معرفی سریال: Breaking Bad؛ داستان یک معلم ساده شیمی که به یک هیولا بدل گشت

این سریال را تماشا نکنید، بلکه با آن زندگی کنید

سلام خدمت دوستان گل زبان شناس. حتما این جملات را بارها شنیدین و یا خوندین که می گه: " آثاری که پیش از مرگ باید خواند " یا " مکان هایی که تا پیش از مرگ باید دید " یا " این 100 فیلم را قبل از مرگ ببینید " خب بزارید اینطوری اصلاحش کنم:

این سریال را قبل از مرگ باید ببینید؛ اگر امکانش بود، در دنیای دیگر هم ببینید

امروز همراه شما هستم با معرفی شاهکار سریال های تاریخ (از نظر من بالاتر از game of thrones) . در پست قبلی دوستان پیشنهاد های خوبی داشتن و از بین اونها من تصمیم گرفتم سریال بریکینگ بد که یکی از بهترین سریال های تاریخ (از نظر من بهترین سریال تاریخ) را معرفی کنم.

طبق روال پست های گذشته، یک موسیقی حماسی براتون تدارک دیدم تا هنگام مطالعه لذت بیشتری ببرید (البته لحن نوشتاری من خسته کننده نیست :yum:).

خب اول کمی در مورد این سریال و اینکه چرا از نظر بسیاری از کارشناسان، بهترین سریال تاریخ صحبت می کنم و بعد از اون به معرفی بخش اصلی خواهم پرداخت. اصلا این سریال در مورد چی می خواد صحبت کنه؟ پیامش چیه؟ چطور تونسته همه سلیقه ها را راضی کنه؟ خب اگر به دنبال جواب این سوالات هستید، پیشنهاد می کنم این پست را تا انتها بخونین.

تصور من اینه که همه کاربران زبان شناس و یا عده کثیری از اونها حتما این سریال تماشا کردن یا دست کم اسمشو شنیدن.حالا داستان این سریال درباره چیه؟ در این سریال ؛ ما شاهد تغییر آرام و ظریف شخصیت یک انسان هستیم؛ ( از صفر درصد تا صد درصد؛ یعنی مسیری که طی آن یک انسان عادی و معمولی به یک جانی و هیولا تبدیل می شود ) ولی چه ویژگی داره که تا این حد خاص و دستنیافتنی شده؟ اینکه تمام ظرافت های انسانی که در زندگی واقعی باهاش برخورد داشتیم را رعایت کرده و بسیار باور پذیر شده (تمام ما تجربش کردیم و به همین دلیل ارتباط بسیار نزدیکی با این سریال پیدا می کنیم (پیوند عمیقی برقرار می شه)؛ همه ما در زندگیمون تغییر شخصیتی داشتیم؛ کافیه به گذشته نگاه کنید). این سریال؛ شعار نمی ده، ادعای بی مورد نمی کنه، قهرمان نمی سازه، شخصیت سفید و سیاه نداره (تمام شخصیت ها خاکستری هستن)، تحولات کسی نشون می ده که شهروند عادی جامعه است یکی مثل خودمون (و اینکه این آدم چطور می تونه به بالاترین درجات خشونت، زیرکی و قدرت برسه بسیار جذابش می کنه؛ فقط تصور کن روی کاناپه نشستی و در حال تماشای این سریال هستی، جایی در افکارت ندایی می شنوی که تو رو صدا می کنه؛ صادق (خودم را مثال زدم) تو هم می تونی هر آنچه در رویا و آرزوهات داری را به واقعیت تبدیل کنی) و در یک کلام بی نقص.

