8 ویژگی مهم بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی

همانطور که می دانید زبان انگلیسی یکی از مهارت­ های ضروری در عصر حاضر است و به همین خاطر اکثر افراد به دنبال یادگیری این مهارت هستند. لیکن به لحاظ اقتصادی بسیاری از افراد هزینه رفتن به کلاس ­های آموزش زبان انگلیسی را ندارند و همچنین تجربه نشان می دهد که اکثر کلاس­ های آموزش زبان انگلیسی هزینه بر و کم بازده است. این امر سبب شده بسیاری از زبان آموزان به دنبال روش ­های جایگزینی باشند که هم به لحاظ بازدهی و هم به لحاظ هزینه به صرفه تر باشند. یکی از روش­ های جایگزین، طراحی اپلیکیشن­ های آموزش زبان انگلیسی است. امروزه شاهد حضور اپلیکیش ن­های متعدد در فروشگاه ­های نرم افزاری هستیم که در این زمینه فعالیت می نمایند. یکی از بهترین اپلیکیشن ­هایی که به لحاظ آماری ثابت کرده است در صدر بهترین ها قرار گرفته است، اپلیکیشن زبانشناس می باشد. در این مقاله قصد داریم به بررسی مهم ترین ویژگی­ های این اپلیکیشن بپردازیم.

جعبه لایتنر تعاملی

اگر به خاطر داشته باشید، در گذشته استفاده از لایتنر به این صورت بوده که تعدادی فلش کارت آماده میشد که در یک سمت واژه انگلیسی و درسمت دیگر معنای فارسی آن نوشته میشد که بازدهی خوبی نداشت و در حقیقت هرگز قادر به استفاده آن کلمات در جمله نبودیم. در گذشته بر روی یادگیری لغات در عبارت به جای حفظ کردن آن صحبت کرده بودیم. در این نرم افزار لغات را به همراه جمله ای که آن لغت در آن به کار برده شده، وارد لایتنر می شود و شما براحتی می توانید با یادگیری آن عبارت، لغات را بیاموزید، به همین خاطر به این لایتنر، لایتنر تعاملی می گویند. البته شما می‌توانید هر لغتی را که در دیکشنری‌های اپ زبانشناس موجود است به لایتنرر اضافه کنید اما همانطور در بالا ذکر شد حفظ کردن لغت به تنهایی بازدهی ندارد. بهترین روش برای استفاده بهینه، یادگیری لغات از طریق دروس است و با خواندن همزمان دروس و مرور لغات مورد نظر در لایتنر می‌توانید به راحتی لغات را به حافظه‌ی بلند مدت خود بسپارید.

زنجیره یادگیری و آمار نمودار پیشرفت

یکی دیگر از مهمترین قابلیت­های اپلیکیشن زبانشناس زنجیره یادگیری است. زنجیره یادگیری برای حفظ ثبات مطالعه است و به شما کمک میکند که یک زمان خاص در طول هر روز را به یادگیری زبان انگلیسی اختصاص دهید. همه ما می دانیم رمز موفقیت در هر کاری تداوم و استمرار است. با استفاده از این آیتم یک تایم مطالعاتی در روز برای خودتان مشخص میکنید و خود را متعهد میکنید که روزانه به همان میزان (به عنوان مثال 20 دقیقه در روز) به یادگیری زبان انگلیسی بپردازید و با تکمیل تایم مطالعاتی آن روز، تیک مطالعه آن روز را در زنجیره برنامه دریافت میکنید.

تالار گفتمان زبانشناس (چالش ها، درخواست ها، حضور مربیان و مجربین)

یکی از ویژگی­ های مثبت برنامه زبانشناس، وجود تالار گفتمان زبانشناس است که فعالیت­های متعددی در آن صورت می­ گیرد که از جمله مهمترین آنها می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

الف) پاسخگویی به سوالات زبان آموز:
در حال حاضر مربیان و مجربین در تالار گفتمان زبانشناس حضور دارند که می توانند قوت قلبی برای زبان آموزان باشند و در صورت لزوم از هیچ کمکی به زبان آموز دریغ نمی کنند و راهنمایی ­های لازم را در مسیر یادگیری به زبان آموز ارائه می کنند.

