مؤثرترین روشهای خودآموز یادگیری زبان حتی بدون داشتن پارتنر زبانی

سلام دوستان عزیز با شما همراه هستیم با یکی دیگه از مقالات در حوزه یادگیری زبان. لازم به ذکر هست در ویس زیر شما شاهد معرفی کوتاه از ساختار مقاله هستید و برای یافتن اطلاعات جامع باید اصل مقاله رو مطالعه نمایید. پیشاپیش از وقتی که میزارین سپاسگزارم. :two_hearts:
معرفی نامه مقاله : :microphone:

همانطور که می دانید یکی از بزرگترین دغدغه های زبان آموزان در مسیر یادگیری داشتن پارتنر هست. که البته این نیاز به هنگام تلاش برای یادگیری زبان انگلیسی به صورت خود آموز بیشتر احساس می شود.
همچنین تسلط بر زبان انگلیسی ممکن است یک هدف باشد، اما این بدان معنی نیست که تنها یک راه برای دستیابی به آن وجود دارد، بلکه هر کسی می تواند روش منحصر به فرد خود را برای تحقق اهدافش به کار گیرد و دیگران را از تجربه های سودمند خود آگاه نماید.
از این رو امید است استراتژی هایی که در این مقاله مطرح می شود بتواند شما را به هدف تان نزدیک تر نماید. :rose: :rose:


:ice_cube: شایان ذکر است که این پست 3موقعیت را که در هنگام یادگیری زبان انگلیسی با آن مواجه می شوید را پوشش خواهد داد.

بخش اول : تاکتیک های کلی در صورت عدم داشتن شریک زبانی (نکته شماره 1-11)

بخش دوم : چگونگی مکالمه کردن در هنگام داشتن شریک زبانی (نکته شماره 12-13)

بخش سوم : متخصصان انفرادی با چالش های بی نظیری روبرو هستند (نکته شماره 14-16)


:closed_book: بخش اول: اگر شریک زبانی برای تمرین کردن ندارید ، تاکتیک های کلی را در نظر بگیرید

1. ایجاد محیط و شرایط غوطه وری

bigstock-Isolated-cartoon-cute-little-s-85752323

در آکادمی زبان انگلیسی FEA هندوستان ، زبان آموزان حدود 105 دقیقه در جلسات شرکت می کنند که مهمترین فاکتور آن تعهد به صحبت فقط به زبان انگلیسی است. مهم نیست که دانش آموزان در چه سطح انگلیسی قرار دارند ، آنها حق ندارند حتی یک کلمه را به زبان مادری خود بیان کنند. در آن 105 دقیقه، دانش آموزان فقط انگلیسی صحبت می کنند، می خوانند و گوش می دهند و این مفهومی از غوطه وری است.
از این رو مطمئن ترین راه برای تسریع در تسلط، همین راه است. شما می توانید این تعهد را عهده دار شوید - و البته آن را اجرا کنید - و از امروز محتوای غیر انگلیسی خود (خواندن ، نوشتن ، صحبت کردن و گوش دادن) را فقط با محتوای انگلیسی جایگزین کنید. مثلا موسیقی مورد علاقه ی خود، کتاب، دیالوگهای مورد علاقه ی خود در زبان مادریتان را به انگلیسی تغییر دهید. در واقع غوطه وری ادغام انگلیسی در سبک زندگی و فعالیتهای شماست.

:red_circle: از چند زبانه ها با نام Matthew Youlden که در حدود بیست زبان صحبت می کند ، “از زندگی کردن با زبان” (یا ایجاد یک تجربه غوطه وری) به عنوان یکی از سه قانون طلایی خود برای یادگیری زبانها یاد می کند.

در نتیجه گام اول، کلیدی ترین راه حل مساله می باشد. به اینکه محیط زبانی برای خود ایجاد کنید و لزوما این باور منفی که ( اگر به خارج سفر نکنید نمی توانید بیاموزید) را از ذهن خود دور نمایید.


2. برنامه ها و فیلم های تلویزیونی را تقلید کنید

bigstock-Watching-Tv-11032943-1

وقتی خود را جای شخصیت ها قرار می دهید سعی می کنید همانند او تقلید کنید و در این تقلید به ساختار و فرمولهای گرامری فکر نمی کنید و این یک جنبه ی مثبت از تقلید هست و عاملیست که سبب افزایش سرعت مکالماتی شما می شود. از سویی دیگر تقلید کردن باعث نزدیک شدن لهجه شما به لهجه نیتیو است.

:stop_button: اگر بخوبی اینکار را نتوانستید انجام دهید نگران و ناراحت نباشید شما در مسیر یادگیری هستید نه در خط پایان.

:red_circle: چند زبانه ی دیگر با نام Sid Efromovich، که به هفت زبان زنده دنیا صحبت می کند، هنگام یادگیری یک زبان جدید تمرین اسپیکینگ را بدون داشتن هیچ پارتنری و با روش “گفتگوی زیر دوش :shower:” (مکالمه با خود در هنگام دوش گرفتن ) انجام میداد و در آنجا به جای هر دو طرف گفتگو، صحبت میکرد.
او تکنیک را بر اساس کار تصویر سازی Michael Phelps انجام می داد که وی همیشه در هر مسابقه ای قبل از پرش در آب، از تخیل خود کمک می گرفت. این تکنیک کمک می کند گپ های موجود در دانش زبانی خود را بهتر بشناسید، شما خود را در مکالمه دو نفره متصور می شوید و این یعنی قرار گرفتن در دو موقعیت در یک زمان، وقتی بخواهید آدرس را بپرسید متوجه می شوید از چه جملاتی باید استفاده کرد و برای پاسخ آدرس هم آگاه و آشنا با کاربرد جملات مربوطه می شوید در نتیجه برای انجام تمرین خود به کسی وابسته نیستید.

