پرسش و پاسخ در رابطه با یادگیری زبان انگلیسی با #سلام_کامبیز

سلام خدمت دوستان گرامی. وقت همگیتون بخیر.

مدتیه که من هشتگی رو در کانال تلگرامی راه انداختم به اسم #سلام_کامبیز که نشات گرفته شده از پرسش پاسخ با الیوت هولس هست که #yo_elliot معروفه.

قرار بر این شد که سوالاتی که میتونه مفید باشه و گاهاً مرسوم هستند رو با دیگران به اشتراک بزاریم. به این صورت که سوال یا در تالار زبانشناس پرسیده میشه یا در پیام خصوصی (اگه شخص مورد نظر نمیخواد اسمش مشخص باشه). اگه بنده بهش پاسخ بدم و مربوط به تجربیات بنده باشه با شما اون پاسخ رو به اشتراک خواهیم گذاشت.

ممکنه برخی از شما دوستان در کانال تلگرامی عضو نباشید یا به خاطر محدودیت ها بهش دسترسی نداشته باشید. پس ما این ها رو اینجا هم قرار خواهیم داد که همگی استفاده کنید.

پس شما دو تا کار می تونید انجام بدید.

یا در کانال تلگرامی عضو شید و پاسخ این سوالات رو با هشتگ #سلام_کامبیز داشته باشید که لینکش در زیر موجوده:

https://t.me/zabanshenas_com

یا میتونید از همین تاپیک دنبال کنیدش.

اما درباره پاسخ ها و تجربیات بنده:

تاریخ ثبت این رزومه (28 آبان سال 1397 ): من کامبیز کشاورز هستم، یک و سال نیمی هستش که به عنوان مربی زبان مشغول به کار هستم. تخصص بنده مکالمه و برنامه ریزی زبانی هستش و با دوستان مکالمه زبان کار میکنم. حدود دو سال و خورده ای میشه که زبان یاد میگیرم. به شدت عاشق یادگیری زبان هستم و تحقیقات درباره یادگیری زبان یه جورایی تبدیل به تفریح شده برام. مقالات و کتاب هایی هم ترجمه یا به شخصه نوشتم که میتونید در پروفایلم اونهارو پیدا کنید و مطالعه کنید. در حال حاضر آزمونی شرکت نکردم و نمیتونم سطح آکادمیک خودم رو باهاتون به اشتراک بزارم اما سطح بنده در ویدئو ها و وویس هایی که به اشتراک گذاشتم مشهوده. همچنان در حال پیشرفت هستم و به قول خارجی ها prodigy (اعجوبه) نیستم. میشه رو حرفای من حساب کرد؟ بله، تمامی پاسخ هایی که خدمت شما عرض میکنم بنا به تجربه شخصی بنده یا تحقیقات انجام شده هستند. سوالی باشه که در اون تخصصی نداشته باشم، پاسخی هم نخواهم داد.

پس مثل همیشه سوالی بود در خدمتم :slightly_smiling_face:

44 پسندیده

پرسش:

#سلام_کامبیز میخواستم در مورد این دوره توصیح بدین اگه اطلاعاتی دارین ممنون میشم ایا با دروس پایه و انگلیسی قدرت فرق میکنه چیو اونجا گنجونده با تشکر

پاسخ:

سلام خدمت شما دوست عزیز.

یک آنالیز کامل از این دوره در اختیار زبان آموزان قرار گرفته که میتونید در لینک زیر پیداش کنید:

اما خیلی خلاصه تفاوت ها در موارد زیر هستند:

  • سطح: دروس پایه آسون ترین دوره، وی آی پی سخت ترین بین این سه تا و انگلیسی قدرت ما بین اینا قرار میگیره.
  • محتوا: دروس پایه انگلیسی بدون تلاش به مطالب کوتاه می پردازه. مثلا نامه های ابی (dear Abby) که یک روانشناس در گذشته بوده که مردم بهش نامه میزدن تا بهشون راه حل بده تا با مشکلاتشون کنار بیان. محتوا انگلیسی قدرت روانشناسی هستش. البته بجز چند درس اول که بیشتر درباره دوره توضیح میده ( اینکه باید چطور این دوره مطالعه شه). دروس وی آی پی اما گستردگی محتوا داره. یعنی یه بار میبینید درباره روانشناسیه، یه بار درباره مذهبه، یه بار درباره ی زندگی زناشویی و… هستش.
  • آیتم ها: در دروس پایه آیتم ها به سه یا چهار آیتم خلاصه میشن. اولی داستان اصلیه. در این آیتم داستانی کوتاه خونده میشه و شما بهش گوش میدید. آیتم بعدی واژگانه که به بررسی واژگان داخل آیتم اول پرداخته میشه. سومین آیتم که مهم ترین هم هست آیتم داستان کوتاه یا داستان پرسش و پاسخ هستش. تو این درس آیتم اول رو ازتون سوال میکنه و شما بهشون پاسخ میدید تا گرامر، تلفظ، واژگان و… رو عمیقاً آموزش ببینید. یه آیتم دیگه هم موجوده که تو برخی از دروس میتونید پیداش کنید و اون آیتم دیدگاه هستش. شما داستان آیتم اول رو در قالب های مختلف زمانی میبینید تا گرامر و تفاوت زمان ها رو متوجه شید. در انگلیسی قدرت هم آیتم ها مشابه هستند. با این تفاوت که شما آیتم اولتون لکچر مدرس رو خواهید داشت نه داستان. و در آیتم سوم نیز داستانی جدید از شما پرسیده میشه. اما درباره وی آی پی موضوع کاملا متفاوته:

چند دسته دروس در وی آی پی موجود هستند. دروسی که با گروه learnrealEnglish ساخته شده. این دروس شامل آیتم های ( گفتگو، واژگان، تفسیر، درس اصلی، مینی استوری، دیدگاه) هستند. مینی استوری و دیدگاه مشابه دو مجموعه قبلیه. واژگان به توضیح فایل گفتگو می پردازه. در آیتم گفت و گو هم درباره موضوع مربوطه میشینن صحبت می کنن. درس تفسیری اطلاعات بیشتری درباره موضوع مربوطه باهامون به اشتراک میزاره و در درس اصلی درباره موضوع انتخابی یک مربی بهمون راهنمایی هایی می کنه.

دسته دوم، دسته ایه که ای جی هوگ به تنهایی اون رو ساخته که همونا شامل دو حالت میشن. حالت اول که میتونید اون رو آیتم های قدیمی خطاب کنیم. ای جی هوگ دقیقاً مشابه دوره قدرت به تدریس انگلیسی می پردازه که آیتم هاش همون درس اصلی و مینی استوری و دیدگاه هستند. البته یه فایل تقسیری هم داره که به توضیح بیشتر درس اصلی می پردازه. تفاوتش اینه که ویدئو اینجا موجوده.

حالت دوم، دروس جدید ای جی هوگه که فک میکنم دو سالی هستش با این حالت کار میکنه. تو این حالت شما همون درس اصلی و تفسیری رو دارید. ولی در کنارشون شما دروس تعاملی هستند. تو این دروس ای جی هوگ یا با فیلم های هالیوودی یا سمینار یا … آموزش میده یا مقاله یا کتابی رو براتون میخونه و توضیح میده. معمولا این دروس تعاملی دو تا سه تا هستند. تو درس تعاملی اولی بهتون واژگان رو آموزش میده. در دومی و سومی ازتون سوال میپرسه. گاهاً در تعاملی سومی ممکنه با شما تلفظ هم کار کنه.

حالا با این تفاسیر شما با توجه به سطح و علاقتون اینارو مطالعه کنید و انگلیسیتون رو تقویت کنید.

آها یه چیزی. در دروس پایه، دروس مکمل قرار میگیره تا کسانی که سطحشون هنوز برای قدرت قوی نیست اونا هم مطالعه کنند. این دروس توسط بنده و دو دوست عزیز و گرامی ام خانوم ها @ala و @pari تهیه میشه.