ب) برگزاری چالش­ های آموزشی:
تالار زبانشناس فضایی فراهم نموده که دوستان بتوانند با شرکت در چالش­های آموزشی مانند لتس تاک، رایتینگ، شدت و … همپای سایر زبان آموزان به یادگیری بپردازند و در مواردی خود را محک بزنند و از راهنمایی افراد حرفه ای تر بهره مند شوند.

ج) تعامل بین مدیران و دست اندرکاران برنامه و زبان آموز

مجموعه زبانشناس برای بهبود اپلیکیشن و اضافه کردن آپشن­ های بیشتر به برنامه نیاز به همکاری و مشارکت زبان آموزان داره، لذا تالار گفتمان زبانشناس بستری جهت ارتباط اعضای تیم زبانشناس با زبان آموزان فراهم کرده که در کنار هم و با کمک یکدیگر به رشد هر چه بیشتر اپلیکیشن کمک کنیم. به عنوان مثال برنامه نویسان اپلیکیشن قبل از هر بروزرسانی برنامه، یک نظرسنجی از میان پردرخواست ترین پیشنهادات در میان اعضای تالار برگزار می کنند که چه آپشن­­هایی و تغییراتی می تواند به بهبود اپلیکیشن کمک کند. یا در بخش درخواست کتاب، دوستان می توانند طبق شیوه نامه درخواست کتاب، کتاب­های درخواستی خود را اعلام کنند.

د) مقالات آموزشی و انگیزشی
یکی دیگر از مزیت­ های تالار گفتمان زبانشناس، وجود مقالات انگیزشی و آموزشی است که در تک تک لحظات مراحل یادگیری میتواند برای شما مفید باشد

قیمت مناسب

اگر در زندگی خود دقیق شوید متوجه می شوید که اکثر هزینه­هایی که در زندگی تقبل میکنید برای چیزهای کم ارزش و کم فایده است. بیایید با هم چند نمونه از این موارد را بررسی کنیم.

شبکه­ های اجتماعی یکی از موارد پرمخاطب است که اکثر مردم در طول روز خود را با فعالیت در این شبکه ها می گذرانند. دسترسی به این شبکه ها نیازمند به اینترنت است. تا به حال پیش آمده میزان هزینه ای که برای خرید اینترنت مصرف میکنید، حساب کنید؟ حتی اگر بسته ­های اینترنت ارزان قیمت پیدا کنید باز هم می­ بینید از لحاظ زمانی و یا حتی حجم ترافیک، محدودیت دارند ولی با این حال حاضر هستید برای آن هزینه کنید. بگذارید با یک مثال منظورم را واضح تر برسانم.

مثلا من ارزان­ترین تعرفه بسته اینترنت دو اپراتور تلفن همراه را انتخاب کردم، در اپراتور الف ارزان­ترین بسته ، بسته 500 مگابایت داخلی روزانه است که محدوده زمانی استفاده از آن ساعت 2 صبح الی 7 صبح می باشد که قیمت­های استفاده از این بسته را در جدول زیر نشان داده ایم. برای اپراتور ب ، بسته یک گیگ از ساعت 2 الی 7 صبح را انتخاب کردیم که می بینید محدودیت زمانی را داراست و قیمت­ های این بسته برای مدت یکسال محاسبه شده است.

قیمت سالانه قیمت ماهانه قیمت روزانه نام اپراتور
73000 تومان 6000 تومان 200 تومان اپراتور الف
328500 تومان 27000 تومان 900 تومان اپراتور ب