یک تکنیک دیگر : مشاهده ی ویدئوهای آموزشی مربوط به موضوعات مورد علاقه تان از قبیل ورزش، موسیقی، طراحی، … هست.
اگر اهل انجام ورزش تخصصی نیستید، انجام ورزش روتین و روزانه (work out) یا یوگا در منزل بر اساس ویدئوهای موجود در اینترنت به انگلیسی هم مفید است. نه تنها بدن شما تمرین خوبی خواهد داشت و سلامتی تان حفظ می شود، بلکه زبان شما نیز تمرین عالی انگلیسی را تجربه خواهد کرد. بهتر این است که یک فایل ویدئویی ثابت را تا مدتها دنبال کنید تا به تسلط لازم برسید.

3. با خود صحبت کنید

bigstock-Man-holding-megaphone-84047069-1

هیچ کس شما را از صحبت با خود باز نمی دارد، حتی اگر دیگران در اطراف شما حضور دارند و ممکن است فکر کنند صحبت کردن با صدای بلند یک عمل عجیب است، می توانید با تلفن همراه وانمود کنید که با کسی از طریق تلفن صحبت می کنید.

خوب در مورد چه چیزی باید صحبت کرد؟

می توانید درباره آنچه در روز اتفاق افتاده صحبت کنید. می توانید در مورد هر یک از تجربیات گذشته خود صحبت کنید. شما حتی می توانید اخبار روز را برای ابراز نظر خود درباره موضوعی انتخاب کنید. می توانید به تعداد بیشماری از افکاری که در طول روز در ذهن شما پیچیده می شوند صدا دهید و افکار ذهنی را بلند به انگلیسی تغییر دهید. در ابتدا قطعا سخت است اما هیج موفقیتی بدون سختی حاصل نمی شود، خود را قضاوت نکنید و در مسیر قرار بگیرید و انجام دهید حتی ثانیه ای در روز.

آیا نسبت به صحبت کردن احساس تردید دارید. Stephen Krashen، استاد برجسته در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و یک زبان شناس با تجربیات فراوان در زمینه یادگیری زبان دوم ، به این نکته اشاره می کند که فیلتر عاطفی (عواملی مانند تردید ، ترس از اشتباه کردن و خلق و خوی که بر کسب زبان تأثیر می گذارد) توانایی ما را برای دستیابی به زبان دوم مهار می کند.

چند تکنیک :

:arrow_left: لیستی از پنج تا ده سوال را تهیه کنید که می توانید هر از گاهی از آنها استفاده کنید، مثلا:

  • The last thing I ate before I sat down to write this entry was _______ and the next thing I might eat is______. This is because _______.

  • When I look up from the page, the first thing I see is_____. I like/don’t like this because_________.

  • If I could describe the place I am sitting to a set designer for a movie or play, here is what I would say: ___________.

  • Here are five things I should not have put in the trash and why.

  • Here are five things I ought to put in the trash and why.

  • When I go to the White House for dinner, I always wear my __________ and take along my _________. That way _________.

  • When the nightly news director put words under the shot of me to identify me to the people, the words were ________. This is what had happened: _________.

:arrow_left:ژورنال نویسی
در خصوص اینکه چگونه ژورنالی به زبان انگلیسی بنویسید قبلا در تالار مقاله ای نوشته شده است. کافیست اینجا کلیک کنید.

4.جلوی آینه صحبت کنید

صحبت کردن در مقابل آینه دیواری می تواند عادتهای بدی را نشان دهد که قبلاً متوجه نشده اید. در حالی که جلوی یک آینه صحبت می کنید ، ممکن است متوجه شوید که صورت شما بی روح یا حتی عصبانی به نظر می رسد. ممکن است متوجه شوید که از کلمات پرکننده زیادی (Filler) مانند you know, basically , and ,um استفاده می کنید.یا ممکن است متوجه شوید که نمی توانید در حین صحبت ایستاده باشید و …

از این رو آینه بازخوردهای ارزنده ای را برای شما فراهم می کند، که می توانید از آنها برای بهبود مهارت اسپیکینگ خود استفاده کنید. به عنوان مثال ، اگر هنگام صحبت کردن خیلی جدی به نظر می رسید ، می توانید در مورد لبخند زدن، آگاهانه تر عمل کنید. صحبت در مقابل آینه همچنین به شما در بهبود تماس چشمی در هنگام صحبت با افراد کمک می کند.

5.در مورد آنچه را که در اطراف می بینید صحبت کنید

bigstock-Profits-are-Down-79795051

هر کجا که هستید خوب نگاه کنید – در داخل خانه یا خارج از آن - و با یک کلمه یا یک جمله کامل آنچه را که می بینید توصیف کنید. سکوت خانه یا شلوغی آن، طعم غذاها، فضاها، رنگها،… این مکالمات شاید ساده باشند اما از آنجا که شما بدون مکث صحبت می کنید ، تمرین شما نزدیک به آنچه در موقعیت های واقعی با آن روبرو خواهید بود ، می باشد. در مرحله بعد به دنبال کلمات یا عباراتی مورد نیاز در فرهنگ لغات باشید تا خلاء موجود در فهرست کار خود را پر کنید.

