بریتیش یا امریکن؟؟؟🤔

سلان دوستان عزیز زبانشناسی :heart:
الان دقیقا یک ماه شده ک من دارم از این اپ استفاده میکنم و خیلی هم از عملکردم راضی هستم ولی این چند روز اخیر یکم دچار سردرگمی شدم بررای انتخاب لهجه…!!!
از طرفی داستان های بچگانه اکثریتش لهجه بریتیش هست که من در شروع از این پکیج استفاده کردم و سعی داشتم لهجه بریتیش رو یاد بگیرم ولی در ادامه برای ایجاد تنوع از دیپ انگلیش هم استفاده کردم که لهجه امریکن هست
من برای اینکه دلزده نشم و تنوع ایجاد کنم هر دو تا رو دارم با هم میخونم ولی بین انتخاب لهجه دچار تردید شدم هر چند که به بریتیش علاقه ی بیشتری دارم
ولی سوالم اینه برای منی ک در ابتدای راه هستم گوش دادن به هر دو تا لهجه مانع پیشرفت یا قاتی کردن نمیشه؟؟؟ :thinking:
از اونجایی ک یه جورایی هم ادم کمال گرا و حساسی هستم روی لهجه خیلی زوم کردم که از همون اول بتونم کلمات رو درست ادا کنم و از طرفی بخاطر همزمان خوندن دچار وسواس و شک شدم ک چه کاری درسته!!!
و فک میکنم یجورایی دارم دوتاش رو باهمدیگه قاتی میکنم :roll_eyes:
پیشاپیش بخاطر راهنماییتون سپااسگزارم :rose: :heart:

9 پسندیده

لهجه بریتیش بهتره یا امریکن ؟

آیا انگلیسی آمریکایی و انگلیسی بریتانیایی دو زبان مجزا هستند یا دو حالت مختلف از زبان انگلیسی ؟ بعضی ها می گویند آنها دو زبان مختلف هستند ولی خیلی ها آنها را تنها حالتهای مختلفی از یک زبان می دانند . البته هیچ پاسخ دقیقی برای این پرسش وجود ندارد . ما فقط می توانیم بگوییم که تفاوتهایی میان آنها وجود دارد . البته باید بدانید که این تفاوتها جزئی بوده و در اثر یکپارچه شدن دنیای امروز این تفاوتها روز به روز کمتر می شوند .

تفاوتها و شباهتهای موجود میان دو لهجه بریتانیایی و آمریکایی :

![لهجه بریتیش بهتره یا امریکن؟

لهجه آمریکایی : اگر به این لهجه صحبت کنید ، انگلیسی زبانان شما را خواهند فهمید . در صورت یادگیری این لهجه می توانید به منظور تمرین و روان گویی در این بخش به منابع بسیاری همچون ماهواره ها ، فیلم ها و موسیقی دسترسی داشته باشید .قسمت اعظمی از مقالات موجود در فضای مجازی به لهجه آمریکایی است و در واقع تعداد افرادی که به لهجه آمریکایی تکلم می کنند ۱۰ برابر آنانی است که به لهجه بریتانیایی صحبت می کنند . پس در صورتی که شما از لحاظ تلفظ مشکلی داشتید ، منابع بیشتری در اختیار خواهید داشت ولی مردم در انگلیس نسبت به لهجه آمریکایی بی توجه هستند .

لهجه بریتانیایی : بهترین فرهنگهای لغت در جهان به این لهجه نوشته شده اند . مردم آمریکا لهجه بریتانیایی را دوست دارند و هنگامی که فردی به این لهجه سخن می گوید ، آمریکایی ها او را به عنوان فردی دانا خطاب می کنند .این مساله حتی در خصوص مسائل اجتماعی مانند رابطه مردان و زنان با یکدیگر نیز دخالت دارد .

انگلیسی بریتانیایی تمایل دارد که املای بسیاری از کلماتی که ریشه فرانسوی دارد را حفظ کند ، در حالیکه آمریکایی‌ها بیشتر سعی می‌کنند کلمات را همانطور که تلفظ می‌کنند بنویسند . علاوه بر این ، آنها حروفی را که مورد نیاز نیست ، حذف می‌کنند . اگر چه هر دو نسخه‌ی آمریکایی و بریتانیایی زبان انگلیسی صحیح هستند ، اما املای آمریکایی معمولاً ساده‌تر است . بنابراین بهتر است بطور کلی از املای آمریکایی استفاده کنید ، مگر اینکه بخواهید برای خوانندگان بریتانیایی چیزی بنویسید .