برای عضویت در کانال تلگرامی اینجا کلیک کنید

16 پسندیده

سوال:

#سلام_کامبیز
خوب هستید ؟ ^^
چه خبر ^^
من دوباره برام سوال پیش اومدو گفتم مزاحم شما بشم
من کلا همیشه تصمیم گیری تو هر زمینه ای برام سخته برا همین انقدر راجب همه چیز سوال میپرسم
من الان چند وقتیه برنامه ی زبان خوندنم به این شکله :
زبانشناس (هنوز بسته ی قدرتم) یه درس برای یک هفته

پادکست(همون انگلیش پاد) ( که تکنیک سایه و فلان و فلانم روش پیاده میکنم) ( قبلا۵ تا برای یک هفته … جدیدا ۳ تا برای یک هفته)
کتاب که روزی یه فصل خیلی کوتاه از قفسه ی نوجوانانه زیبوک میخونم
یه مدتی هم یا با کسی صحبت میکنم یا اگر انرژیش باشه خاطره روزانه مینویسم

حالا جدیدا حس میکنم برنامم خیلی سنگین شده برام و اکثر روز ها به خاطر همین سنگینی و اینکه دیگه لدت نمیبرم کلا نمیخونم حتی یک دهم برنامه رو هم عملی نمیکنم ! ینی حدودا ازاول مهر !!
خب تا اینجا بعدش سریع به این فکر میکنم که برنامه رو یه خرده سبک تر کنم و جالب تر !!! اما میترسم اگرمثلا پادکست هارو حذف کنم یا کتاب رو پروسه ی زبان خوندنم صدسال طول بکشه !!
چه کنم به نظرتون ؟

پاسخ در فایل صوتی پایین:


برای عضویت در کانال تلگرامی اینجا کلیک کنید

15 پسندیده

سوال:

#سلام_کامبیز وقت بخیر
ب تازگی دانشجوی کارشناسی ارشد شدم و شدیدا برای مقاله خوندن و حتی سرچ مقاله ب مشکل برخوردم سرچ مقاله از این نظر ک توانایی خوندن چکیده مقاله رو هم ندارم ک نهایتا به مقاله مورد نظر برسم(لغت نامه تخصصی هم واسه رشته خودم پیدا نکردم)و در حال حاضر ی تعدادی مقاله ترجمه نشده دارم ک باید تا دو ماه دیگه نهایتا ارائه بدم
از طرفی وقتم واسه خوندن زبان کم هست ولی حاضرم از خوابم بزنم ولی سطح زبانم عالی بشه
هر راهکاری دارید ک برای شرایط فعلی من خوب هست ممنون میشم بگید

پاسخ:

سلام دوست گرامی. روزتون بخیر.

به آنالیز صحبت شما می پردازیم.

شما در حال حاضر میشه حدس زد سطحتون برای خوندن مقالات کافی نیست. شما عرض کردید که تنها دو ماه فرصت دارید تا مقالات مربوطه رو تحویل بدید.

از شیوه نوشتار شما میشه این حدس رو هم زد که مقالات از اهمیت بالایی نیز برخوردار هستند.

پیشنهاد بنده اینه که مقاله رو به یک متخصص بدید تا براتون ترجمه کنه. چون در دو ماه نمیشه انتظار آنچنانی از پیشرفت داشته باشید مخصوصاً این مقالات آکادمیک هستند و میتونن رزومه شما باشند و اعتبار شما ممکنه بابت این مقالات زیر سوال بره.

اما درباره پیشرفت حداکثری به وویس زیر گوش بدید:


برای عضویت در کانال تلگرامی اینجا کلیک کنید

11 پسندیده

سلام آقا کامبیز. این چه حرفیه والا من یکی که هیچ کاری نکردم. واژه‌ی “توسطِ” خیلی معنی در بر داره. شما خودتون همه کاره‌این. یه review ی ساده کاری نیست که اینجوری بزرگش می‌کنید :roll_eyes:

4 پسندیده

وای من عاشق این نامه‌هام :star_struck:
اصلا یادم رفته بود که خوندمشون. جا داره به کسایی که نخوندن از همین تریبون پیشنهاد بدم که حتما این پکیجو بخونن

7 پسندیده

سلام من فیلتر شکن ندارم چه جوری عضو بشم ارور میده

1 پسندیده

از تلگرام های ایرانی استفاده کنید. مثل تلگرام طلایی و… اونجا سرچ کنید zabanshenas_free