اما اینکه چگونه می توان دایره واژگان را افزایش داد، شما را به مقاله های زیر ارجاع می دهم.

لازم به ذکر است برای گسترش دایره لغت مهمترین اصل، فعال کردن لغات هست. در تصویر زیر نسبت واژگان (رنگ آبی)موجود که حتی ناحیه ی بزرگتری را شامل می شود که در قالب صفحه نمی گنجد، به لغاتی که شما در تلاش برای یادگیری هستید به دو صورت فعال و غیر فعال را نشان می دهد.

Active-vocabulary-vs.-passive-vocabulary

و باز قابل ذکر است که مساله ی مهم در فعال کردن لغات، مرور صحیح اطلاعات هست. که مرورهای بی برنامه می تواند آسیب ایجاد کند.

برای اطلاع از منحنی فراموشی، و بازه های صحیح تکرار اینجا کلیک کنید.

Spaced-Repetition

6. به انگلیسی فکر کنید

bigstock-First-Date-78260468

این بزرگترین چالشی است که بیشتر افراد انگلیسی غیر بومی با آن روبرو هستند. شما ابتدا به زبان مادری خود فکر می کنید ، سپس آن را به انگلیسی ترجمه و سپس آن را به زبان انگلیسی بیان می کنید. ترجمه ذهنی گفتار شما را با مکثهای طولانی پر و آن را کند می کند. اگر به انگلیسی فکر کنید ، بسیار طبیعی تر و روان صحبت خواهید کرد.

اما سوال اینجاست که چگونه به طور خودکار و بدون هیچ تلاش آگاهانه ای به زبان مادری خود فکر می کنید؟ شما این کار را براحتی انجام می دهید زیرا شما آنقدر وقت خود را با زبان مادری سپری کرده اید که به گزینه پیش فرض شما هم در افکار و هم در گفتار تبدیل کرده است.
در تصویر زیر تعادل بین زبان مادری تان و انگلیسی را مشاهده می کنید:

2

اگر به اصل غوطه وری پابرجا باشید این تعادل قابل تغییر است و می توانید کفه ی انگلیسی خود را سنگین تر کنید.

:yellow_square:می توانید از روش های زیر برای رفع فکر کردن به زبان مادری اقدام کنید.

:arrow_left: شروع به تفکر در کلمات و اصطلاحات انگلیسی ساده کنید.

:arrow_left: صحبت کردن یا فکر کردن به طور خودجوش در مورد آنچه در اطراف می بینید (نکته ی 5).

:arrow_left: تا حد امکان بسیاری از عبارات استاندارد را برای موقعیتهای مختلف بیاموزید. به عنوان مثال موقعیت احوال پرسی،درخواست کمک، رفتن به دندانپزشک، … .
وقتی به نحوه بیان این جملات، اینکه چطور بدون فکر از آنها استفاده می کنید، توجه کنید مسیر فکری شما را برای بیان جملات دیگر راحت تر خواهد کرد. ما ساعت ها در روز فکر می کنیم. اگر ما بتوانیم زبان افکار خود را به انگلیسی تغییر دهیم ، تصور کنید که هر روز تمرین بیشتری خواهیم کرد.


7.تماشا و گوش دادن برنامه های انگلیسی
bigstock-190560946

وقتی مبتدی هستید مهمترین ابزار تماشا و گوش دادن به مطالب و منابع مناسب است. برای تسلط در صحبت کردن، گوش دادن بسیار مهمتر از خواندن است (اگر می خواهید نوشتار را بهبود ببخشید، خواندن کمک بیشتری می کند).

:purple_square: خروجی های حاصل از گوش کردن:

:arrow_left: تلفظ
هرچه بیشتر و بیشتر به محتوای انگلیسی گوش دهید ، تفاوت بین نحوه تلفظ خودتان و گوینده را متوجه خواهید شد. وقتی متوجه تفاوت شدید، تلفظ آن را در هر فرهنگ لغت معتبری جستجو و آن را چند بار با صدای بلند تلفظ کنید.

:arrow_left: آهنگ کلام، استرس و مکث

آهنگ کلام یا اینتونیشن، همان بالا و پائین رفتن صدا هنگام صحبت کردن است. تاثیر آهنگ کلام در انتقال پیام را می توانید در ویدئو مشاهده کنید. (مدت زمان: 06:04 دقیقه):

:arrow_left: آشنایی با ویژگی های گفتاری

انگلیسی گفتاری نسبت به انگلیسی نوشتاری سخت تر است. در انگلیسی گفتاری، کلمات و جملات عامیانه ، افعال عباراتی ، کلمات مشتق و قواعد دستور زبان شکسته بیشتر رایج است. و می توانید بسیاری از این تفاوتهای ظریف را با گوش دادن یاد بگیرید. به عنوان مثال ، عبارات مکالمه فراوانی مانند " wanna : want to " و “ganna: going to” و … که به ندرت هنگام خواندن مطلب نوشتاری پیدا خواهید کرد را با گوش دادن به منابع محاوره ای بیاموزید.

:warning:سوال: چگونه گوش دهیم؟

دو نوع گوش کردن وجود دارد:

1. با تمرکز
2. با آرامش

:large_blue_circle:مورد اول: گوش دادن همراه با تکرار و دقت هست. زمان بر، اما نتیجه بخش.