یکی دیگر از هزینه­ هایی که ما در زندگی میکنیم خرید خوراکی­ های کم ارزش و اغلب مضر است. به عنوان مثال نوشابه ، دلستر، پفک، فست فود که بسیار در مورد مضرات استفاده زیاد از آنها شنیده ­ایم اما همه ما می­ دانیم که ترک این عادات غلط غذایی تا حدودی دشوار است. آیا تا به حال محاسبه کرده اید که در طول ماه و حتی سال چند بطری نوشابه یا دلستر مصرف میکنید؟ یا چند بار از پیتزا و غذاهای آماده بیرون استفاده میکنید؟ یا چند بسته پفک در سال مصرف میکنید؟ آیا تا به حال اینقدر روی هزینه­ هایی که می کنید، دقیق شده اید؟ اگر دقت کنید متوجه می شوید اغلب ما انسان ها در خریدهای غیر ضروری و بی اهمیت بسیار دست و دلباز هستیم اما زمانی که می ­خواهیم خریدی معقولانه انجام دهیم در برابر آن خرید به شدت مقاومت نشان می ­دهیم و به دنبال هر بهانه­ ای برای کنسل کردن آن خرید هستیم، مثلا خرید یک کتاب یا یک پکیج آموزشی، ممکن است در چند سایت مختلف بگردیم تا شاید ارزان ترین آن را بیابیم. اگر ما به دید سرمایه­ گذاری به این خرید­ها نگاه کنیم متوجه می شویم این خرید ­ها نه تنها هیچ ضرری برای ما نخواهند داشت بلکه در آینده ­ای نه چندان دور، چند برابر هزینه ای که کردیم به ما باز خواهد گشت.

اما در اینجا می خواهیم مقایسه ای بین قیمت نوشابه و اپلیکیشن زبانشناس داشته باشیم:

شما کدام را انتخاب می­کنید؟ خرید 10 عدد نوشابه یا دریافت اشتراک یکساله اپلیکیشن زبانشناس ؟؟

مشاوره ایمیلی

افرادی که به تازگی در اپلیکیشن زبانشناس عضویت گرفته اند، ایمیل­های مشاوره ای که مسیر یادگیری را برای آنها هموار می کند، به صورت روزانه دریافت می کنند. این قابلیت به خصوص برای افراد تازه­کار بسیار کمک کننده است. زیرا در این ایمیل­ها نکاتی گفته می شود که اگر از همین ابتدا رعایت شود قطعا مسیر موفقیت را کوتاه­تر می کند.

پشتیبانی آنلاین

تیم زبانشناس برای اولین بار در ایران، توانسته پشتیبانی آنلاین در بخش آموزش زبان انگلیسی برای زبان آموزان فراهم کند. زبان آموزان در ابتدای ورود به اپ برای انتخاب دوره مناسب سطح شان توسط این دوستان راهنمایی می شوند. همچنین اگر برنامه شما دچار نقص در اجرا شود، می­توانید از طریق این بخش با واحد فنی ارتباط بگیرید و مشکل­تان در اسرع وقت بررسی و برطرف می شود.

تنوع مطالب (اپ سه کاره)

اپلیکیشن زبانشناس دارای دو اشتراک حرفه ­ای و طلایی است. اشتراک حرفه ای شامل تمام دوره ­های اصلی یادگیری زبان انگلیسی است. اما همه ما به خوبی می دانیم که منابع فرعی مثل کتاب­خوانی و فیلم دیدن همانند سکوی پرتاب عمل می­کند و می ­تواند به شما در کوتاه کردن پروسه یادگیری کمک کند. به همین خاطر مجموعه زبانشناس برای دسترسی راحت تر زبان آموز به منابع فرعی، بخش زوم (شامل فیلم آموزشی، سریال، کارتون و انیمیشن) و زیبوک (شامل کتاب­های سطح بندی شده و زبان اصلی در زمینه­ های مختلف) ایجاد کرد و شما می­ توانید با تهیه اشتراک طلایی یک اپلیکیشن سه کاره رو در اختیار داشته باشید.

دیکشنری درون برنامه ای:

یکی از موارد مهم برای زبان آموز، داشتن دیکشنری است. اپیلیکشن زبانشناس با داشتن 2 دیکشنری انگلیسی به فارسی (Fastdic و گوگل ترانسلیت) و 3 دیکشنری انگلیسی به انگلیسی (لانگمن، کمبریج و کولین) این امکان را فراهم کرده که حین مطالعه دروس براحتی به معنای کلمه دسترسی پیدا کنید.