دیگه بیشتر از این منتظرتون نمی زارم و شما را دعوت می کنم که همراه من به دنیای حقیقت و شگفتی در آثار سینما قدم بگذارید؛ این شما و این سریال " Breaking Bad "

3- بریکینگ بد (Breaking Bad) - (2008-2013)


مجموعه تلویزیونی درام آمریکایی است که سازنده و تهیه‌کنندهٔ آن وینس گیلیگان (نویسنده سریال پرونده های ایکس) می‌باشد.این مجموعه توسط کمپانی AMC (سازنده سریال مردگان متحرک)ساخته شده است.همچنین این مجموعه در شهر البوکرکی در ایالت نیومکزیکوی آمریکا ساخته و تهیه شده‌است. بریکینگ بد، تحسین گسترده منتقدان قرن را به دست آورد. این مجموعه توانست شانزده جایزه امی ساعات پربیننده از مجموع سی نامزدی را به دست بیاورد. از جمله این جوایز می‌توان به دو جایزه امی بهترین سریال درام، چهار جایزه امی بهترین بازیگر نقش اول مرد درام برای کرانستون، سه جایزه امی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد درام برای پاول اشاره کرد. این سریال در جایزه گلدن گلوب توانسته دو بار نامزد بهترین سریال درام و چهار بار نامزدی بهترین بازیگر نقش اول مرد درام برای کرانستون هر کدام با یک برد شود. همچنین آرون پاول یا همان جسی پنکمن، یک بار نامزدی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کرده است.

در سال ۲۰۱۳، رکوردهای جهانی گینس رکورد «تحسین برانگیزترین سریال تلویزیونی تاریخ جهان» را به خاطر دریافت ۹۹ درصدی رای مثبت منتقدان به نام بریکینگ بد ثبت کرد.

تریلر سریال:

خلاصه داستان:

بریکینگ بد (افسار گسیخته) داستان والتر وایت (برایان کرانستون) دانشمند شیمی زحمتکش و بی‌حاشیه که از بخت بد معلم یک دبیرستان است که در ابتدای داستان متوجه می‌شود دارای سرطان ریه است. او پیش از فرارسیدن مرگش، برای تأمین مالی خانواده‌اش به همراه دانش‌آموز پیشین خود، جسی پینکمن (آرون پال) شروع به تولید و پخش متامفتامین (شیشه) می کند، اما رفته رفته به این کار آلوده شده و خود تبدیل به یکی از بزرگترین مافیای مواد مخدر در جنوب ایالات متحده می‌شود.

نظر من در مورد سریال:

حقیقتا نمیشه با جست و جو در میان کلمات به دنبال توصیف این سریال باشیم، فقط باید تماشا کنین تا حسش کنین. این سریال بی نقص؛ من فیلم و سریال های زیادی دیدم و باید اذعان کنم که در بین همه این آثار، بهترین بازی هایی که من از یک بازیگر دیدم، نقش برایان کرانستون در این سریال؛ و یه حدی استادانه در این نقش فرو می ره و بازی های زیرپوستی انجام میده که بعد از تماشای این سریال هرگز سریال دیگری اون حس بهتون نمی ده (این سریال سطح توقعات شما از سریال سازی را به شدت بالا می برد). فقط می گم خوشا به حال اونایی که این سریال هنوز ندیدن و تازه می خوان شروع کنن.من این سریال 8 بار دیدم و هر بار نکات جدیدی ازش برداشت کردم و یاد گرفتم. برایان کرانستون، شخصیت پیچیده انسان را با تمام ظرافت هاش به نمایش می زاره و این کار را با بالاترین استانداردی که شما در ذهنتون دارین انجام میده.فقط تماشا کنین و تنها خطری که تماشای این سریال داره، بالا رفتن سطح توقعتون از یک سریال.فقط یه نکته بگم اینکه شاید چند اپیزود اول زیاد جذبتون نکنه ولی همونطور که اول پست اشاره کردم، روند سریال و تغییر شخصیت نقش اصلی، به آرامی صورت می گیره (درست مثل زندگی واقعی) و این کلید داستان، که شما را به آرامی با تغییرات شخصیت پیش می بره؛ جوری که اصلا متوجه نمی شید تا زمانی که به انتهای سریال برسین و به مرور شخصیت والتر وایت و تغییر و تحولش بپردازین. تازه اون لحظه متوجه می شین با چه شاهکاری طرف بودین؛ بدون تردید سکانس آخر این سریال شما را در بهت و حیرت فرو خواهد برد.