یک کلیپ 5 الی 10 دقیقه بر حسب علاقه یا درک مفهوم انتخاب کنید و مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. گوش دادن بدون دیدن متن : شما در هنگام شنیدن ممکن است چندین کلمه را از دست بدهید زیرا آنها به سرعت صحبت شده یا با کلمات دیگر ادغام شده اند یا به روشی که قبلاً عادت نکرده اید تلفظ شدند. همچنین ممکن است متوجه مفهوم و معنای برخی از قسمت های پادکست یا کلیپ مورد نظر نشوید، ایرادی ندارد.

  2. گوش کردن مجدد : در این مرحله بر روی نقاط ضعف مرحله ی اول دقت بیشتری اعمال می کنید اما باز نگران عدم دریافت مطلب نباشید.

  3. خلاصه ذهنی سریع از آنچه گوش کرده اید تهیه کنید . اگر می توانید آنچه را که گوش کردید خلاصه کنید.

  4. خواندن متن : بسیاری از افراد به منظور بهبود مهارت گوش دادن همزمان با تماشای فیلم، به زیرنویس آن هم توجه می کنند، اما این یک روش مؤثر نیست. فعالیت دیدن و شنیدن همزمان برای شنیدار متمرکز مناسب نیست. در مرحله 4 ، شما هنگام خواندن متن فقط متن را می خوانید تا مرحله 1 و 2 را پوشش دهید.

  5. دوباره به صوت گوش دهید : اگر فرصت برای گوش کردن کامل ندارید یا شخص صبوری نیستید، این مرحله را محدود به بخش هایی کنید که در مرحله 2 نتوانستید آنها را متوجه شوید.

  6. تمرین صحبت کردن و اجرای تکنیک سایه : بهتر است جمله به جمله باشد تا تمام زوایای صحبت از قبیل تلفظ، اینتونیشن، استرس و مهمتر از همه انجام تصویر سازی ذهنی و تمرین تفکر انگلیسی پوشش داده شود. دستیابی به خیلی چیزها به طور همزمان ممکن است دلهره آور به نظر برسد ، اما کار چندان سختی نیست. این امر مستلزم تمرین، تمرکز و صبر می باشد. می توان گفت طی کردن این مرحله شبیه گذر از پله های نردبان هست اما اثر آن همچون پله برقی است، ایمان داشته باشید. پس هر روز حداقل یکبار این مسیر را طی کنید.

:large_blue_circle:مورد دوم : گوش دادن با آرامش

اینبار شما با آرامش برای مدت طولانی تر به موضوعات مورد علاقه خود گوش می دهید و متن را نمی خوانید، فقط در حال غوطه ور شدن هستید ، که این امر برای بهبود سریع مهارت های زبان انگلیسی بسیار مهم است. از آن جهت که این مورد برای ایجاد غوطه وری مؤثر می باشد می توان روزانه حداقل 30 دقیقه را بدان اختصاص داد. از وقت های مرده نیز غافل نشوید. در زمان های انتظار، صف، کارهای خانه، آشپزی …


8. کتاب بخوانید

bigstock-Pile-Of-Books-With-One-Opened-84130763

مطابق اصل اول، غوطه وری یکی از اصول در رسیدن به تسلط می باشد و خواندن مطالب انگلیسی یکی از ارکان غوطه وری است.

از جمله تاثیرات خواندن مطالب خصوصا خواندن کتاب:

  • بهبود واژگان و دستور زبان

  • آموزش استدلال

  • گسترش دانش، این امر به شما امکان می دهد تا در مورد موضوعات مختلف اظهار نظر کنید.

با این حال ، اگر می خواهید واژگان خود را به صورت مستحکم بهبود ببخشید ، قدمی فراتر از درک معنای یک کلمه از طریق خواندن متن وجود ندارد. بدین صورت که ابتدا کلمه یا عبارت را هنگام خواندن علامت گذاری کنید. و در زمان مناسب به یک فرهنگ لغت معتبر مراجعه کنید تا آن کلمات را پیدا کنید. توجه ویژه ای به جملات مثالی که در دیکشنری میبینید، داشته باشید که کاربرد آن کلمه را نشان می دهد. حتی می توانید این کلمات را به همراه معنی شان (معنای انگلیسی در فرهنگ لغت) و جملات مثال را برای درک بهتر یا بررسی بیشتر یادداشت یا از طریق لایتنرهای هوشمند یا دستی آنها را ثبت کنید، که باعث می شود کلمات بهتر در ذهن ثبت شود.

قبل از شروع کتابخوانی حتما به دو تاپیک زیر مراجعه نمایید.


9.تلفظ خود را تقویت کنید

bigstock-151426187-1

داشتن تلفظ نادرست حتی چند کلمه در یک مکالمه 15 دقیقه‌ای ، اثر خوبی را در فرد مقابل شما نخواهد گذاشت خصوصا اگر نیتیو زبان باشد. بر اساس تجربیات دوستانی که با نیتیو زبان ها مکالمه داشتند، این امر واضح است که آنها می توانند مشکلات گرامری رو تحمل کنند اما از دیدن مشکلات تلفظی خیلی حس خوبی نخواهند داشت.
:warning: از این رو برای اصلاح تلفظتان باید:

  • به بررسی (و گوش دادن) تلفظ هر کلمه ای که شما از تلفظ آن اطمینان ندارید، بپردازید. یادگیری تلفظ، در اصل مربوط به گوش دادن به صداهای یک کلمه و تکرار چندین بار آن است، و برای همین نیازی به شریک مکالمه ای ندارید. این روزها اکثر دیکشنریهای آنلاین تلفظ را ارائه می دهند.

