کوسه به انگلیسی چه می‌شود؟ + ویدئو و تلفظ

اگر می‌خواهید بدانید که معادل کوسه به انگلیسی چیست و چگونه نوشته و تلفظ می‌شود؛ تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید. اگر حوصله خواندن مقاله را ندارید، ویدئوی زیر را درباره کوسه به انگلیسی ببینید:

معادل کوسه به انگلیسی چیست؟

علاقمندی به دنیای زیر آب و یادگیری اسم انواع آب‌زیان، می‌تواند بسیار جذاب و هیجان‌انگیز باشد. حال اگر بخواهید علاوه بر یادگیری اسامی این جانوران دریایی، معادل انگلیسی آن‌ها را نیز یاد بگیرید، بسیار آموزنده و مفید خواهد بود. در این مقاله، سعی داریم به یادگیری واژه کوسه به انگلیسی، انواع مختلف آن، نگارش و تلفظ هر یک بپردازیم و در کنار آن، با ذکر مثال‌های ساده و کاربردی فهم این موارد را ساده‌تر کنیم.

از آن‌جایی که کوسه یک حیوان آبزی است و درمیان آب‌های آزاد دریاها و اقیانوس‌ها زندگی می‌کند؛ شاید بد نباشد با معانی مختلف «آب به انگلیسی» نیز آشنا شوید و کاربرد هر یک از این واژه‌ها را بدانید. مقاله آب به انگلیسی توضیحی کامل در خصوص این واژه همراه با مثال‌های صریح و شفاف است که سطح یادگیری واژگان شما را بالاتر خواهد برد.

ترجمه کوسه به انگلیسی

بهتر است برگردیم سر اصل مطلب و به توضیح در خصوص ترجمه کوسه به انگلیسی بپردازیم.

اگر در دیکشنری‌های مختلف و یا در Google translate به دنبال معنای کوسه به انگلیسی باشید؛ با واژه shark مواجه می‌شوید که در ادامه تلفظ آن را نیز برای شما می‌آوریم. کاملا درست است، shark در واقع به حیوان عظیم‌الجثه آبزی اشاره دارد که با دندان‌های تیز و باله خاص خود، در میان اقیانوس‌ها به یک شکارچی قهار معروف است. پس در واقع، واژه shark به انگلیسی، اشاره دارد به انواع مختلف کوسه که تلفظ آن در لهجه American و British با یک‌دیگر متفاوت است. از این رو در ادامه تلفظ کوسه به انگلیسی صوتی را برای شما آورده‌ایم و برای درک بهتر، مثالی از کاربرد shark را نیز ارائه داده‌ایم.

Shark is a huge dangerous sea animal.

کوسه یک جانور دریایی بزرگ و خطرناک است.

· تلفظ American واژه Shark

· تلفظ British واژه Shark

بال کوسه به انگلیسی

برخلاف بال پرندگان که به انگلیسی wing می‌شود؛ بال کوسه به انگلیسی shark fin است. گاهی حتی در برخی موارد می‌توانید با جابجا کردن واژه shark و fin و اضافه کرده of، بال کوسه به انگلیسی را به صورت fin of the shark نیز بنویسید. مثال:

The shark fin makes it move faster.

بال کوسه (باله کوسه) به حرکت سریع‌تر او کمک می‌کند.

همان‌طور که می‌دانید کوسه‌ها در قسمت پشت یا بالای بدن خود نیز یک باله دارند که گاهی در هنگام شنا از سطح آب بیرون می‌زد و مسیر را برای حرکت آن‌ها هموارتر می‌کند. این باله پشتی کوسه به انگلیسی dorsal fin نامیده می‌شود. مثال:

Dorsal fin of blacktip shark has a black mark.

باله پشتی کوسه نوک سیاه، یک علامت مشکی دارد.

· تلفظ American واژه Shark fin

· تلفظ American واژه dorsal fin

انواع کوسه به انگلیسی

حال که با معنای کوسه به انگلیسی و باله آن، آشنا شدید و با مثال‌هایی ساده، معنا و کاربرد هر یک را بهتر درک کرده‌اید؛ بهتر است بدانید که کوسه‌ها، انواع مختلفی دارند و تنها به یک مورد ختم نمی‌شوند. از این رو در این بخش قصد داریم شما را با انواع مختلف کوسه به انگلیسی آشنا کنیم.