البته این، همه قابلیت­ های این اپلیکیشن نیست. امکان تغییر سرعت پخش فایل­ های صوتی، نوتیفیکیشن یادآوری مطالعه، ترجمه دروس برای سطوح مبتدی، دوره­ های آموزشی تافل و آیلتس و … از جمله قابلیت­ های دیگر این اپلیکیشن پر­مخاطب است. امیدوارم توضیحات این مطلب به شما در انتخاب آگاهانه کمک کند. شما همچنین میتوانید سایر ویژگی های این اپلیکیشن را که از قلم افتاده در زیر این پست به همراه قابلیت ها و کاربردهایش، کامنت کنید.

موفق و موید باشید :rose: :rose:.

27 پسندیده

اپلیکیشن خیلی عالی .

11 پسندیده

سلام حنانه جان خیلی خیلی ممنون بابت نوشتن این مقاله ارزشمند بدون شک زبانشناس یک انقلاب بزرگ در اموزش زبان مجازی بوده و هست و ممنون از تو که با دقت و ظرافت تمام این کیفیت ها و قابلیت هارو یاداوری کردی خداقوت میگم بهت عزیز دلم :clap::clap::clap::heart_eyes::heart_eyes::tulip::rose::heart::star_struck:

13 پسندیده

سلام حنانه خانم :dizzy::dizzy::dizzy::ribbon::ribbon::ribbon:
خیلی ممنون بابت این مقاله :pray::pray::hibiscus::sunflower::hibiscus::sunflower:
اپلیکشن :blue_heart::blue_heart: زبانشناس که قابلیت زیاد داره.
یکی از قابلیت های مهم برنامه، اون اطلاعات مربوط به آمار برنامه هست … و هر چه بیشتر با برنامه کار می کنیم، اپلیکشن بهتر ما رو می شناسه و سطح و پیشرفت تقریبی ما رو تو مسیر یادگیری، برامون بهتر تعیین می کنه.

اینکه خودم می تونم به روز خاصی از ماه های گذشته برگردم و آمار خودم رو تو اون روز خاص ببینم، خیلی جالب هست.

دیکشنری های انگلیسی به انگلیسی زبانشناس هم قابلیت نشان دادن معانی اصطلاحات انگلیسی رو نیز داره.

:blue_heart::purple_heart::green_heart::yellow_heart:

12 پسندیده

حنانه خانم ممنون از بیان زیبا و خوبتان
تنها افسوس من اینه که ای کاش چند سال زودتر با زبانشناس آشنا شده بودم. والان زبانشناس جزیی از زندگی من شده است و باهاش زندگی میکنم.
زبانشناس دو چیز را با هم به ما داده : یکی زبان خواندن که سرعت یادگیری را خیلی سریعتر میکنه و یکی از دلایلش هم محیط گرم، صمیمی، شاد و اعضای با معرفت تالار هست
دومین چیزی که زبانشناس داده کتاب خواندن هست. انگلیسی یاد گرفتن بهانه ای شده در مورد تاریخ، روانشناسی، فرهنگ کشورها، جغرافی و…بیشتر بدانیم
به امید موفقیتهای بیشتر برای زبانشناس و اعضای نازنین :rose: :rose:

16 پسندیده

عالی بود عزیزم…به بهترین شکل ممکن توضیح دادی :ok_hand::ok_hand:

12 پسندیده

زبانشناس در قلب :heart: ماست
من اگر یه روز با زبانشناس کار نکنم سردرد میگیرم. با اینکه اوایل زبان گوش میدادم سردرد می‌گرفتم الان برعکس شده :sweat_smile:

14 پسندیده

سلام مرسی از توضیحات تون این شاخص که بالای نرم افزار زبانشانسه چیه عکسشو میفرستم مثلا نوشته 56.3 روی2.63

6 پسندیده

سلام دوست خوبم @asdy034
این تاپیک را مطالعه بفرمایید:

6 پسندیده

زبانشناس :x: کارشناسای کاربلدش :x: کاربرای ماهش

اگه گفتین مساوی با چی میشه :interrobang:

1 پسندیده