شما حتی با عدم علم به قواعد ترکیب، حذف و غیره که در تلفظ حاکم است اگر بتوانید تک تک کلمات را درست تلفظ کنید اعتماد به نفس بیشتر برای گفتگوهای آتی خواهید داشت پس این قدم را محکم بردارید و به تلفظ های دیکشنری حتما بها بدهید و تنها پیگیر معنا در دیکشنری نباشید.

توصیه:
از دوره های آموزش تلفظ زبانشناس بهره ببرید.


10.بلند بخوانید

bigstock-Back-To-School-And-Education-C-202910917-1

حداقل روزانه 5 دقیقه با صدای بلند بخوانید. این تمرین مزایای زیر را به ارمغان می آورد:

  • خواندن با صدای بلند هر متنی شما را وادار به صحبت در طیف گسترده ای از کلمات می کند. انجام این عمل به طور منظم باعث می شود شما با تلفظ آنها راحت شوید و به تبع آن در یک مکالمه واقعی بتوانید براحتی با تلفظ صحیح صحبت کنید.

  • از سویی دیگر از طریق این تمرین شما میتوانید جایگاه درست مکث ، تأکید و سرعت در تلفظ را انجام دهید.

11.تلفظ و تسلط خود را از طریق تمرینات زبان پیچان بهبود دهید

bigstock-Non-Violence-68621752

هنگامی که لب ها ، زبان و گلو شما بطور صحیح پیچ و تاب لازم را داشته باشد، شما این اندام های صوتی را به گونه ای ورزش می دهید که حتی خواندن با صدای بلند هم نمی تواند به آن اندازه باعث بهبود تلفظ و تسلط شما شود. از این رو تمارین زبان پیچان بسیار موثر است.


:closed_book: بخش دوم: گهگاهی با دیگران مکالمه داشته باشید

تاکنون در این پست روشهایی پوشش داده شده است که می توانید به تنهایی در خانه و بدون داشتن یک شریک زبانی تمرین صحبت کردن را انجام دهید. اگرچه می توانید از طریق موارد بخش اول پیشرفت خوبی داشته باشید اما دو تجربه اصلی را از دست خواهید داد:

  • تجربه تعامل
    از طریق تعامل ، شما مهارت گوش دادن به دیگران را یاد می گیرید و نیز پاسخ ناگهانی دادن، متقاعد کردن دیگران و همدلی و ایجاد احساس واقعی را تجربه خواهید کرد.

  • تجربه مباحثه
    نحوه صحبت کردن شما تحت تأثیر کسی است که با آنها صحبت می کنید. پس این مساله سطح اطلاعات پارتنر شما را مهم قلمداد می کند. مباحثه یک امر دو جانبه هست پس بهتر است دو طرف به میزان تقریبا مشابه سود ببرند.

در ادامه چند گام وجود دارد که شما را برای یافتن شریک مکالمه ای یاری می دهد.

12. برای شناسایی یک شریک زبانی در حلقه خود یک ممیزی دقیق انجام دهید
lens_fk-kgEc_

ممکن است فکر کنید که هیچ کس برای گفتگو با شما وجود ندارد ، اما در واقعیت این امکان مهیاست.
شاید شما بتوانید دوست خود را که با او به طور مرتب صحبت می کنید را متقاعد کنید تا مکالماتتان را به زبان انگلیسی انجام دهید. شاید بتوانید یک یا دو همکار را در محل کار یا کالج خود پیدا کنید که به زبان انگلیسی با آنها صحبت کنید. یا حتی اگر این افکار از ذهن شما عبور کرده باشد ، ممکن است به دلیل ترس از اشتباه کردن یا خارج شدن از محدوده راحتی ، تردید کرده باشید. با اطمینان می توانم به شما بگویم که اگر چند هفته با شخصی به زبان انگلیسی صحبت کنید ، زبان مکالمه پیش فرض شما با او برای طولانی مدت انگلیسی خواهد شد.

13. در محیطهایی مثل YouTube یک شریک زبانی پیدا کنید

در YouTube می توانید افرادی را پیدا کنید که به زبان انگلیسی با آنها صحبت کنید. برخی در YouTube در زمینه یافتن یک شریک مکالمه ای، در خواست خود را در نظرات زیر یک ویدئو بیان می کنند. به عنوان مثال:

Skype-request-on-YouTube

(بعد از بارگذاری نظرات می توانید با استفاده از “کنترل + F " کلمات Skype” "“WhatsApp”, را جستجو کنید.اگر می خواهید با آنها صحبت کنید می توانید به آنها پاسخ دهید)

:name_badge: در برخورد با افراد غریبه باید محتاط باشید.
به هر حال باید بدانید لزوما همه کسانی که درخواست داشتن پارتنر دارند، اهداف زبانی را دنبال نمی کنند، لذا شما باید با تشخیص و بررسی دقیق اقدام به انتخاب پارتنر مورد نظر خود نمایید. چرا که در صورت انتخاب نادرست، نه تنها مسیر پیشرفت زبانی را دنبال نخواهید کرد بلکه مشکلات دیگری را برای شما رقم خواهد زد.


:closed_book:بخش سوم : خودآموزان با چالش های بی نظیری روبرو هستند.