کوسه ماهیان، به ماهیان غضروفی تیزدندانی اشاره دارد که کوسه نیز جزو آن‌هاست. در انگلیسی به کوسه ماهیان، Pleurotromata و یا Chondrichthyes می‌گویند. مثال:

Chondrichthyes have sharp teeth.

کوسه ماهیان، دندان‌های تیز دارند.

· تلفظ Pleurotromata

· تلفظ Chondrichthyes

کوسه ماهیان انواع بسیار متنوعی دارند که معرفی و توضیح تمام آن‌ها از حوصله این مقاله خارج است. از این رو در ادامه برخی از انواع مختلف کوسه به انگلیسی را بیان می‌کنیم. علاوه بر این، تلفظ هریک را به همراه عکس آن نیز در اختیار شما قرار می‌دهیم. انواع کوسه به انگلیسی عبارتند از:

  1. Hammerhead shark که به کوسه سرچکشی اشاره دارد. این موجود به دلیل داشتن سری که شکل ظاهری آن مشابه چکش است، با این نام خوانده می‌شود.

· تلفظ American کوسه سرچکشی

  1. یکی دیگر از انواع کوسه به انگلیسی White Shark یا کوسه سفید است. این کوسه در تمامی آب‌های اقیانوس‌های مختلف دیده شده و جثه بزرگی دارد. در واقع کوسه سفید، بزرگ‌ترین ماهی درنده جهان است.

· تلفظ American کوسه سفید

  1. در معرفی انواع کوسه به انگلیسی باید به tiger shark نیز اشاره کنیم. کوسه ببری، در واقع به دلیل وجود خطوط تیره راه راه روی بدنش به این نام شهرت دارد و از گونه کوسه‌های تهاجمی آب‌های گرم است.

· تلفظ American کوسه ببری

  1. کوسه پرستار یا nurse shark از دیگر نمونه‌های کوسه است که روی پوزه خود دو نیش باریک دارد.

· تلفظ American کوسه پرستار

  1. از دیگر مدل‌های کوسه به انگلیسی می‌توان به basking shark اشاره کرد که نوعی از کوسه است که با وجود جثه بزرگ، منبع اصلی تغذیه آن، پلانگتون‌ها هستند و معمولا نزدیک به سطح آب شنا کرده و در آب‌های آزاد اقیانوس‌ها به چشم می‌خورند. معادل آن را در فارسی کوسه آسودگر می‌نامند.

· تلفظ American کوسه آسودگر

  1. کوسه ماهی دُم‌کوب که به انگلیسی Thresher shark نامیده می‌شود؛ از دیگر انواع کوسه به انگلیسی است که بومی آب‌های گرمسیری است و به دلیل داشتن دُمی بلند و نوک تیز به این نام شهرت دارد.

· تلفظ American کوسه دم‌کوب

  1. کوسه صومعه یا smoothhound shark یکی دیگر از انواع کوسه است که بیشتر در اقیانوس‌های آرام و اطلس به چشم می‌خورد.

· تلفظ American کوسه صومعه

  1. از انواع کوسه ماهیان خطرناک که بیش‌تر بومی مدیترانه و قسمت شمالی اقیانوس اطلس هستند می‌توان به کوسه پربیگل یا porbeagle shark اشاره کرد.

· تلفظ American کوسه پربیگل یا کو ماهی خطرناک اقیانوسی

  1. کوسه باله سیاه کوچک یا کوسه نوک سیاه به انگلیسی blacktip shark می‌شود. علت این نام‌گذاری، وجود علامتی مشکی رنگ در انتهای باله پشتی این کوسه است.

· تلفظ American کوسه نوک سیاه

تنوع انواع مدل‌های کوسه در جهان بسیار بیش‌تر از مواردی است که در این مقاله ذکر کردیم و اگر علاقمند به یادگیری انواع کوسه به انگلیسی هستید می‌توانید در این حوزه تحقیق و پژوهش بیش‌تری داشته باشید.

جمله با کوسه به انگلیسی

برای آشنایی شما با معنا و کاربرد کوسه به انگلیسی، در زیر چندین جمله کوتاه و ساده را آورده‌ایم که می‌توانید در مکالمات یا حتی نوشتار خود نیز از آن‌ها بهره ببرید.

