی و قوی‌تر.

۲. وقتی یک پسوند به کلمه‌ای اضافه می‌شود، ممکن است نوشتار آن تغییر کند. مثلا فرض کنید که می‌خواهید پسوند ness را به کلمه‌ی crazy اضافه کنید در این صورت باید حرف y را تغییر دهید و کلمه‌ی جدید به‌صورت craziness نوشته می‌شود. این قانون برای بسیاری از کلمه‌های پایه وجود دارد.مثلا کلمه‌هایی که با e بدون صدا تمام می‌شوند و بعد از آن، پسوند با حرف صدادار شروع می‌شود، حرف e را حذف می‌کنیم. مثلا فعل‌های write و make را در نظر بگیرید که با اضافه کردن ing به صورت writing و making نوشته می‌شوند.

البته در بعضی کلمات، ممکن است هیچ تغییر یایجاد نشود. مثلا در کلمه‌ی usable یا اضافه کردن able یه use، حرف e حذف شده ولی در کلمه‌های changeable و loveable، حرف e حذف نمی‌شود.

نکته‌ی دیگری که در مورد پیشوندها و پسوندها باید بدانید این است که همه‌ی آن‌ها لزوما با تمام کلمه‌ها قابل استفاده نیستند. مثلا پسوند ful را می‌توانید در کلمه‌های beautiful و helpful استفاده کنید ولی نمی‌توانید کلمه‌ی loveful را از آن بسازید. با تکرار و تمرین زیاد و خواندن متن‌ها می‌توانید این قوانین را کم‌کم یاد بگیرید.

بهترین راه برای یادگیری لغات انگلیسی با تکنیک ریشه یابی

بهترین راه برای یادگیری این پسوندها و پیشوندها، استفاده از فلش‌کارد یا تکنیک لایتنر است. در اپلیکیشن زبان‌شناس می‌توانید آن‌ها را به لایتنر اضافه کنید و آن قدر تکرار کنید که ملکه‌ی ذهن شما شود.

روش دوم این است که یک صفحه از کتاب یا یک سایت خبری را باز کنید و دنبال کلمه‌هایی بگردید که دارای پیشوند و پسوند هستند و سعی کنید که ریشه‌ی کلمه را پیدا کنید. اگر معنی کلمه را نمی‌دانید سعی کنید با کمک همین پسوندها و پیشوندها و پیدا کردن ریشه، معنی آن را حدس بزنید.

یاد گرفتن ریشه کلمات در انگلیسی نه‌تنها دامنه‌ی لغات شما را گسترش می‌دهد بلکه می‌تواند کاری کند که کلمات انگلیسی به چشم شما آشناتر شوند و با دیدن کلمه‌های جدید متعدد در یک متن، وحشت‌زده نشوید.

لیست کامل ریشه کلمات انگلیسی

ریشه‌های رایج زبان انگلیسی برگرفته از زبان لاتین

ریشه لاتین معنی مثال
ambi هر دو ambiguous, ambidextrous
aqua آب aquarium, aquamarine
aud شنیدن audience, audition
bene خوب benefactor, benevolent
cent صد century, percent
circum اطراف circumference, circumstance
contra/counter برخلاف، ضد contradict, encounter
dict گفتن dictation, dictator
duc/duct هدایت و رهبری کردن conduct, induce
fac انجام دادن، درست کردن factory, manufacture
form شکل conform, reform
fort قدرت fortitude, fortress
fract شکستن fracture, fraction
ject انداختن projection, rejection
jud قضاوت کردن judicial, prejudice
mal بد malevolent, malefactor
mater مادر material, maternity
mit فرستادن transmit, admit
mort مرگ mortal, mortician
multi چند، زیاد multimedia, multiple
pater پدر paternal, paternity
port حمل کردن portable, transportation
rupt شکستن bankrupt, disruption
scrib/scribe نوشتن inscription, prescribe
sect/sec بریدن bisect, section
sent احساس کردن، فرستادن consent, resent
spect نگاه کردن، بررسی کردن inspection, spectator
struct ساختن destruction, restructure
vid/vis دیدن video, televise
voc صدا، تماس گرفتن vocalize, advocate

