♥ چالش ایجاد عادت های مفید در زندگی ♥

beneficial_life
چالش
:hearts: چالش ایجاد عادت های مفید در زندگی :hearts:
0

#4027

سلاام نسیم
بسیار بسیار ممنونم بابت توضیح، خیلی زیاد لطف کردی :rose::rose:
ببخشید من یکم گیج میزنم.
جسارتا من یک پیشنهاد دارم که دو قسمته :joy::joy::joy:
یا اینکه این دو چالش ترکیب بشه (مرسی از نظر سنجی که گذاشتی) یا اینکه به یک اسکرین شات بسنده نشه :slight_smile: مثلا یک عادت خیلی خوبی که نهادینه شده توی زندگیمون و خیلی موثر و مفید بوده رو بگیم (مثلا داشتن مطالعه روزانه ، یا ورزش یا اینکه یک عادت غذایی بد رو حذف کردیم، یا اینکه یک سیستم غذایی موثر رو پیاده کردیم و امثال اینها و خیلی از موارد دیگه که به نحوی حال خودمون یا حال زندگیمون رو خوب کرده)
یا اگه اینکه قراره یا تصمیم گرفتیم یک کاری رو انجام بدیم میتونم مطرحش کنیم تا اینکه هم خودمون بهتر بتونیم انجام بدیم و اونو توی زندگیمون ثابت کنیم و هم اینکه دوستانی که دوست دارن و یا لازم میدونن که اون ها هم عادتی که مطرح کردیم رو نهادینه کنن به جمعمون بپیوندن.
بازم مرسی خیلی خیلی ممنونم :cherry_blossom::rose::rose:
خوشحالم که تو جمعتون هستم : )


#4028

سلام زهرا جان
ببخش من ورود پیدا کردم، با این مخالفم ما قرار نیست چیزایی رو که حذف کردیم دوباره به ذهنمون برگردونیم مثلا به جای حذف عادات غذایی بد بگو مصرف غذاهای سالم رو پیش گرفتم
اصلن منفی نگیم همش مثبت باشیم سخته اما شدنیه


#4029

سلاااام
خیلی هم عالی مرسی از ورودت :heart_eyes: :rose:

درسته.مرسی حنانه. :clap::clap::clap::muscle:
شدنیه و آسونه :wink:


#4030

سلام دوستای خوبم مدتیه که میام تالار و این تاپیک رو دنبال میکنم.من هر وقت میخوام برای خودم لیست بنویسم و روتین داشته باشم حس میکنم انگار بین یه سری کارا خودمو حبس کردم …نمیدونم دلیلش چیه شاید تصمیمای خیلی بزرگ میگرم ولی تیک زدن روتین ها تقریبا تبدیل به کابوس شده برام من کتاب خوندن رو دوست دارم دوس دارم صبح زود بیدار شم پیاده روی و ورزش رو دوس دارم ولی وقتی سعی دارم این کار هارو به شکل روتین دربیارم و هرروز انجامشون بدم برام خیلی سخت و عذاب آور میشن…من معمولا سعی میکنم هرروز مطالعه داشته باشم ولی وقتی تصمیم میگیرم که مثلا هرروز یک ساعت کتاب بخونم دیگه اونقدری اون کار برام خوشایند نیست.میخواستم از شما ها بپرسم آیا شما هم تجربه ی مشابهی داشتین؟ چطور کنار اومدین با این حس…
ببخشید که کامنتم طولانی شد…