چند پیشنهاد برای بهتر کردن لهجه

مکالمه انگلیسی با یک لهجه خوب رویای خیلی از افرادی می باشد که در پی یادگیری زبان انگلیسی می روند ، به همین دلیل در این جا چند پیشنهاد کاربردی برای شما آورده شده تا بتوانید بهتر صحبت کنید . در ابتدا بهتر است به این نکته توجه کنید که لهجه های زبان انگلیسی بسیار گوناگون و متفاوت بوده و به بریتانیایی ، استرالیایی ، آمریکایی و … تقسیم می شوند که در خود این کشورها نیز تفاوت لهجه فراوان وجود دارد .آنچه در اینجا بحث می شود چگونگی تقویت کردن لهجه آمریکایی می باشد ، لهجه ای استاندارد و مناسب برای استفاده درست و شیوا که در بیشتر مناطق مورد قبول است .
اولین کار برای شروع ، این است که تا می توانید برای انگلیسی صحبت کردن زمان بگذارید . اگر شما در هفته نیم ساعت زبان انگلیسی صحبت می کنید و پنج ساعت برای یادگیری کلمه و گرامر صرف می کنید ، بهتر است این میزان را برای بهتر نتیجه گرفتن تغییر دهید . ایده آل ما این است که اگر می توانید هر روز زبان انگلیسی صحبت کنید . شاید سوال کنید که با چه کسی انگلیسی صحبت کنیم ؟ پاسخ به این سوال به شرایط شخصی شما وابسته می باشد . اگر امکان این را دارید تا با یک انگلیسی زبان ( آمریکایی ) صحبت کنید که بهترین فرصت برای تمرین لهجه در اختیار شماست . در غیر این صورت می توانید از پیشنهادات زیر بهره ببرید :

استفاده از ویدئو چت و یا گفتگوی آنلاین با افراد ، که بهترین نرم افزار skype می باشد و کار کردن با آن بسیار راحت است . می توانید از کتابهایی مانند Talk Your Headoff استفاده کنید . در این کتاب سوالات متنوع و گوناگونی در زمینه های گوناگون گردآوری شده است که شما می توانید به آنها پاسخ دهید . می توانید با دوست خود قرار بگذارید تا از این پس با هم انگلیسی صحبت کنید که این نیز باعث تقویت زبان هر دوی شما خواهد شد . همچنین در تهران برخی تورها موجود می باشند که افراد در آنها ثبت نام کرده و در آنجا به زبان انگلیسی صحبت می کنند . شما می توانید در این تورها ثبت نام کنید . در سایت http : // iranetours.ir
بهترین کتاب در زمینه تقویت لهجه آمریکایی American Accent Training می باشد . همراه این کتاب سی دی آموزشی هم می باشد که مهمترین دلیل محبوب بودن این کتاب است . در زمینه تماشای فیلم ، دقت در آمریکایی بودن فیلم مورد نظر می باشد . زیرا دیدن فیلمی که بازیگران آن اغلب با لهجه استرالیایی ، هندی و … صحبت می کنند ، برای تقویت لهجه آمریکایی سود چندانی نخواهد داشت . فراموش نکنید که در این مورد نیز کیفیت بهتر از کمیت می باشد .پس به جای آنکه سعی کنید فیلم های بیشتری ببینید ، یک فیلم خوب را انتخاب کرده و دیالوگهای آن را بررسی کنید .
تحقیقات نشان می دهد که برای صحبت کردن به یک زبان جدید حدود سه ماه تمرین روزانه مورد نیاز است تا عضلات دهان ( برای آن زبان خاص ) تقویت شوند .بسیاری از مشکلات تلفظی که زبان آموزان با آنها مواجه هستند در نتیجه استفاده غلط از اصواتی است که در زبان مادری خود به کار می برند .

نکته های زیر به شما کمک می کند که تاثیر زبان مادری خود را بر زبان انگلیسی تان کاهش دهید :

به حرکات دهان انگلیسی زبانان ( native ) دقت کنید .
به پسوندهای s و ed توجه داشته باشید .
صدای خودتان را گوش کنید .
صبور باشید و شمرده صحبت کنید .
با صدای بلند انگلیسی بخوانید .
به کتابهای نوار دار گوش کنید .