" سازندگان این سریال نوابغی هستن که هر 100 سال یک بار متولد می شن؛ و از نظر من، برایان کرانستون متولد نشد، جز برای این نقش "

ویژگی های مثبت این سریال برای علاقه مندان به یادگیری زبان چیست؟

  1. می دونین چرا تماشای این سریال برای زبان آموزان واجب؟ چون شخصیت اصلی، با وجود سرطان به هر آنچه در زندگی دنبالش بوده می رسه؛ خب این یکی از پیام های سریال ولی مهمتر از اون چی می خواد به شما بگه؟ بله، شما می تونین به هر درجه ای از تسلط در زبان که آرزوش دارین برسین فقط کافیه بخواین

  2. از لحاظ داستانی و بازی ها که توضیح دادم بی نقص و اطمینان داشته باشین که هنگام تماشا محو داستان و بازی بازیگرا می شین (انگیزه تماشا و یادگیری زبان)

  3. سریال دیالوگ محوری و اصطلاحات زیادی داخلش به کار رفته؛ از نظر من صدای والتر وایت خیلی دلنشین

  4. یکی از تکنیک های یادگیری زبان که هنگام تماشای فیلم مورد استفاده قرار می گیره، تقلید صدای بازیگران فیلم. به شما اطمینان می دم که پس از تماشای هر قسمت این سریال، بدون معطلی به سراغ تکنیک تقلید صدا خواهید رفت، چون دیالوگ های ماندگار زیادی داره که تا مدت ها ذهن شما را درگیر می کنه به علاوه سبک حرف زدنشون خیلی جالب؛ به خصوص جسی پینکمن، شاگرد والتر وایت که سبک حرف زدن خاصی داره

  5. هر آنچه برای یادگیری زبان با استفاده از فیلم و سریال در ذهنتون قرار داره، یک جا در این سریال جمع شده؛ پس بیشتر از این وقت هدر ندین و برین تماشاش کنین

دیالوگ های ماندگار:

من تو خطر نیستم اسکایلر (همسر والتر وایت) ، من خود خطرم!

بیمار سرطانی : سرطان برای من تغییر خیلی بزرگی بود که تو زندگیم ایجاد شد…دیگه شرایط ادامه دادن رو از دست دادم…کنترل اوضاع از دستم خارج شده…انسان نقشه میکشه و خدا از اون بالا بهش میخنده…

والتر : یه مشت حرف مفت!!!

بیمار سرطانی : ببخشید؟

والتر : هیچوقت نذار کنترل اوضاع از دستت خارج بشه…اونجور که خودت حال میکنی زندگی کن.

بیمار سرطانی : اره…ولی به هر حال سرطان سرطانه!!

والتر : سرطان بره به جهنم!من بهترین روزای عمرمو با سرطان گذروندم!اولش انگار تاریخ مرگت رو اعلام کردن.مدام هم پشت گوشت تکرار میکنن.ولی از من میشنوی هر زندگی تاریخ خودشو داره و یه روزی تموم میشه…مدام هر چند ماه یه بار برای ازمایش میام اینجا و میدونم بالا خره یه روز تو یکی از این آزمایشها…حتی شاید همین امروز…بهم خبرای بدی بدن…ولی تا اون روز کی رئیسه؟؟؟من! من اینجوری زندگی میکنم.