ریشه‌های رایج زبان انگلیسی برگرفته از زبان یونانی

ریشه یونانی معنی مثال
anthropo انسان، بشر، انسانیت anthropologist, philanthropy
auto خود autobiography, automobile
bio زندگی biology, biography
chron زمان chronological, chronic
dyna قدرت dynamic, dynamite
dys بد، سخت، بدشناسی dysfunctional, dyslexic
gram نوشته epigram, telegram
graph نوشتن graphic, phonograph
hetero متفاوت heteronym, heterogeneous
homo یکسان homonym, homogenous
hydr آب hydration, dehydrate
hypo زیر، پایین hypothermia, hypothetical
logy مطالعه‌ی چیزی، …شناسی biology, psychology
meter/metr اندازه‌گیری thermometer, perimeter
micro کوچک microbe, microscope
mis/miso تنفر misanthrope, misogyny
mono یک monologue, monotonous
morph فرم، شکل morphology, morphing
nym نام antonym, synonym
phil عشق philanthropist, philosophy
phobia ترس claustrophobia, phobic
phon صدا phone, symphony
photo/phos نور photograph, phosphorous
pseudo اشتباه pseudonym, pseudoscience
psycho روح، روان psychology, psychic
scope وسیله‌ای برای دیدن microscope, telescope
techno هنر، علم، مهارت technique, technological
tele دور television, telephone
therm حرارت، گرما thermal, thermometer

پیشوندهای رایج در زبان انگلیسی

پیشوند معنی مثال
anti- برخلاف، ضد anticlimax
de- مخالف devalue
dis- مخالف، متضاد discover
en-, em- منجر شدن به enact, empower
fore- قبل، جلو foreshadow, forearm
in-, im- داخل income, impulse
in-, im-, il-, ir- غیر indirect, immoral, illiterate, irreverent
inter- بین، میان interrupt
mid- وسط، میانه midfield
mis- اشتباها misspell
non- غیر nonviolent
over- زیاد، بیش از حد overeat
pre- قبل preview
re- دوباره rewrite
semi- نیمه، نصفه semifinal
sub- زیر subway
super- بالا، فراتر superhuman
trans- از وسط، در میان transmit
un- غیر unusual
under- پایین، دست کم underestimate

پسوندهای رایج در زبان انگلیسی

پسوند معنی مثال
-able, -ible بودن، توانایی داشتن affordable, sensible
-al, -ial داشتن ویژگی‌های چیزی universal, facial
-ed زمان گذشته، صفت the dog walked,
the walked dog
-en ساخته شده از چیزی golden
-er, -or کسی که کاری انجام می‌دهد teacher, professor
-er بیشتر taller
-est بیشترین tallest
-ful پر از، سرشار از helpful
-ic ویژگی‌های چیزی را داشتن poetic
-ing اسم فاعلی sleeping
-ion, -tion, -ation,
-tion انجام دادن، فرایند submission, motion,
relation, edition
-ity, -ty وضعیت، حالت activity, society
-ive, -ative,
-itive حالت صفت یک اسم active, comparative,
sensitive
-less بدون hopeless
-ly حالت یک چیز، قیدساز lovely
-ment بودن، انجام دادن contentment
-ness شرایط و وضعیت openness
-ous, -eous, -ious داشتن ویژگی‌ riotous, courageous,
gracious
-s, -es علامت جمع trains, trenches
-y داشتن یک ویژگی gloomy
57 پسندیده

سلام موضوع بسیار جالبی رو در نظر گرفتید.پیشاپیش ممنون از زحماتتون.