· His leg has been ripped to pieces by the shark.

کوسه پای او را تکه تکه کرد. (پای او توسط کوسه پاره پاره شد.)

· Sharks strong jaws can crush a boat.

آرواره‌های قوی کوسه‌ها می‌تواند یک قایق را خورد کند.

· Maria was attacked by a shark.

کوسه به ماریا حمله کرد. (ماریا توسط کوسه مورد حمله قرار گرفت.)

· The haunter speared the white shark.

شکارچی به کوسه سفید نیزه زد.

· Many shark species are threatened with extinction.

بسیاری از گونه‌های کوسه در خطر انقراض هستند.

· Shark fin soup is a common delicious food in China.

سوپ باله کوسه یک غذای مرسوم و خوشمزه در چین است.

اصطلاحات با کوسه به انگلیسی

در انگلیسی واژه shark، علاوه بر اشاره به کوسه، به معنای آدم زالو صفت یا گوش‌بر نیز هست. در واقع به فردی اشاره دارد که دغل، کلاهبردار و شیاد است. مثال:

· The shark moved toward the swimmer.

کوسه به سمت شناگر حرکت کرد.

· We shouldn’t have borrowed the money from that shark man.

نباید از آن مرد شیاد (کلاهبردار یا زالو صفت) پول قرض می‌کردیم.

در فارسی اما کوسه، صفتی تحقیری است که برای مردانی به کار می‌رود که ریش‌های کم‌حجمی داشته و در واقع صورتشان به‌طور ژنتیکی کم مو و بدون ریش است. به این افراد در انگلیسی اصطلاحا thin bearded man یا beardless man می‌گویند که در فارسی می‌شود مردی که ریش نازکی دارد یا مرد بدون ریش.

· Tom is a thin breaded man.

تام ریش کم پشتی دارد. (اصطلاحا تام کوسه است.)

کلام آخر

از آن‌جایی که دانستن معادل واژه کوسه به انگلیسی، کاربرد و و اصطلاحات مختلف آن یکی از دغدغه‌های رایج زبان‌آموزان بوده است؛ در این مقاله به توضیح معنای کوسه به انگلیسی پرداختیم و در ادامه به بیان معادل بال کوسه به انگلیسی، معرفی انواع کوسه به انگلیسی و ذکر چندین مثال و جمله با کوسه به انگلیسی پرداختیم و در پایان مقاله نیز چند اصطلاح ساده با کوسه به انگلیسی و فارسی بیان کردیم. امید داریم که با توضیحات این مقاله، گره‌ای از مشکل شما زبان‌آموزان عزیز گشوده باشیم.

7 پسندیده

فوق العاده بود ممنونم :rose: :seedling:

3 پسندیده

ممنونم عزیزم :smiling_face_with_three_hearts:

2 پسندیده

سلام خانم بزرگوار
بسیار عالی و قابل توجه بود.
مرسی

2 پسندیده

ممنون از لطف و توجه شما :pray:

2 پسندیده

فک نمی‌کردم کوسه اینقدر گسترده باشه :grin:
دمتون گرم

4 پسندیده

:smile::rofl:
:pray::pray:

2 پسندیده

اینم یک عکس بچه کوسه که برای اینکه سماجتش را ثابت کنه، با اینکه در چنگال عقاب گیر افتاده ولی هنوز از شکار بچه ماهی دست بر نداشته و اونو ول نکرده
جالب اینکه این عکس یکی از برترین عکس های مطرح شناخته شده

3 پسندیده

عزیزم:pleading_face::pleading_face:
شکاری در دهان شکارِ شکارچی برتر:pleading_face::pleading_face::pleading_face:

2 پسندیده

دقیقا
در فارسی میگیم دست بالای دست بسیار است
There is a lot of hand over hand
ولی شاید به انگلیسی این جمله ی من نشه
هر کس مشابه این ضرب المثل مارو میدونه بزاره استفاده کنیم
مرسی بزرگوار از شما با توصیفات قشنگتون

2 پسندیده

سلام.وقتتون بخیر
معادل دست بالای دست بسیار است.

4 پسندیده

سلام مرسی
نایس و فوق العاده بود
غافلگیر شدم.
موفق باشی بزرگوار محترم

2 پسندیده

خواهش میکنم.
قابلی نداشت.
سلامت باشین.

2 پسندیده