خلاصه اطلاعات سریال:

Rate in 250 best tv-show all time 5
genres Drama-Crime
Imdb Rate 9.5/10
Year 2008
Episode 62

موسیقی متن سریال:

Dave porter آهنگساز
Breaking Bad آلبوم
score ژانر
192kb کیفیت
mp3 کدک صوتی
58 min مدت زمان
2012 سال تولید
78 MB حجم آلبوم

لینک دانلود آلبوم موسیقی سریال بریکینگ بد

10 حقیقت جالب و خواندنی در مورد سریال بریکینگ بد:

1- کاراکتر جسی پینکمن قرار بود که در انتهای فصل اول بمیرد اما آرون پال با بازی خویش چنان تاثیری بر سازندگان سریال گذاشت که تا آخر سریال حضورش را مستدام کرد.

2- فیلم The Avengers نیز همزمان در همان استودیویی فیلمبرداری می شد که این سریال در آنجا فیلمبرداری می شد.

3- نام هایزنبرگ در حقیقت ادای دینی به ورنر هایزنبرگ، شیمی دان بزرگ است که نظریه سرعت الکترون او، نظریه بسیار مشهوری در علم شیمی است.

4- «برکینگ بد» در حقیقت یک اصطلاح با لهجه جنوبی در انگلیس است به معنای کسی که برای مدتی کوتاه یا بلند بر اثر یک اشتباه، از راه راست منحرف شده است.

5- تعداد قسمت های این سریال 62 قسمت است که در جدول تناوبی عناصر، عنصر 62 ایزوتوپی است که برای درمان سرطان ریه به کار می رود.

6- برخی از صحنه های بیابان به شکل مخفیانه فیلمبرداری شده است. زیرا گروه مجوز این کار را نداشته است! مانند همان سکانس اول از قسمت اول سریال.

7- برومین و باریوم که با حروف اختصاری Br و Ba در لوگوی فیلم استفاده شده است، هیچ ربطی به ساخت متامفتامین یا همان شیشه ندارد و تنها برای استفاده اسمی از این دو عنصر استفاده شده است.

8- این سریال در مجموع 47 جایزه از آن خود کرده است.

9- نکته جالب اینجاست که این سریال با زیرنویس فارسی اورژینال از طرف سازندگان در اختیار مخاطبان گذاشته شده است، اما نسخه دی وی دی که در ایران فروخته می شود، زیرنویسی متفاوت دارد و اورژینال نیست! (طبعا دلیلش دانلود شرکت پخش کننده آن است نه خرید اورژینال آن!)

10- فرمول شیمیایی که در ابتدای تیتراژ هر فصل دیده می شود، در حقیقت فرمول اصلی ساخت شیشه یا همان متامفتامین است.

بازیگران شاخص:

Bryan Cranston

Aaron Paul

لینک های مفید:

اطلاعات سریال در وبسایت IMDB

نقد سریال بریکینگ بد

لینک دانلود




توجه: برای دنبال کردن تایپک ها، تگ Introducing _Movies _and _Tv Shows را دنبال کنید

برای مشاهده پست های معرفی فیلم و سریال دیگر، به لینک های زیر مراجعه کنید…

1- معرفی سریال: The Crown؛ ظهور ملکه الیزابت در انگلستان

2-معرفی سریال: The Vampire Diaries؛ آیا راه گریزی می توان یافت؛ نه آنان فنا ناپذیرند

20 پسندیده

گیم آو ترونز حتی نزدیک بریکینگ بد هم نیست بنظرم. خصوصاً که فصل هفتم‌ش خیلی ضعیف‌تر شد و وینس گلیگان با ساخت better call saul ثابت کرد می‌تونست برکینگ بد رو ده‌ها فصل ادامه بده و از کیفیتش کم نشه.

خیلی قشنگ و ترتمیز معرفی کردی، خسته نباشی. :+1:

5 پسندیده

مرسی دوست عزیز. راستش قبول دارم حرفت ولی هر دوشون عالین

5 پسندیده

ممنون آقا صادق
این سریال، سریالیه که موهارو به تن سیخ میکنه و در مواقعی میریزونه :smile: :ok_hand:

واقعا همینطوره :+1:

من بعد از این دیدن این سریال فقط Peaky Blinders به دلم چسبید.