شما به عنوان یک خودآموز ، استاد سرنوشت خود هستید. شما باید خود را به اوج برسانید و گاهی هم نزول را تجربه خواهید کرد . زیرا یادگیری زبان یک مسیر سینوسی است و مرزی برای یادگیری وجود ندارد.

14. یک دلیل ( Why ) قوی پیدا کنید

bigstock-FAQ-sign-Question-icon-Help-88409642-1

راه شما برای مسلط شدن به زبان انگلیسی طولانی و دشوار خواهد بود. برای برطرف کردن مشکلات و پلاتوهای مسیر ، باید انگیزه خود را حفظ کنید، به ویژه هنگامی که آن را تنها یاد می گیرید.
در خصوص انگیزه به مقالات زیر حتما مراجعه کنید.
چگونه انگیزه خود را بالا نگه داریم؟
10 راهکار عملی برای افزایش انگیزه یادگیری زبان انگلیسی
3 ذهنیت که انگیزه شما را برای یادگیری انگلیسی دو چندان می کند

بنابراین ، باید دلایل واقعی تسلط در زبان انگلیسی را مشخص کنید.

  • اگر دلیل شما حرفه ای شدن است، پس از مهارت های ارتباطی قوی ، و تمام مزایایی که به دست می آورید را بنویسید.

  • اگر دلیل شما این است که دایره اجتماعی خود را گسترش داده و جایگاه خود را در بین گروه همسالان بهبود بخشید ، آن را نیز بنویسید.

  • اگر دلیل شما این است که مهارت های ارتباط کلامی خود را برای تاثیر گذاری بیشتر در اجتماع تقویت کنید، بنویسید.

بدون دلیل جدی برای یادگیری زبان ، ممکن است بعد از چند هفته یا چند ماه که پیشرفت مورد نظر را مشاهده نمی کنید ، تسلیم شوید.

15. داشتن نظم و انضباط

bigstock-Sequence-of-pumpkin-plant-grow-32097536

تسلط در طی 30روز یا چندماه شکل نمی گیرد. با این حال گام های کوچک و هر روزه شما را از طلسم همیشگی نجات خواهد داد. شما باید کمی آهسته مطالب را هضم کنید به طور مثال باید حداقل 30 دقیقه هر روز وقت برای تقویت مهارت های زبان انگلیسی خود اختصاص دهید. این اصل معروف کایزن را تداعی می کند. تعیین تایمهای ثابت و شناور در طول شبانه روز و اختصاص زمان و مکان مشخص به شما در نظم دهی مطالعه کمک می کند. پس علاوه بر مدیریت زمان، سعی کنید زنجیره ی مطالعه تان را حفظ کنید آن هم با تعهد 100 درصدی.

16. در صورت امکان بازخورد دریافت کنید

در صورتی که شرایط فراهم بود حتما در مسیر زبانیتون، به دنبال فیدبک از شریک زبانیتون باشید و یا در محیط هایی مثل تالار زبانشناس فعالیت کنید و بازخورد بگیرید. چرا که فیدبک می تواند توجه شما رو به سمت بخش هایی ببرد که نیاز به کار عمیق تری دارید. اما اگر هم کسی نبود که به شما فیدبک دهد حتما خودتان به بررسی متن نوشتاری یا ویسی که ضبط کردین بپردازید و مواردی که شک دارین را با سرچ در نت جویا شوید.


کلام پایانی

همه توانایی سلیس و روان صحبت کردن به زبان انگلیسی را دارا هستند.

هر مهارت - تنیس ، بسکتبال ، و حتی پیاده روی - از طریق ایجاد اتصالات عصبی مربوطه در مغز به دست می آید. هرچه این اتصالات برای یک مهارت خاص قوی تر باشند ، تسلط بیشتر ایجاد می شود. کافی است نحوه شکل گیری این اتصالات عصبی را مشاهده کنیم (مدت زمان: 2:03 دقیقه)

برای مهارت زبان انگلیسی هیچ تفاوتی وجود ندارد و راه برای ایجاد اتصالات عصبی قوی این است:

:arrow_left:تمرین و تکرار

نویسنده: @ala
گوینده و ویرایشگر متن: @a.bayani

51 پسندیده

با سلام به همه ی دوستان
لازم دانستم در ابتدا از دوست و همراه همیشگیم خانم بیانی @a.bayani بابت لطف شون و قبول زحمت تشکر کنم. و اینکه در راستای موثرتر واقع شدن نکات مقاله لازم به ذکر است در آینده چندین چالش در حال بررسی هست

20 پسندیده

بسیار عالی خانم نیکنام عزیز :clap:
صداتون فوق العاده زیبا و آرامبخشه @a.bayani :heartpulse:
به شخصه نیاز به شرکت در چالش هایی دارم که وادارم کنه به صحبت کردن
مشتاقانه منتظر چالش هایی که برگزار میکنید هستم :heart_eyes:

13 پسندیده

سلام به هر دو دوست بزرگوار
مقاله بسیار عالی و پربار بود :ok_hand::ok_hand::ok_hand:
خدا قوت میگم به هر دو بزرگوار :muscle::rose::rose:

10 پسندیده

سلام
عاشق کارهای مشارکتی کاربرهای تالارم :heart: :rose:
دست مریزاد، مقاله ی متفاوت و موثری رو نوشتید و رو خوانی کردید. :ok_hand: :clap:
متشکر از هر دو عزیز بزرگوار :rose: :rose:

10 پسندیده

سلام عزیزم. مشخصه چه کار پر باریه.