2 پسندیده

چطوری میتونیم به دروس مکمل دسترسی داشته باشیم
@YoKambiz
@pari

4 پسندیده

من که میگم یه کار گروهی انجام بدیم. دروس پایه رو کامل کنیم
حالا دستی یا با نرم‌افزارهای مخصوص
من تو دی ماه سرم یه کم خلوت‌تر میشه اگه بقیه‌ی اعضا هم بتونن همکاری کنن خیلی خوب میشه

1 پسندیده

دروس مکمل هم آقا کامبیز منظورشون دروسیه که خودشون میسازن. خودشون توی تالار قرار میدن

من منظورم دروس پایه‌ی ای جی هست که تو فایل new method آورده

2 پسندیده

من میخوام شروع کنم آماده آماده ام

2 پسندیده

درس چهارم از سطح یک changed با من

2 پسندیده

خیلی خوبه
باید همکاری گروهی باشه که در یک تایم مشخص چند تا درس رو آماده کنیم

2 پسندیده

شما برنامه ریزی و مدیریت کنید ولی آقا کامبیز گفتن همه درسها رو نمیشه به زبانشناس اضافه کرد
به چه دلیل نمی دونم لطفا راه حلی براش پیدا کنید ممنون میشم

2 پسندیده

والا من نمی‌دونم. خودم تازه اومدم تو این تالار زیاد با روند کارها آشنا نیستم. ببینیم بچه‌های بالا چی می‌گن :grimacing:

2 پسندیده

برخیشون محتواشون قابل گذاشتن نبود.

از سطح سه به بعد هم به کل متن ندارن. مینی استوری، داستان دیدگاه، تفسیری هیچکدوم نیست.

خب وقت گیره نمیشه گذاشت انصافا. دوستان من تمام درسای پایه بدون تلاشی که تو زبانشناس رو زدم. باور کنید هر درسش چند روز زمان میبرد تازه سوتی هامم با اینکه یکی دوبار خوندم بازم چند تایی موند.

حقیقتش اون موقع هم تنها بودم کسی کمک نکرد. واسه همین عرض میکنم که تنهایی واقعاً سخته. گروهی باز یه چیزی. میشه یه کاریش کرد. باید برسیم بهشون. من جمعه تمامی پروژه ها رو بررسی میکنم. از جمله ESL و این. قول میدم.

یکم این چند روز درگیرم. شرمنده

2 پسندیده

منم قول الان و نمیدم. ولی دی ماه می‌تونم حداقل ۵ تا درس رو انجام بدم. پنج درس سخت رو بذارید برا من به انتخاب خودتون

1 پسندیده

سوال:

#سلام_کامبیز وقت بخیر
من یه سوال دارم

اینکه بعد دوره انگلیسی قدرت به کدوم دوره بریم خیلی بهتره ؟

البته من خودم انگلیسی قدرتو خیلی وقته تموم کردم فقط یه آنالیز کلی میخواستم که ببینم الان کدوم راهو دارم میرم .

خیلی ممنونم

پاسخ در وویس پایین:


برای عضویت در کانال تلگرامی اینجا کلیک کنید

9 پسندیده

سوال:

#سلام_کامبیز روزتون بخیر
من امسال برای دومین بار میخوام کنکور بدم ،سال پیش کلا سوالای زبانو نزدم اصلا زبان نخونده بودم اما برای امسال میخوام یه درصد خوبی از زبان بزنم ،جدا از زمینه ی کنکور دوس دارم زبانمو تقویت کنم هدفم یادگیریه زبانه…
یه ترمم میشه که داخل آموزشگاه دوره فشرده گرفتم تا بتونم زبانمو تقویت کنم ،اما یکم وقت گیره و چون زبانم ضعیف بود سطح بالا نیفتادم واسه همین حدود دوسال فکر میکنم طول بکشه ،به نظر شما واسه اینکه هم زبانم خوب بشه هم اینکه بتونم یه درصد خوب تو کنکور بیارم چیکار کنم؟
ببخشید یکم طولانی شد

پاسخ در وویس پایین


برای عضویت در کانال تلگرامی اینجا کلیک کنید

5 پسندیده