#4031

سلام عاطفه خانوم
شما اگه میخواین برین ورزش صبح ها نمیتونین، دو راه کار دارین:
۱- بجای این که شما برین بیرون ورزش کنین مثلا تو حیاط خونتون ورزش کنین به مدت ۳۰ م یا بیشتر.
۲- تو اینترنت هست راهکار دیگه که میگه اگه تنبلیتون میاد برین ورزش صبح ها،با لباس ورزش بخوابین و با این کار برای شما یاد اوری میکنه که وقت ورزشه و باید ورزش کنم.
در مورد کتاب :
خوب برای کتاب شما هم همین کار رو انجام بدین،کنار رخت خوابتون کتاب بزارین و صبح که بیدار میشین،یاداوری میکنه که امروز باید کتاب بخونم،حتی شده ۲۰ م عیب نداره و برای روش های کتاب خوانی من یه راه کاری به شما میگم که شاید براتون خنده دار باشه :grin:
شما وقتی میبینین حوصله کتاب خوندن ندارین،با کتاب بازی کنین،چطوری؟الان میگم خدمتتون:
کتاب رو بردارین و کتاب و چجوری بگم توضیحش سخته یکم :grin:
کتاب و بردارین و تن تند ورخ بزنین، به این شکل کتاب رو با دو دستتون بردارین،حالت بسته باشه تو دستتون بین دو دستتون،حی تن تند ورخ بزنین و به صفحه های کتاب همین جوری نگاه کنین،به این شکل : دیدین روی کاغذ نقاشی میکنن و تند تند ورخ میزنن اون نقاشی ها حرکت میکنه؟به اون شکل کتاب رو ورخ بزنین و به کتاب نگاه کنین،این روش رو تو یه ویدیویی خیلی سال ها مشاهده کردم و یاد گرفتم،تقریبا ۵ م با کتاب ور برین و بعد شروع کنین به خوندن.
همین بود کل ماجرا :grin:
موفق باشین


#4032

سلام دوستان
به نظرم برای کارها مثل ورزش کردن و کتاب خوندن و کارای دیگه لازم نیست واسشون زمان تعیین کنید.
مثلا امروز میخوای ورزش کنی لازم نیست حتما ساعت هفت صبح انجام بدین یهو دیدین ساعت نه بیدار شدین اونوقت ناراحت میشین به خودتون بگید الآن که بیدار شدم ورزش میکنم مهم نیست الآن چه تایمی هست مهم اینه کار مفید رو انجام بدین تو هر زمانی میخواد باشه باید براتون مهم باشه که کارتون انجام بشه نه اینکه بگین نیم ساعت اینکار رو انجام میدم هرچقدر میخواد طول بکشه فقط کافیه لذت ببرین :wink:


#4033

ورخ ؟!!!
ورخ چیست؟
:confused:
:confused::confused::confused::confused::confused:


#4034

سلام اقا مهدی عزیز
منظورم ورق بود داداش :grin: :raised_back_of_hand:


#4035

ممنون از راهنماییتون:) فک کنم بهتر باشه با عادت های کوچیک شروع کنم به جای یه لیست بزرگ از عادت های خوب.اینجوری ذهن کمتر مقاومت میکنه :slight_smile:


#4036

image

سلام و شب بخیر خدمت همه شما عزیزان
در خصوص تغییرات جدید چالش که بسیار ساده و راحتش کردیم که همه دوستان بتونن شرکت کنن.
ببینید اینکه برخی دوستان موفق شدند پایبند به مراقبه صبحگاهی و شبانگاهی باشند چه خوب و میتونن ادامه بدن و ما رو بهره مند کنند از تعهداشون . اما روند همگانی چالش برای بازدهی بیشتر به صورت زیر شد. تا کم کم همه این عادات را نهادینه کنیم.
طبق جدول زیر اگر تمایل به حضور در این چالش دارید ساعتی که مد نظر دارید رو مشخص نمایید. البته من تاریخمو اشتباه زدم :grin: این اعداد به عنوان عدد نهاییه. اما از انجایی که ممکنه تا دیروز 10بیدار میشدید حالا میخواید 7بیدار شید پس نیازه که روزی 15دقیقه زودتر از دیروزتون بیدار شید تا به هدف برسید.(پس لطفا حتما ذکر کنید الان که ساعت بیداری فعلیتون چه ساعتیه و قصد دارید یه رب یه رب کم کنید تا به چه تایمی برسید؟ تا در جدولم درج کنم به عنوان مدرک :joy:) و خواهشی که دارم برای خودتون یادداشت کنید این روندو صرفا به جداولی که اینجا داده میشه بسنده نشه.در پایان ماه ما زنجیره هر کس مشخص خواهد شد که ایا در طول 30روز متعهد بوده یا نه.
:stop_sign::stop_sign::stop_sign: با توجه به تلفیق این تاپیک با تاپیک سحرخیزی شما میتونید همراه با اسکرین شاتاتون ساعت بیداریتونم درج کنید.
بنابراین تعهدتون به عادت های شخصیتون و مواردی که در هبیتاتون نوشته بودینو و گزارش میدادینو لغو نکنید حتما اگر به تعهدتون کمک میکنه اسکرین بدین بقیه لذت ببرن. اما به غیر از این سحر خیزی یه عادت رو نظر سنجی میکنم که هر کدومو موافق بودین همگی تو جدول هبیتامون ثبتش کنیم و عمل کنیم.
ممنونم . منتظر نظراتتون هستم.
خدایی دیگه خیلی ساده اش کردیم مشارکت رو حداکثری کنید .لذت ببریم دور هم :relaxed::rose::rose:

image

:sunflower::sunflower:نظر سنجی عادت همگانی ماه شهریور:sunflower::sunflower:

  • روزی 15 دقیقه کتاب فارسی (که قطعا پس از 30روز زمانش یک ربع یک ربع افزایش می یابد)
  • روزی 15 دقیقه ورزش
  • عادت شکرگزاری
  • عادت خوب اخلاقی (اگر گزینه انتخابی شما این است لطفا ذکر کنید چه عادتی مد نظر است)

0 رأی دهنده

دوستان عزیز منتظر نظرتون هستم
@nazanin72
@aliasiaee304
@Farzad_Poodineh
@zahra_dE
@smollakochakian
@kourosh.kabir
@shanliang
@F.doosti
@kambiz_mbi
@kimiakarbasi
@atineh1967
@ala
@mehdi24666
@mohadese


گنجینه انگیزش💕
#4037

سلام نسیم جان خدا قوت دوستم :bouquet:
مرسی از انرژی و وقتی که میذاری تا در کنار هم عادت های خوب رو در خودمون نهادینه کنیم :upside_down_face:

واقعاً انتخاب بین این گزینه ها برای من سخت بود :sweat_smile: همشون خوبن اما این ماه می‌خوام کتاب خونیم رو عادت همیشگی کنم.

در خصوص ساعت بیداری من نمی‌دونم شامل میشم یا نه اما بیداریم هم دوست دارم ۶ باشه.


#4038

نسیم خانوم سلام .اسم منم اضافه کنین :slight_smile: میخوام از فردا گزارش سحر خیزی بدم.:muscle: و ساعت بیداریم هم ۶.۵ دوس دارم باشه
برای عادت بعدی هم۱۵ ورزش رو انتخاب کردم چون حس میکنم فعالیت بدنیم کمه…
مرسیی از این همه انرژی و حس خوب و وقتی که میزارین🌸


#4039

یادم رف بگم اینو برا کتاب بهتره که صفحه انتخاب کنیم مثلا ۱۰ یا ۲۰ صفحه :slight_smile:


#4040

ممنون نسیم جون که انقدر به فکر ما هستی,
من ساعت بیداریم 7 صب هست در حال حاضر و فعلا در حال تثبیتش هستم و خدا رو شکر از وقتی این چالش استارتش رو زد تلاش کردم و انجامش میدم.
در مورد انتخاب یه عادت که مد نظر داشتی من ورزش رو انجام میدم و به جرات میگم که با شروع این چالش شروع کردم و تثبیت شده و موفق شدم.
در مورد کتاب هم همینطور منتها از وقتی همه چیزم زبان شده کتابهامم فقط به انگلیسی شده که البته تثبیت شده اما خب کتاب فارسی کمتر میخونم واسه این این مورد رو رای دادم.
یه چیز دیگه با اجازت من با همین هبیت هاب گزارشم رو میدم.
امشب هم دلم میخواد اولین نفری باشم که شرکت میکنم. اگر هر کدوم از عادتها رای بیاره منم بی چون و چرا شرکت میکنم و اضافه میکنم به عادتهام.
20180825_230832