3 پسندیده

سلام دوست عزیز.خیلی ممنونم ازبه اشتراک گذاشتن این تجربه مفید.باشماموافقم به چنددلیل:منوبه یادیکی ازبهترین دبیران دوران دبیرستانم انداختید،دبیرادبیات بسیارتواناییکه تااخرعمرمدیون زحمات بیدریغشون هستم،همیشه به ما توصیه میکردن برای یادگیری وبه ذهن سپردن یه کلمه یااصطلاح سعی کنیدریشه اون کلمه روپیداکنید.درتمام دوران دانشجویی وبعدا،از شروع زمان تدریسم تاالان سعی کردم باهمین روش بادانش آموزانم جلوبرم،درواقع تجربه عملی این روشوداشته ام.واززمان یادگیری زبان هم خیلی بهم کمک کرده این روش جستجوی ریشه لغات یاپیداکردن هم خانواده کلمات ومثلا درانگلیسی به توصیه یکی ازاساتیدخوبم،پیداکردن فعل،صفت واسم. این روزابه شدت مشغله های فکری وکاریم زیاده،امیدوارم تویه فرصت مناسبتربهتربتونیم درینباره به تبادل تجربیات بپردازیم. بازهم ازشمادوست خوبم ممنونم. دلم میخواست درحدکمیم هم شده ازتون سپاسگزاری کنم.موفق وپایدار باشید.

6 پسندیده

سلام و ممنون از شما.

این فوق العاده خواهد بود من در حد عالی مسلط بر این موضوع نیستم. فقط این بیان چند ماه تجربه مفیدم در برابر چند سال به سایر روش ها تقریبا نامفید هست. و خیلی خیلی خوشحال میشم در این راه یاریگرمان باشید. ممنونم از شما

7 پسندیده

موضوع جالب و مفیدیه, ممنون که به اشتراک گذاشتید,
فقط اینکه سایتی, هست که ریشه کلمه رو دربیاره و مترادف و متضاد رو بگه؟
در مورد همکاری که گفتید ما چکار میتونیم کنیم؟

3 پسندیده

سایت خاص که بتونم معرفی کنم و مستقیم استفاده کنید خیر. من خودم معمولا از همه سایتها استفاده میکنم. چون دیدگاهها مختلف هست در یک سایت مثلا از لحاظ اینکه ریشه مربوط به چه کشوری بوده بررسی میکنه، گاهی مثلا در حیطه معانی مثلا اونهایی که مربوط به مکان جدا، مربوط به زمان هم جدا. من قصدم این هست هر ریشه را تا یه مدت هر روز لغت اضافه کنم. تا معنی ریشه ها بهتر در ذهن تثبیت بشه.

هر مطالعه ای که انجام میدهید اگر لغتی با ریشه ای که در حال بررسی هست مواجه شدید به اشتراک بگذارید. مثلا امروز یا چند روز دیگه لغت با این دو ریشه دید ممنون میشم همراه جمله به اشتراک بگذارید. باور کنید این روش خیلی سریعتر از روشهای دیگه ای که من طی این چند سال امتحان کردم جواب داده.

6 پسندیده

سلام
روش فوق العاده جذابی رو به ما معرفی کردید که‌ نتیجه بخش بودنش رو میشه در قدرت نوشتاریتون مشاهده کرد

حتما من هم‌ مشارکت خواهم کرد :blush:
ممنونم از معلمین بی ادعای تالار، همچون شما :purple_heart:

7 پسندیده

سلام، ممنون از اظهار لطفتون بله واقعا روش تاثیرگذار و مثبتی برای خود من و افزایش دایره لغاتم بوده. امیدوارم برای دوستان هم مفید واقع بشه.

حتما حضور و کمک شما ارزشمند و قابل ستایش هست.

این نهایت لطف و حجم محبت شما باعث شرمندگی من شد. کوچکتر از این هستم که معلم خطاب بشم. ممنونم از شما

5 پسندیده

سلام دوست عزیز و مستعدم
کاری که شروع کردید بسیار ارزشمند و تاثیر گذاره.:pray:
امیدوارم در کنار شما و دوستان دیگر مجددا بتونم زبان بخونم.