دست هر دو عزیز درد نکنه.

علی‌الحساب لایک رو داشته باشید تا سر فرصت مقاله رو بخونم.

11 پسندیده

ببخشید میشه سوال من هم یک نگاه کنید
من واقعا به نظرهاتون نیاز دارم

اظهار نظر درباره speaking

6 پسندیده

تنها صداست که میماند :rose::rose::rose::rose:

خانم بیانی @a.bayani

حیف از این صدا که جایی تو صداو سیما نداره :neutral_face:

خوشبحال ما بچه های تالار که طنین همچین صدای دلنشینی گوش هامون رو نوازش میده :rose::relaxed:

و تشکر ویژه از نویسنده ی این مقاله پربار و کاربردی @ala
خانم نیکنام یا بهتر بگم خانم لبریز از نیکویی :rose:

عالی بودین مثل همیشه :rose::rose::rose::rose::rose::rose:

15 پسندیده

سلام خانوم نیکنام
بسیار عالی و مفید بود
خسته نباشید به شما و خانوم بیانی
:rose::rose::rose:

10 پسندیده

سلام خانوم نیکنام عزیز :rose:
مقاله فوق العاده ای بود، با یه بار خوندن برای من کافی نیست، این از اون مقاله هاست که یادداشت کنم و بزنم به دیوار تا همیشه جلوی چشمم باشه که چیکار کنم :hugs:

خداقوت به شما و نسیم جان :pray:

9 پسندیده

سلام خانم نیکنام @ala و همچنین عاطفه جان @a.bayani
امیدوارم حالتون خوب نه عالی باشه :blush:
دستتون درد نکنه که زحمت کشیدید
از اونجایی که نت ما لاک پشتی شده و آخر ماه هست من فقط از شما فعلا تشکر میکنم تا مقاله رو با صوت گوش بدم حتما گوش بدم و بخونم میگم ممنون از زحمات پر بارتون

9 پسندیده

سلام خانم نیکنام :tulip:
اول از همه تشکر میکنم بخاطر یه چنین مقاله عمیقی :pray:. و حالا نظرم :
مقاله تون خیلی عالی بود من پارتنر ندارم و قسمت اول و سومش خیلی برام مفیده :tulip:
از ویدیوی Mr Duncan خیلی خوشم اومد
و همچنین از ویدیوی آخر که راجع به مغز بود، خیلی جالبه ک بهتون بگم چند روزی بود داشتم به این رابطه یادگیری زبان با مغز فکر میکردم که اینجا جوابمو گرفتم و از این بابت خوشحالم :blush:
در پایان از خانم بیانی هم با صدای زیباشون تشکر میکنم :tulip:

7 پسندیده

به به چ عالی
عمه جان
این ب درد من و شما می خوره
@elahehvelayati

7 پسندیده

سلام زینب جان :dizzy::dizzy::dizzy::ribbon::ribbon::ribbon:
مقاله خانم نیکنام :dizzy::dizzy::dizzy::ribbon::ribbon::ribbon: @ala رو یه دور خوندم. اینقدر خوبه که باید یه دور دیگه هم بخونم.
:blue_heart::green_heart::purple_heart::blue_heart::green_heart::purple_heart::blue_heart::green_heart::purple_heart:

7 پسندیده

سلام عزیز، ممنون از لطف تون :rose:

بله در مسیر selfstudy برای اینکه از خستگی دور شد چالشها لازم هست. انشالله که شرایط فراهم بشه و بتونم چالشهای مد نظر رو پیاده کنم و مفید هم واقع بشود.

سلام جان دل، ممنون از لطف و محبت تون :rose: :rose: :rose:

سلام و ممنونم از شما :rose: امیدوارم حداقل تاثیر مثبت در روند تالار را بهمراه داشته باشه. قدم کوچکی هست در برابر کارهای ارزشمند شما و سایر بزرگواران

سلام بانو جان، سعی بر این شد علاوه بر نکات جدید بسیاری از مطالب و مقالات مفید مرتبط به موضوع در تالار پوشش داده بشه. امیدوارم مفید واقع بشه و قابل بهره

سلام در این تاپیک سوال فرمودید؟

و صد البته سخنان گوهربار معلم

انشالله که به هر موقعیت و هر جا لایق شون باشه، برسند :slightly_smiling_face:

ممنون از شما، نیکویی از وجود شماست بزرگوار :rose:

سلام به آقای حسین بزرگوار که همیشه پرتلاش و با انگیزه هدفتان را دنبال می کنید. :rose:

سلام سپیدبانوی تالار، ممنون برای وقتی که می ذارید و موفق باشی :rose:

سلام خانم گل پرانرژی
انشالله که حال خودتون بهتر از عالی باشه :slightly_smiling_face:

زحمتی نبود عزیزم :rose:

سلام خواهش می کنم انجام وظیفه هست :tulip: :tulip:

نگران قسمت دوم نباشید وقتی برای دو قسمت اول و سوم از خودتون راضی باشید قسمت دوم خودش سراغ تون میاد بی دعوت :blush:

خلقت الهی با حساب و کتاب هست و انشالله که شکرگزار این نعمت باشیم

عزیزم، شما همه حسرت های گذشته رو برای ما بازخونی می کنید :joy: . ماشالله به انگیزه عالی تون، آینده درخشانی براتون آرزومند هستم :rose:

قربانت عزیزم، انشالله با افتخار حضور در چالش های آتی همه با هم رشد خواهیم کرد :tulip: :heart:

13 پسندیده

سلام بر عزیزان دلم خانم نیکنام ( @ala ) و خانم عاطفه بیانی (@a.bayani ) دوست داشتنی :tulip::rose::hibiscus::sunflower::blossom::cherry_blossom::bouquet::rosette::white_flower:شب بهاریتان سرشار از عطر گلهای بهشتی :tulip::rose::hibiscus::sunflower::sunflower::blossom::blossom::cherry_blossom:بینهایت لذت بردم از مقاله ی گرانبهاتون و صدای دلنشین :tulip::rose::hibiscus::sunflower::blossom::cherry_blossom::bouquet::rosette::white_flower:مقاله ای سرشار از بار علمی زیاد و یاری دهنده که در این مدت به چنین مقاله ی جامع و کاملی شدیدا احتیاج داشتم که بزنگاه به دستم رسید :blush::blush::blush::blush::blush::blush:سپاس و قدردانی از دو مربی عزیز و دلسوز و‌مهربان :tulip::rose::hibiscus::hibiscus::sunflower::blossom::blossom::cherry_blossom:بیصبرانه منتظر چالشهای زیباتون هستم :tulip::rose::hibiscus::sunflower::blossom::cherry_blossom::tulip::rose::hibiscus:برای هر دو عزیز مسیری سرسبز و پرشکوفه و آسمان موفقیت رنگین و سلامتی در این راه از خدای بزرگ برای عزیزان دلم خواستارم :pray::pray::pray::pray::pray::pray::pray::pray::pray::pray::pray::pray::tulip::rose::hibiscus::sunflower::tulip::rose::hibiscus::sunflower::blossom::cherry_blossom::bouquet::rosette::revolving_hearts::revolving_hearts::revolving_hearts::revolving_hearts::revolving_hearts::revolving_hearts::revolving_hearts::revolving_hearts::revolving_hearts:تا ابد در اوج موفقیت، تندرستی و خوشبختی بمانید :kissing_heart::heart_eyes::heart_eyes::kissing_heart::heart_eyes::kissing_heart::heart_eyes::kissing_heart::heart_eyes::kissing_heart::white_flower::white_flower::tulip::rose::hibiscus::sunflower::bouquet::rosette::white_flower::white_flower::blossom:

9 پسندیده

سلام بر بانوی دوست داشتنی و خوش قلب :rose: :rose: :rose:

ممنون از محبت فراوان تون، و امیدوارم سلامت و شاد باشید عزیز :heart:

فداتون، انشالله که مفید باشه براتون عزیزم
چالشها رو فکر کنم دو سه هفته دیگه شروع کنیم که البته فعلا دو چالش مد نظرم هست چون یه دفعه کلی چالش سریع افت می کنه انرژی ها

6 پسندیده

سلام به روی ماهتون عزیزدلم :tulip::rose::hibiscus::sunflower::sunflower::blossom:ارادت خانم شرمنده می فرمایند تاج سر و نورچشم هستیند :see_no_evil::see_no_evil::see_no_evil::see_no_evil::see_no_evil::see_no_evil::tulip::rose::hibiscus::sunflower::blossom::cherry_blossom:خدانکنه عزیزدلم :tulip::hibiscus::hibiscus::sunflower::blossom::cherry_blossom:انشاالله منتظرم بیصبرانه باهاتون موافقم دونه دونه برگزار بشه استقبال هم بیشتر خواهد بود :wink::wink::wink::wink::blush::blush::blush::tulip::rose::hibiscus::sunflower::blossom::blossom::cherry_blossom::bouquet::rosette::white_flower::white_flower::tulip::rose::hibiscus::kissing_heart::heart_eyes::kissing_heart::heart_eyes::kissing_heart::revolving_hearts::revolving_hearts::revolving_hearts:دخمل نازتون هم خیلی خیلی ببوسید :kissing_heart::heart_eyes::kissing_heart::heart_eyes::kissing_heart::heart_eyes::tulip::rose::rose::hibiscus::hibiscus::sunflower::sunflower:

5 پسندیده

سلام عزیزم خواهش میکنم. شما لطف دارین خوشحالم که بار دیگر توفیق همکاری باهاتون رو داشتم :heart:

الهی، ممنونم از حسن نظرتون عزیزم :smiling_face_with_three_hearts::tulip::tulip:

قربونت رفیق مهربون :revolving_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

ممنونم ازتون آقا فرزاد گرامی :tulip::tulip:

قربونت عزیزم :tulip::tulip: خوب بخون فردا امتحان میگیرم ازت :joy:

سلام شما خیلی لطف دارین به بنده ممنونم از انتقال انرژیتون.:grin::tulip::tulip: من باعث افتخارمه که واسه دوستان ارزشمند تالار این کارو انجام میدم.
و با دعای شما قطعا تو مسیر اصلی اش قرار میگیرم.

قربونت سپیده جان :tulip::tulip:

سلام عزیزم حال دل عالیه عالیه :heart_eyes::v:
مرسی از انرژیت :tulip::tulip:

خوشحالم که مورد رضایتتون واقع شده :revolving_hearts::tulip:

:tulip::tulip:ممنونم عزیزم

سلام بر بانوی پر محبت تالار. من همیشه شرمنده این همه انرژی که روانه میکنید هستم. :sparkling_heart::v:
امیدوارم همیشه بهترین ها قرین لحظاتتون باشه عزیزم :kissing_heart:

12 پسندیده