14 پسندیده

سلام عزیزم :hibiscus::sunflower::tulip::cherry_blossom::bouquet::blossom:
به پستهای زیر مراجعه کنید :sunflower::hibiscus::heart::rose::tulip::revolving_hearts:

http://hcot.ir/لهجه-بریتیش-بهتره-یا-امریکن؟/

باآرزوی موفقیت و آرزوهای خوشگل خوشگل برای شما دوست عزیز :sunflower::hibiscus::tulip::cherry_blossom::bouquet::blossom::rose::hibiscus::sunflower:

8 پسندیده

سلام . به نظر من ایرادی نداره و نه تداخلی ایجاد میکنه و نه مشکلی
اتفاقا خوب هم هست چون شما از الان با لهجات مختلف آشنا میشید
بعدا که سطحتون بالاتر رفت و تونستید جمله سازی کنید ، یه دوره ی تلفظ رو انتخاب کنید و تمرین کنید
حالا ممکنه بریتیش رو انتخاب کنید و یا آمریکن
بعد اون وقت انقدر از منابع مختلف اون لهجه رو میشنوید که تلفظ تمام لغاتی که بلدید رو هم یاد خواهید گرفت

من به شخصه پیشنهادم لهجه ی آمریکن هست
چون هم راحت تره و هم منابعش خیلی بیشتره
فیلم ، سریال ، پادکست و… بیشتر آمریکن هستن
و بریتیش خیلی خاص هست و همه کس سراغش نمی ره

منم وقتی میشنوم احساس خوبی دارم
ولی وقتی بخوام با اون لهجه حرف بزنم نه میتونم و نه میخوام :joy:

فعلا خیلی حساس نشید ، داستان های بچگانه رو تموم کنید
بقیه منابع آمریکن هستن و اونجا تلفظتون هم اوکی میشه اگه آمریکن مدنظر باشه
الان ذهنتون خیلی نمیتونه تفاوت های دقیق رو بین لهجه ها تشخیص بده و مشکلی هم ایجاد نمیکنه

یه تعدادی از داستان های بچگانه که خوندید و تا حدی لغت جذب کردید و تا حدودی با ساختار ها آشنا شدید و راه افتادید ،
برید سراغ مجموعه انگلیسی بدون تلاش ( به شرط اینکه لغات هر درس رو بالای 70 درصد بلد باشید )
اینو کلی میگم ، نه فقط برای لهجه

9 پسندیده

مرسی عزیزم :purple_heart:

4 پسندیده

ممنونم میترا جون :smiling_face_with_three_hearts:

4 پسندیده

فدات عزیزم :kissing_heart::heart_eyes::hibiscus::rose::tulip::revolving_hearts::heart:ارادت خانم :heart::hibiscus::revolving_hearts::rose::tulip::kissing_heart::heart_eyes::sunflower::rose::heart::revolving_hearts::blossom::bouquet::sunflower::hibiscus:

4 پسندیده

منم چون خاص و شیک هست دوسش دارم :smiley:
ولی به احتمال زیاد همون امریکن رو انتخاب کنم
البته الان بخاطر اینکه داستان ها بچگانه رو بیشتر گوش کردم همش تلفظ هایی ک تا الان یاد گرفتم رو تو داستان های لهجه امریکن تکرار میکردم بعد یجور وسواس گرفتم ک یه سری کلمه ها رو ک تلفظاشون متفاوت بود میزدم توی دیکشنری و همش مقایسه میکردم و میدیدم کلی زمانم داره بیخود برای این کار از دست میره و حساستر میشم :neutral_face:

البته ک اگه از همون پایه تلفظِ بریتیش رو انتخاب میکردین قاعدتا میتونستین حرف بزنید

چشم همین کار رو میکنم

خیلی لطف کردین مرررسی از راهنماییات
اره همش رو میخوام بخونم بخاطر اینکه دایره لغاتم بالا بره بعد اونم در کنارش شرو میکنم :rose: :rose:

7 پسندیده

یله خب . من اوایل قصد یادگیری زبان به این صورت رو نداشتم
ورودی زبانم هم فقط فیلم و آهنگ بود که اونم لهجه ی آمریکن هست
با بسته های انگلیسی بدون تلاش و داستان های واقعی شروع کردم ، دیگه تصمیم گرفتم لهجه آمریکن رو یاد بگیرم

:blush::rose:

خواهش میکنم . امیدوارم مفید باشه

اینا رو که خوندید ، کتاب داستان هم از زیبوک بخونید
برای یادگیری لغات خیلی عالیه

7 پسندیده