4 پسندیده

منم این سریال رو چند سال پیش دیدم, فوق العاده ست, برای کسانیکه سطحشون مناسب نیست. مکالماتش دشواره.
اما ارزش دیدن داره, حتماااا ببینید اوناییکه ندیدن.

4 پسندیده

هیچکس شک نداره که فوق العادس ممنون که تجربیاتت را به اشترا ک گذاشتی

فرزاد جان من با این سریال زندگی کردم و خیلی از سکانس ها اشک ریختم.

نظر لطفت :wink:

6 پسندیده

خیلی خیلی عالی پرزنت کردید آقا صادق.
سپاس بیکران :hugs: :clap:

4 پسندیده

احتمالا پست بعدی مربوط به همین سریال یا فرینج باشه :slightly_smiling_face:
سفارش پذیرفته می شود :sweat_smile:

4 پسندیده

من فرینچ را دیدم. عالیه. البته من زیر نویس دار دیدم. سبک سریال و داستان و بازیگران را پسندیدم.

4 پسندیده

فرینج سبک نوینی ارائه داد و ایده بسیار جالب و درگیر کننده ای داشت. ان شاالله در پستی جداگانه به بررسی این سریال خواهم پرداخت

4 پسندیده

یکی از بهترین سریال های تاریخ…
من قبلا این سریال رو با زیرنویس فارسی دیدم… به نظرم بد نباشه با زیرنویس انگلیسی هم یه امتحانی کنم…
و یه چیز دیگه!!! چرا من از همون فصل اول حس می کردم این زن والتر وایت همش رو مُخ هست… تکلیفش با خودش تا آخر فیلم مشخص نشد :expressionless:

4 پسندیده

نظرت لطفت منصور جان، وظیفه است. خوشحال شدم مورد پسندت بوده

3 پسندیده

دوستان تاکید می کنم قسمت دیالوگ ماندگار بخونین خیلی حرف برای گفتن داره.
در ضمن کل نوشته را ویرایش کردم و مطالب جدیدی بهش اضافه کردم اگر دوست داشتید دوباره بخونین. بازم تاکید می کند آهنگ متن را پلی کنین و همزمان با گوش دادن به آهنگ شروع به مطالعه کنید
ارادتمند شما ، صادق. :pray:t2:

5 پسندیده

عاشق این دیالوگش هستم ،

I am not in danger, Skyler. I AM the danger. A guy opens his door and gets shot, and you think that of me? No! I am the one who knocks!

5 پسندیده

سلام خیلی خیلی پست قشنگی انتخاب کردید آفرین به ذوق شما برای انتخاب سریالها ممنون حتما استفاده خواهم کرد :rose:

3 پسندیده

یک فیلم آمریکایی رو دیدم خانمه حافظش رو از دست داد تو سانحه رانندگی از اون زمان به بعد هر روز صبح باید براش زندگیش یادآوری میشد و تا پایان شب یادش میموند و فردا دیگه یادش میرفت اینو خیلی دوست دارم با زبان اصلی ببینم :pray:

4 پسندیده

سلام. می تونین کمی بیشتر توضیح بدین؟

3 پسندیده

خواهش می کنم، وظیفه است. خوشحالم که خوشتون اومده. امیدوارم پست های آینده را دنبال کنید

4 پسندیده

با توجه به خلاصه داستانی که شما گفتین، فک کنم یکی از این دو تا فیلم باشه:
فیلم Before I Go to Sleep با بازی نیکول کیدمن ساخت سال 2014 که ژانرش جنایی هست.
یا فیلم 50 First Dates با بازی آدام سندلر ساخت ساال 2004 که ژانرش کمدی-درام هست.

5 پسندیده

ممنون سجاد جان. بله فکرکنم منظورشون یکی از این دو فیلم که من فیلم نیکول کیدمن دیدم و احتمالا معرفی کنم

5 پسندیده