#4041

نسیم جان ساعت منو 7 بزن البته این یک ماه 7 باشه انشالله بعد کم میکنم :grin::grin: ساعت خوابمم 12 باشه،
قبلنم خیلی نامیزون بود این هفته اخری و بدترین تایمم(برا این هفته) 9:30 بود و بهترین 7:30
دلیلم از انتخاب شکرگزاری هم این بود که من کتاب میخونم درسته نه همیشه اما اینجوری نیست که با خوندن کتاب قهر باشم، شکرگزاری رو انتخاب میکنم چون شکرگزاری من یکجور خودمونی تره و بیشتر در طول روز به خاطر اتفاقایی که برام میوفته تشکر میکنم و صرفا در هر روز ویژه یک چیز خاص مثل فایلایی که میزارم نیس میخوام دقیقا هر روز برا یک چیز باشه برا همین تو نظرسنجی اونو زدم :heart_eyes::heart_eyes:
بازم ممنون آجی :rose::rose:


#4042

خیلی ممنون نسیم خانوم
من از این به بعد ساعت بیداریم 6:30 تا 7 صبحه به امید خدا

ساعت خوابم بستگی به این داره که کی خوابم ببره، چون واقعا نمیشه از کتاب خوندن آخر شب گذشت و به سقف نگاه کرد تا خوابم ببره :sweat_smile:

برای کتاب فارسی هم که من چند روزه روزانه حداقل روزی دو ساعت فارسی و 2 ساعت انگلیسی رو میخونم

فک کنم دیگه کتاب خونی کامل توم نهادینه شده :sweat_smile:

ورزشم که میکنم

عادت خوب اخلاقی هم اگه بتونم هر روز بدون تنبلی نمازامو بخونم فوق العاده میشه


#4043

سلام دوستان با انگیزه خوبید؟
من ساعت بیداریم بین ۹ تا ۹ و نیمه در تلاشم کمترش کنم البته روزای زوج بیدار میشم هشت چون باشگاه میرم اما روزای فرد مشکل دارم با بیدار شدن و خب میخام ساعت بیداریم به ۸ برسه
و عادت شکر گذاری هر روز رو میخام در خودم تثبیت کنم :heart::tulip:
ممنونم ازت نسیمِ عزیزم ک زحمت میکشی :heart::tulip::heart_eyes:


#4044

سلام شب همگی بخیر
من ورزشو انتخاب کردم
در مورد خواب و بیداریمم ک کلا هیچی نگم بهتره
فعلا خیلی بهم ریختس
ینی شبوروزم کلا قاطیه
میشه گفت تقریبا شبیه سربازا ک پست میدن میخوابم
مثلا تو روز سه مقطع دوساعته گاهی میشه
گاهیم کمتر
چیزی نمونده این مدل زندگیم تموم شه
ایشالا دوسه هفته دیگه منم مث ادما میخوابم.

ولی در رکابتونم
مطالعه هم ک دوس دارم بیارم تو کارای ثابت روزانم
ایشالا در کنار شما همه چی شدنیه
دوستون دارم
:rose::rose::rose::rose::rose::rose:


#4045

سلام به همه دوستانم
من هنوز در سفر هستم، گاهی نت ندارم، اول خواستم از @nasim_yas نسیم بانوی عزیز تشکر کنم. در مورد برنامه هام در فرصت بهتر میگم. دوم اینکه فردا روز مهمی برام هست خواستم از شما طلب دعا کنم که فردای من جزء روزهای خوب زندگیم باشه
:rose:


#4046

عادت خوب اخلاقی: صبر