6 پسندیده

سلام بانو، ممنون از لطف شما.

شما ثابت کردید که شخص با اراده و مادر مسئولیت پذیری هستید قطعا اگر از زبان اندکی فاصله گرفتید قابل جبران خواهد بود. همیشه شاد و موفق ببینمتون.

6 پسندیده

سلام خانوم نیک نام عزیز
ممنون از به اشتراک گذاری مطالب جالب و ارزشمندتون…
بدون شک شما یکی از مادران نمونه هستید که پرنسس کوچولوتون به وجود شما افتخار خواهد کرد…
براتون آرزوی موفقیت دارم :rose::rose::rose:

4 پسندیده

سلام سارا خانم عزیز،

ممنون از اظهار لطفتون

آرزوی متقابل بنده برای شماست.

3 پسندیده

دوستان لغات جدید ریشه های act , ag به پست اصلی اضافه شدند. سعی بر این هست هر چند روز روی یک الی دو ریشه به ترتیب حروف الفبا کار شود. پیشاپیش سپاس از حسن توجه شما

7 پسندیده

سلام
واقعا حرکت ارزشمندیه
سپاس ⚘🙏

2 پسندیده

بینهایت از حسن تعریف و دلداری شما سپاسگزارم.:pray:

4 پسندیده

سلام خانم نیکنام عزیز وممنون بابت پست ارزشمندتون
اتفاقا من هم خیلی به این موصوع فک میکنم و سعی میکنم با ساده سازی کلمه معنی اون کلمه رو تو ذهنم ماندگار کنم.من هم سعی میکنم اگه به کلمه ای برخورد کردم که این ویژگیها رو داشته باشه به پست اضافه کنم
اگه دوستان دیگه هم زحمت این کار رو بکشن واقعا قدم بزرگی برای یادگیری کلمات جدید برداشته میشه
ممنون که وقت گذاشتید و به امید موفقیتهای روزافزون شما دوست عزیز

3 پسندیده

سلام دوست خوبم، خواهش میکنم.

ممنونم از این لطفی که میکنید. قطعا همه ما هدفمون پیشرفت خودمون و سایرین هست و این همکاری ما رو به هدف نزدیکتر میکنه.

3 پسندیده

سلام آقای امیر حسین، خواهش میکنم. خوشحالم این کار مورد توجه شما قرار گرفت. امیدوارم تا پایان راه مفید واقع شود.

3 پسندیده

سلام، دوستان عزیز لغات ریشه aud, audit, aur مربوط به حس شنوایی به پست اصلی اضافه شده است.

3 پسندیده

سلام خانم نیکنام عزیز.ممنون اززحمات باارزشتون.
سوالی برام پیش اومددررابطه باریشه هایaud.
Audiogram,audiology,audiometric,audiophileو حدودا ده لغت دیگه بااین ریشه هست رونمیتونیم به لیست شمااضافه کنیم؟
ومطلب دیگه ام اینه که شماذهن خیلی خلاقی دارید،بهتون آفرین میگم،واقعالذت میبرم ازینکه می بینم کسایی چون شماازاستعدادخدادادیتون به نحواحسن استفاده میکنید.خوشحالم وخیلی ممنون میتونم ازتون یادبگیرم.قبلا برای تدریس رشته تخصصی خودم به ریشه های لغات مراجعه میکردم وزمان زیادی نیست که برای یادگیری زبان دارم اینکاروانجام میدم. امامن لغاتیکه برام مهم بودن وعلاقه مندبودم روانتخاب میکردم وریشه یابی. اینکه شمابراساس حروف الفباوبطورمنظم باین کاربارزش پرداختید،جای تقدیر وتشکرفراوان داره.پایدارباشید

2 پسندیده